Yosemite waarschuwt voor dodelijk (hanta) virus

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Maik&Alicia
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2012, 18:47
Locatie: Zeeland

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Maik&Alicia »

Beste mevrouw ---,

Bedankt voor de mail.

Bij ons was er nog niks bekend over dit virus. Ik heb het een en ander er over
opgezocht en ook contact gehad met de reisorganisatie. Ook bij Holland International
Is hier niets over bekend. Wanneer het dusdanig ernstig is, zal het MinBuZa een negatief
reisadvies uitgeven, ook dit is niet het geval.
Op dit moment is dan ook (nog) geen reden tot paniek.


Dit was het antwoord van het reisbureau.

Het is inderdaad als je er goed over na denkt een klein risico, misschien iets beter opletten met handen ontsmetten enz.
JuliaValerie
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 jun 2012, 11:23

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door JuliaValerie »

Neiging tot annuleren wordt steeds groter, hoe jammer ook. Inderdaad zijn de signature cabins inmiddels door het park gesloten. Maar die muizen zitten natuurlijk niet alleen daar. Ze kunnen ook in andere tenten komen en als je die niet goed genoeg ventileert (en wat is goed genoeg?) kan je dus lucht inademen waar deeltjes urine en 'droppings' zitten. Los daarvan kan je besmet raken door aanraken van droppings, besmet eten (hoewel ze de bearboxes dus aan het muisproof maken zijn) etc. En dat lijkt me met kleintjes toch niet slim, die raken nou eenmaal alles aan. Zou het mezelf nooit vergeven. Ja het park lijkt me prachtig, maar tegen welke prijs?
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door sachasenne »

In jullie plaats zou ik ook annuleren.
Als je gaat ben je toch sowieso niet relaxed.
En al helemaal met kinderen er bij.
Groetjes,
Carine
Turbotrent
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 feb 2012, 13:11
Locatie: Diest

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Turbotrent »

Wij hebben een cabin geboekt in Curry Village (dus geen tent), zou daar ook risico aan verbonden zijn? Zijn die ook gesloten momenteel?
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door RCRD »

We gaan gewoon naar Yosemite in september want in een tent slapen vonden we sowieso al niks en we slapen in Oakhurst. Ik begrijp wel ff niet hoe zich dat nu zo plots openbaart. Want Yosemite ligt er al een tijdje, muizen bestaan ook al een tijd en ik neem aan dat ze niet pas sinds juli drager zijn van dat virus? Het lijkt wel of ze tussen het voedsel hebben lopen neuzen in die tenten.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Hinko »

Wij zijn er ook in september, wij overnachten in een houten cabin.

Volgens mij zijn er altijd risico's. Ook buiten Yosemite kun je besmet raken, zelfs hier gewoon in Nederland of België.

Ik snap trouwens best dat mensen annuleren na zulke berichten, als wij een tent hadden geboekt bedacht ik mij ook wel een paar keer.

Yosemite was trouwens al 2x gewaarschuwd de afgelopen vijf jaar.
linkje
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Laura&Edwin »

RCRD schreef:We gaan gewoon naar Yosemite in september want in een tent slapen vonden we sowieso al niks en we slapen in Oakhurst. Ik begrijp wel ff niet hoe zich dat nu zo plots openbaart. Want Yosemite ligt er al een tijdje, muizen bestaan ook al een tijd en ik neem aan dat ze niet pas sinds juli drager zijn van dat virus? Het lijkt wel of ze tussen het voedsel hebben lopen neuzen in die tenten.
Ik kan het me wel voorstellen dat zoiets kan gebeuren. Die tenten zijn voor die muizen vrij eenvoudig om binnen te komen. Kieren genoeg. Bovendien vond ik de hygiene in die tenten niet goed. De lakens op de bedden waren wel schoon, maar dat was het dan ook wel. De vloeren zijn van vrij ruw hout en worden tijdens de schoonmaak niet meegenomen: niet geveegd, laat staan geschrobt. Althans niet toen wij er enkele dagen waren.
Er staan erg weinig bankjes buiten, dus de meesten zitten op het trapje voor de deur. Die is van hetzelfde hout. Daar eet men weer brood en dergelijke, met kruimels tot gevolg. Daar komen de muizen, eekhoorns en wasberen weer op af...nou je kunt je dus wel scenarioś voorstellen dat muizen en mensen over dezelfde planken lopen, zitten en eten en muizen poepen en plassen daar dus ook. Dat virus is dus wel goed over te brengen. Dat dat juist nu gebeurt is volgens mij toeval in combinatie met de beperkte hygiene van die tenten.

Wij hebben trouwens de uitslagen van het bloedonderzoek binnen. Bij ons is niets aan de hand. De verschijnselen zijn dus van een gewone verkoudheid die je wel vaker hebt als de kinderen weer naar school gaan. Gelukkig maar! De uislagen van het onderzoek naar eventuele antistoffen moet nog wel binnenkomen. Dat duurt enkele weken.

@ Mike&Alicia: dat jullie reisbureau zo reageert vind ik wel erg makkelijk. Google maar naar de site van NPS, Nu.nl, AD, RIVM en ze weten dat hun antwoord wat voorbarig is. Dat Buza nog geen negatief reisadvies geef klopt wel en annuleren is daarom lastig, maar wellicht kun je wel omboeken? De lodges zijn immers wel gewoon schoon en het park is echt heel erg mooi, dus als je kunt gaan moet je dat zeker doen.

Edwin
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
nightfoal
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 jul 2007, 18:21

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door nightfoal »

Ik heb toch geopteerd om mijn tent te annuleren en de Cedar Lodge te boeken...
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Laura&Edwin »

Ik hoop voor je dat dit lukt. Slaap je toch een stuk geruster van. Was er nog plek bij de Cedar Lodge?

Edwin
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Montyrulezz
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 mar 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Montyrulezz »

Ik heb gisteren via Trivago een kamer gevonden voor 129 euro bij Cedar Lodge, wij gaan begin oktober. Annuleren bij Curry Village kon tot 7 dagen voor vertrek, dat was bij ons dus ook geen probleem.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Gebruikersavatar
nightfoal
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 jul 2007, 18:21

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door nightfoal »

Ik had via booking.com één van de laatste double bed kamers en de prijs viel nog wel goed mee. Ik zou me toch niet zo gerust voelen in die tenten nu.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Sanny
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2012, 23:08

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Sanny »

wij hebben inmiddels ook de tenten geannuleerd. we hebben 2 nachten achter elkaar en hebben in El Portal niets meer kunnen krijgen voor beide nachten...helaas..nu verbleven we in oakhurst tegen een prima prijs. inderdaad het is een flink eind rijden en de zonsopgang in yosemite missen we ook...maar ja, we hebben weinig keuze. in het park alleen nog maar tenten verkrijgbaar en in el portal niets voor onze periode.
jammer. maar we maken het beste ervan en zullen alsnog enorm van Yosemite gaan genieten. :wink:

Overigens zag ik de € 70 op booking.com en ook op hotels.nl
Turbotrent
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 feb 2012, 13:11
Locatie: Diest

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Turbotrent »

Dus enkel de tenten zijn 'gevaarlijk', de houten cabins in Curry Village zouden wel ok zijn?
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Laura&Edwin »

Er staan geen echte houten cabins in Curry Village. Het zijn verwarmde tenten en om de warmte binnen te houden zijn de wanden van hout. De ramen zijn gaten in het hout. Het probleem schijnt in de onverwarmde tenten te zitten.

Edwin
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Hinko »

Dit soort cabins bedoelt Turbotrent denk ik.
Deze staan ook in Curry Village.
Bijlagen
curry_cabin.jpg
Turbotrent
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 feb 2012, 13:11
Locatie: Diest

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Turbotrent »

Dat is inderdaad wat ik bedoel :thumbup:
JuliaValerie
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 jun 2012, 11:23

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door JuliaValerie »

Wij hebben zojuist besloten om Yosemite helemaal over te slaan. Super jammer dat wel. Als we met z'n tweeen waren hadden we wsl. wel accomodatie buiten het park gezocht (omdat in het park alleen de tenten nog vrij zijn), maar met onze kleintjes hebben we eigenlijk ook geen zin om bij wandelingen steeds in de stress te zitten of ze niet een drolletje of zo vast pakken (pardon the language) en dan de zenuwen of dat dan net weer besmet is etc.

@LauraenEdwin: gelukkig goed nieuws! Heb nog aan jullie gedacht na je eerdere bericht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Martin & Marianne »

Laura&Edwin schreef:Er staan geen echte houten cabins in Curry Village. Het zijn verwarmde tenten en om de warmte binnen te houden zijn de wanden van hout. De ramen zijn gaten in het hout. Het probleem schijnt in de onverwarmde tenten te zitten.

Edwin
Naast de tenten (verwarmd en onverwarmd) en de houten cabins zoals op de foto van Hinko (met en zonder eigen badkamer) zijn er ook nog een aantal kamers in Curry Village. De tenten zijn van canvas, alleen de signature tenten hebben houten wanden.

Marianne
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Laura&Edwin »

En ik dacht echt dat er alleen tenten stonden. We hebben ook niets anders gezien, laat staan de kamers waar Marianne het over heeft. Wist echt niet dat die er ook waren. Weer wijzer geworden vandaag.

@ JuliaValerie: jammer dat jullie nu helemaal niet gaan. Het is echt wel een heel erg mooi park. Ik weet niet hoe oud jullie kleintjes zijn, maar de kans dat ze een keutel tegenkomen is wel ontzettend klein. Ach, ik snap het ook wel. Je hebt geen moment rust en da's ook geen vakantie natuurlijk. Wat ga je nu doen?

Ondertussen deze avond nog wat verder gepland rond een volgende vakantie over de plas. Nu al zin in, maar dat wordt wel een ander draadje.

Edwin
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
california2012
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2012, 15:55

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door california2012 »

Wij zijn 8 september met de camper in Curry Village en daarna nog 2 nachten Tuolumne Meadows Campground.
Wat zouden jullie doen? Toch gaan of Yosemite Park mijden?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer