Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Strafbaar feit??
Strafbaar feit??
ok, ff een klein probleempje hier. de laatste x dat ik bij mijn amerikaanse vriendin was had ik herrie gekregen met een of ander raar figuur. hij was aan het uitlokken en op een gegeven moment was het dus trouble. die vent rende weg en nooit meer wat van gehoord. ik ben toen ook gewoon mijn "vakantie" afgemaakt. nu kreeg ik ineens te horen van mijn vriendin dat ze via via had gehoord dat die vent waarschijnlijk aangifte heeft gedaan. ikzelf heb hier in nederland nog nix gehoord van de amerikaanse wetstelsel. hoe kan ik controleren of die vent inderdaad aangifte heeft gedaan, ik heb geen zin om, als ik weer naar mijn vriendin ga, ineens in een amerikaanse cel te zitten vanwege een gek die aangifte deed. ( ps. ik was niet begonnen, die vent was aan het uitlokken door mij en mijn vriendin zwaar te beledigen).
Re: strafbaarfeit??
Hij weet toch niet wie je bent? Aangifte wordt dan lastig.
die eikel is een vage bekende en zoals je wel zult weten een nederlander in de states valt op
- Bushmaster
- Amerika-expert
Amerika kent gelukkig ook "hoor en weder-hoor".
voor dit soort "onbenullige" conflicten loopt het Amerikaanse rechtssysteem niet echt warm.
Waaruit bestond de "trouble" precies? vechtpartij/scheldpartij/gewonden/doden/schade?
voor dit soort "onbenullige" conflicten loopt het Amerikaanse rechtssysteem niet echt warm.
Waaruit bestond de "trouble" precies? vechtpartij/scheldpartij/gewonden/doden/schade?
porren, duwen en trekken, ik ben nou niet echt een kleine jongen dus had hem vastgegrepen en gezegd dat ik er niet van was gediend, er is geen enkele slag gevallen. maar hoe kom ik erachter dat hij aangifte heeft gedaan of niet? ik weet niet of het gerechtsysteem je in nederland op zoekt of dat ze wachten totdat je voet op amerikaanse bodem zet
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk niet dat ze je op komen zoeken voor een beetje porren, duwen en trekken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Bushmaster
- Amerika-expert
en een "internationaal opsporingsbevel" zit er ook niet in.
Je zal toch op één of andere manier met de lokale wetgever in contact moeten treden, om hier iets over te weten te komen.
Lijkt me geen info die ze telefonisch gaan verstrekken, dus persoonlijk bezoek of een brief zal meer resultaat opleveren denk ik.
Je zal toch op één of andere manier met de lokale wetgever in contact moeten treden, om hier iets over te weten te komen.
Lijkt me geen info die ze telefonisch gaan verstrekken, dus persoonlijk bezoek of een brief zal meer resultaat opleveren denk ik.
hmm, persoonlijk erlangs gaan lijkt me ook link. stel je gaat erheen en je mag brommen totdat de rechtszaak eris. kijken of ik er heen kan bellen dan. ik weet welke plaats die vent woont en waar het is gebeurd. ik bel dan gewoon naar het politiebureau daar. pfff dadelijk loopt mijn gc-loterij nog gevaar door dit akkefietje
Waarom zou jouw DV lottery deelname gveaar lopen?
Als hij aangifte heeft gedaan, en dat is een als, dan zal het toch eerst tot een rechtszaak moeten komen, en dan zal je ook nog veroordeeld moeten worden. En zoals jij de feiten nu presenteert zie ik niet direct iets wat de politie heel hard aan het werk doet gaan om jou te gaan zoeken en oppakken.
Als hij aangifte heeft gedaan, en dat is een als, dan zal het toch eerst tot een rechtszaak moeten komen, en dan zal je ook nog veroordeeld moeten worden. En zoals jij de feiten nu presenteert zie ik niet direct iets wat de politie heel hard aan het werk doet gaan om jou te gaan zoeken en oppakken.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heeft hij jouw Nederlandse adresgegevens en jouw volledige naam?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Bennogr
- Amerika-expert
Waarom gaat je Amerikaanse vriendin dit niet uitzoeken? Zij zit daar tenslotte in de buurt, kent de taal en de gewoonten. Ze zou kunnen proberen om langs te gaan bij een plaatselijk politiebureau en vragen of die "aangifte" inderdaad gedaan is en of er mogelijke gevolgen zijn.
Eventueel zou ze ook een advocaat dat kunnen laten uitzoeken.
Eventueel zou ze ook een advocaat dat kunnen laten uitzoeken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Re: Strafbaar feit??
ik heb 5 voornamen, dus het lijkt me uitermate extreem dat hij dat weet, adresgegevens kon hij toenertijd via facebook zien. morgen ga ik gewoon eens bellen naar het politiebureau daar in de hoop dat ze eerlijk antwoord geven
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
dat was ook het eerste wat ik me afvroeg.Bennogr schreef:Waarom gaat je Amerikaanse vriendin dit niet uitzoeken?...
ok, die gozer heeft een harassment report gedaan wat dat ook mag betekenen. alle info is welkom. betekent dit dat zodra ik er kom de gevangenis indraai of wat zijn de gevolgen als ik er heen ga?
Is het geen idee om jouw vriendin een advocaat in te laten schakelen aldaar?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraag eerst gewoon eens na bij de plaatselijke politie zelf wat dat juist in wil houden, zo'n klacht. En wat zij adviseren om te doen.
Elke
ligt eraan wat de gevolgen zijn als ik daar zou komen. als het alleen een waarschuwing is geen probleem, is het echter een rechtszaak met alles erop en eraan dan advocaat
@Dessert, ik vind jouw huidige aanpak niet slim. Eigenlijk ben je nu met geknepen billen aan het hopen dat iemand hier een antwoord geeft dat het allemaal wel meevalt en daarna met geknepen billen die kant op in de hoop dat het advies hier correct blijkt te zijn. Dus nogmaals, waarom geen advocaat inschakelen? Die hoeft niet direct een complete rechtszaak te gaan doen, maar hij kan wel informeren bij de politie en jullie vertellen wat het inhoudt, en jullie eventueel op de hoogt stellen als het toch tot een rechtszaak dreigt te gaan komen.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien ben ik een leek, maar waarom zou het tot een rechtzaak komen als het alleen om een beetje gepor en geduw is gegaan? Dit is toch niet belangrijk genoeg om voor in de bak te komen?
staat dat niet gelijk aan een notitie? Zo van "we kunnen er niks mee, maar we maken er een notitie van"