Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Groopy: Los Angeles - San Francisco
Reis Groopy: Los Angeles - San Francisco
Hallo,
Ik ben samen met mijn vriendin al een tijdje aan het plannen voor onze rondreis van LA naar San Fran. We hadden graag veel parken bezocht, om daar dan te proberen enkele wandelingen aan vast te plakken. Onze vrees is echter dat we iets teveel willen en het daardoor wat teveel van het goeie wordt :s
Excel -> " onclick="window.open(this.href);return false;
Kort Overzicht:
datum activiteit
za 21/Apr Amsterdam bezoeken
zo 22/Apr Vlucht + hollywood blv, rodeo drive, santa monica, venice beach
ma 23/Apr Universal Studio's
di 24/Apr Reis van Los Angeles naar Williams
woe 25/Apr Bezoek Grand Canyon, 's avonds nog een klein stukje doorrijden
do 26/Apr Bezoek Monument Valley, doorrijden naar Cortez
vrij 27/Apr Bezoek Mesa Verde, doorrijden naar Moab
za 28/Apr Bezoek Canyonlands
zo 29/Apr Bezoek Arches NP, doorrijden naar Torrey
ma 30/Apr Bezoek Capitol reef NP, doorrijden naar Bryce
di 1/May Bezoek Bryce Canyon, doorrijden naar Zion
woe 2/May Bezoek Zion, doorrijden naar Las Vegas + 1ste avond LV
do 3/May Bezoek Hoover Dam, Lake Mead + 2de avond LV
vrij 4/May Strip verkennen, stratosphere tower
za 5/May Oud gedeelte Las Vegas, doorrijden naar Death Valley
zo 6/May Bezoek Death Valley, doorrijden naar sequoia NP
ma 7/May Bezoek Sequoia NP, doorrijden naar Yosemite
di 8/May Bezoek Yosemite
woe 9/May Bezoek Yosemite, doorrijden naar Monterey
do 10/May Montery, Scenic drive highway 1 langs kust en highway 17 naar SF
vrij 11/May Alcatraz, Fisherman's Warf, Pier 39, Scenic route
za 12/May China Town, Fietsen, Union street (winkelen), Alamo Square (huisjes)
zo 13/May Vertrek luchthaven SF naar huis
ma 14/May Aankomst + Thalys Apen
Ik ben samen met mijn vriendin al een tijdje aan het plannen voor onze rondreis van LA naar San Fran. We hadden graag veel parken bezocht, om daar dan te proberen enkele wandelingen aan vast te plakken. Onze vrees is echter dat we iets teveel willen en het daardoor wat teveel van het goeie wordt :s
Excel -> " onclick="window.open(this.href);return false;
Kort Overzicht:
datum activiteit
di 24/Apr Reis van Los Angeles naar Williams
woe 25/Apr Bezoek Grand Canyon, 's avonds nog een klein stukje doorrijden
do 26/Apr Bezoek Monument Valley, doorrijden naar Cortez
vrij 27/Apr Bezoek Mesa Verde, doorrijden naar Moab
za 28/Apr Bezoek Canyonlands
zo 29/Apr Bezoek Arches NP, doorrijden naar Torrey
ma 30/Apr Bezoek Capitol reef NP, doorrijden naar Bryce
di 1/May Bezoek Bryce Canyon, doorrijden naar Zion
do 3/May Bezoek Hoover Dam, Lake Mead + 2de avond LV
zo 6/May Bezoek Death Valley, doorrijden naar sequoia NP
ma 7/May Bezoek Sequoia NP, doorrijden naar Yosemite
di 8/May Bezoek Yosemite
woe 9/May Bezoek Yosemite, doorrijden naar Monterey
do 10/May Montery, Scenic drive highway 1 langs kust en highway 17 naar SF
vrij 11/May Alcatraz, Fisherman's Warf, Pier 39, Scenic route
za 12/May China Town, Fietsen, Union street (winkelen), Alamo Square (huisjes)
Laatst gewijzigd door Groopy op 04 apr 2012, 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Los Angeles - San Francisco
Het ziet er nu heel druk uit maar ik zie ook niet zo duidelijk wat je nu rijdt en waar je overnacht...
24 april Rijd je van LA naar Williams? en bezoek je de Grand Canyon op 25 april vanuit Williams? Dat is een beetje (boel) omslachtig en ook veel extra km.
Je kunt beter doorrijden naar Tusayan of Grand Canyon zelf (hotel of tent??? of camper?)
25 april Wat rijd je op die dag? Wat is er met Tuba City en Cameron?
Als je don van Mon Valley naar Cortez rijdt dan bezoek je dus vrijdag 27 Mesa Verde...
Als je het zo opschrijft wordt het wat overzichtelijker: van ..A.. naar ..B.. en tussen (..C..) (wat doe ik die dag)
24/4 LA - Williams (nogmaals ik zou naar Tusayan rijden/ Grand Canyon)
25/4 Williams/ Grand Canyon - MOn Valley (wandelen in Grand Canyon bij uitzichten kijken)
26/4 Mon valley - Cortez (al bij Mesa Verde kijken?)
27/4 Cortez - Moab (Mesa Verde bezoek)
28/4 Moab (Canyonlands)
29/4 Moab - Torrey (bezoek Arches np)
tot zover voor wat betreft de notatie.
Inhoudelijk.
Grand Canyon heb ik al genoemd ... oevrnacht dichterbij
Arches misschien de volle dag en Canyonlands (Isle in the Sky deel) op de dag dat je naar Torrey rijdt.
30 / 4 Torrey - Bryce HEEEL mooie route
MIsschien een volle dag ZION dat is het wel waard. Je kunt een dag van Las Vegas afsnoepen.
De dag naar Death Valley heb je dacht ik wel in zijn geheel nodig... Fremont street is leuk maar ik zou dat niet op die dag plannen ...
DV - Sequoia is wel erg enthousiast qua afstand ... kijk even naar de km-ers op google maps.
Heb je in Yosemite al accommodatie ... snel regelen want het is heel kort dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Scenic drive) Hwy 1 is vooral heel mooi van Montery naar het Zuiden...
Tussen Monterey en Cambria. Maar dat kan denk ik wel een stuk... ik zou dan de 17 miles drive in Monetery laten liggen.
SF Wij hebben veel dingen in SF in 1 dag bezocht (2010) en wel met een OV pas voor 1 dag. Dat gata prima. Op ons blog staat wat we allemaal deden in kalm tempo. Jij wil wat meer zien maar hebt 2 dagen dus dat lukt wel. kijk maar op het reisverslag.
Even ter verduidelijking van mijn vraag;di 24/Apr Williams LA => Williams (grand canyon)
woe 25/Apr Cameron of Tuba City wandeling in Grand Canyon => Monument Valley
do 26/Apr Cortez Monument Valley => Cortez
vrij 27/Apr Moab Mesa Verde => Moab
za 28/Apr Moab Canyonlands
zo 29/Apr Torrey Arches NP => Torrey
24 april Rijd je van LA naar Williams? en bezoek je de Grand Canyon op 25 april vanuit Williams? Dat is een beetje (boel) omslachtig en ook veel extra km.
Je kunt beter doorrijden naar Tusayan of Grand Canyon zelf (hotel of tent??? of camper?)
25 april Wat rijd je op die dag? Wat is er met Tuba City en Cameron?
Als je don van Mon Valley naar Cortez rijdt dan bezoek je dus vrijdag 27 Mesa Verde...
Als je het zo opschrijft wordt het wat overzichtelijker: van ..A.. naar ..B.. en tussen (..C..) (wat doe ik die dag)
24/4 LA - Williams (nogmaals ik zou naar Tusayan rijden/ Grand Canyon)
25/4 Williams/ Grand Canyon - MOn Valley (wandelen in Grand Canyon bij uitzichten kijken)
26/4 Mon valley - Cortez (al bij Mesa Verde kijken?)
27/4 Cortez - Moab (Mesa Verde bezoek)
28/4 Moab (Canyonlands)
29/4 Moab - Torrey (bezoek Arches np)
tot zover voor wat betreft de notatie.
Inhoudelijk.
Grand Canyon heb ik al genoemd ... oevrnacht dichterbij
Arches misschien de volle dag en Canyonlands (Isle in the Sky deel) op de dag dat je naar Torrey rijdt.
30 / 4 Torrey - Bryce HEEEL mooie route
MIsschien een volle dag ZION dat is het wel waard. Je kunt een dag van Las Vegas afsnoepen.
De dag naar Death Valley heb je dacht ik wel in zijn geheel nodig... Fremont street is leuk maar ik zou dat niet op die dag plannen ...
DV - Sequoia is wel erg enthousiast qua afstand ... kijk even naar de km-ers op google maps.
Heb je in Yosemite al accommodatie ... snel regelen want het is heel kort dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Scenic drive) Hwy 1 is vooral heel mooi van Montery naar het Zuiden...

SF Wij hebben veel dingen in SF in 1 dag bezocht (2010) en wel met een OV pas voor 1 dag. Dat gata prima. Op ons blog staat wat we allemaal deden in kalm tempo. Jij wil wat meer zien maar hebt 2 dagen dus dat lukt wel. kijk maar op het reisverslag.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Los Angeles - San Francisco
Hallo, welkom op het forum!
Misschien kun je de route iets dudielijker opschrijven? Met alleen maar van en naar? Het is nu wat onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld 25 april, van waar naar waar rij je dan? Van Williams naar Tuba City? En wil je dan MV bezoeken? Dat ligt dan niet op de route.
Het is ook veel te veel denk ik, zeker als je wat wilt wandelen. Wil je veel parken, of veel tijd voor de parken? Heb je al naar de reistijden gekeken?
Sequoia op weg van Death valley naar Yosemite betekent eigenlijk geen tijd voor het park.
Marianne
Misschien kun je de route iets dudielijker opschrijven? Met alleen maar van en naar? Het is nu wat onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld 25 april, van waar naar waar rij je dan? Van Williams naar Tuba City? En wil je dan MV bezoeken? Dat ligt dan niet op de route.
Het is ook veel te veel denk ik, zeker als je wat wilt wandelen. Wil je veel parken, of veel tijd voor de parken? Heb je al naar de reistijden gekeken?
Sequoia op weg van Death valley naar Yosemite betekent eigenlijk geen tijd voor het park.
Marianne
Re: Reis Groopy: Los Angeles - San Francisco
Ik heb het reisschema wat aangepast. Hopelijk is het nu wat duidelijker 
- 24/4: Dit is een lange dag rijden voor ons, maar het is misschien idd interessanter om dichterbij de Grand Canyon te overnachten
- Canyonlands en Arches wisselen is geen probleem, dus bij deze genoteerd
- Van Death Valley naar Sequoia is volgens google maps wel een eind rijden hoor, en we moeten sowieso omrijden, omdat de passen bij yosemite nog niet open zijn.
- Op het einde van de reis hadden we er Monterey bijgezet omdat we dan even konden uitblazen. Maar als dit niet echt een mooi stuk is gaan we dit toch wel herbekijken.
- Meestal hebben we ongeveer een dag tijd per park. Maar 's avonds zouden we dan geregeld nog een stukje moeten doorrijden naar de volgende bestemming.
Yosemite moeten we idd dringend boeken, maar hangt ervan af of de data haalbaar zijn en we toch beter nog ergens iets skippen of niet.

- 24/4: Dit is een lange dag rijden voor ons, maar het is misschien idd interessanter om dichterbij de Grand Canyon te overnachten
- Canyonlands en Arches wisselen is geen probleem, dus bij deze genoteerd

- Van Death Valley naar Sequoia is volgens google maps wel een eind rijden hoor, en we moeten sowieso omrijden, omdat de passen bij yosemite nog niet open zijn.
- Op het einde van de reis hadden we er Monterey bijgezet omdat we dan even konden uitblazen. Maar als dit niet echt een mooi stuk is gaan we dit toch wel herbekijken.
- Meestal hebben we ongeveer een dag tijd per park. Maar 's avonds zouden we dan geregeld nog een stukje moeten doorrijden naar de volgende bestemming.
Yosemite moeten we idd dringend boeken, maar hangt ervan af of de data haalbaar zijn en we toch beter nog ergens iets skippen of niet.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even een tip voor de komende tijd. Als je je route aanpast, doe dat dan niet in je 1e post, maar post deze opnieuw (vaak een groot deel copy & paste). Als je topic straks uit meerdere pagina's bestaat dan lezen veel helpers alleen de laatste paar posts namelijk.
Ik hoop zowieso al voor je dat je een directe vlucht hebt, maar na 12+ uur vliegen en 9 uur verschil in tijd ga je dit echt niet voor elkaar krijgen hoor.zo 22/Apr Vlucht + hollywood blv, rodeo drive, santa monica, venice beach
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Maar 's avonds zouden we dan geregeld nog een stukje moeten doorrijden naar de volgende bestemming.
Wat is een stukje? Ik hoop dat je weet dat het daar 's avonds vroeger donker is dan hier. Als het donker is, dan is het ook echt donker. Geen straatverlichting, slechte belijning en overstekend, grazend wild overal.... Ik zou dat niet te vaak doen of liever helemaal niet!
Wat is een stukje? Ik hoop dat je weet dat het daar 's avonds vroeger donker is dan hier. Als het donker is, dan is het ook echt donker. Geen straatverlichting, slechte belijning en overstekend, grazend wild overal.... Ik zou dat niet te vaak doen of liever helemaal niet!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer zo veel mogelijk in of dicht bij de parken te overnachten. Kijk voor de grand Cnayon op http://www.xanterra.com . Williams is wel leuk, maar nog een aardig eind rijden van de GC. Je zult toch wel een zonsondergang of zonsopkomst willen zien daar?
En Yosemite: gewoon boeken. Annuleren is makkelijker dan op het laatste moment nog iets moeten zoeken.
Marianne
En Yosemite: gewoon boeken. Annuleren is makkelijker dan op het laatste moment nog iets moeten zoeken.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rouet opnieuw posten is inderdaad makkelijker meestal zoeken we de laatste post op. en steeds naar boven scrollen is niet zo handig.
En nog steeds is het geen van - naar
Zowel Marianne als ik bedoelen echt
dag 1 aankomst LA
dag 2 LA ( universal bezoeken)
dag 3 LA - Williams
dag 4 William - ?? (is me niet duidelijk (bezoek Grand Canyon)
dag 4 ?? - Monument Valley
etc
En het lijkt me fijner om wat dichter bij/in het park te zitten zodat je bv zonsondergang/ -opkomst kunt bekijken. In grand canyon zijn veel verschillende hotels en evt 10 km verder in Tusayan. Williams is een uur rijden. Dat geld ook voor andere parken trouwens!
En nog steeds is het geen van - naar
Zowel Marianne als ik bedoelen echt
dag 1 aankomst LA
dag 2 LA ( universal bezoeken)
dag 3 LA - Williams
dag 4 William - ?? (is me niet duidelijk (bezoek Grand Canyon)
dag 4 ?? - Monument Valley
etc
En het lijkt me fijner om wat dichter bij/in het park te zitten zodat je bv zonsondergang/ -opkomst kunt bekijken. In grand canyon zijn veel verschillende hotels en evt 10 km verder in Tusayan. Williams is een uur rijden. Dat geld ook voor andere parken trouwens!
Okey, allemaal al ERG bedankt voor de reacties. We stellen dit erg op prijs 
Het lijkt me duidelijk dat we iets gaan moeten laten vallen. Mesa Verde laten we er bij deze uit, omdat we zoals jullie zeggen, 's avonds beter niet meer doorrijden. Anders wordt het teveel.
We gaan ook een extra overnachting in Zion inpassen, maar Bryce gaan we dan op een 'kleiner' bezoek houden. Om dezelfde dag nog door te rijden.
Het stuk Las Vegas - Death Valley - Yosemite heeft ook nog wat aanpassing nodig. Waarschijnlijk gaan Sequoia laten vallen, de reis van DV -> Yosemite is redelijk pittig (zie map).
Ook Monterey gaan we er wsk uithalen, we wouden nog een klein stukje vd kustroute, maar als dit niet echt de moeite is, is het wat verloren moeite voor de extra kilometers.
Voor de planning heb ik nog wat aanpaswerk, komt er zo snel mogelijk aan
de route grosso modo op google maps: klik hier.

Het lijkt me duidelijk dat we iets gaan moeten laten vallen. Mesa Verde laten we er bij deze uit, omdat we zoals jullie zeggen, 's avonds beter niet meer doorrijden. Anders wordt het teveel.
We gaan ook een extra overnachting in Zion inpassen, maar Bryce gaan we dan op een 'kleiner' bezoek houden. Om dezelfde dag nog door te rijden.
Het stuk Las Vegas - Death Valley - Yosemite heeft ook nog wat aanpassing nodig. Waarschijnlijk gaan Sequoia laten vallen, de reis van DV -> Yosemite is redelijk pittig (zie map).
Ook Monterey gaan we er wsk uithalen, we wouden nog een klein stukje vd kustroute, maar als dit niet echt de moeite is, is het wat verloren moeite voor de extra kilometers.
Voor de planning heb ik nog wat aanpaswerk, komt er zo snel mogelijk aan

de route grosso modo op google maps: klik hier.
Laatst gewijzigd door markro op 05 apr 2012, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar routekaart verkleind.
Reden: Link naar routekaart verkleind.
Uitgebreide sheet: " onclick="window.open(this.href);return false;
datum activiteit
di 24/Apr Reis van Los Angeles naar Grand Canyon
woe 25/Apr Bezoek Grand Canyon
do 26/Apr Bezoek Monument Valley, doorrijden naar Moab
vrij 27/Apr Bezoek Arches NP
za 28/Apr Bezoek Canyonlands, doorrijden naar Torrey
zo 29/Apr Bezoek Capitol reef NP
ma 30/Apr Bezoek Bryce Canyon, doorrijden naar Zion
di 1/May Bezoek Zion
do 3/May Bezoek Hoover Dam, Lake Mead, Strip, Stratosphere Tower + 2de avond LV
zo 6/May Death Valley
ma 7/May Reis van Death Valley naar Yosemite
di 8/May Bezoek Yosemite
woe 9/May Bezoek Yosemite
do 10/May Bezoek Yosemite, doorrijden naar San Fran
vrij 11/May SF, Alcatraz, Fisherman's Warf, Pier 39, Scenic route
za 12/May SF, China Town, Fietsen, Union street (winkelen), Alamo Square (huisjes)
datum activiteit
za 28/Apr Bezoek Canyonlands, doorrijden naar Torrey
zo 29/Apr Bezoek Capitol reef NP
ma 30/Apr Bezoek Bryce Canyon, doorrijden naar Zion
di 1/May Bezoek Zion
do 3/May Bezoek Hoover Dam, Lake Mead, Strip, Stratosphere Tower + 2de avond LV
zo 6/May Death Valley
ma 7/May Reis van Death Valley naar Yosemite
di 8/May Bezoek Yosemite
woe 9/May Bezoek Yosemite
do 10/May Bezoek Yosemite, doorrijden naar San Fran
vrij 11/May SF, Alcatraz, Fisherman's Warf, Pier 39, Scenic route
za 12/May SF, China Town, Fietsen, Union street (winkelen), Alamo Square (huisjes)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Beste Groopy,Groopy schreef:Uitgebreide sheet: " onclick="window.open(this.href);return false;
datum activiteit
De 22e vlieg je naar Amerika, en ga je ook nog al die dingen doen? Heb je daar na 11 vliegen nog tijd voor en zin in?
Verder ga je de 24e van LA naar de GC. Realiseer je jezelf dat dit volgens Google MAps een kleine 8 uur en 500 mijl rijden is?
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Ik zou dag 1 overslaan...
(maar ben dan ook een Rotterdammer...)
Wij doen de reis andersom, beginnend in San Francisco en eindigend in Los Angeles. We slaan jouw stukje van Monument Valley en de Canyonlands over. Lijkt me prachtig, maar voor ons zou dit net iets te vol zijn. Liever wat meer dagen de tijd om bepaalde parken te bekijken. Monterey hebben we juist wel toegevoegd, om nog een stukje kustroute mee te pakken.

Wij doen de reis andersom, beginnend in San Francisco en eindigend in Los Angeles. We slaan jouw stukje van Monument Valley en de Canyonlands over. Lijkt me prachtig, maar voor ons zou dit net iets te vol zijn. Liever wat meer dagen de tijd om bepaalde parken te bekijken. Monterey hebben we juist wel toegevoegd, om nog een stukje kustroute mee te pakken.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer rij je naar Monument Valley? Overnacht je daar niet?woe 25/Apr Bezoek Grand Canyon
Het is echt prettiger lezen als je het zo opschrijft:
24 april LA - Grand Canyon
25 april Grand Canyon
26 april Grand Canyon - MV -Moab
27 april Moab
28 april Moab - Torrey
Het zou jammer zijn om niet bij MV te overnachten, tegen de avond zijn de rotsen het mooist. Verder heb je een aantal erg lange rijdagen, zoals van LA naar de GC en van Death Valley naar Yosemite.
Ik zou het zelf wat rustiger aan doen, en Moab en Capitol Reef overslaan, en in plaats daarvan Page toevoegen (Antelope Canoyn, Glen Canyon dam, Horseshoe Bend) en meer tijd uittrekken voor de rest.
Marianne
We hebben een rechtstreekse vlucht naar LA en komen rond de middag aan:Ronald46 schreef:Beste Groopy,Groopy schreef:Uitgebreide sheet: " onclick="window.open(this.href);return false;
datum activiteit
De 22e vlieg je naar Amerika, en ga je ook nog al die dingen doen? Heb je daar na 11 vliegen nog tijd voor en zin in?
Verder ga je de 24e van LA naar de GC. Realiseer je jezelf dat dit volgens Google MAps een kleine 8 uur en 500 mijl rijden is?
Depart: Amsterdam (AMS), 09:50 CEST
Arrive: Los Angeles (LAX), 11:50 PDT
Het gaat idd redelijk vermoeiend zijn, maar het lijkt met toch nog mogelijk om langs een paar stops te passeren (om ze toch maar gezien te hebben)? Of zie ik dat iets te optimistisch in? Hetis toch nog een hele namiddag.
de 24ste is idd een héééééél lange rit :s. Alleen maar om de afstand te overbruggen, zodat we de volgende dag de Grand Canyon kunnen bezoeken. Doordat we absoluut Universal studio's wouden bezoeken, moeten we hierdoor. Anders hadden we via Las Vegas gevlogen.
In totaal hebben we een 3-tal overgansetappes:
- 24/4 +- 800km (LA - Grand Canyon)
- 26/4 +- 550km (Grand Canyon - Monument Valley - Moab)
- 7/5 +- 600km (Death Valley - Yosemite)
Monterey ligt nog in de weegschaal. Graag had ik morgen onze route volledig afgewerkt, zodat we hotelletjes kunnen gaan boeken. Voornamelijk Las Vegas en Yosemite moeten we dringend vastleggen.
Zoals gevraagd:
datum Van - Naar
21/Apr A'pen - A'dam
22/Apr A'dam - Los Angeles
23/Apr LA
24/Apr LA - Tusayan
25/Apr Grand Canyon
26/Apr Grand Canyon - MV - Moab
27/Apr Moab
28/Apr Moab - Torrey
29/Apr Capitol Reef
30/Apr Capitol Reef - Bryce - Zion
1/May Zion
2/May Zion - Las Vegas
3/May LV
4/May LV
5/May LV - Death Valley
6/May Death Valley
7/May Death Valley - Yosemite
8/May Yosemite
9/May Yosemite
10/May Yosemite - San Fran
11/May SF
12/May SF
13/May SF - A'dam
14/May A'dam - A'pen
Laatst gewijzigd door Groopy op 05 apr 2012, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
26/4 rijden we naar Monument ValleyMartin & Marianne schreef:Wanneer rij je naar Monument Valley? Overnacht je daar niet?woe 25/Apr Bezoek Grand Canyon
Het is echt prettiger lezen als je het zo opschrijft:
24 april LA - Grand Canyon
25 april Grand Canyon
26 april Grand Canyon - MV -Moab
27 april Moab
28 april Moab - Torrey
Het zou jammer zijn om niet bij MV te overnachten, tegen de avond zijn de rotsen het mooist. Verder heb je een aantal erg lange rijdagen, zoals van LA naar de GC en van Death Valley naar Yosemite.
Ik zou het zelf wat rustiger aan doen, en Moab en Capitol Reef overslaan, en in plaats daarvan Page toevoegen (Antelope Canoyn, Glen Canyon dam, Horseshoe Bend) en meer tijd uittrekken voor de rest.
Marianne
Dus als ik het goed heb zou jij Canyonlands, Arches en Capitol Reef overslaan. En in de plaats overnachten in Monument Valley Reef en Page toevoegen?
Is Bryce interessant genoeg om een volledige dag te vullen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
ja, ik zou die hoek overslaan. Kun je een andere keer doen, bijvoorbeeld in combinatie met Yellowstone, of Colorado.
Een middag en ochtend is mooi voor Bryce. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor Page, Bryce, Zion, GC etc. dan krijg je een beetje een idee hoe je het in kunt delen.
Waarom wachten met reserveren? Annuleren kan altijd nog.
Marianne
Een middag en ochtend is mooi voor Bryce. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor Page, Bryce, Zion, GC etc. dan krijg je een beetje een idee hoe je het in kunt delen.
Waarom wachten met reserveren? Annuleren kan altijd nog.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ow super ... dat ziet er wat duidelijker uit. Een paar van die reisdagen is niet zo drama als je daarmee wat rust creëert lijkt me dat fijner, anders moet je de dag erna nog een uur en mis je eigenlijk het vroege ochtend spektakel in de Grand Canyon. Ik zou gewoon even kijken of je in Tusayan of Grand Canyon kunt reserveren voor een prijs die goed is voor jou. GC zlef heeft dan de voorkeur... je loopt dan naar de Rim!
De volle dag Capitol Reef is een bewuste keus? Ik zoue liever een dag langer in Moab blijven of een nachtje in Bryce Canyon.
De afstand DV - Yosemite wordt niet aangeraden in 1 dag, maar het levert je wel 2 volle dagen Yosemite op. Daar zou ik zeker snel de plekken vastleggen! EN hopen dat Tiogaopen is anders haal je Yosemite volgens mij niet.
Misschien is het voor de afstanden verstandiger om Moab te laten vallen. Dan zou je het zo kunnen doen... : Geeft veel rust qua rijden.
26-4 Grand Canyon - Page
27 - 4 Page
28-4 Page - Capitol Reef
29-4 Capitol Reef - Bryce
30-4 Bryce - Zion
1-5 Zion
Zion -LV
Maar ja dat is dan een keus die jij moet maken wel / geen Moab.
Ik had al wel geschreven maar nog niet gepost... dus nu eigenlijk een zelfde verhaal..
Bryce is echt mooi
PAge is ook egnoeg te zien en kun je oko Lake Powell om in te zwemmen en bij de Dam kijken (die is maar 5 m lager dan de Hoover(scheelt je een dagej LV...
)
De volle dag Capitol Reef is een bewuste keus? Ik zoue liever een dag langer in Moab blijven of een nachtje in Bryce Canyon.
De afstand DV - Yosemite wordt niet aangeraden in 1 dag, maar het levert je wel 2 volle dagen Yosemite op. Daar zou ik zeker snel de plekken vastleggen! EN hopen dat Tiogaopen is anders haal je Yosemite volgens mij niet.
Misschien is het voor de afstanden verstandiger om Moab te laten vallen. Dan zou je het zo kunnen doen... : Geeft veel rust qua rijden.
26-4 Grand Canyon - Page
27 - 4 Page
28-4 Page - Capitol Reef
29-4 Capitol Reef - Bryce
30-4 Bryce - Zion
1-5 Zion
Zion -LV
Maar ja dat is dan een keus die jij moet maken wel / geen Moab.
Ik had al wel geschreven maar nog niet gepost... dus nu eigenlijk een zelfde verhaal..
Bryce is echt mooi
PAge is ook egnoeg te zien en kun je oko Lake Powell om in te zwemmen en bij de Dam kijken (die is maar 5 m lager dan de Hoover(scheelt je een dagej LV...

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook inderdaad 26-4 naar Mon Valley gaan en daar oevrnachten en dan naar Page op de 27ste. Ik zou zeker in MV overnachten dat is de mooiste tijd van de dag...
Okey super,
Ik ga wat overleggen met mijn vriending, maar volgens mij gaan we dan Moab en Capitol overslaan. Overnachten in Monument Valley en dan door naar Page.
Ik had ook graag een dagje vroeger afgesloten in Vegas, zodat we uit het weekend blijven daar. Dus puzzelen geblazen
belangrijk vraagje: We rijden niet via de Tioga pas omdat deze hoogstwsk is afgesloten, maar we doen wel de volledig rondtoer (al dan niet via Segquoia NP). Langst de kant van San Francisco kun toch altijd in het Yosemite park geraken of niet?
Morgen of misschien vanavond ga ik proberen te boeken en ben ik hopelijk niet te laat voor Yosemite
Ik ga wat overleggen met mijn vriending, maar volgens mij gaan we dan Moab en Capitol overslaan. Overnachten in Monument Valley en dan door naar Page.
Ik had ook graag een dagje vroeger afgesloten in Vegas, zodat we uit het weekend blijven daar. Dus puzzelen geblazen

belangrijk vraagje: We rijden niet via de Tioga pas omdat deze hoogstwsk is afgesloten, maar we doen wel de volledig rondtoer (al dan niet via Segquoia NP). Langst de kant van San Francisco kun toch altijd in het Yosemite park geraken of niet?
Morgen of misschien vanavond ga ik proberen te boeken en ben ik hopelijk niet te laat voor Yosemite

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt aan de Westkant altijd in Yosemite komen maar vanuit DV is dat veel te ver. Kijk maar even op Google maps. Je 'moet' dan een stpje maken rodn Lake Isabella of zo.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1673 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 16 Reacties