Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kinderstoeltje / babystoeltje
kinderstoeltje / babystoeltje
Hallo iedereen,
14 augustus is het zo ver en gaan we onze toer door amerika maken !
Onze zoon van 10 maanden gaat mee !
Nou is mijn vraag wat te doen met het kinderstoeltje in de auto.
Om het kinderstoeltje te huren vragen ze 8 dollar per dag !
wat resulteert in zo'n 300 dollar !
Is het verstandig om een eigen zitje meetenemen of daar te kopen ??
groeten
anna en daniel
14 augustus is het zo ver en gaan we onze toer door amerika maken !
Onze zoon van 10 maanden gaat mee !
Nou is mijn vraag wat te doen met het kinderstoeltje in de auto.
Om het kinderstoeltje te huren vragen ze 8 dollar per dag !
wat resulteert in zo'n 300 dollar !
Is het verstandig om een eigen zitje meetenemen of daar te kopen ??
groeten
anna en daniel
Re: kinderstoeltje / babystoeltje
Overal het algemeen zit er wel een maximum aan dat huurbedrag, meestal betaal je niet meer dan zo'n $70 voor de hele huurperiode.
Ik ben persoonlijk heel tevreden over huren, maar hier op het forum kopen de meesten een stoeltje. Er is veel over geschreven in dit draadje.
Ik ben persoonlijk heel tevreden over huren, maar hier op het forum kopen de meesten een stoeltje. Er is veel over geschreven in dit draadje.
Terug in Texas!
Dank je ik ga eens kijken
Wij hebben denk ik alle opties al eens gehad. In eerste instantie huurden we steeds een stoeltje, maar dat was nogal eens een afgeragd/bezweet exemplaar, plus nogal duur. Voordeel is dat je niet zelf hoeft te sjouwen met een stoeltje en je hem meteen hebt bij het ophalen van de auto.
Daarna hebben we een stoel gekocht (in Amerika). Voordeel: redelijk goedkoop (zeker als je 'm ook na de vakantie kunt gebruiken of verkopen), je weet itt huurstoeltjes zeker dat er geen ongelukken mee zijn gebeurd (haarscheurtjes) en dat de vlekken alleen van jouw kind zijn
Nadeel is dat je hem past hebt als je in een winkel bent geweest (en je voordien online moet uitzoeken welke je wil hebben).
Tegenwoordig nemen we de autostoel (groep 1) altijd zelf mee, we hebben er een voor onze auto thuis (die we daar laten) en een voor Amerikaanse huurauto's (een Britax). Nadeel: een hoop gesjouw. Voordeel: een vertrouwd stoeltje, ook in het vliegtuig veilig reizen en lekker slapen, meteen bij aankomst kunnen plaatsen.
Daarna hebben we een stoel gekocht (in Amerika). Voordeel: redelijk goedkoop (zeker als je 'm ook na de vakantie kunt gebruiken of verkopen), je weet itt huurstoeltjes zeker dat er geen ongelukken mee zijn gebeurd (haarscheurtjes) en dat de vlekken alleen van jouw kind zijn

Tegenwoordig nemen we de autostoel (groep 1) altijd zelf mee, we hebben er een voor onze auto thuis (die we daar laten) en een voor Amerikaanse huurauto's (een Britax). Nadeel: een hoop gesjouw. Voordeel: een vertrouwd stoeltje, ook in het vliegtuig veilig reizen en lekker slapen, meteen bij aankomst kunnen plaatsen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
De eerste reis met onze dochter hadden we ook ons eigen stoeltje meegenomen; dat was perfect. Inderdaad wel wat sjouw werk op schiphol, maar wij vonden dat het waard, aangezien ze tijdens de vlucht heerlijk heeft kunnen zitten en slapen!
Afgelopen maart naar Florida alleen een booster meegenomen voor in het vliegtuig, ter plaatse een stoel gehuurd omdat we tussentijds gingen cruisen.... we vonden het dus niet praktisch om tijdens de cruise met zo'n grote autostoel te moeten zeulen... Toch wel enigszins "spijt" gehad van deze keuze...... De kosten van het huren viel mee hoor, inderdaad max. 70 dollar per huurperiode, alleen tijdens de vlucht heeft ze niet lekker kunnen slapen/zitten met de booster.
Voor ons staat dus vast dat we volgend jaar gewoon weer onze autostoel meenemen voor dat stukje comfort van onze dochter!!
Tevens hebben we in de Wallmart gekeken naar autostoelen en voor niet al te veel geld kun je daar een prima stoel aanschaffen. Je rijdt dan wel het stukje vanaf je ophaalpunt tot aan de dichts bijzijnde winkel zonder stoel.....
Afgelopen maart naar Florida alleen een booster meegenomen voor in het vliegtuig, ter plaatse een stoel gehuurd omdat we tussentijds gingen cruisen.... we vonden het dus niet praktisch om tijdens de cruise met zo'n grote autostoel te moeten zeulen... Toch wel enigszins "spijt" gehad van deze keuze...... De kosten van het huren viel mee hoor, inderdaad max. 70 dollar per huurperiode, alleen tijdens de vlucht heeft ze niet lekker kunnen slapen/zitten met de booster.
Voor ons staat dus vast dat we volgend jaar gewoon weer onze autostoel meenemen voor dat stukje comfort van onze dochter!!
Tevens hebben we in de Wallmart gekeken naar autostoelen en voor niet al te veel geld kun je daar een prima stoel aanschaffen. Je rijdt dan wel het stukje vanaf je ophaalpunt tot aan de dichts bijzijnde winkel zonder stoel.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij hebben een paar maal ons eigen autostoeltje meegenomen. Eerst ook voor inhet vliegtuig, ideaal vonden wij! Onze zoon zat stevig in zijn eigen vertrouwde stoel in het vliegtuig, zat goed vast en kon er, net als in de auto, niet uit. Ideaal vonden wij. Wel een heel gezeul, maar meer dan de moeite waard. Later gebruikte we het stoeltje alleen in de huurauto en lietenwehet stoeltje inchecken, scheelde heel wat gezeul. Maar ons kind zat in de huurauto in zijn eigen stoel, ideaal vonden wij!
Ik vond het nooit erg veel gedoe om onze eigen stoeltjes mee te nemen. Wij haalden de stoeltjes altijd op de luchthaven uit de auto, legden ze bovenop de bagagekar en checkten ze vervolgens in. Het is natuurlijk wat anders als je ze mee de cabine meeneemt, maar dat heb ik (m.u.v. babystoeltjes) nooit gedaan.
Huren hebben we ook wel gedaan, maar die stoeltjes waren vaak vies en soms was de manier om ze vast te zetten een beetje lala. Ik nam dus liever gewoon mijn eigen stoelen mee. En nu de jongste twee 8 en 5 zijn, doen we het met zitverhogers.
Een stoel ter plekke kopen heb ik nooit overwogen. Het lijkt mij niks om als eerste ding na aankomst op zoek te gaan naar een winkel om daar een stoel te gaan uitzoeken, maar goed, ieder het zijne.
Huren hebben we ook wel gedaan, maar die stoeltjes waren vaak vies en soms was de manier om ze vast te zetten een beetje lala. Ik nam dus liever gewoon mijn eigen stoelen mee. En nu de jongste twee 8 en 5 zijn, doen we het met zitverhogers.
Een stoel ter plekke kopen heb ik nooit overwogen. Het lijkt mij niks om als eerste ding na aankomst op zoek te gaan naar een winkel om daar een stoel te gaan uitzoeken, maar goed, ieder het zijne.
Wij hebben het afgelopen jaar 2 keer in de VS een stoeltje gehuurd, 1x bij Hertz, 1x National, beide keren een gloednieuw stoeltje. Dus hier zeker geen slechte ervaring.
Terug in Texas!
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn net terug van de eerste vakantie met onze dochter (19 maanden) en we hebben ook getwijfeld wat we zouden doen. Vooral het gesjouw met het stoeltje zagen we niet echt zitten.
Uiteindelijk hebben we ons eigen stoeltje meegenomen en hebben daar absoluut geen spijt van gehad!!
Zoveel gesjouw is het niet, je pakt gewoon zo'n karretje voor je bagage en checkt het stoeltje in, dus je bent 'm ook zo weer kwijt.
Onze dochter vond het heel prettig om in haar eigen stoeltje te zitten!
Uiteindelijk hebben we ons eigen stoeltje meegenomen en hebben daar absoluut geen spijt van gehad!!
Zoveel gesjouw is het niet, je pakt gewoon zo'n karretje voor je bagage en checkt het stoeltje in, dus je bent 'm ook zo weer kwijt.

Wij hebben ook maar besloten om onze eigen stoel mee te nemen.
Hebben jullie de stoel eerst nog gesealed in plastik voordat jullie hem vervoerde ??
groet
daniel
Hebben jullie de stoel eerst nog gesealed in plastik voordat jullie hem vervoerde ??
groet
daniel
Ja, wij deden ze altijd in een grote plastic zak en hadden dan een rol tape of touw bij ons om de zak mee dicht te maken. Op sommige luchthavens gebruiken ze zakken die ze dicht sealen, maar niet overal dus.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij vliegen altijd met United en daar hebben ze van die hele grote plastic zakken, daar deden wij het stoeltje danter plekken in, label erom en gaan met die banaan....
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden van iemand een grote vuilniszak gekregen. We hebben het stoeltje in een fleecedeken gewikkeld, in de zak gedaan en dichtgemaakt met touw. Ging prima!
Dank Allen !
Ik ga het ook zo doen !
groet
daniel
Ik ga het ook zo doen !
groet
daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves