Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tolwegen in Florida
tolwegen in Florida
Een vraagje : de eerste dag toen we in Miami waren en van de luchthaven naar Miami Beach reden, heb ik per vergissing (echt waar !) de rijstroook voor abonnee's gepakt. Ze hadden onds gezegd in Miami de route met het zonnetje te volgen, en plots reeds ik zo door.
Wordt dat gefilmd ofzo ? Begin me wat ongerust te maken dat ik een serieuze boete kan krijgen.
Er moet toch een controlen zijn, want anders kan iedereen langs daar rijden (je krijgt geen ontvangtstbewijs als je betaald, dat hebben we ondervonden toen de naar Kennedy Space Center gingen ...)
Weet iemand meer ???
P.S. een reisverslag volgt weldra .....
Om heel kort te zijn : het is hier fantastisch !
Wordt dat gefilmd ofzo ? Begin me wat ongerust te maken dat ik een serieuze boete kan krijgen.
Er moet toch een controlen zijn, want anders kan iedereen langs daar rijden (je krijgt geen ontvangtstbewijs als je betaald, dat hebben we ondervonden toen de naar Kennedy Space Center gingen ...)
Weet iemand meer ???
P.S. een reisverslag volgt weldra .....
Om heel kort te zijn : het is hier fantastisch !
Laatst gewijzigd door dieter op 26 aug 2004, 05:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, ze zeggen dat er camera controle is, maar hoe kunnen ze jouw te pakken krijgen in een huurauto. Ik heb zo'n vermoeden dat je hier niets meer van te horen krijgt, ze gaan hopenlijk denken "daar heb je er weer zo een" (toerist bedoel ik,
), maar goed een boete voor het niet betalen van $1 is ook nog al wat, en je moet daar echt elke paar kilometer betalen!
Het beste wat je kunt doen is een Sunpass aanschaffen als je daar een paar weken bent, die laat je dan bij je raam liggen en dan kun je de gehele vakantie door die "zonnetjes" heen rijden en wordt het automatisch afgeschreven! Het is ook sneller dan gewoon betalen.
Richard
Het beste wat je kunt doen is een Sunpass aanschaffen als je daar een paar weken bent, die laat je dan bij je raam liggen en dan kun je de gehele vakantie door die "zonnetjes" heen rijden en wordt het automatisch afgeschreven! Het is ook sneller dan gewoon betalen.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
daisydog
- Amerikafan
- Contacteer:
Er staan hier bij de poortjes van de tolwegen inderdaad bordjes dat er gefotografeerd wordt als je door rijdt zonder te betalen. De boete zou $100 bedragen.
Of ze je werkelijk gaan en kunnen traceren, dat is weer een ander verhaal. Het gaat hierbij om een toerist,...in een huurauto...in zijn eerste overtreding.
Dus ik denk ook niet dat je er wat van te horen krijgt...
Of ze je werkelijk gaan en kunnen traceren, dat is weer een ander verhaal. Het gaat hierbij om een toerist,...in een huurauto...in zijn eerste overtreding.
Dus ik denk ook niet dat je er wat van te horen krijgt...
Re: tolwegen in Florida
Kan iemand me (ons?) uitleggen hoe dit systeem werkt? Is er een soort "reserved lane" voor kaart houders? En hoe herken je dat? (zal wel iets met dat zonnetje te maken hebben, gok ik zodieter schreef:Een vraagje : de eerste dag toen we in Miami waren en van de luchthaven naar Miami Beach reden, heb ik per vergissing (echt waar !) de rijstroook voor abonnee's gepakt.
-
daisydog
- Amerikafan
- Contacteer:
Het is op zich heel eenvoudig, alleen de eerste keer is het even opletten.
In de buurt van de meeste tolpoorten krijg je opeens meer banen, om het verkeer er snel doorheen te laten gaan. Er zijn dan drie soorten poortjes
#1 Sunpass (met het zonnetje)
#2 Exact change (blauwbord)
#3 Cashier (groen bord)
Ik hoop dat ik de kleuren een beetje goed onthouden hebt.
#1 De Sunpass is dus een poortje waarvoor je apparaat onder je voorruit moet hebben die je doorgang registreerd en automatisch geld afschrijft. Voor een vakantie is het denk ik niet de moeite om dat systeem aan te schaffen.
#2 Dit poortje kan je kiezen als het te betalen bedraag exact hebt, maar wel in munten. De prijs van de tolpoorten is begin dit jaar omhoog gegaan van $.75 cent naar $1. Een $1 dollarbiljet is geen gepast geld, (tenzij ze de automaten inmiddels hebben aangepast..geloof me, ik heb het geprobeerd
)
#3 Bij deze poortjes zit een juffrouw of meneer die je geld aanneemt. Hier kan je dus langs gaan met gepast geld of met grotere biljetten.
Je hebt trouwens soms ook dat je bij de oprit naar de Turnpike/expressway moet betalen. In een aantal gevallen is dit een onbemand poortje waar je alleen met gepast geld kan betalen, .025 of .50 cent. Het is dus handig om altijd wat kwartjes en dubbeltjes in je auto te hebben liggen.
In de buurt van de meeste tolpoorten krijg je opeens meer banen, om het verkeer er snel doorheen te laten gaan. Er zijn dan drie soorten poortjes
#1 Sunpass (met het zonnetje)
#2 Exact change (blauwbord)
#3 Cashier (groen bord)
Ik hoop dat ik de kleuren een beetje goed onthouden hebt.
#1 De Sunpass is dus een poortje waarvoor je apparaat onder je voorruit moet hebben die je doorgang registreerd en automatisch geld afschrijft. Voor een vakantie is het denk ik niet de moeite om dat systeem aan te schaffen.
#2 Dit poortje kan je kiezen als het te betalen bedraag exact hebt, maar wel in munten. De prijs van de tolpoorten is begin dit jaar omhoog gegaan van $.75 cent naar $1. Een $1 dollarbiljet is geen gepast geld, (tenzij ze de automaten inmiddels hebben aangepast..geloof me, ik heb het geprobeerd
#3 Bij deze poortjes zit een juffrouw of meneer die je geld aanneemt. Hier kan je dus langs gaan met gepast geld of met grotere biljetten.
Je hebt trouwens soms ook dat je bij de oprit naar de Turnpike/expressway moet betalen. In een aantal gevallen is dit een onbemand poortje waar je alleen met gepast geld kan betalen, .025 of .50 cent. Het is dus handig om altijd wat kwartjes en dubbeltjes in je auto te hebben liggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3032 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie
-
- 6 Reacties