Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elkur: Phoenix - SFO in 3,5 weken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Elkur: Phoenix - SFO in 3,5 weken

Bericht door elkur »

Hallo allemaal,

In 2012 gaan wij voor de tweede keer op reis naar het zuidwesten. We willen vooral dingen gaan bekijken die we de eerste keer nog niet zagen. Daarom zouden we LA, grand canyon, bryce en zion deze keer niet bezoeken. Las Vegas en Yosemite willen we er wel absoluut weer bij.
We hebben deze keer 25 dagen (nog nooit zo lang op vakantie geweest) en hebben wat moeite om een evenwichtige, niet te drukke route in elkaar te steken. We houden vooral van natuur en (lange) wandelingen, maar een beetje steden en cultuur mag ook wel.
Het enige wat al echt vastligt is de vlucht (op 14 mei naar Phoenix en op 7 juni terug vanaf San Francisco) en we hebben al twee overnachtingen in Yosemite gereserveerd. Al de rest is voor verbetering vatbaar :wink:
Wat denken jullie van deze route?

dag 1 (14 mei): Brussel - Washington - Phoenix
dag 2: Phoenix - Apache Trail - Sedona
dag 3: Sedona
dag 4: Sedona - Wupatki - Tuba City
dag 5: Tuba City - Coal Mine Canyon - Chinle/Canyon de Chelly
dag 6: Chinle - Monument Valley
dag 7: MV - moki dugway - goosenecks - valley of the gods - Blanding/Moab
dag 8: Moab (Needles)
dag 9: Moab (Canyonlands - Island in the skye)
dag 10:Moab (Arches)
dag 11: Moab - Goblin Valley - Torrey
dag 12: Torrey/Capitol Reef
dag 13: Torrey - scenic byway 12 - nabij Kodachrome Basin
dag 14: Cottonwood Canyon Road naar Page
dag 15: Page (hopelijk permits voor the wave)
dag 16: Page
dag 17: Page - Las Vegas
dag18: Las Vegas
dag 19: Las Vegas - Lee vining
dag 20: ???
dag 21: Lee Vining - Yosemite Valley
dag 22: Yosemite Valley (hike naar half dome)
dag 23: Yosemite - San Francisco
dag 24: San Francisco
dag 25 (7 juni): San Franciso - Toronto - Brussel

We hebben voorlopig nog één dag 'over' om ergens in te passen.
Is dit volgens jullie een rustige planning of mss te rustig? Wat moeten we op deze route zeker nog zien of welke ommetjes moeten we nog zeker toevoegen? Waar voegen we best de extra dag in?
Ik zit te popelen om jullie tips en info te lezen :thumbup:

groetjes, elke
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Re: Reis Elkur: Phoenix - SFO in 3,5 weken

Bericht door Doockles »

Hey Elke,

Ik vind het een ongelooflijk leuke route! Mag ik mee? :lol:

dag 4: vergeet Sunset Crater niet. Dat ligt op dezelfde "loop" als Wupatki.
dag 7: de volgorde is best iets anders: eerst Goosenecks, dan terug de US163 op en Valley of the Gods vanuit het oosten beginnen rijden (als je er in de voormiddag zou zijn natuurlijk), daarna Moki Dugway naar boven.
dag 11: kan je ook nog Little Wilde Horse Canyon meepikken. Ligt vlakbij Goblin Valley.
dag 17: is misschien wat lang, maar je zou bv. onderweg langs Valley of Fire kunnen rijden.

Een poging voor die extra dag:
dag 19: Las Vegas - Death Valley
dag 20: Death Valley - Lee Vining

Zijn jullie al in SF geweest? Eén dag daar is misschien wat kort. Maar voor meer dagen moet je op andere plaatsen gaan schrappen en ik vind je route zo leuk dat ik niet zou weten waar. ;-)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dit jaar ging Tioga Pass en ook menig andere pass pas op 15 juni open. Als de passen gesloten zijn moet je een enorme omweg naar Yosemite maken vanaf Lee Vining. Ik raad vaak aan een overnachting in Lone Pine te plannen en dan te informeren of de passen open zijn. Zijn ze gesloten dan via Bakersfield rijden.
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Bedankt voor je tips Doockles!
Fijn dat je het een leuke route vindt :lol: Ik zal ns aan mijn vriend vragen of we plek hebben voor een derde :lol:

dag 4: Wat kan je zien of doen bij Sunset Crater? Kan je de krater goed zien of is dat alleen vanuit de lucht te bekijken? Ik heb er nl. al wel luchtfoto's van gezien maar verder nog niets.
dag 7: die volgorde moet ik nog eens bekijken, ik dacht dat de goosenecks boven aan de Moki Dugway te zien waren :? . Als het al namiddag zou zijn als we bij Valley of the Gods komen, rijden we dan best in de omgekeerde richting? naar het oosten toe?
Wat denk je btw van de tijd die we voor Monument Valley hebben voorzien? Een namiddag en een ochtend, is dat voldoende?

Little Wild Horse Canyon gaat zeker bij op het lijstje. Is de weg hiernaartoe en naar Goblin Valley eigenlijk normaal te doen of heb je daar 4x4 nodig?

Vorige keer zijn we doorheen Death Valley gereden en we hebben toen kort de meest toeristische plekken bezocht: Badwater, Artist's drive, Devil's golfcourse en Zabriskie Point. Wat zou je aanraden voor een tweede bezoek?
In SF zijn we vorige keer al eens geweest.

Hihi, ik word helemaal hyper als ik met de planning van onze reis kan bezig zijn. :D
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

bedankt ook voor jouw reactie Yeehaw!
We beseffen dat Tioga Pass nog dicht zou kunnen zijn en dat de cables bij Half Dome dan waarschijnlijk ook nog niet op hun plaats zullen zitten. We zetten Yosemite op het laatst van de reis, in de hoop dat het zal lukken.

Begrijp ik het goed uit je reactie dat de pass noordelijker (weet even niet welke, Carson Pass?) dan waarschijnlijk ook nog dicht is? Dat had ik namelijk als escape route in gedachten.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

elkur schreef:dag 4: Wat kan je zien of doen bij Sunset Crater? Kan je de krater goed zien of is dat alleen vanuit de lucht te bekijken? Ik heb er nl. al wel luchtfoto's van gezien maar verder nog niets.
Zoveel is er niet te zien, maar je kan wel een leuke wandeling doen bij de Lava Flow Trail. Als je het eens op een kaart bekijkt zie je dat er een route, een soort loop, loopt via Sunset Crater en dan verder noordwaarts om zo langs Wupatki te komen. Wij dachten het dit jaar zo te rijden, maar hadden te weinig tijd (en het was slecht weer). Maar dat moet je dus ter plekke zien. Intereseert het je niet dan rij je toch gewoon direct naar Wupatki ;-)
elkur schreef:dag 7: die volgorde moet ik nog eens bekijken, ik dacht dat de goosenecks boven aan de Moki Dugway te zien waren :? . Als het al namiddag zou zijn als we bij Valley of the Gods komen, rijden we dan best in de omgekeerde richting? naar het oosten toe?
Ja, zo had ik het genoteerd vorig jaar. Als je 's morgens vertrekt, rij dan vanaf het oosten anders heb je de hele tijd de zon in je gezicht. En dan in de namiddag omgekeerd. Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat we die ochtend nog een tour in MV hadden gedaan. We zijn dan gewoon eerst langs Goosenecks (als je op de 261 zit is het redelijk snel naar links, de 316 op) gereden en dan Moki Dugway op en zo verder de 261 naar het noorden en dan de 95 naar het oosten. Op die 95 moet trouwens ergens House on Fire liggen. Lijkt me heel leuk, maar dat wisten we jammer genoeg een jaar te laat. ;-) Wat jij bedoelt bovenaan Moki Dugway is trouwens Muley Point (net bovenaan de laatste bochten naar links).
elkur schreef:Wat denk je btw van de tijd die we voor Monument Valley hebben voorzien? Een namiddag en een ochtend, is dat voldoende?
Wij hebben het vorig jaar net hetzelfde gedaan. 's Morgens in Chinle een bezoek gebracht aan Canyon de Chelly met wandeling naar beneden. Na de middag doorgereden naar MV. Dan heb je echt voldoende tijd voor de zonsondergang. Je zou zelfs nog een tour in de vallei kunnen maken. Wij deden dit toen niet omdat het ongelooflijk hard waaide. De volgende morgen zijn we om 7u op weg gegaan met zo'n tour. Gewéldig! We waren met ons tweetjes en zo vroeg was er nog maar 1 andere jeep op pad. Ik denk dat we tegen 10u ofzo terug waren en dan zijn we vertrokken richting Moab. Eerst even gestopt aan Milemarker 13 voor de bekende foto. Daarna de 261 op en afslaan richting Goosenecks. Als ik me niet vergis hebben we daar gepicknickt. Dan verder door Moki Dugway en richting Moab. Was een hele leuke dag en we hadden eigenlijk wel tijd genoeg voor MV en de rest. :-) Voor meer ervaringen moet je ons reisverslag van 2010 maar eens lezen.
elkur schreef:Little Wild Horse Canyon gaat zeker bij op het lijstje. Is de weg hiernaartoe en naar Goblin Valley eigenlijk normaal te doen of heb je daar 4x4 nodig?
Wij hadden een SUV, maar zeker geen 4x4. De weg naar Goblin Valley is volledig verhard denk ik. Naar LWHC niet, denk ik, maar zeker niet slecht met putten of stenen ofzo. Is denk ik met elke wagen/camper te rijden. In de buurt is er ook ergens een soort visitor center en daar kan je altijd info gaan vragen. Hebben wij toen gedaan. :thumbup:
elkur schreef:Vorige keer zijn we doorheen Death Valley gereden en we hebben toen kort de meest toeristische plekken bezocht: Badwater, Artist's drive, Devil's golfcourse en Zabriskie Point. Wat zou je aanraden voor een tweede bezoek??
Geen idee, ben er zelf ook maar 1 keer geweest. ;-) Maar hier zitten wel DV fans die je zeker kunnen helpen. Maar zoals Yeeaw zei zal je rekening moeten houden met de Tioga pass die nog dicht kan zijn. Dan is Lone Pine waarschijnlijk een betere keuze.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De Titus Canyon drive in Death Valley is een van de mooiste routes. Tel op 2 uur voor de 25 miles. Alleen met een high clearance car rijden en altijd eerst de ranger vragen hoe de weg er bij ligt. Je verhuurbedrijf staat het off road rijden echter niet toe. Voor Valley of the Gods. Ook deze weg kan ruw zijn. Let op de uithollingen overdwars. VotGods rijd je idd 's middags het best na Gooseneck SP en dan vanaf 216 naar 163. Muley Point is het best 's morgens net als Moki Dugway dus dat wordt keuzes maken. House on Fire ligt langs 95 ten oosten van Natural Bridges NM. Het vereist een wandeling van een uur (heen en terug) plus de tijd ter plaatse en 's middags is niet de beste tijd daarvoor. In Blanding is Edge of the Cedars. Wil je nu naar Blanding of naar Moab?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

elkur schreef:Begrijp ik het goed uit je reactie dat de pass noordelijker (weet even niet welke, Carson Pass?) dan waarschijnlijk ook nog dicht is? Dat had ik namelijk als escape route in gedachten.
De Carson Pass is normaal gesproken altijd open. Wellicht is de Sonora Pass ook al open als de Tioga Pass nog dicht is.

Marianne
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Mooie route hoor. Hou inderdaad rekening met het weer en het feit dat veel hoge passen eventueel gesloten zijn. Voor de Cottonwood Canyon Road naar Page geldt echt dat je of een goede 4WD auto moet nemen of alleen met mooi weer moet gaan. Die rode modder is verschrikkelijk glad dus tot een dag na regen zeker niet doen met een normale auto.

Permits voor de wave zijn helaas erg moeilijk te krijgen. De loterij is m.i. hopeloos. Wellicht heb je meer kans bij het het BLM kantoor in Kanab voor de 10 walk-in permits (BLM Grand Staircase-Escalante National Monument Visitor Center in Kanab, Utah. , 745 E. Highway 89 in Kanab Utah across from Walkers gas station and Wendy’s restaurant). Maar dan weet je pas op de dag zelf of je er in mag en je moet voor 9 uur in Kanab zijn. Ik ga het zelf in november weer proberen. Ik heb een vakantiehuis in Kanab er moet er zelf ook nog eens komen. Maar ik heb dan ook geen geluk met loterijen ;)

Voor dag 20 wellicht de suggestie om vanuit Lee Vining de Ghost Town Bodie te bezoeken. Je moet er van houden maar dit is echt een bijzondere Ghost Town. In de buurt van Lee Ving heb je ook nog de Beauchamp Ranch binnen dit genre.

Gr, Edward
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Titus Canyon ga ik wat verder onderzoeken. We hebben nog weinig tot geen dirt road ervaring dus het moet nog blijken wat we wel en niet aandurven.

Over Blanding/Monticello/Moab ben ik nog niet goed uit; We willen de dag erna een day hike in the Needles doen, als we doorrijden naar Moab moeten we de volgende ochtend weer een eind terug rijden vandaar misschien beter overnachten in Blanding of Monticello.

@Marianne: bedankt voor de verduidelijking! Ik had dan de Sonora Pass in gedachten. We zullen de road conditions in de gaten moeten houden en een back-up plan bedenken voor als de sneeuw roet in het eten gooit.
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

@herdesign: bedankt voor je reactie.

Voor de dirt roads in de route zullen we zeker proberen een high clearance 4WD auto mee te krijgen; maar ja, het is natuurlijk afwachten of dat lukt en dan moet het weer en de conditie van de wegen ook nog meezitten. We zullen maar veel back up plannen bedenken. :wink:

We gaan de loterij toch zeker proberen :thumbup: . ik heb meestal ook geen geluk met zo'n dingen maar je weet maar nooit he :wink: Ik dacht dat je ter plekke nog voor permits voor de volgende dag kon 'meedingen' in het kantoor in Big Water (?); dat leek me haalbaar vanuit Page maar Kanab niet. Dan moeten we mss de overnachtingen een beetje aanpassen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

herdesign schreef: Maar dan weet je pas op de dag zelf of je er in mag en je moet voor 9 uur in Kanab zijn.
Ik dacht dat de permits bij het BLM kantoor voor de dag erna worden gegeven. Je moet voldoende dagen in Page/Kanab hebben wil je ter plekke aan de loting meedoen.
Altijd online proberen, je weet maar nooit, ik had dt jaar het geluk in te loten.

Is het nieuw dat je bij het kantoor in Kanab moet zijn voor de loting? Wel iets om rekening mee te houden als je ter plekke wilt meeloten.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van de BLM site:

Walk-in permit procedures:

- Be at the Paria Contact Station BEFORE November 16, 2011 or at the Grand Staircase-Escalante National Monument Visitor Center in Kanab, Utah ON AND AFTER November 16, 2011 (745 E. Highway 89 in Kanab Utah across from Walkers gas station and Wendy’s restaurant) before 9am Mountain Standard Time -Utah- (9am Daylight Savings Time in summer). This will become the permanent year-round location for the walk-in lottery.
- Walk-in permits must be paid with either cash or by checks. No credit cards can be accepted.
- If there are 10 persons or less seeking permits, you will be issued one on the spot for the next day.
- If all ten permits were not issued the previous day, a same day permit may be available.
- If there are more than 10 persons seeking a permit, there will be a drawing for the next day's 10 open slots.
- Only one person per group may enter the drawing.
- If you receive a walk-in permit, you must wait two weeks before you can re-enter the drawing.
- Walk-in permits for Coyote Buttes South will be issued through the walk-in lottery process as described above when necessary.

Marianne
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Voor de updates met betrekking tot the Wave permits is dit het adres:
http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html

En inderdaad, je kunt permits voor de dag zelf of de dag erna krijgen. Maar je moet dus wel voor 9 uur 's ochtends aanwezig zijn voor een permit voor de volgende dag.
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Om je een idee te geven. Wij zaten met een groep van 24 mensen in Kanab (22 Amerikanen en 2 Nederlanders). Dat was een week of 3 geleden. De Amerikanen hadden permits genoeg (vraag me niet hoe ze er aan kwamen) dus iedereen die wilde kon naar de Wave. Mijn geliefde is gegaan, ik niet, ik houd niet van lange hikes (van korte ook niet). Ze gingen om 8 am uit Kanab weg en waren om 5 pm weer terug. Het was zwaar maar DW had er geen probleem mee. Sommige diehards gingen daarna nog meer lopen en waren aan de late kant voor de borrel. In october was het weer perfect. Graadje of 65 en endless blue skies maar dat kan natuurlijk ook anders zijn. Een week voor wij hier waren had het nog gesneeuwd. Ik heb
begrepen dat de eigenlijke wandeltocht zo'n 6 uur in beslag nam en dat je goede schoenen moet hebben. Geen gympen.
Van Kodachrome Basin SP, dat we al vele jaren eerder bezochten, waren we niet onder de indruk alhoewel het me wel leuk lijkt hier te kamperen.
Cottonwood hebben we ook enkele malen gereden zelfs met een Thunderbird (wisten wij veel in 1992...) maar later met een SUV. Eerlijk gezegd vind ik 12/89 van Bryce via Red Canyon naar Kanab en dan naar Page zeker zo mooi. Ik ben de tel kwijt hoeveel keer we daar geweest zijn maar ik vind dat nog steeds een schitterende weg keer op keer. In Kanab hadden de reisgenoten enkele huizen gehuurd maar wij zaten in een hotel I(Best Western. Daar zou ik niet meer gaan logeren. De volgende keer in het Victorian Hotel of zoiets). In Kanab is een geweldig resturant Rocking V. Wel duur maar met de eigenaar kan je goed lachen. Logisch met die prijzen ;) Geloof het of geloof in niet maar ze zaten tjokvol op een maandag(!) in het off season om nog maar niet te spreken van de vrijdag.
Op het Utah forum van Tripadvisor staan talloze verslagen en foto's.
Yeehaw
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Hallo iedereen,

wij zijn onze planning verder aan het uitwerken en er duiken nog wat vraagjes op. Hopelijk hebben jullie nog wat tips en suggesties voor ons :wink:

Van dag 4 tot dag 8 overnachten we in onze route elke dag op een andere plek:
dag 4: Sedona - Sunset Crater/Wupatki - Tuba City
dag 5: Tuba City - Coal Mine Canyon - Hopi villages - Chinle/Canyon de Chelly
dag 7: MV - goosenecks - valley of the gods - moki dugway - Monticello
dag 8: Chesler Park- hike in the Needles
Maar we willen liever een keer op dezelfde plek blijven en wat minder koffers in/uit pakken. Ik weet echter niet goed hoe ik de verschillende stops dan in de route moet combineren.
Op welke plek zouden jullie twee nachten blijven en wat zou de route dan worden?

We hebben verder in de reis twee nachten om vanuit Vegas naar Yosemite te gaan. We hopen dan via Tioga Road Yosemite in te rijden.
We denken momenteel aan
dag 19: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
dag 20: Lone Pine - Lee Vining met onderweg opties Alabama Hills, Whitney Portal, Ancient Bristlecone Pine Forest, Mammoth Lakes, Mono Lake en Bodie
Zijn de opties voor dag 20 toegangelijk rond 1 juni? Of zullen hier ook wegen afgesloten zijn door sneeuw? Hangt dat misschien samen met het al dan niet open zijn van Tioga Road?
Wat raden jullie aan als alternatieve bezienswaardigheden ?

Alvast bedankt weer!
groetjes, elke
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

elkur schreef:Van dag 4 tot dag 8 overnachten we in onze route elke dag op een andere plek:
dag 4: Sedona - Sunset Crater/Wupatki - Tuba City
dag 5: Tuba City - Coal Mine Canyon - Hopi villages - Chinle/Canyon de Chelly
dag 7: MV - goosenecks - valley of the gods - moki dugway - Monticello
dag 8: Chesler Park- hike in the Needles
Maar we willen liever een keer op dezelfde plek blijven en wat minder koffers in/uit pakken. Ik weet echter niet goed hoe ik de verschillende stops dan in de route moet combineren.
Op welke plek zouden jullie twee nachten blijven en wat zou de route dan worden?
Als je al deze dingen wilt zien/doen, zul je toch best deze overnachtingsplaatsen behouden vrees ik. ;-) Anders ga je heen en weer moeten rijden en de volgende dag dezelfde route opnieuw. Op dag 8 zou je terug naar Monticello kunnen rijden, maar als je dan de volgende dag richting Moab zou gaan, moet je weer hetzelfde stuk route rijden.

Vergeet niet dat rijden in de VS ook al leuk op zich is. Voor ons is het nooit een straf om wat te rijden. :-)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het hangt er van af hoe lang je onderweg ter plaatse wil blijven maar het is goed mogelijk om vanaf Sedona via Tuba City in een dag naar Chinle te rijden. Je kan je best een volle dag vermaken in CdC. Als je een Hopi tour wil maken kan je ook in Second Mesa overnachten. In Tuba City is Moenkopi hotel een goede keus.
Chinle-Monument Valley is maar 2 uur rijden.
In de morgen richting Monticello zou ik de volgorde Monument Valley-Valley of the Gods, Gooseneck SP-Moki Dugway willen aanraden. Vooral voor Valley of the Gods (zon in de rug) In Blanding heb je Edge of the Cedars SP.
Lone Pine-Lee Vining met al die bezoeken die je noemt is nauwelijks een dagtrip. Van Lee Vining naar Bodie-bezoek Bodie en weer terug ben je al snel 3 uur bezig. Het verharde gedeelte naar de Bristlecones, daar wandelen en weer terug naar Big Pine neemt ook al snel 2-3 uur. Er is nog wel meer te zien trouwens zoals Whitney Portal (best 's middags), Manzanar, Devils Postpile en Laws Museum. Zal je geen tijd voor hebben. Dus als je naar Whitney Portal wil zou ik dat doen na de rit van Las Vegas naar Lone Pine.
Het valt niet te voorspellen of Tioga rd open is. Weinig sneeuw dit jaar in de Sierras maar dat kan nog komen.
Yeehaw
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

elkur schreef: dag 8: Chesler Park- hike in the Needles

Goede keuze! Schitterend!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Ik ben aan het puzzelen met de dagen tussen Sedona en Monument Valley. Als we in één dag van Sedona naar Chinle rijden, zullen we waarschijnlijk ofwel voor Sunset Crater ofwel voor Wupatki moeten kiezen en 's ochtends meteen uit Sedona vertrekken ipv daar eerst nog een hike te doen.
keuzes...keuzes :wink:

Het Moenkopi hotel ligt jammer genoeg boven ons budget, dus in Tuba City zou het de Quality Inn moeten worden.
Waar kan je in Second Mesa overnachten? Hoeveel tijd zouden jullie uittrekken voor een Hopi tour?
De volgorde ivm Valley of the Gods pas ik aan in onze route.
Zijn de Withney Portal en de Bristlecones bereikbaar eind mei/begin juni? Dat ligt toch ook redelijk hoog, dus ik vraag me af of er hier ook nog road closures door de sneeuw kunnen zijn?

@Lilo: We zouden vroeg willen starten met de Chesler Park hike, vroeger dan de opening van het Visitor Centre dus we zullen geen info kunnen gaan vragen. Is de weg naar de Elephant Hill trailhead en de trails zelf altijd goed berijdbaar/begaanbaar? Is de trail moeilijk te volgen? Ik las in Henriëtte haar verslag dat ze de trail in het begin moeilijk terugvonden. Hadden jullie dat ook? Zijn kompas en/of topo kaart aangewezen?

:) ik ben al aan het aftellen voor ons vertrek, heb er superveel zin in! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer