De cookiewet is erdoor. Vanaf dinsdag moet elke website uitleggen welke cookies ze plaatsen en waarom, én de gebruiker de keuze geven deze cookies niet te accepteren. Na jaren van bangmakerij over de grote bedrijven die ongevraagd alles wat je doet opslaan en je volgen, zonder hierbij duidelijk te maken dat de redenen van het volgen volkomen onschuldig zijn, hebben hun vruchten afgeworpen. Politiek Europa besliste dat er een cookiewet moest komen, Den Haag besloot deze in al haar digibete wijsheid een graadje strenger te maken dan Europa al deed.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Privacy & Cookiewet 1 juni
Las dit op een andere website. Moet AA zich hier ook aan houden? Ik begrijp wanneer een cookie dat ingezet wordt om bij te houden wat je voorkeuren of interesses zijn, vanaf 1 juli alleen nog mag met toestemming. Is dat met die reclames hier niet ook het geval?
Laatst gewijzigd door Sandy op 05 jun 2012, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Cookiewet 1 juni
AA slaat maar 3 algemene phpBB cookies op. De reclame komt van Google. En die plaatst het cookie.
Maar grote sites hebben ook nog geen idee hoe ze hieraan moeten voldoen. Ik verwacht dat Google zelf een Do Not Track cookie zal introduceren.
Maar grote sites hebben ook nog geen idee hoe ze hieraan moeten voldoen. Ik verwacht dat Google zelf een Do Not Track cookie zal introduceren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verder geldt dit enkel voor bedrijven die opereren vanuit de EU?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nee. Het gaat om websites gericht op, of actief binnen Nederland.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
OK ik dacht juist dat voornamelijk de websites die afhankelijk zijn van adverteerders hiervan de dupe worden.
Op zich wel vreemd dat een website daar verantwoordelijk voor moet zijn, terwijl je in de instellingen van je browser third-party cookies ook zelf kunt uitschakelen.Ook is er geen enkele manier om de voorkeur door te geven aan de adverteerders, dus een 'nee, ik wil geen cookies' die voor de gebruiker verder niets betekent, betekent voor de website effectief dat er nul inkomsten meer gegenereerd kunnen worden, en dat betekent eenvoudigweg dat veel sites in korte tijd faillissement aan zouden moeten vragen.
Sandy