Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Green Card lottery vraagje

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Green Card lottery vraagje

Bericht door kastelke »

Het voorsteltopic leent zich niet echt om te gaan babbelen, dus ik plak het relevante deel even hier:
Ayfed schreef:Ik heb tussen de 1000-3000 euro beschikbaar voor eventuele deelname kosten.
Verder Heb ik een VMBO-T diploma in de richting van Zorg en Welzijn,
De plaatsen die mij aanspreken zijn: New York City ( Wie niet? :P), Philadelphia en Chicago.
Ik wil zelf het liefst ergens in harlem wonen, aangezien Harlem de laatste 10 jaren veiliger is geworden
en de architectuur van de huizen me aanspreken. Verder ligt Harlem in Manhattan en ondanks dat er veel huizen opgeknapt zijn en duur zijn geworden, zijn er toch nog appartementen die je voor een lage prijs kunt huren.
Ik ben zelf een keer in de VS geweest en dat was in New York en Philadelphia.
De reden waarom ik naar de VS wil gaan is omdat in Nederland het voelt of je niet iets groots kan neerzetten en de vele regels steeds in de weg staan. Ik wil er niet naar toe voor de American dream, maar meer voor het avontuur en de mensen. zijn er nog vragen?
Met die paar duizend die jij nu aangeeft, ga je er niet geraken. Je geeft aan 3000 euro te hebben. Tel daar al je papierwerk van af als je wint + een vliegtuigticket... Verder lijk je me een diploma te hebben dat je ook niet de goed betalende banen geeft. Zelf zou ik nooit vertrekken met minder dan 10.000 euro, tenzij ik zeker wist dat ik al een job had als ik daar toe kwam + ergens gratis kon logeren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk dat je met 2.000 echt te weinig hebt mits je een baanaanbod hebt in de VS voordat je vertrekt of dat je misschien bij iemand tijdelijk kunt inwonen. Zeker een stad als New York is relatief gezien enorm duur dus daar zul je wel rekening mee moeten houden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Zit je met VMBO-T ook wel aan de vereiste 12 jaar onderwijs? Want anders voldoe je niet aan de voorwaarden voor de loterij.
Terug in Texas!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Volgens mij is VMBO-T een 2-jarige opleiding. 6 Jaar basisonderwijs + 4 jaar middelbaar onderwijs + 2 jaar VMBO-T zou dan precies 12 jaar zijn. Maar ik weet niet precies hoe het zit tegenwoordig (wat erg zeg, ik voel me oud hierdoor!), want VMBO-T schijnt ook gelijk te staan aan de Mavo van destijds (hoogste niveau van de Mavo). In dat geval zou het dus kunnen dat je te weinig scholing hebt gehad.

Als de VS je droom is, loont het dan misschien om weer terug de studiebanken in te gaan? Het vergroot sowieso je kansen op een kansrijk bestaan, of dat nou in NL of de VS is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Gebrek aan scholing kan je wel compenseren door werkervaring, maar daar zijn voorwaarden aan verbonden:
13. WHAT ARE THE REQUIREMENTS FOR EDUCATION OR WORK EXPERIENCE?
The law and regulations require that every entrant must have at least a high school education or its equivalent or have, within the past five years, two years of work experience in an occupation requiring at least two years’ training or experience. A “high school education or equivalent” is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education in the United States or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement; correspondence programs or equivalency certificates (such as the G.E.D.) are not acceptable. Documentary proof of education or work experience must be presented to the consular officer at the time of the visa interview.

14. WHAT OCCUPATIONS QUALIFY FOR THE DV PROGRAM?To determine eligibility based on work experience, definitions from the Department of Labor’s (DOL) O*Net OnLine database will be used. The O*Net Online Database groups job experience into five “job zones.” While many occupations are listed on the DOL Website, only certain specified occupations qualify for the DV.
Program. To qualify for a DV on the basis of your work experience, you must have, within the past five years, two years of experience in an occupation that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher.

15. HOW DO I FIND THE QUALIFYING OCCUPATIONS ON THE DEPARTMENT OF LABOR WEB SITE?
Qualifying DV Occupations are shown on the DOL O*Net Online Database. Follow these steps to find out if your occupation qualifies: Select “Find Occupations” and then select a specific “Job Family.” For example, select Architecture and Engineering and click “GO.” Then click on the link for the specific Occupation. Following the same example, click Aerospace Engineers. After selecting a specific Occupation link, select the tab “Job Zone” to find out the designated Job Zone number and Specific Vocational Preparation (SVP) rating range. For additional information see the Diversity Visa – List of Occupations webpage
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Rivercola, ik heb het nagezocht maar VMBO-T is vierjarig en komt na de basisschool. Ik denk dat jij doelt op het MBO.

@Ayfed, ik durf niet met zekerheid te zeggen of jouw opleiding voldoende zal zijn. 6 jaar lagere school (tegenwoordig basisschool) + 4 jaar VMBO levert in totaal 10 jaar op. Doorstuderen zou jouw kansen als je wint niet schaden.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - Ik hoop dat je je droom kunt waarmaken !
Alleen, als je problemen hebt met regels en regeltjes, vergis je niet, in de US kunnen ze er ook wat van. Plus in Ned. is het beduidend makkelijker van regels af te wijken (uitzonderingen) dan in de US. Regelgeving is hier de afgelopen jaren behoorlijk toegenomen, mn. op Fed. niveau - en sommige staten zitten op dezelfde lijn, bv. CA.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Regeltje zijn erg fijn, als iedereen zich er aan houd, en er niet met 2 maten gemeten word zoals in Nederland erg veel gebeurt...
If you can dream it...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer