Reis JuliaValerie: SF-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JuliaValerie
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 jun 2012, 11:23

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door JuliaValerie »

Dankjulliewel weer voor de reacties!

Inmiddels een BenB een paar mijl van Mariposa geboekt. @Marianne Ik heb het gezien en we gaan idd op het eind naar de Mariposa Grove. We hebben echter zoals je al voorstelde de accomodatie de doorslag laten geven. We moeten dan eind van de dag ongeveer een uur rijden, maar dat vinden we niet zo erg, we gaan alvast de goede kant op voor d volgende dag en eerst nog Mariposa zelf bekijken.

@girltje155 We willen starten in Santa Cruz omdat dit ons een leuk plaatsje lijkt met o.a. een leuke pier met draaimolen enzo. Maar ook omdat overnachten daar minder duur is dan in de omgeving van Monterey. We willen 's ochtends vroeg het uur naar Monterey rijden.

@psvwally Klopt, dat is steeds weer de afweging, belangrijke dingen boeken, maar je ook weer niet van dag tot dag vastleggen...En dit is inderdaad zo'n stuk. We zullen wsl ter plekke wat boeken denk ik...

Morrow Bay en Pismo Beach gaan op de lijst als tussenstop.

De Kingman of Williams KOA ook.

Heeft er nog iemand antwoord op mijn SF vraag?
JuliaValerie schreef:
San Francisco: We hebben Hotel Mayflower, 975 Bush street geboekt. Is dit een handige locatie? Het lijkt erop dat er op dit punt geen goede ov aansluitingen zijn? Ongeveer half uur lopen naar de Wharf? Korter naar union Square denk ik. En alles heel stijl toch? We hebben een kleuter, een dreumes bij ons en kunnen gebruik maken van draagzak en / of buggy. Uiteraard is locatie wel belangrijk! SF blijkt echter zo duur dat we hier terecht kwamen...
girltje155
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 nov 2011, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door girltje155 »

Als ik even snel op de kaart kijk waar het hotel is gelegen zit je volgens mij perfect. Hartstikke centraal in SF, je hebt busstations vlakbij en zelfs de BART zit niet heel ver weg bij Powellstreet. Het OV-systeem is heel makkelijk in San Francisco op de meeste kruispunten is wel een halte voor de bus, dan rijdt er nog een houten treintje die je kan nemen en er is de BART (een metro). Inderdaad is SF wel heuvelachtig, maar je kan makkelijk op de bus stappen, je kan dagkaarten (Munipas) kopen zodat je overal in mag of elke keer 2 dollar betalen per persoon, een dagkaart is dan wel het handigste.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
JuliaValerie
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 jun 2012, 11:23

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door JuliaValerie »

Dankjewel! En weet jij of iemand anders hoe het zit met het hotel tov Tenderloin. Las ergens dat als je in het Mayflower zit, je op moet letten dat je niet door de wijk Tenderloin moet lopen...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door PSVwally »

Sja Tenderloin. Vanuit een bus gezien vond ik het het meest trieste stuk San Francisco. Of ik er dan ook zo over mag oordelen weet ik eigenlijk niet, maar te voet zou ik dat stuk SF toch proberen te vermijden. Het ligt een beetje ten zuiden/zuid westen van je hotel. Je merkt het wel als je in dat stuk SF bent, het ziet er anders uit. Grote kans dat er niets gebeurd als je er doorheen loopt, maar je weet maar nooit. Zijn diverse verhalen opmdit forum over te lezen.
Ik weet niet precies hoe het in het gebied van je hotel zit met OV, maar volgens mij als je bush street een stuk afloopt en dan powell street in wandel je in 10 min naar union square.
JuliaValerie
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 jun 2012, 11:23

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door JuliaValerie »

Dankjewel! En als je dat doet, Bush street stuk aflopen en dan Powell, kom je dan niet of wel door Tenderloin? Weet je dat toevallig?
JuliaValerie
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 jun 2012, 11:23

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door JuliaValerie »

Helaas helaas, vanwege de virusperikelen in Yosemite besloten het park helemaal over te slaan, vooral ook omdat we met kleine kinderen reizen. Nog maar twee weken te gaan en er ligt weer van alles open. Praktisch gezien slaan we nu ook Mariposa over. Wat zullen we doen met de extra dagen? Waarschijnlijk de kustroute rustiger aan doen. Onze vlucht van LA naar LV ligt immers vast en onze camperhuur voor ons tweede deel van de reis ook.

We hebben overigens sowieso bijna niets geboekt qua overnachtingen, alleen SF en 1 nachtje camping LV. Voor LA / Anaheim willen we nog wel boeken en voor LV ook. Verder houden we het maar flexibel.

Toch zijn tips voor onze route nog steeds welkom, als er nog aanvullingen zijn op wat allemaal al gezegd is, waarvoor veel dank!

1. reisdag, aankomst SF
2. SF
3. SF (fietsen)
4. SF- ? met auto
5. ? ? /Monterey
6. Monterey (aquarium)
7. Monterey, 17 mile drive, Carmel - ?
8. ?-Santa Barbara
9. Santa Barbara - Santa Monica
10. Santa Monica / LA (sterrentour)
11. Santa Monica (slapen Anaheim)
12. Disney (slapen Anaheim)
13. New Port Beach, Huntington Beach, Seal Beach (slapen bij LAX)
14. auto inleveren, vliegen naar Las Vegas


15. camper ophalen, boodschappen, richting Zion (redden we mogelijk niet, Vally of fire?)
16. Zion
17. Zion
18. Zion - Bryce
19.Bryce -Page
20. Page
21 Page (antelope canyon)
22 Page (lake powel)
23 Page - Monument Valley
24 MV-Grand Canyon
25 GC
26 GC
27 Kingman / Williams-LV camper inleveren (slapen LV)
28 LV (slapen LV)
29 vliegen
30 thuis
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door Laura&Edwin »

Ik zit nog niet helemaal in de topografie van Californie, maar Sequoia/Kings Canyon is ook echt de moeite waard om in te passen in je reis. Wel een flinke trip, maar volgens mij wel te bereiken vanuit SF

Edwin
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
JuliaValerie
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 jun 2012, 11:23

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door JuliaValerie »

Dank voor de tip!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JuliaValerie: SF-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Sequoia/Kings Canyon gaat zou ik er wel 2 nachten voor uittrekken, en ik zie in je schema maar 1 vrije nacht. Of kan daar nog in geschoven worden? In Kings Canyon kun je overnachten in Grant Grove of Cedar Grove, zie daarvoor de NPS-site. Grant Grove ligt centraal, je kunt daarvandaan zowel de Kings Canyon Scenic byway als Seuqoia nP bezoeken. Als je niet naar de General Sherman wil is een bezoekje aan de General Grant Tree een mooi alternatief, zeker met kinderen. Zie ook ons 2006-verslag en mijn wandelsite.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer