Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijkomende kosten rondreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
droom2012
Amerika-ontdekker

Bijkomende kosten rondreis

Bericht door droom2012 »

In juli/aug reizen wij (2 volw en 2 pubers) drie weken door het zuidwesten. Met een auto met overnachtingen in hotels. Een hoop kosten weten wij al omdat er al een hoop geboekt is. Waar ik graag nog indicaties (ik weet uiteraard da je het zo duur kunt maken als je zelf wil, maar ben op zoek naar 'ongeveer' bedagen) van wil is:
-Eten (we zullen een combi doen van uit eten, eten in fastfoodketens etc en bv een bak sla met een broodje uit de supermarkt). Bij de meeste hotels hebben we geen ontbijt.
-Benzine (we zullen zo'n 3000 km rijden in een minivan)
-Onvoorziene entreegelden (we reizen van SF nr LA via yosemite, dead valley, LV, zion, bryce, page en GC)
We hebben al meegerekend: alcatraz, munipass in SF, parkenpas, paard en quadrijden in Bryce, bezoek upper antelope, een honkbalwedstrijd in LA en de universal studio's)
Wie kan ons helpen met een indicatie van waar we nog rekening mee moeten houden. Enne...... Ik pin iemand erop vast hoor :D

Gr
Linda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bijkomende kosten rondreis

Bericht door Martin & Marianne »

Als je elke dag een uitgebreid ontbijt neemt reken dan op 15 dollar pp. Een lunch heb je dan niet meer nodig. Voor het avondeten kunnen de prijzen uiteenlopen van 10 tot 50 dollar pp. Maar duurder kan natuurlijk ook. Daar is echt heel moeilijk iets over te zeggen. Je kunt zelf eens naar de menu's van ketenrestaurants kijken om te zien wat de prijzen zijn. Koop een koelbox (en elke dag een paar dollar voor ijs) en maak zelf je ontbijt. Zal vergelijkbaar zijn met wat je hier kwijt bent, of iets duurder.
In mijn 2008- en 2011 verslag heb ik de kosten per dag vermeld. In 2008 waren we ook met z'n vieren dus dat is dan enigszins vergelijkbaar. Benzinekosten variëren per staat en per plaats. Je kunt wel een redelijke inschatting maken als je uitgaat van de prijzen in Californië.
Ik weet niet wat je met onvoorziene entreegelden bedoelt. Als je nog stateparks bezoekt moet je daar toegang voor betalen, maar de andere parken vallen onder de AtB pass.

Marianne
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Misschien heb je ook wat aan dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=38941
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Veel supermarts verkopen ook prima soep, warm en wel. Je zit in SoCal ? Da's Albertsons, Ralphs, Vons, SaveMart aan supermarts. SaveMart heeft niet zoveel van kaant-en-klaar dergelijke dingen, wel lekkere kip-salade. Vons heeft lekkere soepen, ze hebben ook behoorlijk lekkere chili eens per week.
Self service eten is er ook bij WholeFoods - niet echt goedkoop maar bijna alles lekker. TraderJoe heeft prima soepen in het koelvak.
De meeste hotels hebben ergens in de gang of bij de lobby magnetrons.
In-and-Out Burger heeft bij de meeste Californians eeen goede naam wat betrefrt de producten. Chick-a-File heeft lekkere kip-dingen.
Er zijn veel pizza plaatsen waar je pizza bij de slice kunt kopen.

Let ook op op standjes langs de weg voor aardbeien, perziken (zijn nog net in seizoen als je niet te laat komt) en ander fruit.

Goede reis en veel plezier.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Wij zijn net terug van onze reis door Amerika en Canda en in ons reisverslag heb ik een overzicht gegeven van de totale kosten; geeft misschien een indicatie.

Kostenoverzicht rondreis USA en Canada, 2012
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

oortjes schreef:
De meeste hotels hebben ergens in de gang of bij de lobby magnetrons.
Wij hebben gedurende onze reis in bijna elk hotel een magnetron en een ijskast gehad; slechts in 3 hotels niet.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Nu al diverse malen door de VS gereisd (minimaal 4 weken) met budgetten varierend tussen $ 1.000,- p.p. en $ 6.500 (plus) p.p. heb ik veel dingen gevonden om dingen goedkoper te doen:

- Ontbijt: Electrische kookpan kopen ($ 30,-) + Pancake mix voor 30 pancakes ($ 2,50) (alleen water toevoegen, zitten al blueberries in) + bij lokale Safeway verse bagels kopen ($ 0,49 per stuk) + cream cheese ($ 2,-).
- Avondeten: BBQ bij lokale parken of state parks. Gemarineerde kip en allerlei ander vlees tussen $ 2,99 en $ 8,99 per pond bij Walmart. Met een electrische kookpan maak je ook eenvoudig pasta e.d.

Begroot niet te laag. Je zal ook dingen als tol, extra benzinekosten voor detours, entrance fees (S.P./N.P. en musea) etc.meer tegenkomen dan je vooraf denkt. Wij dachten eerst 2850 KM te rijden, uiteindelijk was het met alle detours 7500 KM geworden ;-).
Nonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nonnie »

Voor onze reis in het zuidwesten vorig jaar hadden we voor eten pp $10 voor het ontbijt, $10 voor lunch en $30 voor diner (dus $50 pp, per dag) gebutgetteerd.
Hier kwamen wij ruim mee uit, omdat een Koelbox echt de gouden tip is! Voor ontbijt en lunch ben je namelijk meestal echt niet zoveel kwijt, en voor $30 voor het diner heb je meestal behoorlijk goed en veel gegeten. Dus ook dat haalden wij vaak niet. En mocht het dan een keer wat duurder worden maakte dat ook niet uit, want dan bleven we per saldo nog steeds binnen het gebutgetteerde bedrag. Wij zijn ook regelmatig de supermarkt ingedoken om de koelbox te vullen met drinken, fruit, broodjes en beleg en natuurlijk ijsblokjes.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Na een bepaalde tijd wil je ook wel eens een dag niet doorbrengen in een restaurant en dan eet je gewoon een broodje/hotdog/iets uit supermarkt/take away etc.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

droom2012 schreef:Bij de meeste hotels hebben we geen ontbijt.
In wat voor motels/hotels verblijven jullie dan?

Ik slaap vaak bij Days Inn, Super 8 of Best Western en in de meeste gevallen heb je daar een prima gratis ontbijt. Bijkomend voordeel is dat dit vaak niet de duurste motels zijn zodat je hier echt op kunt besparen als je wilt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je met zn 4-en bent zou ik zeker $10 pp per dag extra tellen voor 'onvoorziene' uitgaven. Een ijsje, blikje drinken, stukje fruit etc. Ik had net als bovenstaande trouwens flink meer km's dan wat ik van te voren berekend had. De meeste hotels hebben trouwens idd magnetrons. De koelkasten staan vaak op halve kracht te draaien, let daar op, want je eten kan daar zo in bederven als je die niet wat koeler zet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Coyote schreef: Ik slaap vaak bij Days Inn, Super 8 of Best Western en in de meeste gevallen heb je daar een prima gratis ontbijt. Bijkomend voordeel is dat dit vaak niet de duurste motels zijn zodat je hier echt op kunt besparen als je wilt.

Roland
Wij hadden toch meestal hotels zonder ontbijt, zeker in de parken, en Motel 6, maar ook betere hotels als de Desert Pearl Inn, Orchid Suites, Columus Motor Inn, etc. En als het ontbijt inbegrepen is, stelt het toch vaak niet veel voor. We hebben al twee keer bij een BW meegemaakt dat we niet konden zitten en dat er geen beslag voor wafels meer was, of dat andere dingen op waren. Als je een paar zoete broodjes prima vindt dan kan het, maar ik vind het niet geweldig.

Marianne
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Wij kiezen heel bewust voor hotels met ontbijt. Niet ergens snel een ontbijt scoren 's ochtends, maar uitgebreid ontbijten, zodat we daar een groot gedeelte van de dag op kunnen teren. Ik kies graag voor de Hilton hotels, omdat die vaak een hot-breakfast hebben, dus over het algemeen iets uitgebreider dan alleen wafels en zoete broodjes. Ontbijten buiten de deur voor 5 personen kost ook best veel, dan betaal ik op voorhand liever iets meer voor een "beter" hotel.
droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 »

Veel dank voor alle reacties. Hier hebben we echt wat aan. Ik print al jullie info uit en neem het mee. Vrees dat ik anders al die namen niet ga onthouden :?
De hotels wij we slapen zijn divers: van Best Western tot Holiday Inn tot ruby's inn tot yosemite view lodge. Bij ongeveer vier hotels staat er op de voucher dat het inc ontbijt is, bij de rest niet.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Martin & Marianne schreef: Desert Pearl Inn
Vet hotel! Wordt gerund door de schoonfamilie van een vriend van me in Utah :)
Laatst gewijzigd door Fraa op 09 jun 2012, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hadden oa 2 comfort inn's met zoete koek ontbijt en 2 quality inn's en die hadden beide net als onze budget in trouwens een supergoed ontbijt.Motel 6 daarentegen in Ridgecrest bood ons smorgens lauwe koffie in de 'foyer' aan..../)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:Wij hadden toch meestal hotels zonder ontbijt, zeker in de parken, en Motel 6, maar ook betere hotels als de Desert Pearl Inn, Orchid Suites, Columus Motor Inn, etc. En als het ontbijt inbegrepen is, stelt het toch vaak niet veel voor. We hebben al twee keer bij een BW meegemaakt dat we niet konden zitten en dat er geen beslag voor wafels meer was, of dat andere dingen op waren. Als je een paar zoete broodjes prima vindt dan kan het, maar ik vind het niet geweldig.
Sorry Marianne, maar nu verdraai je mijn post toch wel heel erg. Je noemt andere motels dan ik doe dus die vergelijking kun je dan ook niet maken. Als het beslag op is ben je kennelijk wat aan de late kant geweest, alle keren dat ik zelf wafels kon maken, was er genoeg op voorraad. Ook heb ik nooit gezegd dat ik zoete broodjes prima vind dat maak jij ervan. Ik ben heel specifiek geweest in de motels waar ik meestal een prima ontbijt (geroosterd brood, wafels, soms zelfs ei en spek, muesli, yoghurt, fruit) kreeg. Als ik zeg dat ik prima ervaring heb bij Days Inn, Super 8 of Best Western dan hoef je daar niet aan te twijfelen. Dat jij die ervaring bij andere motels niet hebt zal dan aan die motels liggen. Zo weet ik ook dat je bij Motel 6 geen of zeer slecht ontbijt krijgt maar die noem ik dan ook niet. Ik slaap vaak genoeg bij de door mij genoemde motels dat ik hier 'geen zoete broodjes bak'.... :wink:

Je moet dus niet appels met peren vergelijken.

Fraaa schreef:
Coyote schreef: Desert Pearl Inn
Dat was niet mijn quote... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Coyote schreef: Dat was niet mijn quote... :wink:

Roland
My bad, zal't aanpassen :)
Reisblog: thisisfraa.be
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De American the Beautifull-pass geeft toegang tot alle NP's en die kost 80 dollar voor de auto en alle inzittenden. Je kan deze pas kopen bij het eerste NP wat je aan doet.

Ontbijten zijn soms inclusief, maar van wisselende kwaliteit variërend van behoorlijk uitgebreid tot verpakte koeken en muffins. De supermarkten verkopen prima yoghurtjes, melk, sandwiches. Meestal is er wel een koelkast, al zul je in Las Vegas die niet willen gebruiken omdat de koelkast scant wat er in en uit gaat, ongeacht of het je eigen spullen zijn. Maar een koelbox is ook voor overdag heel handig om de drankjes koel te houden en kan dus ook je ontbijt fris houden. De ontbijten bij een restaurant zijn duurder maar je krijgt dan dusdanig veel dat je de lunch kleiner kan houden en met wat yoghurt,fruit, sandwich en/of koeken het prima volhoudt tot het avondeten. Tja en qua avondeten kan het zo duur en zo goedkoop als je wilt. Een restaurant als Denny's geeft je wel een goede indicatie van de prijzen en gemiddeld eten: http://www.dennys.com/#/menu

Hou er hoe dan ook bij restaurants rekening mee dat er nog tax en tip bij komt. Datzelfde geldt voor winkels/supermarkten, daar staan de prijzen ook zonder belasting aangegeven. De belasting scheelt per staat en in restaurants is een fooi van ongeveer 15% gebruikelijk. Ben je ontevreden dan geef je een hele lage fooi en ben je zeer tevreden dan geef je een hoge fooi.
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Wij hebben vorig jaar vaak voor ongeveer 20 dollar pp per dag gegeten. Wij vonden de bagels met kaas en jalapenos van de SafeWay heerlijk!. Deze aten we vaak als ontbijt, en nog wat bij de lunch, en dan stopten we vaak bij eem McDonalds voor een kleine salade voor bij de lunch. Voor ontbijt en lunch waren we nog onder de 5 dollar pp klaar! Avondeten deden we vaak bij kleine restaurantjes, afgewisseld met fastfood (wel vaak enigszins gezond!) Ik moet wel zeggen dat wij geen fijnproevers zijn, ons plezier je echt niet met een uitgebreid diner. Liever eten we snel wat en gaan we dan nog wat moois bekijken, of even bijkomen op de kamer. Zo is het dus voor iedereen heel verschillend!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht