Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

benzineprijs

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dieter
Amerikakenner

benzineprijs

Bericht door dieter »

Iemand enig idee wat de huidige benzineprijs is in Florida ?
We vertrekken volgende week en hadden graag enig idee. waar we rekening mee moeten houden
Alvast bedankt voor het antwoord.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Hier kan je de benzineprijzen voor heel Amerika bekijken:

http://www.fueleconomy.gov/feg/gasprice ... s/FL.shtml

Het verschilt van staat tot staat, van stad tot stad, en van benzinestation tot benzinestation.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

$2 een week geleden, als je iets meer inlands gaat en van de highways af misschien $1.90

Maar de zomer is voorbij, en dus gaan de prijzen omlaag (vraag mij ook niet waarom)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Wij hebben net de auto gevuld voor $1.77 bij een BP/Amoco.

Dat is een van de goedkopere tankstation in de buurt (Sunrise,Plantation)
Het ligt er een beetje aan waar je zit, maar voor rond de $1.75-1.85 per gallon moet je bij een fatsoenlijk merk tankstation je auto kunnen vullen.

De benzine prijzen zijn tijdelijk wat lager....door een taxcut!! In Nederland probeert de overheid het autogebruik af te remmen, maar hier in de VS stimuleert de overheid de mensen om in de vakantie vooral veel te gaan rijden. :stupid:
De veel te grote SUV die mensen hier rijden slurpen benzine, en de enorme hoge kosten van de benzine voor die 'tanks' (vergelijk $1.85 per gallon = 0.40 eurocent per liter!! ) was te veel om voor de mensen om op vakantie te gaan. Vandaar heeft de staat Florida voor de maand Augustus een taxcut van 8 cent per gallon ingevoerd! :stupid:

http://sun6.dms.state.fl.us/dor/taxes/h ... liday.html
The Florida Legislature and the Governor have approved House Bill 237, providing the first-ever state gasoline tax cut. The temporary reduction in gasoline taxes begins at 12:01 a.m. on August 1, 2004 and ends at midnight on August 31, 2004. During this time, the state tax levied on gasoline will be reduced by 8 cents per gallon.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

haha, ik moest wel lachen toen ik die sticker zag op de benzinepomp en nog steeds $1.89 moest betalen, maar dat was naast de snelweg, dat is altijd ietsje duurder!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Goh Daisydog, dat voordeeltje heb je toch mooi aan Jeb Bush te danken. :mrgreen:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

dat voordeeltje heb je toch mooi aan Jeb Bush te danken
Ja, ik wil ook niet al te hard klagen.
Net zoals we vorige week de 'back to school'-taxcut hadden. Geen salestax op schoolspullen, kleding en schoenen :D

Ik denk dat Jeb weer een beetje stemmen aan het sprokkelen is voor zijn broertje. George zal de steun van zijn broertje weer hard nodig hebben om de verkiezingen in Flrorida nogmaals te stelen...eh ik bedoel te winnen :wink:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Ja, ik wil ook niet al te hard klagen.
Net zoals we vorige week de 'back to school'-taxcut hadden. Geen salestax op schoolspullen, kleding en schoenen :D

Ik denk dat Jeb weer een beetje stemmen aan het sprokkelen is voor zijn broertje. George zal de steun van zijn broertje weer hard nodig hebben om de verkiezingen in Flrorida nogmaals te stelen...eh ik bedoel te winnen :wink:
Het lange "no sales tax" weekend hebben wij vorige week ook gehad. Hier gold dat ook voor computers en dergelijke. Scheelt je toch mooi 7%. :)

Dat vermoeden is bij mij ook al gerezen dat de intentie achter de belastingverlaging op benzine een andere was dan alleen een financieel voordeeltje. Je moet per slot toch wát voor je broer overhebben? :P

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vandaag stond bij ons in de lokale krant dat de prijs in Califonia op $2.11.9/10 per gallon zit, eind 2001 zou dat maar de helft geweest zijn, maar in mijn beleving betaalde we voorjaar 2001 rond de $ 1.60 per gallon.
Gr.
Rob
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

De huidige benzineprijs is hier rond de $1.78 per gallon. In 2001 betaalde ik maar $0.99 per gallon. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

In 2001 betaalde ik maar $0.99 per gallon.
:shock: Dat is wel heel erg goedkoop!!

Gewoon water uit de kraan kost zowat nog meer!! :wink:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:
In 2001 betaalde ik maar $0.99 per gallon.
:shock: Dat is wel heel erg goedkoop!!

Gewoon water uit de kraan kost zowat nog meer!! :wink:
Is toch echt waar, Daisydog. Those were the days. :lol:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ja, ik geloof je ook zeker wel...het is alleen zo goedkoop!! :lol:

Toen ik hier voor mijn stage zat, was de laagste prijs dat ik ooit betaald heb $1.41.....

Daarom is het zo triest dat mensen hier zo steen en been klagen over de "hoge" benzine prijzen. Ik vertel ze dan dat ze in Europa $5-6 per gallon zouden moeten betalen.
Je zou denken na al dat geklaag dat ze misschien minder de auto gaan gebruiken of een auto nemen die geen 5 liter motor heeft en meer dan 1:10 loopt :wink:
Vorig jaar weer een record aantal SUV verkocht....lijkt er dus niet op.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb hier in 99/00 zelfs voor $0.87 getankt, WAAR ZIJN DIE TIJDEN GEBLEVEN, m'n vette loopt dus echt geen 1:10 he :wink:

Daarom heb ik die Celica ook gekocht, 2.2 liter, nog steeds groot voor europese maatstaven maar hier maar een "klein" bakkie!

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hoe dan ook, tanken is hier een stuk leuker dan in Nederland. ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Redneck schreef:Hoe dan ook, tanken is hier een stuk leuker dan in Nederland. ;)
Isn't that the truth!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer