Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Adverteren op het forum

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Staceybeesie
Amerika-expert

Adverteren op het forum

Bericht door Staceybeesie »

Petra/VS schreef:Nu er weer veel mensen hun vakantie deze kant op aan het boeken zijn, wil ik er nog even op wijzen dat ik prive rondleidingen geef in Washington DC. Als jullie mensen kennen, die de stad bezoeken, zou ik het erg op prijs stellen, als jullie mij als gids aanbevelen. Hier staat het formulier om te boeken:
http://www.allesamerika.com/washington- ... -toer.html

*** Om misverstanden over reclame maken te voorkomen: ik ben sponsor van AllesAmerika.com en heb dit berichtje met toestemming van Dennis geplaatst ***

Misschien zou het een optie zijn om een topic "gesponsorde berichten" aan te maken. Zodat het voor iedereen duidelijk is. En de objectiviteit van het forum beter bewaard blijft. Denk dat het voor velen, incluis mijzelf die ooit in een spontane bui, reclame maakte voor mijn boek, niet te onderscheiden is wat nou wel mag en niet mag. En dan doel ik niet zo zeer op jouw berichtje Petra, maar onlangs werd er een boek over een reis in Amerika aangeprezen en vroeg me toen ook af of dat ook een gesponsorde actie was. Vooral omdat Dennis dit bericht plaatste en eigenlijk verder niet zo actief is op het forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Adverteren op het forum

Huh?? Is het nu ineens afgesplist?
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb dit afgesplitst omdat ik deze discussie apart wilde houden van Petra's diensten.

Jouw bovenstaande suggestie is een goed idee en iets dat we als mods onderling zullen bespreken.

Ik plaats altijd in een speciaal topic alle nieuwe informatie/nieuwe pagina's die op de hoofdsite te vinden is/zijn, inclusief acties zoals de recentelijke Valentijnsactie en ook het boek waarnaar jij verwees. De boekvermelding was uiteraard niet gesponsord, want het gaat hier om een recensie (ik heb overigens wel een Bol partnerlink geplaatst waardoor ik een paar centen verdien voor elk verkocht boek... echt geen goudmijn). Als recensent heb ik het boek wel zonder kosten ontvangen, maar dat is nooit een garantie van een positieve recensie (net zoals bij alle andere recensies).

Het is voor mijn eergevoel (en sowieso mijn geloofwaardigheid) erg belangrijk dat ik de bezoekers van de site nooit verloochen, dus ik plaats nooit informatie waarin ik niet zelf geloof, op het forum en natuurlijk ook de hoofdsite. Dat geldt voor zowel normale informatie als recensies als sponsors - als die ergens iets proberen te claimen wat ik niet eerlijk vindt, dan eis ik dat het aangepast wordt. Ik werk niet met sponsors die niet eerlijk zijn en geen goede reputatie hebben, voor zover ik weet.

Als iemand hier op het forum een commercieel bericht plaatst (waar ik al dan niet voor betaald wordt), zorg ik dat daar altijd een vermelding bijstaat in de trant van "Dit is geplaatst met toestemming van Dennis" zodat je weet dat het geen spam is. In het geval van Petra had ik dat niet gedaan omdat ik dacht dat zij hier wel bekend genoeg was dat haar berichten niet in twijfel getrokken zouden worden, maar over het algemeen geldt dat je zulke berichten zonder een noot van mij altijd via de Meldingsknop mag melden aan de mods.

Bedrijven mogen zichzelf wel met een account aanmelden en berichten plaatsen, zolang er maar geen zelfpromotie is in hun berichten en sig. Nuttige informatie van bedrijfsaccounts wordt natuurlijk op prijs gesteld en ook aangemoedigd. Ik zal nooit toestaan dat een bedrijf continu berichten plaatst waaraan ik steeds de disclaimer "met toestemming van Dennis" moet toevoegen; het gaat in verreweg de meeste gevallen om iets eenmaligs.

Sowieso weiger ik trouwens in 90-95% van de gevallen de aanvragen van bedrijven om op het forum te adverteren, omdat ik weet dat vele forumleden dit niet op prijs stellen. En ik krijg best regelmatig zulke aanvragen!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind het wel een goed idee ook, om de gesponsorde berichten te scheiden van de niet gesponsorde berichten. Zo heb je als lezer altijd duidelijkheid.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Staceybeesie
Amerika-expert

90/95 % van de mensen die een boek schrijven worden inderdaad geen miljonair zoals Joanne Rowling. Net zoals 90/95% van de mensen die een website hebben niet terstond een Mark Zuckerberg vermogen zullen vergaren. Toch denk ik dat als je een link plaatst naar een boek en daar geldelijke zaken tegen over staan, al is het maar 1 cent, je het geen recensie meer kan noemen.
Verder vind ik het eigenlijk heel vanzelfsprekend dat Petra over haar rondleidingen schrijft op het forum. Ik gun haar ook echt heel veel leuke rondleidingen de komende tijd. Maar ik gun Petra uit Oneonta ook een volgeboekt hotel. En Mark ook enorm veel verzonden pakketjes naar Nederland. Maar klaarblijkelijk krijgen zij niet de toestemming van jou. Oftewel zij betalen/sponsoren niet. Mij is dat nu wel duidelijk. Het regeltje "met toestemming van Dennis" is denk ik dan ook een beetje te vlak. Studenten met een survey monkey bericht hebben dat ook vaak vermeldt staan. Of betalen die ook?
Natuurlijk blijft het altijd jouw forum, dus jouw regels, maar geloof dat de scheidslijnen wel iets duidelijker gemaakt kunnen worden.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Staceybeesie schreef:90/95 % van de mensen die een boek schrijven worden inderdaad geen miljonair zoals Joanne Rowling. Net zoals 90/95% van de mensen die een website hebben niet terstond een Mark Zuckerberg vermogen zullen vergaren.

Ain't that the truth! :-) Ik probeer een balans te vinden tussen mijn wens om dit als mijn full-time baan te kunnen blijven doen (en in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien) en jullie wens dat er weinig tot geen reclame op het forum te vinden is en dat is niet altijd even makkelijk. Ik kan je melden dat totnogtoe jullie wens vrijwel altijd mijn voorkeur heeft gekregen boven de mijne.
Staceybeesie schreef:Toch denk ik dat als je een link plaatst naar een boek en daar geldelijke zaken tegen over staan, al is het maar 1 cent, je het geen recensie meer kan noemen.
Dat vind ik te kort door de bocht, dit is nooit zo zwart-wit, maar over zo'n mening is het moeilijk discussiëren dus ik laat het hierbij.
Staceybeesie schreef:Verder vind ik het eigenlijk heel vanzelfsprekend dat Petra over haar rondleidingen schrijft op het forum. Ik gun haar ook echt heel veel leuke rondleidingen de komende tijd. Maar ik gun Petra uit Oneonta ook een volgeboekt hotel. En Mark ook enorm veel verzonden pakketjes naar Nederland. Maar klaarblijkelijk krijgen zij niet de toestemming van jou. Oftewel zij betalen/sponsoren niet. Mij is dat nu wel duidelijk. Het regeltje "met toestemming van Dennis" is denk ik dan ook een beetje te vlak. Studenten met een survey monkey bericht hebben dat ook vaak vermeldt staan. Of betalen die ook?
Zoals gezegd betekent het niet dat ik betaald wordt als iets met mijn toestemming geplaatst wordt; alleen dat ik er toestemming voor gegeven heb. Ik doe dat in sommige gevallen dus ook als ik er geen cent voor krijg. Ik vind die regel helemaal niet te vlak, want het gaat niemand wat aan wat voor regeling ik met de plaatser van het bericht heb afgesproken.
Dennis

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Als het gerelateerde advertenties zijn is het toch allemaal prima? Ik zie nooit reclame op het forum en ik denk dat de meeste forumgangers niet naar de reguliere website gaan(?) dus die zien ook geen advertenties. Als de KLM een mooie deal aanbiedt voor een ticket richting de USA, dan kan je best eens in de maand naar alle forumleden toch een linkje sturen(incl partner code natuurlijk anders verdien je er niks aan) per pb of per e-mail.

Dat doen ze ook bij andere fora(ict fora bv)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waarom niet hetzefde doen zoals op zo veel fora gebeurt?
Als iemand een commerciele boodschap wil overbrengen kan je dat ook zo doen.
Wat veel gebeurt is dat commercial members een eigen topic hebben waar in ze nieuwtjes kwijtkunnen, waar vragen gesteld en beantwoord kunnen worden etc. Mensen die daar geen behoefte aan hebben kunnen het topic gewoon overslaan en zullen er verder geen last van hebben omdat het in de rest van de topics niet aan de orde komt tenzij een forumlid het ter sprake brengt. In dat geval kan dan eenvoudig naar het betreffende commerciele topic verwezen worden. Jij als webmaster kan daar dan een een jaarlijks bedrag voor neerzetten zodat jij er ook geld aan overhoudt.
Als je dit amerika gerelateert houdt denk ik zelf dat het alleen maar positief zal werken voor het forum omdat er door de zoekfuntcies meer mensen naar het forum en de AA site getrokken zulen worden. Naar mijn mening een win-win situatie.
Ook voorkom je op deze manier scheve gezichten denk ik
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Inderdaad kan ook. Een aparte sectie.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Wat een goede ideeën! Echt heel leuk om te zien hoe jullie meedenken. :thumbup: Ik ga jullie opties eens bespreken met de mods en ook ga ik bij mezelf te rade wat ik ervan denk... in ieder geval vind ik beide opties heel interessant.

Dank jullie wel!
Dennis

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik wil best linkjes posten als voorbeeld maar het zijn niet de meest legale fora :lol:
Staceybeesie
Amerika-expert

DejaVu schreef: Ik zie nooit reclame op het forum
Je denkt dat je geen reclame ziet. Daarom denk ik dat het scheiden e.e.a. wat duidelijker zal maken.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Correctie: Ik zie (bijna) nooit reclame in de secties waar ik kijk. 8)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dennis schreef:Ik heb dit afgesplitst omdat ik deze discussie apart wilde houden van Petra's diensten.

Jouw bovenstaande suggestie is een goed idee en iets dat we als mods onderling zullen bespreken.

Ik plaats altijd in een speciaal topic alle nieuwe informatie/nieuwe pagina's die op de hoofdsite te vinden is/zijn, inclusief acties zoals de recentelijke Valentijnsactie en ook het boek waarnaar jij verwees. De boekvermelding was uiteraard niet gesponsord, want het gaat hier om een recensie (ik heb overigens wel een Bol partnerlink geplaatst waardoor ik een paar centen verdien voor elk verkocht boek... echt geen goudmijn). Als recensent heb ik het boek wel zonder kosten ontvangen, maar dat is nooit een garantie van een positieve recensie (net zoals bij alle andere recensies).

Het is voor mijn eergevoel (en sowieso mijn geloofwaardigheid) erg belangrijk dat ik de bezoekers van de site nooit verloochen, dus ik plaats nooit informatie waarin ik niet zelf geloof, op het forum en natuurlijk ook de hoofdsite. Dat geldt voor zowel normale informatie als recensies als sponsors - als die ergens iets proberen te claimen wat ik niet eerlijk vindt, dan eis ik dat het aangepast wordt. Ik werk niet met sponsors die niet eerlijk zijn en geen goede reputatie hebben, voor zover ik weet.

Als iemand hier op het forum een commercieel bericht plaatst (waar ik al dan niet voor betaald wordt), zorg ik dat daar altijd een vermelding bijstaat in de trant van "Dit is geplaatst met toestemming van Dennis" zodat je weet dat het geen spam is. In het geval van Petra had ik dat niet gedaan omdat ik dacht dat zij hier wel bekend genoeg was dat haar berichten niet in twijfel getrokken zouden worden, maar over het algemeen geldt dat je zulke berichten zonder een noot van mij altijd via de Meldingsknop mag melden aan de mods.

Bedrijven mogen zichzelf wel met een account aanmelden en berichten plaatsen, zolang er maar geen zelfpromotie is in hun berichten en sig. Nuttige informatie van bedrijfsaccounts wordt natuurlijk op prijs gesteld en ook aangemoedigd. Ik zal nooit toestaan dat een bedrijf continu berichten plaatst waaraan ik steeds de disclaimer "met toestemming van Dennis" moet toevoegen; het gaat in verreweg de meeste gevallen om iets eenmaligs.

Sowieso weiger ik trouwens in 90-95% van de gevallen de aanvragen van bedrijven om op het forum te adverteren, omdat ik weet dat vele forumleden dit niet op prijs stellen. En ik krijg best regelmatig zulke aanvragen!

Dennis, uit Petra's bericht maak ik op dat zij wel eens een link naar haar boek heeft geplaatst, en dat dat door jou (of door een andere mod?) is afgekeurd, waarop zij de link naar haar boek heeft verwijderd. Maar als ik jouw bericht lees, begrijp ik dat er wel degelijk ruimte is om sommige berichten te plaatsen. In het geval van Petra's boek vraag ik me dan af wat de motivatie is om dat toch af te keuren. Het is geen bron van inkomsten voor haar begrijp ik, al moet er voor het boek wel betaald worden. Of het commercieel is kun je wellicht betwisten. Maar het heeft wel een heel duidelijk link naar het onderwerp van jouw website en het forum. Vooral mensen die overwegen om te emigreren naar de VS zouden gebaat kunnen zijn bij het boek, waarin Petra schrijft over haar ervaringen. Het is bovendien een compilatie van haar weblog, dat gewoon gratis is, maar dan bijeen gebracht in een gedrukte vorm. Dat zou toch juist een aanvulling kunnen zijn voor jouw site? Waarom keur je het dan af?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik kan me niet herinneren dat me dit ooit is aangedragen (maar mijn geheugen is verre van perfect).
Dennis

Staceybeesie
Amerika-expert

Het maakt ook verder niet uit, maar mij is wel door een moderator gevraagd om mijn onderschrift te verwijderen.
Gebeurde uitermate netjes en ik was me echt niet bewust van het feit dat dat niet mocht. En heb mijn onderschrift aangepast.
Ik zag toen gelijkertijd wel bij anderen onderschriften met verwijzing naar bedrijven en eerlijk gezegd snapte ik het toen al niet.

Later heb ik je een voorstel gedaan om een boek als prijs voor een prijsvraag ter beschikking te stellen en daarop volgde een aantal berichtjes tussen ons.
E.e.a. daar ik me in het in beginsel niet kon vinden met het aantal boeken dat beschikbaar gesteld zou moeten worden.
Op mijn tegenbericht heb ik nooit meer wat gehoord. Ik was er eerlijk gezegd ook wel klaar mee toen.

Waar het mij om gaat is dat het mijn ogen duidelijker zou moeten zijn wanneer er sprake is van reclame en wanneer niet.
Kan het begrijpen dat je geen reclame wilt, maar wees er dan consequent in. Is er op andere manieren ook sprake van reclame, geef anderen daartoe ook een kans en daarom mijn voorstel voor een apart reclame topic. Duidelijker voor forumleden ook.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Staceybeesie, je zou wel een link naar de website van je boek bij je profiel kunnen plaatsen. Dat zie ik regelmatig hier op het forum, voor allerlei bedrijven.
Dan komt er zo'n bolletje onder je avatar (zie bij Dennis).
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Marjon, zo'n link als jij bedoelt onder de avator zegt niet veel en er zullen er ook niet veel zijn die
daarop klikken. Ik begrijp Petra goed dat zei direct in het onderschrift een link naar haar boek wil
plaatsen. En het is ook al eerder gezegd haar boek is een "papieren kopie" van haar weblog en
bevat daarom ook heel veel waardevolle ervaring over het emigreren naar de USA. Dit laatste
is toch wel degelijk relevante informatie voor vele forumleden.
Ik snap niet goed waarom dit niet mag. In mijn ogen is het geen storende reclame. :wink: Storend zou ik
het vinden wanneer een grote deel van het scherm gevuld is met diverse reclame, zoals je vaak op
een website ziet.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb me rot gezocht naar dat bolletje waar Marjon op wijst, maar kon het niet vinden. Tot ik de ingeving kreeg dat dat waarschijnlijk ligt aan mijn instellingen. Ik gebruik subsilver 2 en daar zie je dat dus niet. Bij subsilver 2 zie je de link naar een website alleen maar als je op het profiel klikt van iemand, of in de ledenlijst kijkt.
Winston Churchill

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb, op basis van onder meer de hier gegeven opmerkingen en tips (waarvoor dank!) zojuist een "Reclameforum" gecreëerd waarin je als bedrijf je producten en services kunt voorstellen aan de andere AA-leden.

Daarnaast is het nu heel duidelijk waar commerciële uitingen op dit forum toegestaan zijn - namelijk alleen in het Reclameforum. Buiten dat forum zijn vermeldingen van je bedrijf, producten of services simpelweg nooit toegestaan. Mocht iemand je toch publiekelijk iets vragen hierover, dan is alleen een verwijzing naar je draadje in dat forum toegestaan. Daar kunnen zij je dan de vraag stellen en kun jij antwoorden geven.

Hopelijk lost dit de verwarring op die sommigen voelden omtrent dit onderwerp. Alle commerciële uitingen zullen beperkt zijn tot één plek op het forum en iedereen kan zelf kiezen of hij/zij deze wil lezen.

Als je een bedrijf runt en je hebt interesse om op dit gloednieuwe forum je eigen onderwerp te krijgen, neem dan contact met me op via PB of het contactformulier.
Dennis

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer