Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door wiepster »

As dinsdag gaat dochterlief na ruim 12 maanden wachten dan eindelijk naar BMT Airforce Reserves. Ze heeft getekend voor 6 jaar en word na BMT op een andere basis in Texas opgeleid tot tandarts-assistente en komt dan eind oktober weer thuis.
Ik ben op diverse luchtmachtbasissen geweest, maar heb nog nooit een Graduation meegemaakt, ben reuze benieuwd hoe alles gaat verlopen en hoe ze het gaat ervaren.
Volgens mij zit hier niemand op het forum die een kind heeft die zich aangemeld heeft voor een branch van de Militairy?
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door marcuscj »

Net als jouw hubby , heb ik nog mijn basic training at Lackland gedaan, ongeveer 50 jaar geleden.
Men beweert dat je de naam van je drill sargent in basic training nooit zal vergeten.
I still remembered mine, he was from Arkansas.
Ik vermoed dat jouw dochter dan naar Fort Sam Houston gaat voor dental assistant training.
Basic training in de Air Force is niet zo vervelend als in de Army.
I never got to see San Antonio, I came at night and I left at night.
I was restrickted to the base on the weekends, I needed the extra training.
Syllvia
Amerikafan
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 sep 2007, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gouda

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door Syllvia »

wiepster schreef:As dinsdag gaat dochterlief na ruim 12 maanden wachten dan eindelijk naar BMT Airforce Reserves. Ze heeft getekend voor 6 jaar en word na BMT op een andere basis in Texas opgeleid tot tandarts-assistente en komt dan eind oktober weer thuis.
Ik ben op diverse luchtmachtbasissen geweest, maar heb nog nooit een Graduation meegemaakt, ben reuze benieuwd hoe alles gaat verlopen en hoe ze het gaat ervaren.
Volgens mij zit hier niemand op het forum die een kind heeft die zich aangemeld heeft voor een branch van de Militairy?
Spannend allemaal, hoe gaat het nu met haar?
Waar wij nu geplaatst zijn kan ik gebruik maken van het healtcare center van de us, bevalt reuze goed, alleen af en toe moeite om in het engels iets uit te leggen aan de arts.
groetjes Sylvia
Gebruikersavatar
Louise
Amerikakenner
Berichten: 458
Lid geworden op: 19 feb 2007, 22:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almere

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door Louise »

Jeetje Wiep!
Wat gaat de tijd snel zeg!
Ik zie ons nog met z''n allen op de bank in de lobby van ons hotel in Orlando zitten, 5 jaar geleden!
Wij moeten nu 2 lange weken wachten op de uitslag van Demi's eindexamen Havo.

Spannend voor jullie zeg! Wens Ruby maar veel succes van ons en dat ze maar een hele goede tandarts assistente mag worden! :thumbup:

Groetjes
Louise
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door Bennogr »

Niet om iets af te doen aan een persoon die een dergelijke stap neemt, maar ik vind het altijd interessant dat als je bereid bent militair te worden, je een gratis opleiding kunt krijgen. Als je zonder militair te worden een opleiding (tot bijvoorbeeld tandartsassistent(e) of onderwijzer/leraar) wilt volgen, dan mag je zelf voor de kosten opdraaien. Want de financiele regeringssteun aan "gewone" studenten wordt steeds verder gekort.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door kastelke »

Maar voor sommigen is het volgen van de militaire opleiding een manier om toch een diploma te behalen zonder dat ze afstuderen met tienduizenden dollars aan studieschulden, en vorige week hoorde ik nog een programma op de radio waarbij gezegd werd dat ontzettend veel van de universitair afgestudeerden onder de 28 jaar binnen het jaar na hun afstuderen nog geen job op hun afstudeerniveau hadden gevonden (ik geloof dat het over 50-75% ging). Maar je moet wel je lening beginnen afbetalen met het hamburgerjobke dat je dan wel vond...

@Annewiep: het is een hele nieuwe levensfase weer waar je dochter in terecht komt nu! Best wel spannend, zowel voor jullie als voor haar. Ik hoop dat ze het leuk vind (en dat ze gewoon veilig 6 jaar in de US mag blijven ;-) ).
Denkt ze echt in het leger te willen blijven nadien?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door DixieChick »

Spannend hoor,Wiepster! Kleine meisjes worden groot! Ik weet zeker dat het echt een geweldige ervaring gaat worden...wens haar maar succes:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door DixieChick »

Bennogr schreef:Niet om iets af te doen aan een persoon die een dergelijke stap neemt, maar ik vind het altijd interessant dat als je bereid bent militair te worden, je een gratis opleiding kunt krijgen. Als je zonder militair te worden een opleiding (tot bijvoorbeeld tandartsassistent(e) of onderwijzer/leraar) wilt volgen, dan mag je zelf voor de kosten opdraaien. Want de financiele regeringssteun aan "gewone" studenten wordt steeds verder gekort.
Als gewone student beschik je dan ook over je eigen leven. Je kan gaan en staan waar je wil, stoppen met de opleiding, verder studeren, het kan allemaal. Als militair geef je dat allemaal op. ja, ze betalen voor je opleiding, maar je moet dan wel minimaal zes jaar dienen. Eerder stoppen is geen optie, of je moet behoefte hebben aan een verblijf in de gevangenis. Als militair wordt er voor je bepaald waar je woont, je werkt, hoe lang je uitgezonden wordt, en als enlisted verdien je de eerste jaren echt geen rooie cent.

Ik vind dat er aan heel veel dingen bij defensie teveel geld wordt uitgegeven, maar opleiding valt daar, mijns inziens, dus echt niet onder.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door dutchie_in_boston »

oh, wiepster, wat spannend - voor haar, en voor jullie. Wens haar heel veel success!

Ik heb een goede vriend die tandarts in de army was, z'n dochter volgt op dit moment dezelfde opleiding, ook in de army.
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door wiepster »

Bennogr schreef:Niet om iets af te doen aan een persoon die een dergelijke stap neemt, maar ik vind het altijd interessant dat als je bereid bent militair te worden, je een gratis opleiding kunt krijgen. Als je zonder militair te worden een opleiding (tot bijvoorbeeld tandartsassistent(e) of onderwijzer/leraar) wilt volgen, dan mag je zelf voor de kosten opdraaien. Want de financiele regeringssteun aan "gewone" studenten wordt steeds verder gekort.
De tandartsassistente die de "gratis" opleiding heeft gekregen, mag eventueel naar een ramp-gebied om daar mee te helpen zoeken naar slachtoffers die soms alleen aan hun gebit herkend kunnen worden.

Obama heeft trouwens een college credit ingevoerd tijdens zijn ambts-periode waardoor 4 jaar lang je alle kosten beneden $2000 incl boeken terug krijgt als krediet en boven $2001 tot $4000 25% terug krijgt. Op een Community College kan je zo een leuke opleiding volgen, als tandarts assiste of een andere vocational opleiding of je AA-degree verkrijgen.....praktisch kostenloos
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door wiepster »

kastelke schreef:Maar voor sommigen is het volgen van de militaire opleiding een manier om toch een diploma te behalen zonder dat ze afstuderen met tienduizenden dollars aan studieschulden, en vorige week hoorde ik nog een programma op de radio waarbij gezegd werd dat ontzettend veel van de universitair afgestudeerden onder de 28 jaar binnen het jaar na hun afstuderen nog geen job op hun afstudeerniveau hadden gevonden (ik geloof dat het over 50-75% ging). Maar je moet wel je lening beginnen afbetalen met het hamburgerjobke dat je dan wel vond...

@Annewiep: het is een hele nieuwe levensfase weer waar je dochter in terecht komt nu! Best wel spannend, zowel voor jullie als voor haar. Ik hoop dat ze het leuk vind (en dat ze gewoon veilig 6 jaar in de US mag blijven ;-) ).
Denkt ze echt in het leger te willen blijven nadien?
Dat is ook ons plan, haar een opleiding te kunnen geven, zonder dat wij of zij na afloop een behoorlijke studentenlening moet afbetalen. Voorlopig gaat haar opleiding goed, is bijna klaar met haar AA, zonder een lening oid en nog niets betaald door de Reserves, IRS is momenteel mijn BFF.

Ruby heeft een plan, 6 jaar Reserves,en in die tijd haar Bachelors/Masters halen. Haar plan is om Pediatric Nurse Practitioner te worden, wat een bijna 6 jarige studie is, mits ze in het algemene Nursing programma komt. Als ze dat heeft behaald, wil ze als Officer de reguliere Airforce in, die hebben deze mensen hard nodig om bij eventuele rampen hulp te kunnen bieden.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door kastelke »

Je dochter valt te bewonderen voor die keuzes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door wiepster »

Elle, ik sta soms versteld van haar toekomst-plannen. Dat was ruim twee jaar geleden wel anders als opstandige tiener.
Gebruikersavatar
john&ann
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 dec 2011, 20:14
Locatie: Gronau (Duitsland)

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door john&ann »

Succes hoor!

Ben zelf ook militair geweest in NL en heb ook tijdens mijn contract op kosten van de baas een studie gevolgd. Vind ik niet meer dan normaal. Een kwestie van "voor wat, hoort wat".

Een gewone student kan ook een baan zoeken en daarnaast een studie volgen. Komt "naar mijn mening" op hetzelfde neer. Ik vind een basis studiebeurs prima, maar je mag er zelf ook wat voor doen. Wordt je hard van... Alleen doet een militair ook nog wat nuttigs voor de wereld (en land) maar daar zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn.
2012: Honeymoon New-York -----> Miami by Car.

http://www.bonke.me
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door wiepster »

Ik weet nog dat mijn oom op de Luchtmacht Basis in Twente werkte als beroepsmilitair en de familie zat hem daar altijd mee te plagen/pesten. Mijn vader had altijd een hekel aan padvinders en ander gezag, wij mochten als kinderen niet op scouting, hij vond dat verkapte kinder-legers. Ik vermoed dat hij als hij nog zou leven het niet leuk zou vinden om een kleindochter als beroepsmiliatir te hebben.
In Amerika is dat heel anders: velen op mijn werk leven echt mee en vinden het geweldig dat Ruby deze stap genomen heeft, ook op haar werk en school is men zeer trots dat ze samenwerken met een 18-jarige immigrant die dat "gewoon" even gaat doen.

Gisteren is ze vertrokken vanuit Orlando en ik zit nu te wachten op een telefoontje met haar adres/Flight/Squadron zodat ik een kaart of brief kan sturen. Ook is ze over 2 weken jarig, wel raar dat ze voor het eerst er niet is op haar verjaardag......
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door Staceybeesie »

Petje af voor je dochter! Wens haar heel veel succes in de komende periode.

Ik maak foto's voor militairen en hun families die uitgezonden worden, zijn of net terug komen en heb al veel beweeg redenen gehoord van mensen die voor defensie hebben gekozen. Bij de meesten van hen ben ik altijd wel een soort van ontroerd. De vanzelfsprekendheid van hun acties doet me toch elke keer weer verbazen. En de meesten komen en gaan echt niet naar de meest fijne gebieden.
Door deze mensen te leren kennen, ben ik dingen wel anders gaan zien. Voorheen was het eerlijk gezegd toch wel een beetje ver van mijn bed show. Maar als je de gezinnen leert kennen en hoe zij die maanden zonder elkaar te zien doorbrengen, besef ik me wel dat niet alles vanzelfsprekend is. Zeker niet de vrijheid die we heden ten dage om ons heen hebben.
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door wiepster »

marcuscj schreef:Net als jouw hubby , heb ik nog mijn basic training at Lackland gedaan, ongeveer 50 jaar geleden.
Men beweert dat je de naam van je drill sargent in basic training nooit zal vergeten.
I still remembered mine, he was from Arkansas.
Ik vermoed dat jouw dochter dan naar Fort Sam Houston gaat voor dental assistant training.
Basic training in de Air Force is niet zo vervelend als in de Army.
I never got to see San Antonio, I came at night and I left at night.
I was restrickted to the base on the weekends, I needed the extra training.
Air force training is helaas gestandaardiseerd en nu ook 8 weken, dit is in 2008 ingegaan. Ze gaat idd naar Fort Sam Houston voor text- school, alle medische opleidingen worden daar gegeven.

@staceybeesie, Dank je voor de lieve woorden :thumbup:
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door LittlePhoenix »

Ik ken iemand die bij de reserves heeft gezeten zodat ze een gratis opleiding kon krijgen maar toen ze uitgezonden zou worden heeft ze alles op alles gezet om niet te hoeven gaan. Voor zo iemand heb ik dus echt geen respect, wel de lusten maar niet de lasten en dan maar opscheppen over hoe ze voor niets een diploma heeft gekregen.

Maar mensen zoals jouw dochter, dat zijn helden en heldinnen. Ja, zo'n gratis opleiding is mooi meegenomen maar ik neem aan dat ze er ook vanuit gaat dat ze haar best gaat doen als ze ergens heen gezonden wordt. Wat zullen jullie trots zijn op je dochter! En je zal ook wel bezorgd zijn? Het is een prachtige keus maar voor de achterblijvers soms heel moeilijk.
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door wiepster »

Dank je LittlePhoenix....mijn dochter is altijd helemaal gek geweest van kinderen, vooral van de kleintjes. Als klein kind hield ze niet van poppen, die waren niet echt volgens haar. Een van mijn beste vriendinnen kreeg een tweeling toen Ruby ongeveer 7 was, en ze heeft meegeholpen de meiden te wassen, verschonen etc vanaf dat ze geboren waren, altijd makkelijk een extra paar handen met een tweeling. Eenmaal wat ouder wilde ze altijd kinderverpleegkundige worden, ook was ze altijd geinteresseerd in vliegen en vliegtuigen...

Na de aardbevingen op Haiti zag ze een documentaire wat de Airforce daar deed aan hulp, ook dat de Airforce en de Airforce Reserves speciale vliegtuigen hebben met zelfs neonatal-nurses aan boord om bij rampen in te zetten. Na alles uitgepluisd te hebben heeft ze dus besloten om deze stap te nemen.
Op Patrick AFB hebben ze een Medical rescue team met een C-5, en daar komt ze dus te werken, als ze klaar is met de opleidingen als tandart-assistente. Ook is er een behoorlijk gedeelte voor primary medical care op de bases voor al de gepensioneerden in onze regio die Tricare hebben, ook daar zal ze wel ingezet worden.

Als eenmaal haar 6 jaar voorbij zijn, en ze heeft haar Masters, dan is het plan om als officier de Airforce in te gaan. Door dit traject te volgen is het een makkelijkere stap om active duty te gaan.

Ze heeft gisteren heel even mogen bellen om haar adres door te geven. Ik ga elke dag een kaartje sturen voor morele steun, het zullen geen makkelijke 8 weken zijn.....en ik ben supertrots op haar, vooral na de moeilijke aanpassingstijd die ze in het begin had na onze emigratie.

Daddy zit momenteel in Iraq, maar komt gelukkig medio july thuis, zodat hij ook kan gaan genieten van de graduation. Hij is best wel trots, toch een van zijn kinderen die zijn voetsporen volgt.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Basic Militairy Training Lackland AFB TX

Bericht door SemJes »

Wat super zeg! Je mag heel trots op je dochter zijn :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer