wij hebben inderdaad de Upper bezocht en volgden destijds de volgende tip : "om van de mooiste kleureneffecten en de prachtige zonnestralen door het ravijn te genieten, raden wij aan om het bezoek te plannen tussen 10u en 11u". Wij hadden gereserveerd voor 10u30 en het was inderdaad prachtig. Ik moet er wel aan toevoegen dat dit bij ons in april was...dus misschien kunnen deze uren wel verschillen naargelang het seizoen.Bedoel je de Upper Antelope Canyon? Ik heb de Upper Antelope Canyon niet bezocht, maar ik heb altijd begrepen dat de beste tijd daarvoor rond het middaguur is. Voor de Lower Antelope Canyon is het beter om wat eerder te gaan (voor 11 uur). Maar daarvoor hoef je niet te reserveren.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Knop: Advies gevraagd route Moab, Bryce, Zion, MV etc
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Reis Knop20: Advies gevraagd route Moab, Bryce, Zion, MV
-
sterretjeys
- Amerika-newbie
Tja, zo heeft iedereen zijn ervaringen.
Door "locals" en vistorcenters (oa. Kanab) werd ter plaatse de " lower" aangeraden. Ik heb dus niet de upper gezien, maar wel een geweldige canyon ten Noorden van de weg van Page naar het Oosten (april 2012).
Wat mij op viel dat de "upper" een mooie parkeerplaats en entree heeft, en dat de "lower" iets verdekt aan de andere kant van de weg ligt. De 'upper" was dan ook veel drukker met toeristen.
De "lower" is de canyon waar ooit een groep toeristen is omgekomen door een 'wash".
De tocht met een gids (die ook nog op een fluit speelt) duur ca. een uur. Je krijgt alle gelegenheid om alles te fotograferen. Een canyon met zeer mooie kleuren. Kosten ca. 20 dollar pp.
Door "locals" en vistorcenters (oa. Kanab) werd ter plaatse de " lower" aangeraden. Ik heb dus niet de upper gezien, maar wel een geweldige canyon ten Noorden van de weg van Page naar het Oosten (april 2012).
Wat mij op viel dat de "upper" een mooie parkeerplaats en entree heeft, en dat de "lower" iets verdekt aan de andere kant van de weg ligt. De 'upper" was dan ook veel drukker met toeristen.
De "lower" is de canyon waar ooit een groep toeristen is omgekomen door een 'wash".
De tocht met een gids (die ook nog op een fluit speelt) duur ca. een uur. Je krijgt alle gelegenheid om alles te fotograferen. Een canyon met zeer mooie kleuren. Kosten ca. 20 dollar pp.
Laatst gewijzigd door sterretjeys op 30 mei 2012, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor Upper kan je reserveren bij Tsosie, Ekis en Overlander. Hun kantoren zitten in Page. Je kan ook naar de parkeerplaats rijden en wachten op de volgende toer. Dat kan tijd in beslag nemen. Beste tijd is midday. In september komen de zonnestralen nog tot op de canyonfloor. Is ook de duurste tijd van de dag. Lower is goedkoper en minder druk. Bij die $ 20,-- voor Lower komt nog wel de Navajo fee ($ 6,--) Die betaal je trouwens ook voor Upper.
- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb m`n schema iets aangepast, zodat we om 08:00 vertrekken. Dan hebben we genoeg tijd om onderweg te stoppen, dank voor de tipOld Faithful schreef:Mijn reactie was alleen maar om je er op te attenderen dat de reis naar Page weleens meer tijd dan de vermelde 3 uur in beslag zou kunnen nemen.knop20 schreef:Bedankt voor je reactie. We wilden overnachten bij Page, omdat we daar Antelope Canyon wilde bezoeken. Is dit geen overnachting waard, en kunnen we beter doorrrijden?
Groet,
Frans
Frans
- knop
- Amerikafan
Is beide de moeite waard om te doen?Yeehaw schreef:Voor Upper kan je reserveren bij Tsosie, Ekis en Overlander. Hun kantoren zitten in Page. Je kan ook naar de parkeerplaats rijden en wachten op de volgende toer. Dat kan tijd in beslag nemen. Beste tijd is midday. In september komen de zonnestralen nog tot op de canyonfloor. Is ook de duurste tijd van de dag. Lower is goedkoper en minder druk. Bij die $ 20,-- voor Lower komt nog wel de Navajo fee ($ 6,--) Die betaal je trouwens ook voor Upper.
Groet,
Frans
Frans
Bieden zijn de moeite waard maar de drukte bij Upper de laatste jaren staat me tegen. Lower is avontuurlijker maar Upper is beroemder en gemakkelijker lopen.
- knop
- Amerikafan
Hierbij een kleine update, met een extra dag in ZION NP. Weet iemand hier een leuk hotel in de buurt ?
Vakantieduur : 13 september t/m 4 oktober
13 september: Amsterdam > Las Vegas. Overnachting in `Golden Nugget`.
14 september: Las Vegas > Grand Canyon. Overnachting in ONBEKEND ( 4.75 uur rijden )
15 september: Grand Canyon > Page. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
16 september: Page >Monument Valley. Overnachting in The View ( 2,15 uur rijden )
17 september: Monument Valley > Moab. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
18 september: Moab
19 september :Moab >Torrey Overnachting in ONBEKEND ( 2.45 uur rijden )
20 september: Torrey > Bryce Overnachting in ONBEKEND ( 2,30 uur rijden )
21 september : Bryce> Zion ( 2 uur rijden )
22 september : Zion
23 september : Zion> Las Vegas ( Via valley of fire ST) ( 4 uur rijden )
24 september : Las Vegas
25 september : Las Vegas
26 september : Las Vegas > Death Valley. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
27 september : Death Valley > Mammoth Lakes Overnachting in ONBEKEND( 3,5 uur rijden )
28 september : Mammoth Lakes > Yosemite Park Overnachting in ONBEKEND( 2 uur rijden )
29 september : Yosemite Park
30 september : Yosemite Park > ???
1 oktober :???
2 oktober : San Francisco Overnachting in ONBEKEND
3 oktober : San Francisco
4 oktober : San Francisco OAK > Amsterdam
Vakantieduur : 13 september t/m 4 oktober
13 september: Amsterdam > Las Vegas. Overnachting in `Golden Nugget`.
14 september: Las Vegas > Grand Canyon. Overnachting in ONBEKEND ( 4.75 uur rijden )
15 september: Grand Canyon > Page. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
16 september: Page >Monument Valley. Overnachting in The View ( 2,15 uur rijden )
17 september: Monument Valley > Moab. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
18 september: Moab
19 september :Moab >Torrey Overnachting in ONBEKEND ( 2.45 uur rijden )
20 september: Torrey > Bryce Overnachting in ONBEKEND ( 2,30 uur rijden )
21 september : Bryce> Zion ( 2 uur rijden )
22 september : Zion
23 september : Zion> Las Vegas ( Via valley of fire ST) ( 4 uur rijden )
24 september : Las Vegas
25 september : Las Vegas
26 september : Las Vegas > Death Valley. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
27 september : Death Valley > Mammoth Lakes Overnachting in ONBEKEND( 3,5 uur rijden )
28 september : Mammoth Lakes > Yosemite Park Overnachting in ONBEKEND( 2 uur rijden )
29 september : Yosemite Park
30 september : Yosemite Park > ???
1 oktober :???
2 oktober : San Francisco Overnachting in ONBEKEND
3 oktober : San Francisco
4 oktober : San Francisco OAK > Amsterdam
Groet,
Frans
Frans
Er zijn natuurlijk keuzes te over dus het enige wat ik kan doen is je enkele plaatsen te geven waar wij graag overnachten:
GC: Kachina.
Page: Days Inn
MV: The View
Moab: 3 Dogs and a moose.
Torrey: Austin's Chuckwagon
Bryce: Best Western Grand
Zion: Desert Pearl
Las Vegas: Desert Rose
DV: Stovepipe Wells
Bishop: Best Western Creekside
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Accommodatie in het Zion NP: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... k&staat=UT
Accommodatie in Springdale (vlakbij westingang van Zion NP): http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... e&staat=UT
Accommodatie in Mt. Carmel Junction (vlakbij oostingang van Zion NP): http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... n&staat=UT
Zie de link bovenaan het forum naar de AllesAmerika beoordelingen.
Accommodatie in Springdale (vlakbij westingang van Zion NP): http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... e&staat=UT
Accommodatie in Mt. Carmel Junction (vlakbij oostingang van Zion NP): http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... n&staat=UT
Zie de link bovenaan het forum naar de AllesAmerika beoordelingen.
-
sterretjeys
- Amerika-newbie
Misschien een tip:
Hou er rekening mee dat ook buiten het hoogseizoen in het weekend veel campings etc. bezet zijn, omdat men zelf er op uit trekt. Dus voor de weekenden is het zeker vooraf reserveren (met het risico dat je met je reissschema niet meer flexibel bent), of ter plaatse improviseren. Dit laatste is ons steeds beter gelukt met onze trip.
Ga naar het lokale visitor- of tourist-center, en zij kunnen je alle informatie geven over waar je nog terecht kunt.
(met een prima routebeschrijving).
Op de highway en belangrijke wegen staan bij de afslagen borden die naar een tourist-center etc. verwijzen.
Hou er rekening mee dat ook buiten het hoogseizoen in het weekend veel campings etc. bezet zijn, omdat men zelf er op uit trekt. Dus voor de weekenden is het zeker vooraf reserveren (met het risico dat je met je reissschema niet meer flexibel bent), of ter plaatse improviseren. Dit laatste is ons steeds beter gelukt met onze trip.
Ga naar het lokale visitor- of tourist-center, en zij kunnen je alle informatie geven over waar je nog terecht kunt.
(met een prima routebeschrijving).
Op de highway en belangrijke wegen staan bij de afslagen borden die naar een tourist-center etc. verwijzen.
- knop
- Amerikafan
Bijna allemaal overgenomen en geboekt thx! Overigens m.u.v. The View. Ik kijk elke dag, maar elke dag geen beschikbaarheid.Yeehaw schreef:Er zijn natuurlijk keuzes te over dus het enige wat ik kan doen is je enkele plaatsen te geven waar wij graag overnachten:
Groet,
Frans
Frans
- knop
- Amerikafan
Overigens heb ik nog steeds een dagje over...Nog last minute suggesties? 
Groet,
Frans
Frans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou via Monterey kunnn rijden em daar het aquarium bezoeken. Of rij via de goudzoekersroute (de 49) naar Sacramento. Sonora en Colombia SHP zijn ook aardig om te bezoeken, zie ons 2006-verslag bij 31 juli.
Marianne
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
of dagje Moab extra.
Acco in Yosemite moet je wel reserveren hoor anders zit je buiten het park.
Yosemit e - SF is wel in 1 dag te rijden (makkelijk`)... maar misschien wilde je inderdaad via Carmel/ Monterey.
Acco in Yosemite moet je wel reserveren hoor anders zit je buiten het park.
Yosemit e - SF is wel in 1 dag te rijden (makkelijk`)... maar misschien wilde je inderdaad via Carmel/ Monterey.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ging er bij mijn voorstel van uit dat vrijwel alles vast lag en alleen op het laatst nog een dag over was. Als je ergens anders nog kunt schuiven is het wel handig om dat aan te geven.
Marianne
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is inderdaad de vraag.. een dag over in het algemeen of tussen Yos en SF.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- knop
- Amerikafan
Bedankt voor de reacties!
Het hoeft inderdaad niet op het einde van de trip te zijn, kan ook ergens anders tijdens de reis. In het algemeen dus. Hotels kan ik altijd wel een dagje proberen op te schuiven...
Het hoeft inderdaad niet op het einde van de trip te zijn, kan ook ergens anders tijdens de reis. In het algemeen dus. Hotels kan ik altijd wel een dagje proberen op te schuiven...
Groet,
Frans
Frans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog kunt schuiven zou ik ook voor een extra dag Moab gaan.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 13926 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa