Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

:thumbup: Marjan, ik zeg het hem zeker en vast. Misschien krijgt hij zo weer zin om er verder aan te werken :wink: . De mooiste moeten eigenlijk nog komen : Burr Trail (switchbacks), Upper Muley Canyon, Cathedral Valley, ... En daarna nog alles van Alaska, pffff nog veel werk aan de winkel. En op 3 sept start de school opnieuw...
Marit01
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: White Pocket

Bericht door Marit01 »

3 weken geleden zijn wij op 'eigen houtje' naar de White Pocket gereden, wij vonden de weg zeer goed te rijden met onze GMC Yukon, het hele losse zand was ook goed te doen, we reden er met een gangetje van 40 km/uur vrij gemakkelijk doorheen.

Het viel alleen niet helemaal mee om in één keer de goede route te vinden, we konden de 'molen links van de weg' nergens vinden, zagen er alleen eentje aan de rechterkant van de weg, maar dat was vrij aan het begin van de route, dus dat klopte dan niet met de beschrijving. Uiteindelijk kwamen we erachter dat die 'molen' er niet meer stond, alleen nog een stuk ijzer :lol: Toen reden we in één keer goed, en vonden we na 2,5 uur dirtroad eindelijk de White Pocket! Prachtig!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

zijn jullie dan via de 89 gereden? Op 9 april zijn we, met Terry, via de 89A gereden omdat de noordelijke toegang, volgens hem, op dat ogenblik zo slecht lag.
Maar wat een mooi gebied is dat toch hè :thumbup: . Daar hebben we wel enkele uurtjes hotsebotsen voor over... :wink:
Marit01
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: White Pocket

Bericht door Marit01 »

Via de 89A zijn wij gereden, en ja, hobbelen was het zeker!! :lol:
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door Frans H »

Ik ga in nov een nieuwe poging wagen naar White Pocket te gaan. Ben er nog niet helemaal uit hoe. Zelf of als het lukt ;-) met de hier op het forum bekende fotograaf uit Kanab.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

hopelijk heb je dan meer geluk, Frans, met onze Terry :thumbup: . Als je op 47sec kijkt in onze video " onclick="window.open(this.href);return false;, dan weet je alvast hoe hij er uitziet.
Voor alle duidelijkheid : hij is de chauffeur :wink:
Hoe ziet de totale route er uit die je gaat rijden?
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door Frans H »

Ik heb al contact gehad met Terry. Vorige keer zal het wel iets met het spamfilter van doen gehad hebben.
Land de 14e nov in de avond in Vegas, 15e naar Zion en Observation Point doen, 16e White Pocket, 17e Zion Narrows, 18e Monument Valley en door naar Moab, 19e Arches , 20e terug naar Zion met HorseshoeBend en een slot canyon ( nog niet besloten welke), 21e The Subway, 22e terug naar Vegas via VoF, 23e Vegas, 24e in de ochtend nog even naar de outlets, in de middag vliegen naar AMS.
Dit is globaal, als het weer roet in het eten gooit kan dat zomaar wijzigen. Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Dan moet ik nog een keer terug: heeeeel vervelend. Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen ;-)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

Frans H schreef: Dan moet ik nog een keer terug: heeeeel vervelend. Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen ;-)
inderdaad...zooooooooooooo vervelend vinden wij dat niet... :wink:
fieke85
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:04

Re: White Pocket

Bericht door fieke85 »

Nu we - jammergenoeg - niet zijn uitgeloot voor The Wave willen we misschien White Pocket bezoeken.
Eigenlijk hebben we maar één volle dag in Page (we komen de dag daarvoor aan vanuit Grand Canyon en vertrekken de dag daarna richting Monument Valley).
Dus het is nog even overwegen of we de enige volle dag spenderen aan White Pocket (ik heb gelezen dat je echt een volledige dag op pad bent), en of we de ondertussen 129$ (?) per persoon willen betalen (hoogst waarschijnlijk enorm zijn geld waard, maar als we nog Antelope Canyon willen bezoeken loopt het erg op...).
Dilemma :-).
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

White Pocket is absoluut prachtig maar of het al dan niet een waardig alternatief is (dat beweren toch de meesten) zullen wij pas na ons bezoek aan The Wave weten op 1 april...
In elk geval heb je er een volledige dag voor nodig. Je spreekt dan wel best af met Terry waar jullie elkaar zullen treffen want het is al te gek om helemaal vanuit Page naar Kanab te rijden als je onderweg de afslag naar White Pocket passeert.
Kijk anders eens naar ons verslag van 3 april (via onderstaande link). Daar kan je ook de video zien van White Pocket. Het is inderdaad niet goedkoop en dan druk ik mij nog zacht uit...Anderzijds moet je zich ook geen zorgen maken over verloren en/of vast rijden.
fieke85
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:04

Re: White Pocket

Bericht door fieke85 »

Heb je verslag al bekeken :-).
Op eigen houtje rijden zouden we zowieso niet doen, en je krijgt wellicht heel wat uitleg van Terry onderweg.
Maar het blijft veel geld en ik maak me ook zorgen over de vermoeidheidsgraad van de dag, het is een lange dag onderweg...
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn natuurlijk voldoende andere mooie dingen te zien rondom Page die niets of bijna niets kosten: Horseshoe Bend, Lake Powell, Rimrocks, Waterholes SLotcanyon etc.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: White Pocket

Bericht door Tipsy_1 »

zorg alleszins dat je antelope canyon niet mist, dat is echt prachtig! en makkelijk te bezoeken... ;-)
fieke85
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:04

Re: White Pocket

Bericht door fieke85 »

Antelope Canyon, Lake Powell en de Horseshoe Bend staan zeker al op ons lijstje!
We weten wel nog niet of we de Lower of de Upper zullen doen, of beide.
Het blijft veel geld, White Pocket met twee, en we zullen een volledige dag weg zijn.
Nog even nadenken dus...
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fieke85
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:04

Re: White Pocket

Bericht door fieke85 »

We hebben een mailtje naar Terry gestuurd en een goed uur later al antwoord!
Hij is nog vrij de dag dat we willen gaan en vindt het een goeie tijd om dan White Pocket te bezoeken.
Tussenin afspreken stelt hij voor bij Jacob's Lake (AZ), maar aangezien dit voor ons omrijden is rijden we wellicht meteen naar Kanab.
Hij vraagt $129 per persoon. Niets geschreven over taks.
Spannend!
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door Marenko »

Dat niet schrijven over taks deed hij bij ons ook, maar bij het afrekenen kwam het er nog wel bij :wink:

Oja en de tip, die kwam er ook nog bij.
fieke85
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:04

Re: White Pocket

Bericht door fieke85 »

Volgens zijn laatste mail is die $129 inclusief tax en andere kosten.
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

Marenko schreef:Oja en de tip, die kwam er ook nog bij.
Die zijn wij "vergeten" hoor. Tenslotte doet Terry niets anders dan chauffeur spelen. Op 1 of 2 tips na, in White Pocket zelf, is hij zelf de ganse tijd aan het fotograferen op andere plaatsen in het gebied. De stevige prijs die hij vraagt is dus eigenlijk enkel maar voor vervoer, zonder verder veel toegevoegde waarde...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: White Pocket

Bericht door Tipsy_1 »

wel, ik heb dus geboekt bij Dreamland, ik kan jullie vertellen dat die heel wat duurder zijn dan Terry ook.
(wij betalen meer dan 200 dollar pp maar zijn wel 11,5u weg en ik reken wel degelijk op professionele uitleg, wij bezoeken ook 3 gebieden dus wel normaal dat ze duurder zijn, maar ik vind Terry zijn prijs toch niet overdreven hoor)
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: White Pocket

Bericht door Nordschleife »

Ik las net op een amerikaans forum dat de kans groot is dat er binnen afzienbare tijd ook een permit nodig is voor White Pocket :sadcry:
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer