Noem mij maar een pussy or whatever, maar hier kreeg ik zelfs als man goosebumps van !!!
Die menigte die zo meeleeft met die familie, het gejoel en dan USA, USA, USA...
Kijk en geniet(in 720)!
Ja, het afscheid is weer een ander verhaal. Sommige gezinnen, zoals wij, kiezen ervoor om niet naar de luchthaven te gaan maar thuis afscheid te nemen. Ik heb er bij vrienden en bekenden altijd voor gekozen om niet uit te gaan zwaaien omdat dat meestal minder pijnlijk was. Ik weet niet of het geholpen zou hebben als er wel echt afscheid genomen was maar ik vond het heel moeilijk toen een groep van onze jongens het niet overleefden. Zo zie je ze in de chowhall of in de lange rij humvees na een training en daarna het bericht dat ze omgekomen zijn. Maar dat was een hele korte missie, erin eruit en weer thuis was het idee. Dat heb je vaak met SOFs en die worden ook vaak onverwacht uitgezonden. Bij die missie wist lang niet iedereen dat ze weg waren dus voor sommige mensen kwam het nieuws helemaal loeihard aan.Wallstreet schreef:Om maar te zwijgen over de blikken van die mensen op de luchthavens. Ik zat eens tussen een paar van die kerels die juist werden uitgestuurd (met tegenzin) naar Koeweit.
Men staat daar allemaal nooit bij stil, maar dit is schitterend om te zien.
Ik had hetzelfde gevoel toen ik afgelopen Memorial Day de Amerikaanse begraafplaats in Margraten bezocht. Deed me goed om te zien hoe druk het daar was.Wallstreet schreef: 2 jaar terug was ik in Colleville Sur Mer op de grote herdenkplaats voor de Amerikanen. Het gevoel dat ik daar had was zo beklemmend. Wetende dat ik toen 26 was, en dat heel veel jongere mensen en leeftijdsgenoten daar hun laatse rustplaats hadden, opgeofferd voor onze vrijheid. Gratefulness for USA, maar dat neemt niet weg dat onze jeugd deze helden mag vergeten.
Als ik het goed voor heb begroet je een militair met een bedanking. "thank you for serving sir"Amerikanist schreef:Altijd mooie beelden. Als hondenliefhebber kijk ik ook graag naar de reunie van soldaten met hun hond, hartverwarmend.
Toen ik een paar jaar geleden in Boston was, maakte ik trouwens verschillende keren mee dat militairen in uniform op straat spontaan door wildvreemden werden bedankt, applaus kregen of omhelsd werden. Gelukkig hebben veel mensen duidelijk oprecht waardering voor het offer wat deze mensen brengen.
Laat ons hopen dat dit niet vergeten wordt. Mijn kinderen zullen alvast een grondige les geschiedenis krijgen.Amerikanist schreef: Ik had hetzelfde gevoel toen ik afgelopen Memorial Day de Amerikaanse begraafplaats in Margraten bezocht. Deed me goed om te zien hoe druk het daar was.
Rudolfje schreef:Het is me nu al een aantal keer overkomen dat er gevraagd wordt aan de passagiers om te blijven zitten zodat de soldaten die terugkeren snel het vliegtuig kunnen verlaten om hun familie en vrienden te zien. Onder luid applaus en als een soort erehaag verlaten ze dan het vliegtuig.
Ligt eraan of de militair een man of vrouw isWallstreet schreef:Als ik het goed voor heb begroet je een militair met een bedanking. "thank you for serving sir"
Is dit nog steeds zo?