Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
raad gevraagd Burr Trail
raad gevraagd Burr Trail
Op 12/08 vetrekken wij vanuit Bryce naar Torrey via route 12. Nu heb ik een uitgebreide post gelezen dat je via Boulder, de Burr Trail kan doen tot Notom Bullfrog road en dan naar boven om op route 24 uit te komen. Ik las ook dat het meeste onverhard is en dat de reistijd dan vermoedelijk lang is. Zo zou ik naar torrey rijden, met een huurwagen merk Jeep geen 4x4. Ik vermoed dat dit wel te gevaarlijk zal zijn zeker en misschien beter en het stuk dat geasfalteerd is (van Burr Trail) doen om dan terug te rijden naar boulder en dan later op de middag dan nog eens de scenic drive doe. Op 13/08 vertrekken we dan richting Yellowstone. Maw we hebben een lang namiddag in de omgeving. Advies?
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: raad gevraagd Burr Trail
Gevaarlijk..... nee hoor, dat valt reuze mee. Als de weersomstandigheden goed zijn, dan zijn de Burr Trail en de Notom Bullfrog Road meestal prima begaanbaar, dat moet met een Jeep heus wel lukken. Ook qua tijd is het goed te doen, als je 's ochtends een beetje op tijd vertrekt tenminste. Het is een schitterende route, vooral het gedeelte bij de switchbacks, dus mijn advies is: gewoon doen!
't Is bij elkaar wel flink wat mijlen rijden natuurlijk, zeker als je ook nog de Scenic Route in Capitol Reef wilt rijden. Maar als je sowieso het verharde deel van de Burr Trail wilt doen (heen en terug) dan maakt het qua afstand niet zoveel meer uit.
't Is bij elkaar wel flink wat mijlen rijden natuurlijk, zeker als je ook nog de Scenic Route in Capitol Reef wilt rijden. Maar als je sowieso het verharde deel van de Burr Trail wilt doen (heen en terug) dan maakt het qua afstand niet zoveel meer uit.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hoe lang doe je er ongeveer over ? Wij vertrekken s'morgens vroeg uit Bryce dus ...
Cornet, wij deden in 2009 ook enkel het verharde deel van de Burr Trail. Het was in eerste instantie de bedoeling dat wij ook via de Notom Bullfrog Trail zouden rijden, maar omdat we de dag ervoor al de Cathedral Valley Loop al gereden hadden (en mijn vriendin helemaal dooréén geschud was) én omdat wij er in september waren waardoor de bomen mooi in het geel zouden staan naast de UT 12 besloten wij dus om het stuk Notom BT niet te doen en via de UT 12 te rijden. (geen spijt van gekregen overigens)
Wij zijn dan de Burr Trail opgereden, na een tijdje gaat die over in onverhard, en dan de switchbacks naar beneden gereden en wat verder op zijn we gekeerd en weer via dezelfde weg terug gereden. Wij moesten maar tot in Escalante rijden en zouden onderweg ook nog de Calfs Creek Falls Trail gaan wandelen.
Verslag en foto's op onze website, 2009 gedeelte, dag 16
Bart
Wij zijn dan de Burr Trail opgereden, na een tijdje gaat die over in onverhard, en dan de switchbacks naar beneden gereden en wat verder op zijn we gekeerd en weer via dezelfde weg terug gereden. Wij moesten maar tot in Escalante rijden en zouden onderweg ook nog de Calfs Creek Falls Trail gaan wandelen.
Verslag en foto's op onze website, 2009 gedeelte, dag 16
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
En welk gedeelte van ut 12is het mooist? Zoals gezegd wij vertrekken vanuit Bryce. Indien wij Burr Trailer nemen missen wij dus het gedeelte vanaf Boulder
Die is de hele weg mooi !
Wij waren er dus toen de bomen mooi geel gekleurd waren (zie deze post)
In augustus mis je dit wel, maar ook in het groen is het erg mooi om te rijden en er zijn prachtige uitkijkpunten!
De Notom Bullfrog is natuurlijk veel avontuurlijker. Lastige keuze dus
Aangezien Henriëtte ook al aangaf dat de switchbacks gedeelte het mooist is, kan je het mssn op de volgende manier doen:
Van Bryce richting Boulder, hier rechts afslaan , de Burr Trail op, doorheen Long Canyon en de switchbacks naar beneden rijden en dan via dezelfde weg terug rijden en verder via de UT 12 naar Torrey.
Andere optie is dus gewoon verder rijden na de switchbacks via de Notom Bullfrog, dan mis je een mooi gedeelte van de UT 12, maar krijgt er een mooie dirtroad voor terug.
Lastig hé
Bart

Wij waren er dus toen de bomen mooi geel gekleurd waren (zie deze post)
In augustus mis je dit wel, maar ook in het groen is het erg mooi om te rijden en er zijn prachtige uitkijkpunten!
De Notom Bullfrog is natuurlijk veel avontuurlijker. Lastige keuze dus

Aangezien Henriëtte ook al aangaf dat de switchbacks gedeelte het mooist is, kan je het mssn op de volgende manier doen:
Van Bryce richting Boulder, hier rechts afslaan , de Burr Trail op, doorheen Long Canyon en de switchbacks naar beneden rijden en dan via dezelfde weg terug rijden en verder via de UT 12 naar Torrey.
Andere optie is dus gewoon verder rijden na de switchbacks via de Notom Bullfrog, dan mis je een mooi gedeelte van de UT 12, maar krijgt er een mooie dirtroad voor terug.
Lastig hé

Bart
Grts, Bart
Dank u wel Bart, dat is dus mijn dilemma !Je slaat de nagel op de kop. Ben trouwens bezig je verslagen te lezen.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn ooit vanuit Boulder vertrokken, en toen via de Burr Trail en de Notom Bullfrog Road naar Capitol Reef gegaan. We hadden toen ruimschoots de tijd, we hebben de route op ons gemak kunnen rijden en we hebben in Capitol Reef ook nog diverse wandelingen gedaan. Voor jou is de rit dan zo'n 80 mijl verder, je zal dus iets krapper in de tijd zitten dan wij destijds maar m.i. is het dan nog steeds goed te doen.cornet schreef:hoe lang doe je er ongeveer over ? Wij vertrekken s'morgens vroeg uit Bryce dus ...
Zelf vind ik het stuk rondom Escalante het mooist, dus wat dat betreft zit je altijd goedcornet schreef:En welk gedeelte van ut 12is het mooist? Zoals gezegd wij vertrekken vanuit Bryce. Indien wij Burr Trailer nemen missen wij dus het gedeelte vanaf Boulder

Ik denk dat beide opties prima zijn, zowel de mogelijkheid die Bart heeft genoemd als de Notom Bullfrog optie. Dus fout kiezen is zeker niet mogelijk

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
Ik ga de vriendin laten kiezen hihi maar mijn voorkeur gaat uit naar even off road. Heb ik het dan kwa tijd juist als ik omstreeks 7.30 uur uit Bryce vertrek ik omstreeks 14.00 uur aan de u 24 sta (via Burr en Nor )?
Nadeel is ook dat ik niet op voorhand de staat van de weg in visitor center zal kunnen vragen
Nadeel is ook dat ik niet op voorhand de staat van de weg in visitor center zal kunnen vragen
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan ook even informeren bij het Visitor Center in Bryce Canyon, best kans dat ze daar ook op de hoogte zijn. En het weer in de gaten houden, als het droog is geweest zal de dirtroad er waarschijnlijk wel goed bij liggen.
Dat kan ik doen, wat denk je van mijn geschatte reistijd?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
op 6 april ll reden we identiek dezelfde route (zie onze blog). We namen oa de Burr Trail en de Notom Bullfrog Road, 2 fantastische "wegen".
Zie oa ook de YouTube-link : in de teaser zitten heel wat beelden van Scenic 12, Burr Trail, Notom en Capitol Reef.
Wanneer vertrekken jullie juist (omdat één van de eerstvolgende filmpjes is, die mijn zoon zal posten op YouTube, precies die route van 6 april is)?
en dan als antwoord op een vraag in een ander topic (hoe lang we er over deden) :
Zie oa ook de YouTube-link : in de teaser zitten heel wat beelden van Scenic 12, Burr Trail, Notom en Capitol Reef.
Wanneer vertrekken jullie juist (omdat één van de eerstvolgende filmpjes is, die mijn zoon zal posten op YouTube, precies die route van 6 april is)?
en dan als antwoord op een vraag in een ander topic (hoe lang we er over deden) :
kijk anders ook nog eens in het topic : viewtopic.php?f=7&t=41129 (toen we "live" verslag
uitbrachten), waar er in de pagina's 5-8 ook heel wat staat over Burr Trail en Notom Bullfrog
Op pagina 6 schreef ik oa :
ik heb gewoon even naar de foto's gekeken en om 14u35 verlieten we Scenic 12 in Boulder en begonnen aan de Burr Trail.
Om 16u06 begonnen we aan de wandeling van Strike Valley Overlook, welke zo'n 10min duurt, want om 16u17 maakten we
onze eerste foto van de Waterpocket Fold.
Dus vanaf Boulder tot de Waterpocket Fold deden wij net geen 2u. De Switchbacks liggen wel nog iets voorbij de Upper Muley.
Wij zijn wel kunnen doorrijden tot helemaal aan het einde van de Upper Muley.
Nu nog eens verder gekeken naar de foto's en om 18u12 maakten we een foto van het ingangsbord van Capitol Reef.
Op die manier heb je toch al enig idee. Maar beide wegen lonen absoluut de moeite en zijn heel goed berijdbaar. Als je niet
van plan bent om de Strike Valley Overloop te doen (wat jammer zou zijn) zijn beide zelfs te doen met een gewone personenauto.
De Burr Trail is overigens voor 3/4 verhard.
-
- Amerikafan
Maar hebben jullie ook nog hele mooie routes die wij kunnen lopen onderweg als we de burr trail rijden en de notom bullrog trail rijden?
Maar zo ook natuurlijk als we toch voor de 12 kiezen (ivm het weer, etc).
Bezienswaardigheden waar jullie van zeggen, dat MOET je echt zien!
alvast bedankt.
Maar zo ook natuurlijk als we toch voor de 12 kiezen (ivm het weer, etc).
Bezienswaardigheden waar jullie van zeggen, dat MOET je echt zien!
alvast bedankt.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
je hebt heel wat mogelijkheden langs de Hole in the Rock Road en omdat we het warm water niet opnieuw willen uitvinden :
Henriëtte beschrijft op haar site Ontdek Amerika alle mogelijkheden. Gewoon even die link aanklikken http://www.ontdek-amerika.nl/zoeken.html
en Hole in the Rock ingeven. Wij hebben nu in april enkel Devils Garden gedaan en het is ons heel goed bevallen. Wel een beetje rekening houden met
de temperatuur want nergens schaduw. Bij ons was het ideaal, maar het was dan ook nog maar begin april.
Wij hebben enkel Devils Garden gelopen omdat dit het dichtst bij de Scenic 12 ligt.
Ik zie in ons verslag dat wij die dag wel al bijna 11u onderweg geweest zijn. We zijn wel eerst nog (maar eens
) naar Bryce geweest om de eerste uitzichtpunten
bij het morgenlicht te bezoeken. Ik weet niet of jullie van plan zijn om naar de Strike Valley Overlook te gaan. Daar 'verlies' je toch ook snel meer dan een uur (rit heen en terug
+ korte hike). Als je daar toch bent zou ik dit absoluut aanraden en andere hikes eventueel houden voor een latere reis. Ik schreef hierover
Ik zou echt niet al te veel hikes plannen voor die dag. De route op zich is zo mooi dat je al heel wat fotostops zal willen inlassen. Wij hebben bvb ook bijna nergens meer gestopt langs de 12 omdat we die vroeger al gereden hadden, maar ook hier geldt hetzelfde : als het de eerste keer is wil je ook hier overal stoppen
Henriëtte beschrijft op haar site Ontdek Amerika alle mogelijkheden. Gewoon even die link aanklikken http://www.ontdek-amerika.nl/zoeken.html
en Hole in the Rock ingeven. Wij hebben nu in april enkel Devils Garden gedaan en het is ons heel goed bevallen. Wel een beetje rekening houden met
de temperatuur want nergens schaduw. Bij ons was het ideaal, maar het was dan ook nog maar begin april.
Wij hebben enkel Devils Garden gelopen omdat dit het dichtst bij de Scenic 12 ligt.
Ik zie in ons verslag dat wij die dag wel al bijna 11u onderweg geweest zijn. We zijn wel eerst nog (maar eens

bij het morgenlicht te bezoeken. Ik weet niet of jullie van plan zijn om naar de Strike Valley Overlook te gaan. Daar 'verlies' je toch ook snel meer dan een uur (rit heen en terug
+ korte hike). Als je daar toch bent zou ik dit absoluut aanraden en andere hikes eventueel houden voor een latere reis. Ik schreef hierover
en ik ben absoluut nog niet veranderd van mening.Natuurlijk mocht ook de Upper Mully Twist Canyon niet ontbreken. Deze route ligt er sommige plaatsen heel slecht bij, maar met high clearance konden we toch tot aan het einde rijden. Van daar uit de korte hike naar de Strike Valley overlook en ik moet zeggen dat andere bloggers niet overdreven hebben als ze het uitzicht van hieruit beschreven : onwaarschijnlijk mooi
Ik zou echt niet al te veel hikes plannen voor die dag. De route op zich is zo mooi dat je al heel wat fotostops zal willen inlassen. Wij hebben bvb ook bijna nergens meer gestopt langs de 12 omdat we die vroeger al gereden hadden, maar ook hier geldt hetzelfde : als het de eerste keer is wil je ook hier overal stoppen

Karamanlis wij zullen daar zijn op 12/8. Nu Ben ik zeker dat we jullie route zullen volgen THx. En het is dankzij u zoon dat ik lang heb getwijfeld om go pro te kopen. hihi heb het uiteindelijk niet gedaan
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
dus je vond de filmpjes niet mooi...?En het is dankzij u zoon dat ik lang heb getwijfeld om go pro te kopen. hihi heb het uiteindelijk niet gedaan

wat dan wel gekocht?
-
- Amerikafan
Hier komen we niet langs als we over de dirt road gaan, toch?kalaman schreef:Ik weet niet of jullie van plan zijn om naar de Strike Valley Overlook te gaan.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
jawel, de afslag voor Strike Valley Overlook passeer je als je de Burr Trail rijdt.
Ik vond de filmpjes super maar wat zonde van geld als je niet veel gebruikt he
-
- Amerikafan
Maar dan moeten we ver omrijden willen we de rest van de Burr trail rijden en dan via de notom bullfrog rd door?kalaman schreef:jawel, de afslag voor Strike Valley Overlook passeer je als je de Burr Trail rijdt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht