Pas voor de nationale parken.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
passy
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 dec 2011, 16:52

Pas voor de nationale parken.

Bericht door passy »

Ik was aan het neuzen op de sites van de nationale parken. je kunt een pas kopen voor de meeste nationale parken aan 80 dollar. Je kunt die pas blijkbaar ook vooraf via internet aankopen. Heeft iemand daar ervaring mee wat bijkomende portkosten zijn enz of is het simpeler om die bij het eerste bezoek aan een nationaal park daar ter plaatse te kopen. je moet blijkbaar ook een foto hebben om op die pas te bevestigen?
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Dude »

Gewoon ginds kopen in je eerste park, makkelijk.
Een foto moet er niet op bij mijn weten, of dat zou veranderd moeten zijn jongsleden ?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Isis »

Je mag er twee handtekeningen op zetten (van 2 personen). Maar gene foto.
Gewoon bij ingang is fluitje van een cent.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Liz
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 11 nov 2004, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Liz »

Je hebt waarschijnlijk deze zin gelezen:

Photo identification will be required to verify ownership.

Dit betekent dat je je moet identificeren met een identiteitsbewijs waar een foto op zit, dus je rijbewijs, paspoort, etc.
Als er maar een pasfoto op zit.
Het betekent niet dat er een foto op die pas moet.
16x USA / 30 staten
Arjan101
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 okt 2011, 09:48

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Arjan101 »

Via marktplaats kan je deze pas overnemen van iemand die recent is geweest. Zijn ze streng met het controleren van die handtekeningen? Of adviseren jullie de pas officieel te kopen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Martin & Marianne »

Een advies? Kopen die pas! De kosten van een pas zijn ongeveer 60 euro, een fractie van je totale reiskosten. Zonder de inkomsten uit de verkoop van toegangskaarten zullen de parken niet in de huidig vorm kunnen blijven voortbestaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Doockles »

Arjan101 schreef:Via marktplaats kan je deze pas overnemen van iemand die recent is geweest. Zijn ze streng met het controleren van die handtekeningen? Of adviseren jullie de pas officieel te kopen?
Als je een beetje rondneust op het forum zal je merken dat hier al vaak discussies over geweest zijn en dat de meeste mensen van oordeel zijn dat je hem zelf moet kopen. Wij kopen hem ook altijd, zelfs al zou het ons bijvoorbeeld een tiental dollar voordeliger uitkomen om alles los te kopen. Zoals Marianne zegt steun je er de nationale parken mee. En wat is 80$ nu op je total reisbudget? Ik weet nu niet of die persoon er geld voor vraagt, maar indien dat het geval is: zou je dan niet liever dat geld dat je daaraan uitgeeft aan de parken willen betalen dan aan een persoon die nog geld wil halen uit iets dat hij gekocht heeft om de natuur te steunen? ;-)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Ruud2004 »

Martin & Marianne schreef:Een advies? Kopen die pas! De kosten van een pas zijn ongeveer 60 euro, een fractie van je totale reiskosten. Zonder de inkomsten uit de verkoop van toegangskaarten zullen de parken niet in de huidig vorm kunnen blijven voortbestaan.

Marianne
Eens Marianne, hoewel de heren ook aardig bijverdienen tegenwoordig ! http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... te#p479200 :|
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door tetouani »

Ik heb vandaag via Marktplaats, een annual pass gekocht die nog geldig is tot maart 2013 en nog 1 handtekening vrij.

Volgende maand ga ik naar de VS, dus komt mooi uit, en we hebben de kosten gedeeld.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door lyan »

en...dan niet zeuren als er parken dichtgaan wegens geldgebrek! Van dit geld onderhoud men de parken en wat is nou 80 dollar op de totale vakantiekosten?
hostewim
Amerikafan
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 okt 2007, 13:58

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door hostewim »

tetouani schreef:Ik heb vandaag via Marktplaats, een annual pass gekocht die nog geldig is tot maart 2013 en nog 1 handtekening vrij.

Volgende maand ga ik naar de VS, dus komt mooi uit, en we hebben de kosten gedeeld.
het is eigenlijk een schande dat je dit de Nationale parken niet gunt! Waarschijnlijk ben je er nog nooit geweest? Dan zou je weten welk "mooi" werk deze mensen leveren.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door tetouani »

Nee, ik ben er eerder geweest, en ja, de parken zijn mooi.

De annual pass is 1 jaar geldig en er kunnen 2 handtekeningen op.

De eerste eigenaar van de pass is er in maart geweest, en ik ga er in juni heen met de pas.

Niks mis mee.

Ik gun wel meer mensen geld, maar je kunt niet aan iedereen geld geven.
hostewim
Amerikafan
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 okt 2007, 13:58

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door hostewim »

Sorry, hier verschillen we duidelijk van mening. Duidelijk, eigen belang eerst! Maar goed, er zal wel iemand goed mee zijn. De parken in ieder geval niet.
** Opmerking mod:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten": http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door tetouani »

Valid for 12 months from the month of purchase. Expires the last day of the month punched.
Includes two signature lines and any two individuals may sign the pass. Both are considered pass holders.
Admits pass holder and any accompanying passengers in a private non-commercial vehicle at per vehicle fee sites.
At per person fee sites, admits pass holder and up to three (3) persons age 16 and older. Children 15 and younger are admitted free of charge.
Photo identification may be required to verify ownership.

De regels van de pass. Ik ben dus de tweede eigenaar met de tweede handtekening. Niks illegaals. Dit kan gewoon volgens hun eigen regels. Waarom teveel betalen als het niet nodig is?

Als het echt nodig was, dan hadden ze de kaart maar met 1 handtekening gemaakt.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door kalaman »

De pas is zoals een bankkaart en is precies 1 jaar geldig. Dus de boodschap is : zo lang mogelijk wachten met aankopen.
Het makkelijkste is dus bij de ingang van het eerste park de pas kopen want pas dan begint het jaar te lopen.
Een foto is helemaal niet nodig.
Zodra je meer dan 2 parken bezoekt in de volledige geldigheidsperiode (1 jaar dus) doe je al voordeel, want meestal is
de toegangsprijs per park 25$.

Iedereen doet wat men wilt, maar ik zou het zeker nooit in mijn hoofd halen om een pas (aan dergelijk belachelijke prijs
tov hetgeen men er voor krijgt) door te verkopen... :oops:
Gebruikersavatar
eris
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 dec 2011, 10:02

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door eris »

Als je de parken echt wilt steunen... Kun je dan niet beter bij ieder park de entree betalen ipv een jaarkaart? Dan steun je echt ieder park waar je komt direct met een bijdrage.... Je koopt toch ook een jaarkaart om goedkoper uit te zijn dan bij ieder park apart te betalen? Waarom krijgt tetouani dan allemaal kritiek?
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Dude »

"op papier" is er niks mis mee, want het is officieel toegelaten om twee verschillende handtekeningen te plaatsen op het kaartje.
Of het etisch is ? Persoonlijk vind ik ook van niet, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Als ik wat geld wil uitsparen op vakantie doe ik dat door in een 'minder' hotel te overnachten of eens minder vaak uit eten te gaan.
De parken verdienen de volledige steun. Er zijn verleden jaar al heel wat State Parks gesloten, helaas.
Ik zou zelf ook nooit een pasje verkopen. Maar ook hier moet ieder dat voor zichzelf uitmaken.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
eris
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 dec 2011, 10:02

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door eris »

Maar waarom dan niet bij ieder park betalen ipv geld besparen en een goedkopere jaarkaart kopen?

Er is overal wat voor te zeggen hoor en de parken verdienen natuurlijk alle steun, maar ik snap de felheid van sommige reacties niet... eigen belang eerst, schande etc..
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door Dude »

Tja zo kan je natuurlijk blijven uitbreiden, waarom sta je niet een deel van je loon af en stort dat door voor steun aan de nationale parken?
Wij kopen vooral een kaartje omdat dat erg makkelijk is. Gewoon even afgeven, samen met je paspoort aan het loket en je kan zo binnen. Als je telkens apart gaat betalen moet je ook steeds cash geld bij je hebben.
Een kaartje is dus gewoon gemakkelijk.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
hostewim
Amerikafan
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 okt 2007, 13:58

Re: Pas voor de nationale parken.

Bericht door hostewim »

misschien om dat ik ondertussen al ieder jaar sinds mijn eerste jaar dat ik er ben geweest een pass heb gekocht. ook al ben ik er niet eens geweest. er al een aantal reizen zijn geweest waar ik toch een pass heb gekocht waar ik er niet mijn voordeel heb gedaan. in één jaar 2 keer naar de states ben geweest en 2 keer een kaart heb gekocht. Dit met het idee dat er zo'n mooi werk geleverd wordt. maar goed, blijkbaar verschillen we duidelijk van mening.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer