Precies, ik vraag me echt af hoe ze dat controleren! Iemand hier een antwoord op?Coyote schreef:Ik zit even diep te peinzen...Hockey schreef: Als het goed is wordt jouw paspoort gescand zodra je door security gaat. Dat is het moment dat wordt vastgelegd dat je weggaat.
Wordt jouw paspoort wel gescand als je langs de TSA (security) gaat als je het land weer uit gaat? Volgens mij wordt enkel je boardingpass met je paspoort gecontroleerd en zetten ze een 'vinkje' op je boardingpass.
Dus dan is het wel te verklaren waarom TO zich afvraagt hoe het geregistreerd wordt als je het land verlaat. Wanneer je het land binnenkomt is inderdaad bekend (Immigrations) maar volgens mij niet als je Amerika verlaat.
Verder heb ik contact gehad met het stage bedrijf en zij gaan het nog eens bespreken met hun Amerikaanse advocaat of ik idd een visum nodig heb. Ook is het mogelijk om de stage in te korten en daarna nog een vakantie achteraan te plakken en binnen de 90 dagen te blijven.
Blijft natuurlijk wel mijn nieuwschierigheid over bovenstaande vraag.... Het zou toch raar zijn dat ze dreigen met van alles en nog wat als je langer blijft maar dat vervolgens helemaal niet controleren!
Groet, G. Feld.