Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie stress.....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Anita

Vakantie stress.....

Bericht door Anita »

Over 6 weken (!) vertrekken we dan eindelijk naar San Francisco, om van daaruit aan onze rondreis te beginnen :dance: . Voor de route enzo: zie ons weblog. We leven er al zo ontzettend lang naartoe, maar nu begint het wel heel erg dichtbij te komen! We zijn nu volop aan het voorbereiden; definitieve planning maken, routes definitief maken, je kent dat wel. Maar hoe meer ik er mee bezig ben, hoe harder m'n buik gaat kriebelen! Ik begin er nú al zenuwachtig voor te worden :help: ! Ik moet er wel bij zeggen dat ik last heb van vliegangst. Dat scheelt wel een heleboel natuurlijk. En op de heenweg hebben we ook nog een tussenlanding. Dat is niet erg best voor mijn gemoedsrust natuurlijk! Maar ja, het kwam niet anders uit... Ik heb al wel pilletjes van de dokter gekregen (Oxazepam of zoiets), maar die wil ik nu nog niet gaan gebruiken.

Dus ja; er zit niet veel anders op dan rustig blijven en proberen te genieten van de voorbereidingen! Ik doe mijn best in elk geval!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hoi Anita,

Vervelend dat je vliegangst hebt. Maar wees gerust. Op de lift na is vliegen het veiligste vervoermiddel ter wereld. Als er al eens een vliegtuig neerstort zijn dat vaak vliegtuigen uit de "bananen" republieken, waar zeer slecht onderhoud aan gepleegd is. Anders heeft het een extrene oorzaak, zoals de kapingen van 9/11. De kans dat jou vlucht het zelfde zou overkomen is een kans van 1:1.000.000.000. :roll: Dat lijkt me niet iets om je zorgen over te maken. Je gaat een hartstikke mooie reis maken, geniet van de vlucht.:beerchug: Elke mijl/minuut kom je dichter bij doel.

Succes,

René
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik sluit me bij René aan. Het zal allemaal gladjes verlopen, niets om je druk om te maken, Anita!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Arme Anita,

Geloof me het is alle stress waard. Als je straks terug bent denk je : ik doe het morgen weer.
Even als vrouwen onder elkaar :wink: ; het is net als een bevalling, veel pijn en moeite en toch doe je het gewoon nog een keer (en sommige nog eens en nog eens en nog eens)

Sterkte
Wendy
Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

Anita,

Ook ik heb een verschrikkelijke vliegangst en wij hadden een tussenlanding in Chicago, maar geloof me, éénmaal boven in de lucht wordt je al een heel stuk rustiger en begin je af te tellen weliswaar, maar het is echt de moeite waard.
Ik heb zelfs geen pilletje ingenomen omdat je daar zo slaperig van word en geen aangenaam gevoel is, dus ik heb gekozen om alles bewuster mee te maken, want zo'n lange afstandsvlucht is toch ietsjes anders als een gewone chartervlucht binnen Europa.
Nog even geduld en je gaat een mooie reis maken.

Anita2
Anita

Bericht door Anita »

Bedankt allemaal voor jullie opbeurende woorden! Het helpt wel...

Weet je wat het gekke is: ik heb al best veel gevlogen. Meest binnen Europa, maar ook een keer naar Mexico (12 uur non stop) en twee keer non-stop naar Florida, toch ook een uurtje of 9 á 10! Vroeger had ik ook geen last van vliegangst, maar sinds een jaar of 6 is het volgens mij. Heel gek eigenlijk, want ik heb nog nooit iets ergs meegemaakt ofzo... Misschien denk ik overal teveel bij na, ik weet het niet.

Ik probeer me maar rustig te houden en te verheugen op al het moois dat we daar gaan zien!

Groetjes!
Anita
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Anita,

Ik herken dat goed. Wij vliegen vaak en als kind heb ik ook veel gevlogen. En inderdaad pas de afgelopen 10 of zo jaren heb ik echt wel angstige gevoelens in het vliegtuig, bij turbulentie en zo.
Ik hou mezelf altijd maar voor, hoeveel gevaarlijker het is om auto te rijden en ik stap zonder angst dagelijks in de auto. Het helpt een beetje, maar natuurlijk niet afdoend. Ik denk inderdaad, dat we meer zijn gaan nadenken bij alles.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi Anita,

Ik heb dan wel geen vliegangst, maar mijn probleem is dat ik meestal ziek wordt, ook zonder turbulentie!!
Maar als ik dan bedenk aan al dat moois wat ik ga zien als ik er eenmaal ben en aan de vriendelijke mensen, dan heb ik er dat graag voor over!!
Helaas zit onze reis er weer op :cry: en deze traantjes zijn echt van heimwee naar een schitterend land.

Groetjes en geniet met volle teugen

Anice, Frank (druk op zoek naar een betaalbare amerikaanse auto), Rico (met Wrangler en buckel) en Elena (steeds dromend en druk aan het sparen voor haar volgende reis) :P en wij allemaal met onzettend veel herinneringen :D
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Ik sluit me ook bij Rene aan, kijk anders eens op http://www.turbulentie.nl/
Amerika is wel "'goed" vertegenwoordigd maar de reden daarvan weten we allemaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer