lekker amerikaans biertje ?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Dento »

Robbielb schreef:Maar verder is Budweiser wel mijn favoriete Amerikaanse bier en en BudLight als het heel erg warm is.
:shock: Hè bah, Bud en Bud Light? Favoriet? Da's bijna geen bier meer te noemen... :mrgreen: Ik snap dat persoonlijk nooit, dat mensen Bud en Bud Light echt als favoriete bier hebben, want ik vind het echt nergens naar smaken - en dat terwijl er zo veel echt lekkere bieren zijn hier in de VS. (En er is natuurlijk een reden dat je het zo koud mogelijk moet drinken, hè: dan proef je er niet zoveel van :mrgreen: ). Zo zie je maar weer: smaken verschillen (gelukkig!) :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Robbielb
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 nov 2011, 03:46
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Playa del Ingles Gran Canaria
Contacteer:

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Robbielb »

Officieel is het ook pils of lager :) Bier is vaak van hogere gisting en zwaarder in alcohol percentage. Maar ik hou van een pilsje dat lekker doordrinkt.. En Bud of Bud light drinkt gewoon makkelijk weg ;) En Heineken natuurlijk... Maar dat ligt inderdaad kwa smaak dicht bij elkaar!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Old Faithful »

Loek schreef: Je hebt meer dan 1700 brouwerijen in de USA, dus de kans dat er iets bij is wat je lekker vind is redelijk groot.
Maar voordat ik die allemaal geproefd heb..... Ik blijf maar drie weken. :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Dento »

Old Faithful schreef:
Loek schreef: Je hebt meer dan 1700 brouwerijen in de USA, dus de kans dat er iets bij is wat je lekker vind is redelijk groot.
Maar voordat ik die allemaal geproefd heb..... Ik blijf maar drie weken. :mrgreen:
Kom gewoon naar Colorado:
Brewing is big business in Colorado. According to The Beer Institute, the state ranked number one in terms of gross beer production, producing over 23,370,848 barrels in 2006. It is also ranked fourth in the country in number of brewpubs and craft breweries according to The Brewers Association. Denver ranks first in the nation in beer production per capita and second in the number of breweries. Colorado is home to 4 of the top-50 brewing companies in the nation. There are 139 breweries statewide.
139 is makkelijk te doen in drie weken... 6 à 7 per dag - kwestie van goed plannen :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Doockles »

Dento schreef:Kom gewoon naar Colorado:
Brewing is big business in Colorado. According to The Beer Institute, the state ranked number one in terms of gross beer production, producing over 23,370,848 barrels in 2006. It is also ranked fourth in the country in number of brewpubs and craft breweries according to The Brewers Association. Denver ranks first in the nation in beer production per capita and second in the number of breweries. Colorado is home to 4 of the top-50 brewing companies in the nation. There are 139 breweries statewide.
139 is makkelijk te doen in drie weken... 6 à 7 per dag - kwestie van goed plannen :mrgreen:
Dorie Dento, nu wil ik terug naar Colorado! :wink:

Wij doen al jaren met een hoop vrienden kaas- en bieravonden, bierweekends en binnen een paar weken een heuse pils-namiddag. Misschien moet ik toch eens voorstellen om voor onze volgende jubileumeditie naar Colorado te trekken. :lol:
Settersheila3
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2012, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Settersheila3 »

Blue Moon of de lokale varianten van Hefeweizen (microbrewery).
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Amerikafan
Berichten: 307
Lid geworden op: 19 jul 2010, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb nog steeds goede herinneringen aan de Water Street Brewery in Milwaukee, sowieso een prima stad voor bierliefhebbers.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
nordwulf
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2016, 19:39
Locatie: Northwest Michigan

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door nordwulf »

Er zijn nu zoveel kleine brouwerijen in Amerika dat het lijkt dat er nog meer variatie is dan in Nederland. Sam Adams blijft altijd een favoriet. Ik had laatst een Stella Artois en dat vond ik eigenlijk niet zoveel smaak hebben i.v.m. de betere Amerikaanse bieren.

Zijn de Amerikaanse microbreweries nu al wat meer bekend in Nederland?

Deze van Ommegang uit Cooperstown, NY bij de de lokale grootgrutter (Meijer) gevonden. Die kan zich meten met de beste Europese bieren.

Afbeelding

En er zijn ook een flink aantal breweries in Michigan en vele brewpubs die zelf bier maken. Heineken drink ik nooit hier in de de VS aangezien dat een premium bier hier is en dan genoeg andere keus voor dezelfde prijs.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Njit »

Afgelopen zomervakantie ook twee brouwerijen bezocht. Altijd erg leuk om te doen:

Boston - Samuel Adams : https://usatour2016.wordpress.com/2016/ ... 13-boston/
South Burlington - Magic Hat : https://usatour2016.wordpress.com/2016/ ... y-montral/

Ik drink zelf graag seizoensbier. Lekkere fris witbier zoals Shocktop of een Summerale in de zomer, verwarmende Bock in de winter.
Men durft in de US ook te experimenteren met smaken. Zo maken ze er voor het seizoen ook lekkere pompoen-bieren.

In Nederland schenken ze ook steeds vaker Amerikaanse bieren. Zo had Cafe Oliver in Utrecht deze gewoon op tap: Anderson Valley Fall Hornin

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Dave_m
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Dave_m »

In de coolbox had ik standaard de Blue moon biertjes zitten. Als je lekker op je hotel kamer/ veranda / zwembad zat kwamen deze altijd uit de box te voorschijn.

En in de restaurants of kroegen probeerde ik van alles wat uit. Van de pilsener tot aan Hefeweizen biertjes. Voornamelijk bier van Microbrewery's
The Golden Spike vond ik het lekkerste de laatste keer op vakantie. Lekker fris biertje.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Big_Mo »

Summer shandy Leinenkugel heerlijk in de zomer!

Sam Adams blijft toch een van mijn favoriet. En Matilda van Goose Island (Chicago bier). Oh en laten we de goede oude 40 ounces niet vergeten voor Edward 40 hands :lol:
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Rachel. »

Hangt er maar net vanaf wat je smaak is hé ;) Er zijn heel veel microbroueerijen hier. Persoonlijk ben ik fan van de IPA'S. Cigar city en Funky Buddha hebben beiden uitstekende bieren.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door goldenhills »

Er is keus genoeg tegenwoordig. Een nieuwe favoriet bij ons in huis is Old Rasputin Russian Imperial Stout van North Coast Brewing Company, Inc. (Fort Bragg, CA). Ondanks dat gaan we toch af en toe naar de BevMo voor een lekkere Belgische trippel, die zijn voor ons nog altijd lekkerder dan de Amerikaanse 'Belgian Style' bieren. Over het algemeen vind ik de Amerikaanse varianten (zoals Ommegang) net wat minder rijk van smaak dan de Belgische trappisten.
nordwulf
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2016, 19:39
Locatie: Northwest Michigan

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door nordwulf »

Als je in de omgeving van Chicago bent en van drank houdt, dan kan ik Binny's aanraden. Het is en keten en de grotere winkles hebben een ongelooflijk groot aanbod van bier, wijn, sterke drank en meer. Daar kan je echt een half uur rondlopen en nog steeds geen keuze kunnen maken.

https://www.binnys.com/

Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door roelb »

nordwulf schreef:Zijn de Amerikaanse microbreweries nu al wat meer bekend in Nederland?
Jep, definitely. En daar hoef je ook niet lang naar op zoek, zelfs de AH heeft een aantal amerikaanse bieren in het standaard assortiment: Anderson Valley, Sierra Nevada, Brooklyn brewery, Brewdog, Flying dog, etc..
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Hinko »

Brewdog is Schots :wink:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Disney-Golf »

nordwulf schreef:Deze van Ommegang uit Cooperstown, NY bij de de lokale grootgrutter (Meijer) gevonden. Die kan zich meten met de beste Europese bieren.

Afbeelding
Afbeelding
Euh... Ommegang is een Europees/Belgisch bier hoor! :thumbup:
Gast

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Gast »

En deze Ommegang is in NY gebrouwen :thumbup:
nordwulf
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2016, 19:39
Locatie: Northwest Michigan

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door nordwulf »

Ja, Ommegang is een Amerikaans bier maar gemaakt door een "Belgische" brouwerij in Cooperstown, NY. Of is het een Belgisch bier gemaakt door een Amerikaans bedrijf? Begonnen in 1997 en sinds 2003 eigendom van Duvel Moortgat. Maar het wordt in ieder geval in Amerika gebrouwen.

Afbeelding

Vanavond deze van Lagunitas. Was een microbrewery maar sinds 2015 voor 50% in handen van Heineken.


* Note mod (Marco):
Tweede afbeelding niet zichtbaar. Forumsoftware geeft aan:
Het was niet mogelijk om de afmetingen van de afbeelding te bepalen. Controleer of de URL die je hebt ingevoerd juist is.
PB gestuurd naar nordwulf.
nordwulf
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2016, 19:39
Locatie: Northwest Michigan

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door nordwulf »

ik ben ook een fan van Alaskan bier. De meest bekende is de Amber maar alle varieteiten zijn goed. Ik raakte er mee bekend toen ik in California woonde maar nu hebben ze het ook hier in noord Michigan. :thumbup:

https://alaskanbeer.com/our-beer/

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer