Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar mij pakken ze ook iedere avond en vanavond zat er hier ook ineens geen enkele. Ik had wel een citronella kaars op tafel staan (maar dat had ik gisteren ook en toen werd ik toch gewoon gestoken).Petra/VS schreef:Ik heb de Off! Clip On aan nu en die helpt echt! Annemiek gebruikt hem ook. Gewoonlijk heb ik meteen een heel aantal beten en ik zit hier nu al een half uur buiten en geen mug te zien.Dento schreef:Wij hebben alleen maar last van muggen. Gisteren buiten gegeten, en ik heb tot nu toe 14 bulten geteld...
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bugs enzo
Re: Bugs enzo
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit was niet de eerste keer dat ik hem gebruikte (en eerder vandaag kregen ze me in het zwembad wel te pakken, grrr!). Probeer hem maar, het werkt echt. Ik vind het fijner dan die Deet spray direct op mijn huid. Citronella heb ik ook geprobeerd, maar de tijgermuggen waren daar niet van onder de indruk. In mijn ervaring werkt alleen Off! en ik ben heel blij iets te hebben gevonden wat niet directe spray is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Gast
Dimona, die gekke bugs hebben wij hier ook. Zo gauw de buitenlamp aangaat komen ze aanvliegen. Ze lijken wel dronken. Botsen overal tegenaan en liggen dan op hun rug te spartelen. In het begin probeerde ik ze weer op hun pootje te zetten (met een takje, hahaha), maar dan vallen ze gelijk weer om of vliegen weer ergens tegenaan. Rare beesten zijn het. Vooral leuk als ze in je haar terechtkomen...... Ik weet niet precies hoe ze heten, maar ik dacht dat het Junebugs waren.
Volgens mij hadden wij die junebugs hier in mei
, Ik hoorde 's avonds steeds getik tegen het raam, en dan lagen er de volgende ochtend allemaal van die torren op het terras.
Terug in Texas!
Vast weer de verkeerde frequentie voor NL muggen...markgoestoamerica schreef:
volgende week maar een paar kopen en mee naar NL nemen..
Ik heb er net wat over zitten lezen en als ik het goed begrijp produceert het ding een bepaalde geur waar muggen niet tegen kunnen. Ik las dat sommige mensen er hoofdpijn van krijgen en ik vraag me af wat je dan eigenlijk de hele tijd aan het inademen bent. Staat er iets op van stofnamen ofzo?Petra/VS schreef:Dit was niet de eerste keer dat ik hem gebruikte (en eerder vandaag kregen ze me in het zwembad wel te pakken, grrr!). Probeer hem maar, het werkt echt. Ik vind het fijner dan die Deet spray direct op mijn huid. Citronella heb ik ook geprobeerd, maar de tijgermuggen waren daar niet van onder de indruk. In mijn ervaring werkt alleen Off! en ik ben heel blij iets te hebben gevonden wat niet directe spray is.
-
Gast
Ik heb een flesje Skin so soft bug guard SPF30 van Avon (Repels mosquitoes that may transmit West Nile Virus for 8 hours. Provides effective protection against gnats, no-seeums, sand flies and biting midges. DEET-free, dermatologist-tested, hypoallergenic) in huis op aanraden van mijn buurman. Ik heb het nog niet gebruikt, dus weet niet of het werkt. Ik blijf gewoon in de buurt van mijn man, hij is een muggenmagneet.... 
Het actieve ingredient in Off! Clip ons is metofluthrin. Op de achterkant van de hervul-verpakking staat een hele lijst waarschuwingen: avoid contact with skin, eyes, clothing. Avoid breathing vapor...en nog een hele waslijst. Je mag hem ook niet binnen gebruiken.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, Deet direct op de huid doen iedere dag is ook niet het beste, lijkt me. Skin So Soft heb ik ook geprobeerd, maar werkt voor mij niet
. Ik ben een soort magneet voor stekende en bijtende insekten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Die Off! Clip heb ik ook geprobeerd, maar hij leek bij mij niet echt te werken. Ik gebruikte m om de hond uit te laten, maar had er nog een stuk of 5 continue om me heen zweven. Misschien is ie ook niet echt geschikt om mee te lopen...
Wij zitten er over na te denken om een aantal vleermuis kasten op te hangen hoog in de bomen. Die vleermuizen eten inderdaad veel van de bugs en zo is het een natuurlijke manier om het aantal muggen flink te verminderen.
Andere tip die we kregen was een Mosquito Magnet. Die dingen zet je neer in een hoek van de tuin en bieden continue bescherming voor een gebied tot 1 acre groot. Werken met een gastank die je er bij zet. Zijn wel vrij prijzig, maar schijnen wel goed te werken. http://www.mosquitomagnet.com/
Wij zitten er over na te denken om een aantal vleermuis kasten op te hangen hoog in de bomen. Die vleermuizen eten inderdaad veel van de bugs en zo is het een natuurlijke manier om het aantal muggen flink te verminderen.
Andere tip die we kregen was een Mosquito Magnet. Die dingen zet je neer in een hoek van de tuin en bieden continue bescherming voor een gebied tot 1 acre groot. Werken met een gastank die je er bij zet. Zijn wel vrij prijzig, maar schijnen wel goed te werken. http://www.mosquitomagnet.com/
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik heb een foto van mijn schoonmoeder op het balkon naar buiten gericht hangen. Nooit een mug meer gezien.
Hmmm, laat die clip toch maar even aan me voorbij gaan. Ik lees dat er neurotoxische effekten zijn vastgesteld in diverse dieronderzoeken, en dat er tevens sprake is van een vergrote lever bij ratten. Not my cup of tea. Aan de andere kant zijn er de laatste tijd opvallend veel berichten over muggen die ziektes overbrengen, dus dat is toch wel iets om over na te denken.
http://www.epa.gov/opprd001/factsheets/metofluthrin.pdf
http://www.epa.gov/opprd001/factsheets/metofluthrin.pdf
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
In onze county is er momenteel een 'West Nile Virus warning' - ook leuk als je op één avond 17 keer bent gestoken 
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ja, dat zijn geen leuke berichten, al moet je de dingen wel in perspektief blijven zien. Waarschijnlijk zijn er geen precieze cijfers over de kans op besmetting, maar van de mensen die besmet raken met het virus, wordt de meerderheid niet ziek. Een kleine groep (20%) ontwikkelt West Nile Fever, vergelijkbaar met griep, en 1 op de 150 besmette mensen wordt ernstig ziek; encephatis of meningitis. Het gaat dan wel vaker om ouderen of mensen met een verzwakte weerstand.Dento schreef:In onze county is er momenteel een 'West Nile Virus warning' - ook leuk als je op één avond 17 keer bent gestoken
http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/westnil ... mptoms.htm
Er bestaat overigens (nog) geen vaccinatie tegen dit virus, voor zover ik weet.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh ik ben er ook niet bang voor, maar hoe vaker je gestoken wordt, hoe groter (in theorie) de kans dat er een mug bijzit die het virus met zich mee draagt, en met mijn meer dan magnetische aantrekkingskracht voor muggen...
Gelukkig is de kans inderdaad heel erg klein dat je West Nile krijgt, en nog véél kleiner dat je 'm in ernstige vorm krijgt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Jep ik heb ook een Clip!On en vind hem super