Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gast

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Gast »

Ik vind die Selfclean functie juist super! Als ik ergens een hekel aan heb is het wel de oven schoonmaken. Ik had in NL ook een Selfcleaner en was helemaal blij dat de ovens in mijn keuken hier dat ook hebben. Al twee keer gebruikt. Ja, het ruikt wel (nog nooit rook gehad) maar dat kan natuurlijk ook niet anders, alles wordt verbrand. Ik zet altijd een paar ramen open.

Dimona, 4! verwarmingsketels? Wij krijgen het in huis gemakkelijk comfortabel met 1. Merk wel dat de kamers aan de Noordkant van het huis iets koeler zijn. Wij hebben 1 keer een verstopping gehad in het toilet. Toilet van de vloer gehaald, bleek er zo'n houten legpuzzelstukje overdwars in de afvoer te zitten (met dank aan de zoon van de vorige bewoners). We kregen ook de tip om absoluut geen Charmin toiletpapier te kopen. Zou snel voor verstoppingen zorgen.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door dimona »

cincijansen schreef:
Dimona, 4! verwarmingsketels?
Ja, als ik zeg "groot" dan bedoel ik ook "groot", haha. 2 ketels voor beneden en 2 voor boven, tevens warmwatervoorziening. Geen overdreven luxe, want na één keer uitgebreid douchen is de ketel leeg en we hebben in dit huis 5 douches, waarvan we er normaal 4 in gebruik hebben. Kids gaan ook nog wel eens in bad, dan gaat het helemaal hard. Toen van de winter één van de ketels het begaf, was het trouwens wel erg prettig dat de kou beperkt bleef tot één deel van het huis.
Gebruikersavatar
markgoestoamerica
Amerikakenner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2012, 16:52
Locatie: Utah Greater SLC
Contacteer:

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door markgoestoamerica »

dimona schreef:Hmmm, hoe zit dat precies met die 220V? Ik heb net even gekeken en in mijn washok zit in de buurt van de droger een stopcontact voor 125/250V, 30A, waar een ander soort stekker in moet. Mijn wasmachine en droger hebben echter beide een "normale" stekker (110V?) en als ik dus een nieuwe wasmachine en droger zou kopen die allebei 220/250 nodig hebben, dan heb ik dus een probleem. Of is het alleen de droger die dat nodig heeft? De wasmachine verhit zelf niet, dus dat klinkt nog best logisch :)
Wij zijn aan het bouwen (bedrijf), en komen zo tegen allerlei problemen aan,
Toen we met de architect het er over hadden dat we zowel de standaard 110V aansluitingen als enkele 220V aansluitingen wilden, werd ons verteld dat dat gewoon mogenlijk was...
Ik begon meteen te argwanen, als dat zo gewoon is...
We gingen op iets verder onderzoek en wat blijkt, voor de 220V gebruiken ze gewoon 2 fasen en een nul en een aarde... (110V + 110V) en dat is toch even iets anders als 220V over een fase en een Nul zoals in europa.

Omdat we voor enorm veel aan equipment en gereedschappen toch echt de europeese 220 en krachtstroom (380V) nodig hadden moest er een speciaal transformaterhuisje geplaatst gaan worden die dat kon leveren... Levertijd... over 4 maanden!!!
De kosten, laat ik die maar achterwege houden, maar in ons huis dat we willen bouwen als we eenmaal onze greencard hebben, zal het vanwege de kosten niet komen.

De verwarming....
Wij wilden gewoon CV met radiatoren en vloerverwarming....
De architect en het installatie bedrijf keken aslof ze water zagen branden, aangezien mijn vrouw architect is zijn er al heel wat uurtjes gespendeerd aan dit soort rariteiten...
HR++ beglazing bijv.. riolering, bedrading in PVC buisjes, enz. enz.
Je kunt er boeken over schrijven, al is juist daardoor mijn vrouw al wel in het cirquit van de archtecten wereld aldaar en mag ze meteen tijdens haar studie (die nodig is om haar beroep in de US te mogen uitvoeren terwijl ze al een Master degree heeft) als betaalde intern aan de slag... :lol: want zoals de architecten in de US verteden, liggen ze op dat vlak wel heel erg ver achter, en zouden ze graag Europeese design, kennis en kwaliteit in huis hebben...

Dus de 220 in de US is andere 220 als in europa!
If you can dream it...
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Staceybeesie »

Dat van de oven herken ik zo.... Heb er destijds nog een blogje over gechreven.
http://staceyconnor.blogspot.com/search?q=Self+clean

Gelukkig hebben wij een centraal stofzuig systeem. Dus met connecties in de muren.
Werkt zoveel beter dan de rare stofzuigers hier.
In het appartement waar we eerst zaten hadden we zo'n recht op staande versie.
Het ding had zowaar een koplamp. Alsof je in het donker wilt gaan stofzuigen?
Je doet toch gewoon het licht aan of wat?

Van de blender heb ik al drie keer alle roteer mechanismes er af gekregen, met 1 druk op de knop.
Maar...... En dat is wel geweldig, kreeg al die keren zonder te vragen naar de garantie termijnen een nieuwe. Inmiddels is het ontwerp veranderd en is er een beter ontwerp die nu al een poosje meegaat.

Magnetron hebben we al een keer vervangen, droger ook. Nu dus een voorlader die minder voor de rug is, maar beter voor de energie rekening.

Even over het hete lucht systeem van Dimona. Toen wij het huis kochten konden we aangeven welke vertrekken we het meest zouden gaan bewonen. Er zitten een soort van kleppen in het systeem die de verdeling regelen. Standaard liggen die plat zeg maar en gaat dus alle warmte naar het eerste vertrek wat op het hete lucht systeem is aangesloten. Maar dat is niet altijd het vertrek dat je warmer wilt. Dus kan je de kleppen zo instellen dat niet alles naar die kamer gaat. De monteur heeft het een beetje op onze wensen ingesteld en hebben we netjes verdeelde warmte overal.

Behalve in de woonkamer. Heel slim.... De thermostaat is geïnstalleerd net op de plek boven de tv aansluiting. Dus als je zomers tv kijkt (en de tv geeft best wat warmte af) denkt de thermostaat dat het in het hele huis warm is en slingert de airco aan. Resultaat über koud huis. In de winter denkt de thermostaat dat het lekker behaaglijk is omdat de tv zo lekker gloeit.... Dus ook een koud huis omdat de verwarming niet aanslaat..... Dus doen we het thermostaat gebeuren altijd zelf, zodra er tv gekeken wordt.


Voor wat betreft het aanpassen naar Europese maatstaven cv's en zo, zou ik best voorzichtig zijn. Mocht je het pand ooit weer willen verkopen levert dat misschien wat problemen op. Om tijdens de bouw nog maar te zwijgen van building codes.

Zo zouden wij maar wat graag een andere keuken willen, maar het gros van de kopers vinden wat wij zouden kiezen waarschijnlijk helemaal niet mooi. En zit je na verloop van tijd met een onverkoopbaar huis. Omdat keuken en badkamer bijv. niet mooi gevonden wordt.
rijocaer
Amerikakenner
Berichten: 825
Lid geworden op: 28 mar 2009, 16:02
Locatie: Maryville, TN

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door rijocaer »

Ziva schreef:Ik weet niet zeker of dit wellicht naar off topic moet maar omdat het specifiek over Amerika gaat begin ik het maar hier.

Wat zijn jullie ervaringen met Amerikaanse apparaten zoals wasmachines en stofzuigers e.d. t.o.v. de Nederlandse apparaten?

Ter illustratie, ik heb in het afgelopen jaar meer kleding van mezelf kapot zien gaan en zien krimpen in onze Amerikaanse wasmachine (zo'n bovenlader met zo'n ding in het midden) gaan dan diezelfde kleding in 20 jaar wassen in een simpele Zanussi. Bovendien lijkt niets goed schoon te worden of lekker te ruiken. Qua stofzuigers loop ik nog steeds te sukkelen met zo'n heel duur ding (zo'n langwerpige met zo'n zwaar stuk aan het einde en zo'n zakje eraan) en een shopvac maar het lijkt wel alsof het allemaal niet goed stofzuigt. Ook ben ik nog steeds op zoek naar een strijkijzer met een stoomreservoir maar die zijn echt niet te betalen in Amerika. In Nederland had ik er 1 voor iets van 70 euro bij Wehkamp.

Ik begrijp er niets van. Waarom zijn de apparaten dan zo anders? Mijn lief zei al "Ja, je moet gewoon standaard je kleding 2 maten groter kopen" maar dat is toch idioot?

Ik ben benieuwd. Ik snap dat je soms moet wennen maar dat is me na 1 jaar nog steeds niet gelukt qua apparaten :)

Ik heb ook een voorlader. Vorig jaar de tweede gekocht. De eerste had ik bijna 10 jaar. je merkt het verschil in de was. Het is veel schoner en ruikt ook fris. Die bovenladers zijn echt niks. Ze zijn wel duurder maar je bespaard geld met water en ook minder wasmiddel. Plus de RPM zijn veel hoger dus is de was droger en (als het in de droger gaat) sneller droog-minder electra.
je kan kijken bij winkels zoals Sears. Die hebben wel machines die; of zo uit de winkel komen, misschien een krasje hebben, of een vorig model.
Voor de stofzuiger hebben wij centraal. Wel gemakkelijk alleen zit ik nog wel eens te pieren met zo'n lange slang, ding wil nog wel eens in de "knoop" daarvoor had ik een gewone stofzuiger, meer het NL model.
Strijken doe ik niet (alleen als het echt moet). Heb ik een hekel aan. Mijn man strijkt zijn eigen overhemden omdat ik het niet goed doe (weet hij natuurlijk niet dat ik dit opzettelijk doe) Ik er één bij target gekocht, was ergens rond de $60 en zit een groot stoomreservoir op.

Het enige dat ik al tijden zoek is een koffiezetapparaat. 1 kops, maar waar ik dan wel weer mijn travelcup onder kan zetten. Wil niet zo'n groot alles in 1 waar je alleen die 1 cups vand gebruikt. En de Keurig is niks want het bakje voor je eigen koffie is veel te klein. Daar kan amper 1 schepje koffie in.
rijocaer
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Ziva »

Haha Staceybeesie, ik lag helemaal dubbel van het lachen om jouw zin "Het ding had zowaar een koplamp. Alsof je in het donker wilt gaan stofzuigen? Je doet toch gewoon het licht aan of wat?".

Er zitten inderdaad vaak functies op die apparaten hier waarvan ik denk "eh.....okaaay....." maar degelijkheid is vaak ver te zoeken. Ik snap ook niet dat ik helemaal geen temperatuur kan instellen op mijn wasmachine. Dat staat ook helemaal niet in de labels van de kleding die je koopt. Dat vind ik zo vaag. En qua drogen precies hetzelfde. Ik ben hard op zoek naar de droogfunctie die niet mijn kleding laat krimpen maar helaas nog niet gevonden. Ik denk dat we ook gaat uitkijken naar een nieuwe. Wij hebben een Maytag met zo'n staaf en ik word gek van dat ding. Wil ook wel weer eens een schone en lekker ruikende was hebben :)

Ik wil nog op zoek naar zo'n fondue/gril set van Tefal maar geen idee of ze dat hier verkopen. Ik heb mijn Nederlandse wel meegenomen maar durf hem niet aan te sluiten hahaha.
Gast

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Gast »

Hahaha, ik had een Hoover met een koplamp. Dat was handig vertelden ze me in de winkel voor onder het bed of bankstel. Dat je er met dat bakbeest helemaal niet onderkomt is bijzaak :lol: :lol:
Gebruikersavatar
johan67
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 jul 2011, 04:56
Locatie: Rockford, Michigan

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door johan67 »

Het lijkt wel of alles hier tegenwoordig gemaakt is om 3 to 5 jaar mee te gaan. Ons huis, inclusief alle apparaten, is nu 6 jaar oud en de volgende apparaten zijn al vervangen of gerepareerd:
- koelkast
- kookplaat
- oven
- magnetron
- well pomp
- afwasmachine
- central vac
:cry:

Daarentegen hebben we nog een huis dat we verhuren, incl apparatuur. Het jongste wat daar staat is ergens uit de jaren 80. ER gaat nooit iets kapot. :thumbup:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door hemmie »

Ik ben opeens heel blij met ons huurhuis. Naast een prima voorlader hebben we een zelfreinigende oven die zichzelf prima reinigt. Duurt wel minimaal 3 uur, maar behalve wat nare lucht geen nadelen, alleen voordelen. Verder spoel ik niets voor, en mijn vaatwasser maakt alles toch gewoon schoon. Hij droogt niet zo heel goed, maar daar kan ik mee leven.
Terug in Texas!
OscarG
Amerikakenner
Berichten: 1432
Lid geworden op: 25 feb 2009, 06:34
Locatie: Franklin,NH

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door OscarG »

In ons huurhuis hadden we vorig jaar ook een bovenlader uit de jaren 70 ofzo. Wat een ramp was dat ding. Niets schoon te krijgen enzo. Nu in ons eigen huis een LG frontloader wasmachine en droger gekocht. Super dingen. Stil, zuinig en schoon! Nog niets gekrompen ;)
Vorig jaar ook een strijkijzer gekocht. Weet de prijs niet meer, maar was wel redelijk prijzig idd, maar ik had zoiets: dan maar een goede, want die gaat toch tijden mee (hoop ik dan).

En stofzuigers...sjah...wat zijn die krengen duur hier! Je bent zo 300-400 kwijt. Gaat toch nergens meer over! En allemaal van die logge hoge dingen inderdaad. Ik was altijd gewend om mn auto uit te zuigen. Sjah..sta je dan met dat hoge ding en dan met dat korte slurfje er aan.... Heb toen maar een shop vac gekocht voor de auto. Ook nog we handig voor het klussen. Nu hier heb ik een tijd moeten zoeken, maar heb nu een Europees model met slang voor 110 dollar voor in huis. Bagless, dat dan weer wel.

Vind het ook altijd zo mooi bij die home design programma's op tv. Als ze dan een keuken hebben met een range op gas, dan is dat he-le-maal geweldig! Terwijl we in NL juist meer naar die inductiedingen willen en gas maar weer ouderwets is.

Overigens nog een aankoop frustratie, dan wel niet electronica gefrustreerd: Als je een plank hout koopt, bijvoorbeeld een 1x4. (Dus 1 inch bij 4 inch) Dan is die niet echt 1x4. Verkoper zei al: 1x4 is actually 1x3.5. Ik thuis bezig, blijkt dat het ook niet echt 1x3.5 is maar meer 3/4 bij 3.5..... Zwaaaar irritant.
Laatst gewijzigd door OscarG op 19 apr 2012, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door marcuscj »

Ik moet de deur van mijn voorlader altijd openlaten when niet in gebruik.
Op advies van de verkoper, anders blijft het vochtig en het krijgt mold problems(schimmel ?)
Hebben julie ook dat probleem ?
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Staceybeesie »

OscarG schreef: Vind het ook altijd zo mooi bij die home design programma's op tv. Als ze dan een keuken hebben met een range op gas, dan is dat he-le-maal geweldig! Terwijl we in NL juist meer naar die inductiedingen willen en gas maar weer ouderwets.
Zo herkenbaar. Hier in de wijk worden nog steeds nieuwe huizen gebouwd en we liepen een keer met de hondjes in de wijk te wandelen, toen de verkopende makelaar ons van de straat plukte.
Hij had nu toch wat moois. Hij wist van een eerder gesprekje ooit dat wij uit Europa kwamen en in dit huis zaten in de keuken Electrolux apparaten! Hij vond ze zo mooi!
De knopjes van de vaatwasser zaten gewoon op het boven randje en niet zo'n breed bedienings paneel en achter een paneel van een keukenkastje! En...... Moet je dit kastje zien, zei hij. Er klonk nog net geen tromgeroffel, maar het was een half keuken kastje met een soort van apothekers laden er in. En zei hij, moet je horen als je de deurtjes dicht doet..... En er klonk een dof dicht slaand deurtje.
Ik vond het zo grappig! En ook wel aardig van hem dat hij het aan ons moest laten zien.
Heb hem maar niet verteld van onze keuken hoge apothekers kast en dat zowat alle vaatwassers en koelkasten veelal achter deurpanelen verdwijnen in de doorsnee Hollandse keuken.
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door DixieChick »

Ik laat de deur ook open staan totdat de wasmachine klaar is, maar dat deed ik met mijn Nederlandse wasmachine ook.

Jaaaaah! Die koplamp op je stofzuiger, waar gaat dat over? Ik snapte dat dus ook nooit.

Trouwens, de self-clean op de oven vind ik ideaal, en daar hebben we ook nooit rookontwikkeling bij gehad. We doen het alleen nooit in de zomer, omdat je hele huis dus bloedheet wordt. Toen we een paar jaar terug naar ons koophuis verhuisden, moest ik dus wel midden in de zomer de oven in ons huurhuis self-cleanen..ik dacht echt dat ik van mijn stokje zou gaan.

Oh ja, en iemand riep hier Sears. Serieus, koop NOOIT iets bij Sears. Hun customer service is echt een ellende. We hebben problemen gehad met onze koelkast (Kenmore, prima ding verder), en toen moesten we een afspraak maken, en dat kon niet specifieker dan tussen 8 en 5. En toen hadden ze een onderdeel nodig (wat ze op zich konden weten, want we hadden verteld wat er mis was toen we opbelden), konden we -weer- een afspraak maken tussen 8 en 5. En dan alleen van maandag tot vrijdag he? Ik heb dit wel van meer mensen gehoord, en ik vind dit zo onhandig (we werken allebei), dat ik alleen al daarom dus nooit meer naar Sears ga voor iets.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door dutchie_in_boston »

hmm, DixieChick, ik heb juist hele goede ervaringen met de Sears Home Repair. Hier komen ze zelfs 's avond of op zaterdag langs - en ze hebben vrouwelijke technicians.

Ja, die keukenkastjes. Nu kun je ze allemaal krijgen met die langzame sluiters waar ik mee ben opgegroeid, maar mijn eerste paar jaren hier (meer dan 20 jaar geleden) moest ik er echt om denken om mijn kastjes niet met een rotsmak dicht te gooien.

Wasmachines - ik kan hier geen schone was krijgen. Mijn kleding, handdoeken, enz. zijn daarom allemaal donker gekleurd. Al mijn licht-gekleurde kleding gaat naar de stomerij. Beddegoed heb ik toch het liefst wit, en tegen de tijd dat het gelig wordt, koop ik nieuw spul.

Ons hele huis heeft houten vloeren of tegels, dus hier geen stofzuiger maar swiffer en mop. Wat ik hier wel weer fantastisch vind, zijn de hardhouten vloeren en niet die vreselijk-krakende plastik laminaatvloeren die ik in veel NLse huizen zie.
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door DejaVu »

zijn de Chinezen al in de USA op de markt gekomen? In NL verkoopt de BCC nu ook een Chinees merk die ongeveer 25% goedkoper is.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door kastelke »

@Zive: ROFL over je ‘self clean oven’ verhaal! Ik zie het al zo voor me.
Wat op basis van mijn beperkte ervaring helpt: gebruik die self clean functie niet slechts 2 keer per jaar als je de oven regelmatig gebruikt.
En ik leg telkens op de bodem van mijn oven zo’n groot vel van dat extra stevige zilverpapier. Daar drupt de troep dan op, en dat is zo opgeruimd. 
dimona schreef: En nu raak ik wel helemaal :offtopic: , maar de WC afvoer is hier ook een drama. De afvoerbuizen zijn Veel Te Smal en de toiletten zitten om de haverklap verstopt
Ik heb op mijn 40+ jaar in Belgie misschien 2 keer een verstopte toilet gehad. Maar in mijn <2 jaar in Canada gaat er misschien geen maand voorbij zonder dat ik een van onze 4 toiletten moet ontstoppen.
Als je in Belgie zo’n ‘ontstop-staaf’ gaat halen (hoe noemen ze die dingen?), dan moet je goed zoeken in een doe-het-zelf zaak om ergens in een hoekje zo’n ding te vinden. Hier verkopen ze overal van die toilet plungers (jaaa, ik ken dus wel het Engelse woord), en je hebt ze in allerlei uitvoeringen, je kan overal uit minstens 3 modellen kiezen.
En dan zullen we het maar niet hebben over de hoeveelheid en diversiteit van ‘toilet clog’ verwijderaars e.a. ontstoppingsmiddelen in allerlei stinkende geuren en gevaren van ontploffingsgevaar!

Over de vaatwasser (maytag) absoluut geen klagen. En hij wordt echt wel echt heet, want ik heb al gehad dat zo’n uithaal-chinees-bakje gewoon krom gesmolten was in de vaatwas!

En ik heb hier ook een centraal stofzuigsysteem.... maar ik heb het nog nooit gebruikt... (die borstels lijken me zo’n grote, lompe gevallen, niet echt om de hoekjes en kantjes mooi te zuigen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Ziva »

Zo'n centraal stofzuigsysteem klinkt wel heel erg spannend hoor... iemand een fotootje? :) En moet zoiets van meet af aan ingebouwd worden in een huis of kan dat ook later?

En zo'n ontstopding heet volgens mij een "plunger" als ik me niet vergis. En ja... jeeeeetjeee de toiletten verstoppen hier echt om de haverklap! Gatver... helemaal als je kinderen hebt die dan net doen alsof ze gek zijn na een bezoekje toilet en het dumpen van wat "chocolate squirrels" zoals wij ze liefkozend noemen :D

Overigens, nog zo'n fenomeen hier... "As Seen on TV"! Ik moet zeggen, ik grijp weleens iets mee (ben tijdje geleden zelfs in de store geweest in Pigeon Forge) maar ik weet het niet helemaal. "Vroegah" toen ik al die commercials op NL TV voorbij zag komen dacht ik "tuuuurlijk werkt dat voor geen meter" maar het is hier wel heel makkelijk om iets mee te graaien natuurlijk.

Tot nog toe goedgekeurd: de uitschuifbare kruidenrekjes, de aviator sunglasses (kijkt best lekker hoor!), van die magische kledinghangers. Lief kwam met 1 of andere groene organische pan aanzetten, moet ik nog even proberen :D
Gast

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Gast »

Werken die echt, die uitschuifbare kruidenrekjes? Ik zag het ook al eens voorbij komen op TV (met de gedachte: dat zal in het echt wel weer niet werken a la Telsell). Het lijkt me wel handig nl.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Dento »

De koplamp op de stofzuigers is zodat je onder de banken en bedden e.d. ook ziet waar je stofzuigt, zodat je niet per ongeluk sokken, speelgoed of wat dan ook opzuigt. (Je zult dan natuurlijk wel eerst naast je stofzuiger op de grond moeten gaan liggen om e.e.a. te kunnen zien).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Staceybeesie »

@ Elke
Je kan andere mondstukken voor de centrale stofzuiger kopen.
Zo hebben wij er 1 voor houten vloeren, die ook heel goed onder banken en bedden kan.
Standaard kregen wij hem met beater brush :shock: je wilt niet weten wat een kabaal dat ding maakt.
Zo lomp ook.... Maar eerlijk is eerlijk hele mooie strepen in je vloerbedekking na gebruik.
Gebruik dat dus eigenlijk nooit, maar heb er altijd de harde vloer mondstuk op zitten.
http://www.beamvac.com/mobile/default.a ... tools.aspx

@ Ziva
Op http://www.beamvac.com zie je dus zo'n systeem. De stofzuiger en opvangbak staat veelal in de garage en er is een buizen systeem door het huis. Het is dus handiger om het bij de bouw te installeren.
Wij hadden het ook al in Nederland trouwens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer