Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
geld overmaken naar Amerika
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
geld overmaken naar Amerika
Er zal vast al eens iets over geschreven zijn maar ik kan het even niet vinden.(alleen als je klant bent, maar daar gaat het in dit geval niet om)
Mijn zwager in Amerika heeft geld voorgeschoten voor een kado voor mijn schoonouders (die dus ook in Amerika wonen).
Nu wil ik wel geld naar hem overmaken en vroeg zijn nummer, maar nu vraagt hij of ik hem geen cheque kan sturen. Blijkbaar gaat betalingsverkeer in Amerika wel anders dan hier.
Hoe kan ik het best geld naar hem overmaken? Of zal ik maar gewoon een kaart sturen met geld ertussen (vind ik altijd wel een risico!). Heeft iemand een goede tip?
Mijn zwager in Amerika heeft geld voorgeschoten voor een kado voor mijn schoonouders (die dus ook in Amerika wonen).
Nu wil ik wel geld naar hem overmaken en vroeg zijn nummer, maar nu vraagt hij of ik hem geen cheque kan sturen. Blijkbaar gaat betalingsverkeer in Amerika wel anders dan hier.
Hoe kan ik het best geld naar hem overmaken? Of zal ik maar gewoon een kaart sturen met geld ertussen (vind ik altijd wel een risico!). Heeft iemand een goede tip?
- butterfly
- Amerika-expert
Re: geld overmaken naar Amerika
Dank je wel, ik linkte de titels niet meteen aan mijn vraag.
Conclusie: Vragen of zwager een paypall account heeft, en zo niet toch maar geld in een envelop sturen.
(hij heeft geen Nederlandse bank, ik geen Amerikaanse)
Conclusie: Vragen of zwager een paypall account heeft, en zo niet toch maar geld in een envelop sturen.
(hij heeft geen Nederlandse bank, ik geen Amerikaanse)
Als je bij de abnamro bankiert dan kan je via internetbankieren ook een cheque naar je zwager sturen. Het kost alleen wat meer.
- butterfly
- Amerika-expert
Hee, dat kan ik morgen wel even bij ABN vragen. Bedankt voor de tip.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Paypal is verreweg het makkelijkste en goedkoopste
Ik heb vaak genoeg via ING in NL geld overgeschreven naar meerdere Amerikaanse rekeningen. Koste me meestal zo'n 13 euro (altijd ervoor kiezen om ZELF alle kosten te dragen, dat is uiteindelijk goedkoper). Wat je nodig hebt is:
1. Het adres van de ontvanger
2. bankrekeningnummer van ontvanger
3. routing nummer van bank van ontvanger.
That's it.
1. Het adres van de ontvanger
2. bankrekeningnummer van ontvanger
3. routing nummer van bank van ontvanger.
That's it.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- butterfly
- Amerika-expert
Dank je wel Clint! 13 euro valt dan nog mee, ik hoorde al bedragen van 40 euro. Ik kon het ook naar mijn schoonmoeder overmaken op haar nederlandse rekening, en dat zij het dan via haar amerikaanse rekening naar mijn zwager boekt, maar ik vind dat vervelend omdat het geld voor haar kado was.
Ik heb afgelopen maandag geld in een envelop gestopt en met de post verstuurd. Het is nog niet in Nederland aangekomen, maar het is nog nooit fout gegaan, en ik doe dit al bijna 30 jaar.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- butterfly
- Amerika-expert
Met een tientje doe ik dat ook eerder, maar met grotere bedragen vind ik dat toch een beetje link.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
PayPal.
Het hangt een beetje af hoeveel geld je overmaakt. Voor bedragen rond 500 euro heb ik nooit meer dan 13 euro betaald. Volgens mij als je hoger gaat, kost het meer, maar als ik het me goed herinner zit je met bedragen als 30.000 euro alsnog 'maar' op een euro of 40.butterfly schreef:Dank je wel Clint! 13 euro valt dan nog mee, ik hoorde al bedragen van 40 euro.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
nnnienke
Wat houdt een Routing transit number (routing nummer) precies in? Is dit 'gevaarlijk' voor een Amerikaan om dit zomaar aan iemand te geven?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee dat is niet gevaarlijk. Het routing nummer is een nummer van de amerikaanse bank zodat jouw bank weet hoe het geld erheen te sturen. Dit is zo "geheim" dat je het (bij bank of amerika althans) gewoon op het internet kan opzoeken.
Als een amerikaan een paypa rekening heeft, kan deze jou een rekening daarmee sturen. Die kan je dan met je eigen paypal betalen maar ook met een credit card.
Het amerikaanse bankibng systeem zit wat anders in elkaar dan het nederlandse.
Als een amerikaan een paypa rekening heeft, kan deze jou een rekening daarmee sturen. Die kan je dan met je eigen paypal betalen maar ook met een credit card.
-
nnnienke
Het is wel zo dat een IBAN nummer of rekening nummer bij Amerikanen niet in het gebruikelijke gehoor ligt, klopt dat?ned in MO schreef:Nee dat is niet gevaarlijk. Het routing nummer is een nummer van de amerikaanse bank zodat jouw bank weet hoe het geld erheen te sturen. Dit is zo "geheim" dat je het (bij bank of amerika althans) gewoon op het internet kan opzoeken.
Laatst gewijzigd door nnnienke op 01 okt 2012, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
nnnienke, ik ga zeggen wat je niet wilt horen: ik zou nog eens HEEL goed nadenken of je echt dat geld wilt overmaken.
Het klinkt me allemaal wat verdacht in de oren.
Maar, als je dan toch per se dat wilt doen, koop dan direct een ticket voor hem vanuit Nederland.
Maar, als je dan toch per se dat wilt doen, koop dan direct een ticket voor hem vanuit Nederland.
-
nnnienke
Echt geld overmaken is ook niet echt mijn bedoeling, alleen in het noodzakelijke geval. Ik studeer momenteel dus het gaat over lange termijn dat we elkaar dan eindelijk een keer kunnen zien, allemaal nog even aan kijken dus! In elk geval bedankt voor het lezen en reageren. Misschien komt hij hier, misschien ga ik daarheen.. maar zonder geld en tijd ben je uiteindelijk nergensUSA2004 schreef:nnnienke, ik ga zeggen wat je niet wilt horen: ik zou nog eens HEEL goed nadenken of je echt dat geld wilt overmaken.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hey Allemaal,
Even kijken of ik tijdelijk dit topic nieuw leven in kan blazen...
Ik was ook opzoek naar een goedkope manier om geld over te maken naar Nederland.
Ik heb nu een paar keer geld overgemaakt vanuit (Bank of Amerika --> Rabobank) 1e keer groot bedrag, 2e keer een klein bedrag maar beide keren $35,- transfer kosten.
Nu zijn er verscheidene websites om geld over te maken zoals:
- transferwise.com
- http://www.xe.com/xetrade/
- http://www.moneysavingexpert.com/bankin ... y-exchange
etc...
Heeft er iemand hiermee ervaring?? of Tips?
Even kijken of ik tijdelijk dit topic nieuw leven in kan blazen...
Ik was ook opzoek naar een goedkope manier om geld over te maken naar Nederland.
Ik heb nu een paar keer geld overgemaakt vanuit (Bank of Amerika --> Rabobank) 1e keer groot bedrag, 2e keer een klein bedrag maar beide keren $35,- transfer kosten.
Nu zijn er verscheidene websites om geld over te maken zoals:
- transferwise.com
- http://www.xe.com/xetrade/
- http://www.moneysavingexpert.com/bankin ... y-exchange
etc...
Heeft er iemand hiermee ervaring?? of Tips?
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Wij hebben bijna alles met TransferWise overgezet. Enkel de eerste dikke schijf hadden we via de bank gedaan en dan met TW erachteraan een nieuwe schijf en we spaarden inderdaad wel een mooi bedrag uit via TW.
Het zijn niet de transferkosten die het duur maken, of het verschil, maar de koers, en die is het voordeligste met TW.
Wij hebben grote bedragen overgezet en dat is altijd heel goed verlopen.
Ik kan er alleen maar goeds over vertellen, zeker als eens je account aangemaakt is gaat het bijzonder snel en gemakkelijk.
Het zijn niet de transferkosten die het duur maken, of het verschil, maar de koers, en die is het voordeligste met TW.
Wij hebben grote bedragen overgezet en dat is altijd heel goed verlopen.
Ik kan er alleen maar goeds over vertellen, zeker als eens je account aangemaakt is gaat het bijzonder snel en gemakkelijk.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Thanks Dude!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7380 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties