Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo toll florida

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
tombourgui
Amerika-ontdekker

Alamo toll florida

Bericht door tombourgui »

Hoi,

In oktober vorig jaar zijn we naar florida geweest, en hebben toen een auto van Alamo gehuurd via usa-reisen.de. Omwille van initiele problemen met onze credit card hebben we toen de bond cash betaald. De persoon aan de desk van Alamo wist ons toen te vertellen dat we ons niks moesten aantrekken van de toll road, en dat dit achteraf gewoon op factuur naar ons zou gezet worden.

Een half jaar later hebben wij nog steeds geen factuur gezien van deze kosten, en ik ga normaal volgende maand terug naar de VS. Moet ik me hier zorgen in maken? Kwestie dat ik niet binnenkom in de VS en nog een hele hoop openstaande tickets heb ...
Bennogr
Amerika-expert

Re: Alamo toll florida

Bericht door Bennogr »

Die rekening voor de tolwegen kan er een tijdje over doen. Ik ben ooit in Chicago rond een tolpoortje gereden en kreeg een jaar later pas de bon. En ik woonde toen vlak in de buurt (voor Amerikaanse begrippen dan), in Minnesota.

Volgende keer een elektronisch 'kastje' meehuren voor in je auto, dan wordt de tol automatisch afgelezen en je krijgt dan gewoon een rekening van je verhuurder, niet een boete van de staat. Misschien wel wat duurder, maar in totaal waarschijnlijk goedkoper dan als je een boete of boetes krijgt en het maakt het leven wel een stuk makkelijker. En vooral op vakantie is dat ook heel wat waard.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Zoals ik het lees hebben ze juist een tolpass meegekregen.
Kan me niet voorstellen dat ze van Alamo adviseren om maar gewoon niet te betalen en dat ze dan overal de administratieve kosten maar voor moeten betalen. Ook omdat je in veel gevallen gewoon met contant geld kunt betalen bij de tolpoorten.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bij Alamo maak je normaal gesproken automatisch gebruik van het Sunpass systeem zodra je met de huurauto door zo'n poortje rijd. Dit kost je dan $6 administratiekosten + de toll. Deze zou je dan later op je credit card terug moeten kunnen zien.
Zie https://www.sunpass.com/rentalcar
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Ook wij kregen bij National (Alamo hoort daar ook onder, of andersom) te horen dat we de toll niet hoefden te betalen, zouden achteraf een rekening krijgen. Bij de eerste (en dat was ook gelijk een bemande) tolpoort toch maar even nagevraagd, die man zei dat het voordeliger was om de tol gelijk met cash te betalen, want de rekening achteraf komen nog extra kosten bij (administratie- en andere kosten). Wij hebben de tol dus met cash betaald, kleine moeite en geen zorgen en extra kosten achteraf...
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

De bijkomende admin. kosten zijn maximaal (zoals Njit al opmerkte) $6.- voor de gehele huurperiode. Als je vrijwel geen gebruik van de tolwegen maakt is cash misschien goedkoper, tot dat je natuurlijk een onbemand tolpoortje tegenkomt. Als je wat meer op tolwegen rondrijdt is het "toll by plate"systeem veel makkelijker. Diverse autoverhuurders hebben diverse systemen, waar van Alamo/National het goedkoopste.

Wij zijn ook een keer "illegaal" door een tolpoort gereden, bij Denver Airport en kregen bijna een jaar later pas de rekening, via onze creditcard, dus misschien duurt het bij jullie, zonder CC gegevens, nog wel langer. Of ze zijn het gewoon vergeten cq te veel rompslomp voor een paar dollar.
Maar dat zal volgens mij geen problemen geven om de US binnen te komen, deze tol wordt immers afgehandeld door Alamo, niet door justitie. Je zou voor de zekerheid nog even contact op kunnen nemen met usareisen, via hun liep immers het huurcontract.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer