Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dollar's laten omwisselen @JFK airport?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
NickMaerevoet
Amerika-newbie

Dollar's laten omwisselen @JFK airport?

Bericht door NickMaerevoet »

Beste,

Ik vertrek binnen een aantal weken naar New york en land op JFK airport!
Dit is mijn eerste Amerika reis, ik heb dollars besteld via mijn bank.

Nu zit ik met het volgende probleem, Ik heb vooral groot geld 100 dollar biljetten en ben achteraf pas te weten gekomen dat dit niet gemakkelijk word aanvaard!
Is het mogelijk om deze te laten omwisselen in 20 dollar briefjes bij een van de travelex currency exchange in de luchthaven of kan ik dit beter nog in belgie doen?

Ik weet het cash geld maar dan heb ik meer een overzicht op wat ik opdoe en met fooien, me visa heb ik ook mee maar die is gelimiteerd tot 625€ en moest deze laten vrij stellen voor Amerika nieuwe beveiligingsregel sinds januari :wink: al goed dat iemand dat zei!

Maar alvast bedankt en laat maar iets weten!

Mvg
mtl
Amerika-expert

Re: Dollar's laten omwisselen @JFK airport?

Bericht door mtl »

Volgens mij krijg je in Europa betere koersen dan in Amerika. Dus vlak voor vertrek wisselen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Koersen? Hij wil toch alleen zijn 100tje inruilen voor 5 biljetten van 20, niet omwisselen naar Euros? Meestal geen probleem en geen kosten, en als ze wel kosten in rekening brengen, gewoon bij de volgende bank/winkel naar binnen lopen. Sommige winkels willen namelijk ook wel even dat 100tje voor je wisselen als ze zeker weten dat het geen false is :twisted:
NickMaerevoet
Amerika-newbie

Beste,

Ik hoop toch dat ze echt zijn :D komen van de bank, je weet natuurlijk nooit!
Toch bedankt voor de snelle respons!

Had al naar men bank gebeld, en ze werken enkel via bestellingen!
Dus moest ik het via hun regelen dan ging het zo

Moest ik een nieuwe bestelling plaatsen voor het bedrag van de 100 dollar biljetten en deze laten leveren in coupures van 20.
Als ik deze dan mocht afhalen, kon ik men 100 dollar biljetten in de plaats geven en deze werden dan overgeschreven in euro's op men rekening.
Maar vind het nogal omslachtig en verlies ik hierdoor geen geld ivm wisselkoersen?

Alvast bedankt!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

alleen niet met dat stapeltje 100'tjes een winkel binnenlopen en vragen of ze het kunnen wisselen. één voor één heb je meer kans ;) Maar ik neem aan dat je dat al door had :P
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Loek schreef:Koersen? Hij wil toch alleen zijn 100tje inruilen voor 5 biljetten van 20, niet omwisselen naar Euros? Meestal geen probleem en geen kosten, en als ze wel kosten in rekening brengen, gewoon bij de volgende bank/winkel naar binnen lopen. Sommige winkels willen namelijk ook wel even dat 100tje voor je wisselen als ze zeker weten dat het geen false is :twisted:
Daarom kan je beter vooraf wat kleingeld hebben voordat je aankomt. Dus bijv. een eurobiljet van 50 inwisselen in dollars en de rest pinnen. Het lijkt me niet handig om met een stapeltje 100 dollarbiljetten te wandelen. :shock:
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

NickMaerevoet schreef: Ik weet het cash geld maar dan heb ik meer een overzicht op wat ik opdoe en met fooien, me visa heb ik ook mee maar die is gelimiteerd tot 625€ en moest deze laten vrij stellen voor Amerika nieuwe beveiligingsregel sinds januari :wink: al goed dat iemand dat zei!
Wat is er dan anders met een creditcard in de USA dan vorig jaar? Mijn creditcard heeft het altijd zonder problemen gedaan. Weet iemand wat hiermee bedoeld wordt?
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
NickMaerevoet
Amerika-newbie

Beste,

In de bank zeiden ze mij dat vanaf januari 2012 de visa kaarten worden geblokkeerd voor buitenlanders!
Omdat ze in Amerika veel werken met een magneetsleuf en dat dit veel minder veilig is voor fraude.

Daarom moest ik bellen naar een nr, dienst van mijn bank zelf, en vroegen ze wanneer ik vertrok en terugkwam en gingen ze voor die periode mijn visakaart 'unlocken' voor in Amerika te betalen, koste me trouwens niets is gratis!

Mvg
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Tegenwoordig kun je het beste als voor je voor langere tijd naar het buitenland gaat, Amerika of welk land dan ook, even contact opnemen met je creditcard maatschappij en hen melden wanneer, voor welke periode en waar je naartoe gaat op vakantie.

Dat kunnen zij dan in hun systeem zetten en dan kun je gewoon gebruikmaken van je creditkaart. Plak er altijd wat extra dagen aan voor als je vertraging hebt ofzo.

Het is een veiligheidsmechanisme waar steeds meer banken gebruik van maken.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Bij ons was een telefoontje naar de bank tijdens de reis genoeg om het weer te laten werken. En tevoren inlichten is ook al handig. Ik zou niet teveel geld van hier meenemen. Je krijgt hier een slechtere koers en behoorlijke kosten om geld te bestellen. Het is voordeliger om daar een paar keer te pinnen. Let op pinnen op je CC is niet goedkoop. Kan ook gewoon met bankpas.

Als je contant wilt betalen omdat je dan beter overzicht houdt kun je ook gewoon per dag opschrijven wat je pint. Ik vind het een veiliger gevoel weinig geld op zak te hebben.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Net ook gebeld met visa,
Ze zeiden dat je het beste altijd door moest geven als je naar het buitenland gaat.zei zien dat er geld word uitgegeven in het buiten land en als ze het niet vertrouwen ze de kaart blokkeren.
ReneeR
Amerika-newbie

Bericht door ReneeR »

Is het dan niet handiger om een zo een prepaid credit card mee te nemen. Deze werd me laatst aangeboden bij een GWK wisselkantoor alleen twijfelde ik of dit wel zo handig was. Wat is jullie ervaring hiermee
"There is not a liberal America and a conservative America - there is the United States of America. There is not a black America and a white America and latino America and asian America - there's the United States of America".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer