Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

diverse reismogelijkheden Newark - manhattan v.v.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Robert
Amerika-newbie

diverse reismogelijkheden Newark - manhattan v.v.

Bericht door Robert »

Hallo,

Mijn vrouw en ik gaan eind aug voor het eerst naar NY en daarna naar Miami en Orlando.

ik heb ook een vraag mbt vervoer van Newark naar Penn station v.v.

Dus zover ik begrijp heb je op Newark terminals met diverse supershuttle services die je daarnaar toe kunnen brengen voor, let's say $ 20 p.p.

en zijn er ook nog andere manieren om naar manhattan te gaan.

Ik hoor graag van een ieder.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Je kan inderdaad een shuttle nemen. Heb ik nooit gedaan. Na een lange reis vind ik het veel prettiger om met de taxi naar het hotel te gaan. Kost wel wat meer, maar de 1e indrukken die op doet als je Manhattan inrijd vergeet j enooit meer. Plus het feit dat je niet met je koffers hoeft te slepen. Met de taxi naar Manhattan kost rond de 45 dollar.

Als je met de taxi gaat neem dan wel een Yellow Cab. Die zijn verzekerd en hebben de nodige vergunningen. Op het vliegveld lopen een hoop "illigalen taxichauffers" rond. Mocht er iets gebeuren met jouw of je spullen dan kan je naar je centen fluiten.

Groetjes
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Als je met een shuttle zo'n busje bedoelt, die je naar Manhattan brengt: dat is een goede optie. Het zijn nette busjes, en ze zetten je voor een schappelijke prijs voor de deur af. Ook al moest de eerste klant in een niet zo fijne buurt afgezet worden en was de rijstijl van de chauffeur niet je-van-het, ik zou het zeker nog een keer doen.

Alternatieven, buiten de taxi, ken ik niet.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Als je op Newark aankomt kunt je evt ook de Airtrain nemen (zie http://www.panynj.gov/airtrainnewark/index.php), naar downtown Manhattan (Penn Station). Kost nu $14.00 pp wat ik zo snel op de site kon vinden.

Er zijn twee manieren:

• Take AirTrain to Newark Liberty International Airport Train Station.
• At Newark Liberty International Airport Train Station, take a NJ TRANSIT train to Newark Penn Station.
• From Newark Penn Station, take PATH to any of the following stations: Christopher Street, 9th, 14th or 23rd.
Or,

• Take AirTrain to Newark Liberty International Airport Train Station.
• At Newark Liberty International Airport Train Station, take a NJ TRANSIT or Amtrak train to New York Penn Station.
• From New York Penn Station, connect to the New York City Transit subways 1, 2, 3, 9, A, C or E.

Moet zeggen dat ik de site niet heel duidelijk vind, maar wij hebben het gedaan in 2004 (zaten nl in hotel Pennsylvania wat er echt tegenover ligt, ideaal) en ter plekke vond ik het heel simpel. Je gaat eerst met 'zo'n treintje dat ook alle terminals verbindt naar het station van de luchthaven en stapt daar over. Dan ben je zo in Manhattan. En laatste stuk is ondergronds, en erg gaaf als je dan buiten komt....sta je ineens midden in Manhattan! :D

Maar dat is dus ook een optie.

Groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Robert
Amerika-newbie

reismogelijkheden

Bericht door Robert »

Onze voorkeur gaat uit naar een shuttleservice. In mijn hoofd zou het een VAN moeten zijn voor 8 a 9 personen.

Maar als ik het goed begrijp dat kom je aan op Newark, je haalt je bagage op en loopt vervolgens gewoon naar buiten door de customs en dan sta in een terminal en daar worden diverse shuttles aangeboden.
en hieruit kun je verschillende opties kiezen.

Moet ik het een beetje zo zien?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: reismogelijkheden

Bericht door Njit »

Robert schreef:Onze voorkeur gaat uit naar een shuttleservice. In mijn hoofd zou het een VAN moeten zijn voor 8 a 9 personen.

Maar als ik het goed begrijp dat kom je aan op Newark, je haalt je bagage op en loopt vervolgens gewoon naar buiten door de customs en dan sta in een terminal en daar worden diverse shuttles aangeboden.
Wij hadden deze Shuttle dienst genomen vanaf JFK. Ze hadden een eigen balie op JFK. We hadden ons hier gemeld en de bestemming doorgegeven.
We moesten ca 30 minuten wachten. Dit was wel een shared ride dus we reden nog langs wat andere hotels. We hadden niet van te voren gereserveerd.

http://www.supershuttle.com/htm/cities/nyc.htm

Hieronder een voorbeeld-prijs (je kan online de prijs opvragen @ https://www.supershuttle.com/WebRez/Welcome.aspx)

- Shared Ride Van Service (Up to 11 Passengers)
First: $17.00
Additional: $17.00 each

- Exclusive Van Service (Private van up to 11 passengers)
$125.00

Als je met 9 personen bent dan is het al goedkoper om een Exclusive Van service te boeken. Je bent dan 14 dollar pp kwijt.
Laatst gewijzigd door Njit op 13 jul 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Re: reismogelijkheden

Bericht door Mack »

Robert schreef:Onze voorkeur gaat uit naar een shuttleservice. In mijn hoofd zou het een VAN moeten zijn voor 8 a 9 personen.

Moet ik het een beetje zo zien?
Ja, inderdaad. Wij hadden niks geregeld en we liepen in de hal van het vliegveld tegen een kraampje aan. Even wachten en je kunt zo mee. Ik doe het volgende keer weer zo.

@ Njit: Supershuttle, die hadden wij ook volgens mij (vanaf Newark)
Mack
MW Drawings

Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Pak gewoon de taxi............................
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

gratis "trein" vanaf het vliegveld naar het "echte" trein station. Daar kun je een trein pakken naar NY. (desnoods met overstap op Newark station). Je betaalt wel een (gigantische) toeslag bovenop de kosten van het treinkaartje.

nielstip: als je slim en cheapo wil spelen pak je een "gewone" bus (lijn 62) van het OV naar Newark ($1.25), en daar voor 3.75 de trein naar NY. Busrit 20 minuten, metro 20 minuten, en je staat in het centrum.

9292ov voor new jersey :wink:
Laatst gewijzigd door novw op 28 aug 2006, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels

Afbeelding
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Wij kwamen ook op Newark aan maar konden nergens de shuttle vinden, iedereen zei wat anders, we werden van het kastje naar de muur gestuurd, van de vriendelijheid van de new Yorkers hebben we toen niets gemerkt. Het was ook nog snikheet en we waren heel erg moe.Ons gezin, 3 kinderen zijn toen ,denk ik met een illegale taxi gegaan, het was een busje want gewone taxi's nemen je niet mee omdat je met zijn vijfen bent. het was ook erg duur maar op dat moment ben je al blij dat je naar je hotel vevoerd wordt. maar ik weet dus nog steeds niet hoe het met die shuttle zit. Ik denk ook wel dat we pech hebben gehad op dat moment.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

findolin schreef:Wij kwamen ook op Newark aan maar konden nergens de shuttle vinden
Upon Arrival At Airport

Follow the signs to the Ground Transportation Desk near the Baggage Claim area. Ask an agent to arrange for SuperShuttle service, or, you can call SuperShuttle direct from the courtesy phone next to the Ground Transportation Desk.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef:
findolin schreef:Wij kwamen ook op Newark aan maar konden nergens de shuttle vinden
Upon Arrival At Airport

Follow the signs to the Ground Transportation Desk near the Baggage Claim area. Ask an agent to arrange for SuperShuttle service, or, you can call SuperShuttle direct from the courtesy phone next to the Ground Transportation Desk.
Vreemd, wij liepen er echt tegenaan... Er stond een flinke balie praktisch midden in ons pad, we liepen er bekant tegenaan, rood met wit, dichtbij de uitgang. Daar kochten we een ticket, vervolgens werden we naar beneden gestuurd alwaar we konden wachten.
Mack
MW Drawings

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves