Openbaar vervoer San Francisco

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
droom2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 feb 2011, 21:15

Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door droom2012 »

Eind juli landen wij op het vliegveld van San Francisco en moeten dan met het openbaar vervoer naar ons hotel (Holiday Inn Fishermans Wharf). Hoe kunnen we dit het beste doen????
De 3 dagen erna willen we ook gebruik maken van het openbaar vervoer (oa cablecars en met de boot naar Alcatraz en uiteindleijk naar SF O'Farrel om de huurauto op te halen) maar zullen we ook veel lopen (ik heb gelezen dat dit goed te doen is om de meest gebruikelijke dingen te bezoeken). Kunnen jullie ons adviseren en moeten/kunnen we hier thuis via internet al iets regelen?? Ik hoor het heel graag, bedankt!!!!!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door mtl »

Ik zou voor het vervoer tussen vliegveld en hotel een shuttle regelen. Helemaal als je veel bagage hebt.
Gebruikersavatar
Kiwi2604
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 feb 2012, 09:28

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Kiwi2604 »

De laatste keer heb ik gekozen voor een taxi. Toen waren we wel met 4 personen. De taxi heeft ons precies voor het hotel afgezet. We waren 35 dollar kwijt voor 4 personen. Goed afspreken van te voren wat je gaat betalen.
2009 San Francisco - Las Vegas
2010 Los Angeles - Los Angeles (via SF / LV)
mei 2012 Las Vegas - Las Vegas (via Zion NP / Grand Canyon)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Frasi »

je kan ook heel makkelijk met BART (metro) vanaf de luchthaven naar de stad. Op de luchthaven of in de stad kan je een MUNI passport kopen waarmee je, afhankelijk van welke versie je neemt, een aantal dagen onbeperkt het OV kan gebruiken. Dit is inclusief de cablecar!.
http://www.sfmta.com/cms/mfares/passports.htm
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
droom2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 feb 2011, 21:15

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door droom2012 »

Dank voor de tips. Kan ik igv een taxi uitgaan van een bedrag rond de 35 dollar als ik v t vliegveld naar de buurt van fishermans wharf moet???? Het klinkt, zeker na een lange reis, toch wel t aantrekkelijkst.....

Weet iemand hoe ver t is van ons hotel (zie 1e stukje van mij) nr SF OFarrel, weet niet wat dat precies is maar daar moeten we 's ochtends op dag drie onze huurauto ophalen. Bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het adres op o'farrel hebt kun je dat op google maps opzoeken. Lijkt me iets voor het ov, of met een taxi. Je zou zonder bagage er naar toe kunnen gaan en dan terug kunnen rijden naar het hotel om je bagage op te halen.

Marianne
droom2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 feb 2011, 21:15

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door droom2012 »

Van de auto ophalen en dan terug nr t hotel om de bagage op te halen. Wat een goede tip :clap: , sommige dingen kan ik dus blijkbaar niet zelf bedenken......
Ik vind Op de site van de sfmta niet een echt adres waar ik , liefst op loopafstand van ons hotel, onze munitickets kan kopen..... Weet iemand dat misschien?
Mel79
Amerikakenner
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 jan 2010, 22:34

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Mel79 »

Zo hebben wij dat ook gedaan. Met de taxi naar het hotel, wat ongeveer 30/40 dollar koste. Bij de dag van vertrek auto ophalen, naar het hotel en daar de bagage oppikken. Ik vond het wel ff wennen om in San Fransisco te rijden. Zeker door de stijle heuvels, dat zijn wij Nederlanders niet gewend he. Zelfs ik, geboren en getogen in zuid Limburg vond het nogal heftig qua heuvels. Daarbij ook nog de drukte van de stad. Was blij toen we eenmaal op de Bay Bridge zaten. Heb je een navigatie, neem die dat mee! Ideaal!
droom2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 feb 2011, 21:15

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door droom2012 »

Ben nu bezig met het zoeken nr navigatie udd. We hebben een tomtom one europe (alweer heel wat jaartjes oud) en zou daar graag een SDkaartje van Amerika instoppen maar of dat kan en dat het daarbdan ook werkt..........??? Ik ben er nog nie achter........Tips zijn zeeeer welkom weer....
Mel79
Amerikakenner
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 jan 2010, 22:34

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Mel79 »

Wij hadden ook een tom tom met een amerikaanse sdkaartje. Dat werkte prima. Maar weet niet of dat hetzelfde systeem is als die van jou.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door jerommeke10 »

Van de auto ophalen en dan terug nr t hotel om de bagage op te halen. Wat een goede tip :clap: , sommige dingen kan ik dus blijkbaar niet zelf bedenken......
Een beetje ongelukkige reactie op een goedbedoelde tip, vind ik. :oops:

Het lijkt me eenvoudiger om het volgende te bedenken:
Muni Ticket Vending Machines (TVMs) are found in all Muni Metro subway stations. They sell Clipper® cards, Limited Use Muni Tickets and various fare products.

:wink:

denk dat het eerder 50 usd of iets meer zal zijn vr een taxi
droom2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 feb 2011, 21:15

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door droom2012 »

Ongelukkige reactie?? Een gemeende reactie want ik was blij met de tip. Soms lees je iets anders dan bedoeld denk ik. Maar goed, niet belangrijk want het gaat om het OV in SF. Ik hou de taxi aan om nr het hotel te komen en koop de volg dag een muniticket vr 3 dgn. Nu dus nog op zoek naar een SDkaartje van de wegen in the USA voor onze tomtom one europe......nog steeds geen idee waar ik die kan kopen. Op de site van tomtom in ieder geval niet, duidelijk, voor dit type tomtom te vinden......
adjeot
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 okt 2011, 23:56
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door adjeot »

Ik ga in augustus met de camper touren en wil ook mijn TomTom meenemen. Op de site van TomTom kun je een usb kaartje bestellen voor de wegen in Amerika. Kost 39 euro. Gr Ad
droom2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 feb 2011, 21:15

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door droom2012 »

@ad. Ok en weet jij toevallig of deze ook geschikt voor onze, toch wat oudere, tomtom one europe??
adjeot
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 okt 2011, 23:56
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer San Francisco

Bericht door adjeot »

Je kunt op die site je model TomTom invullen en zien of deze dan geschikt is. Maar volgens mij lukt het met alle soorten TomTom's hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer