North Carolina/Greensboro-NYC

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Eve88
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 16 dec 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Eve88 »

Hey allemaal!

Zoals reeds gemeld in een ander topic ga ik deze zomer op een summer camp werken in NC. Het camp ligt zo'n 30min van Greensboro. Ik heb wekelijks vrij van vrijdagavond tot zondagmiddag, rond 4th of july heb ik 3-4 dagen vrij en na het kamp ga ik nog zo'n 10 dagen reizen (vliegtuig vertrekt weer in NYC). Niet super veel tijd dus om dingen te bezichtigen, maar ik wil mijn tijd zo goed mogelijk benuttigen!
Uiteraard hangt het ook wat af wat mijn co-counselors gaan doen, die zullen vast ook leuke ideëen hebben, maar wil me toch ook al een beetje voorbereiden.

Dit zijn de dingen die ik zeker wil doen op mijn vrije zaterdagen:

- Greensboro (obviously)
- Charlotte: is dit te doen op 1 dag vanuit greensboro? Zal dan best wel autovervoer hebben.
- Smokey Mountains: lijkt me te ver van Greensboro, maar misschien een goed idee om te doen op de 3-4 dagen die ik midden in de zomer vrij heb.
- dagje naar the beach: leuke plaatsjes aan zee?

Nog must-see's?

Op de 10 dagen reizen had ik in gedachten om al zeker Washington DC en een dag of 3 NYC te doen (ben daar al in 2010 geweest, dus hoef niet tè veel tijd in NYC door te brengen). Washington DC op 2 dagen lijkt me wel goed? Eventueel ook nog Philadelphia.

Zijn er nog andere interessante steden/natuurgebieden op de weg van Greensboro naar NYC?


:D
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1763
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Lilo »

Virginia Beach, Atlantic City misschien?
In Washington kan je je wel langer dan 2 dagen bezighouden.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Georgie »

Leuk!

Heb je mogelijkheid tot een auto huren? Dat zou het een stuk makkelijker maken.

In Winston-Salem vindt je Old Salem, een oud dorpje waar nog veel authentieke dingen te vinden zijn en waar mensen in klederdracht lopen.

Ik vond zelf Asheville een heel erg leuk stadje, in de bergen, waar je ook het Biltmore Estate hebt. Mooi om te zien! Nog leuker (want Biltmore Estate is wel erg Europees) is misschien wel Biltmore Village, een super schattig winkelgedeelte van Asheville. En ook het centrum van Asheville zelf is erg leuk om te bezoeken.
Vanuit daar zijn wij naar Grandfather Rock gegaan, ook aan te raden, en een deel van de Blue Ridge Parkway gereden.

Qua kust kan je natuurlijk naar de Outer Banks van NC voor mooie natuur, of naar Myrtle Beach in South Carolina voor wat meer entertainment en lekker op het strand liggen. Ook Wilmington in NC vond ik een leuk plaatsje.

Charlotte heb ik alleen gezien vanuit de mall, heb daar erg goed kunnen shoppen ;)

Leuk, ik vond NC echt helemaal geweldig! Wel heel erg heet in de zomer en echt heel vochtig. Wees daar dus op voorbereid, zeker met activiteiten als camp counsellor. Maar hopelijk slaap je in een bos waar het wat koeler is.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Staceybeesie »

Wij wonen net iets ten zuiden van Raleigh en ben wel een paar keer in Greensboro geweest.
Er is een grote mall, de Four Seasons, met tal van restaurantjes er om heen.
Vorig jaar is er in Mebane een nieuwe outlet mall geopend ook.
Dus shoppen kun je daar best.

Greensboro en omgeving is wel een beetje farmers land (veel tabaks wordt er verbouwd)
In de stad zelf is er ook een campus van de universiteit van North Carolina. (UNCG)
Nou zal het in de zomer daar niet zo druk zijn, maar vaak gebeuren daar omheen wel festiviteiten.

Een baseball wedstrijd in de zomer bekijken is ook een hele ervaring.
Het is echt een familie aangelegenheid en mensen van alle leeftijden bezoeken deze.
De Greensboro Grasshoppers is het plaatselijke team ;-)

In het coliseum zijn ook regelmatig leuke concerten.
Keek net even op de agenda en Daughtry en de Red Hot Chili Peppers komen bijv. deze week.

http://www.greensborocoliseum.com/

Greensboro ligt wel aan een doorgaande spoorlijn.

http://www.bytrain.org/passenger/tickets.html

Zo kun je naar Raleigh voor $12.50 en andere grotere steden.
In Raleigh is er een gratis buslijn die je langs de diverse bezienswaardig heden rijdt.
Kijk wel even naar de tijden want die zijn wel apart ;-)
http://www.godowntownraleigh.com/get-around/r-line

Verder natuurlijk ook de Greyhound bussen vanuit Greensboro die alle kanten op gaan
De vraag is of je die vanuit het kamp eenvoudig kunt nemen.

Charlotte wordt ook wel Nascar city genoemd. Er zijn zomers veel grote maar ook kleinere races.
En inderdaad wat Sophie ook schreef een grote mall. Al is die van Greensboro van vergelijkbare grootte zeker nu er ook een leuke nieuwe outlet mall is.
Eve88
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 16 dec 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Eve88 »

Super leuke tips,dankjewel alle drie!

Wat geweldig dat er een spoorweg ligt in Greensboro! Dat wist ik dus nog niet. Dat zal zeker nog van pas komen. Greyhound ook!

@ Sophie: een auto, ik weet het niet. Ik heb mijn rijbewijs wel, maar ben pas 23. Dus dat wordt niet zo gemakkelijk dan geloof ik, moet je geen 25 zijn als buitenlander in de VS? Ik geloof dat ik het ga moeten doen met trein & bus (en hopelijk Amerikaanse co-counselors met een auto ;) ).
Ik dacht zoal iets dat het er echt super warm en vochtig gaat zijn. Daar zal ik wel aan moeten wennen, maar goed. Algemeen gesproken kan ik best goed tegen de warmte. Liever zo dan zo'n ***zomer die we hier in België meestal hebben.

Asheville zat ook in mijn gedachten. Ken al een aantal jaren een meisje via internet die daar woont, ze werkt trouwens in het Biltmore Estate. Dus misschien ga ik haar dan wel eens een bezoekje brengen.

Ik ga me nu wat verder verdiepen in jullie tips. Heb er echt super veel zin in!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Georgie »

Nee hoor, je mag gewoon een auto huren als je onder de 25 bent. Nadeel is wel dat je een iets duurdere verzekering moet afsluiten. Maar het kan zeker! Mocht je die mogelijkheid hebben, zou ik dat zeker doen. Ik voel me in Amerika zonder auto toch vaak wel verloren. Ik ben dan afhankelijk van anderen met auto, wat prima gaat, maar zodra ik zelf kan rijden, ga ik dat zeker doen. Het geeft je zo veel bewegingsvrijheid in dat land.

Wat leuk trouwens dat je Summer Camp gaat doen! Dat is iets wat ik ook altijd wel wilde doen, maar nooit gedaan (wel paar jaar in Frankrijk, Engeland en Nederland gedaan overigens). Heb je een specifieke functie (arts/sport) of algemeen?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Eve88
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 16 dec 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Eve88 »

Oh ok, dan moet ik toch zeker eens de mogelijkheid bekijken om een auto te huren. Het geeft je natuurlijk een pak meer vrijheid. Drie jaar geleden ook ondervonden bij een rondje zuidwest usa (maar toen reed ik niet zelf, had toen ook mijn rijbewijs nog niet). In een stad als NYC heb je absoluut geen auto nodig (lijkt me eerder erg lastig haha) maar dat kan niet gezegd worden over de rest van het land..

Ik geloof dat ik gewoon general counselor ben. Ik ben aangenomen op een girl scouts camp en had me op voorhand opgegeven voor dans & hiking. Tijdens mijn telefoongesprek met de Activity director vermelde ze wel dat er met themaweken gewerkt wordt, en dat ik dans kan geven wanneer dat dus in het programma past, maar dat is niet elke sessie zo. Verder ging ze mij ook indelen bij backpacking dus ik geloof dat ik die 2 dingen zal doen en misschien nog wel andere activiteiten assisteren ofzo... Vind het wel prima zo, kan ik een beetje vanalles doen! :thumbup: Heb voor het kamp begint een staff training van 11 dagen dus dan zal het wel duidelijk worden wat mijn taken precies zijn!
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Staceybeesie »

Spannend! Waar bij Greensboro is het precies?
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Georgie »

Leuk zeg! Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door dimona »

Eve88 schreef: Ik dacht zoal iets dat het er echt super warm en vochtig gaat zijn. Daar zal ik wel aan moeten wennen, maar goed. Algemeen gesproken kan ik best goed tegen de warmte. Liever zo dan zo'n ***zomer die we hier in België meestal hebben.
Je moet het meegemaakt hebben om te weten wat het is. Wij kwamen hier vorig jaar in juli naar toe en ik heb zo'n enorme hittedeken echt nog nooit ergens anders meegemaakt. Dat je 's ochtends om 6 of 7 uur de balkondeur open doet en meteen denkt "oef, laat ik hem maar gauw weer dichtdoen". We gingen een paar dagen naar de kust, daar kwamen de temperturen 's nachts niet eens onder de 30 graden, inclusief hoge vochtigheid dus. De enige manier om het aangenaam te hebben, was in het water. Ik begrijp nog steeds niet hoe hier vroeger mensen hebben kunnen wonen zonder airco. En ik houd normaal best van hoge temperaturen :D

Maar ik ben het met je eens hoor: ook al zit je dan het grootste deel van de dag binnen, dan nog is het heerlijk om iedere dag de zon te zien :)
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Georgie »

Ja ik heb hitte ook nog nooit zo meegemaakt als in North Carolina. Ik kan ook heel goed tegen warmte, maar dit was wel even een andere gewaarwording. Dan liepen we van het poolhouse nog geen paar meter naar het grote huis, en waren we alweer doorweekt. Maar ach, alles went en jij zit misschien wat meer in de bossen dus wat koeler.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Eve88
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 16 dec 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Eve88 »

Ok, dat wordt nog afwachten dan. Ik ben afgelopen zomer wel naar Mexico geweest (in juli), en dat was ook heel warm en vochtig. Hopelijk is het niet nog erger haha..
Het kamp is inderdaad gelegen in een bos! Gelukkig maar!

Maak me trouwens meer zorgen om bijbehorende muggen dan de hitte zelf :(. Ik ben een heel geliefd doelwit..

Jeetje, als ik na 3 maanden in de hitte terugkom in België ga ik helemaal bevriezen denk ik.

@Staceybeesie: In Sophia!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef: We gingen een paar dagen naar de kust, daar kwamen de temperturen 's nachts niet eens onder de 30 graden, inclusief hoge vochtigheid dus. De enige manier om het aangenaam te hebben, was in het water. Ik begrijp nog steeds niet hoe hier vroeger mensen hebben kunnen wonen zonder airco. En ik houd normaal best van hoge temperaturen :D
Vrijwel alle rondleidingen, die ik vorige juli en augustus in Washington deed, waren met temperaturen boven de 30 graden. Ik vond het altijd zo knap van mijn klanten, die meestal vers uit Nederland kwamen, om in die hitte zo'n eind te lopen! Maar je lichaam went er toch wel aan, Ik had het wel altijd flink warm, maar kon er toch wel goed tegen en maar een keer was het echt afzien, maar toen was het ook daadwerkelijk 40 graden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Staceybeesie »

Zo te zien dus zuidelijk van Greensboro.
Uwharrie forest is erg mooi. Er loopt een mooie rivier doorheen.

http://www.stateparks.com/uwharrie.html

Ook zit je niet ver van de Asheboro zoo. Ik vind het zelf een erg leuke dierentuin altijd.
Heel breed opgezet. Tip voor als je naar de dieren tuin gaat... Begin in de dierentuin in het Noord Amerika gedeelte (achterste parkeerplaats) dan loop je merendeel downhill ;-)

http://www.nczoo.org/


En mocht je in de buurt van Pittsboro komen, daar is een tijger rescue.
Die geven rondleidingen. Wij vonden het er onlangs erg leuk. Zoiets zul je niet snel in Europa zien in ieder geval.
http://www.carolinatigerrescue.org/


De hitte zul je vast mee te maken krijgen. Veel water drinken. Echt! Dat helpt.
En veel smeren. Zonnebrand en met Off (voor de muggen). Zeker als je veel buiten zult zijn.
Verder een tip over slangen.... (ja die wonen hier, zeker in bebosde gebieden) Degene met een ronde kop zijn niet zo erg. Degene met een drie hoek achtig hoofd zijn veelal de minder prettige. Zo onthoud ik het altijd. Alle soorten kan ik niet uit elkaar houden, maar de vorm van het hoofd is een goede raadgever. Al blijf ik liever bij elke slang uit de buurt als het aan mij ligt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Georgie »

Oooh en de spinnen in NC! Larissa en ik gilden het uit van de grote spin die ons verwelkomde op een ochtend, dus wij de gastvrouw halen.. zei zij: Dat kleintje? Zijn jullie daar nou bang voor?! :shock:

Haha sorry ik wil je verder niet bang maken natuurlijk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Staceybeesie »

Hahaha, ik heb me m.b.t. dat onderdeel sterk verbeterd de laatste jaren, maar ben nog steeds geen fan. Denk dat Eve in de 11 dagen introductie daar vast meer over zal horen. Slangen en spinnen :wink:
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Ziva »

Mijn lief is al in zijn been geschoten, 2 keer door een giftige slang gebeten en ook door een zwarte weduwe. Zijn woorden "ik word nog liever 10 keer in mijn been geschoten en 10 keer door slangen gebeten dan ooit nog 1 keer door een zwarte weduwe te worden gebeten". De pijn is echt onbeschrijfelijk zegt hij. Tja... dat vind ik wel eng.

Hij heeft al 2 keer anti gif gehad en dat is al 1 keer meer dan toegestaan want blijkbaar mag je dat maar 1 keer in je leven toegediend krijgen. Meer keren kan dodelijk zijn. Dus volgende keer moet hij het gewoon uitzitten en de pijn doorstaan (3 dagen bij een zwarte weduwe).

Vorige week moest ik snel zijn pistool pakken zodat hij een copperhead slang in tweeen kon schieten.... het beest leefde nog zeker 2 uur in 2 helften door...
Eve88
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 16 dec 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Eve88 »

:shock: Omg. Ik geloof dat ik maar thuis blijf. Slangen en spinnen. En dan gaan die kinderen vast van mij verlangen als counselor dat ik rustig blijf in zo een situatie. :|
Nu heb ik echt schrik hoor. Naja beter voorbereid te zijn natuurlijk, dan weet ik wat ik kan verwachten. Pff. Ik ben echt geen held daarin! Zeker die slangen had ik niet verwacht!
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Ziva »

Oh jee, je kunt je hart ophalen hier qua slangen. Ratelslangen, cottonmouth slangen en copperheads (dat was die mijn vriend in 2en schoot) zijn echt gevaarlijk en dan heb je nog een hele zooi ongevaarlijke slangen. Voor de rest zijn de meesten niet giftig maar kunnen ze je wel bijten en zelfs dan loop ik ook liever een rondje om haha. Zwarte weduwspinnen en brown recluse spinnen zijn ook gevaarlijk en dan heb je nog teken (voornamelijk irritant) en chiggers (ook irritant). Ik ben hier nu iets langer dan een jaar en heb ze allemaal al voorbij zien komen en ik ga niet eens zo supervaak de bossen in.

Het enige dat ik je kan zeggen is wees voorzichtig met dingen oprapen van de grond (met name in het gras). Draai het bijvoorbeeld eerst om met een stok of met je voet alvorens je het oppakt.

En over het algemeen zijn slangen banger voor jou dan jij voor hen en is bijten vaak een schrikreactie.

Je leert er wel mee omgaan hoor en het belangrijkste is dat je de beesten herkent voordat je ze ziet :)
Eve88
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 16 dec 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: North Carolina/Greensboro-NYC

Bericht door Eve88 »

Hm ja ik zal er dan maar mee moeten leven en hopen dat ik zo weinig mogelijk enge beesten tegen kom. Ga sowieso goed opletten en als ik een slang zie ofzo zeker uit de weg gaan. En dan proberen rustig te blijven en kinderen op afstand houden.. :lol: dat wordt nog een hele uitdaging!

@staceybeesie, bedankt van de tips trouwens. Naar de zoo lijkt me ook wel fijn. Weet je hoe het zit met pretparken in de buurt? Heb al eens gezocht en enige dat ik vind is carowinds bij Charlotte. Iemand die weet of dat een leuk park is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer