Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn globale route 2007

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Marije ontzettend bedankt voor je reactie, ik ben er heel blij mee.
De route zoals jij die hebt geschreven, ziet er heel aantrekkelijk uit, alleen mis ik dan toch nog Vancouver.
Ben jij in Banff geweest? is dat te vergelijken met een Amerikaanse NP of echt totaal anders?
Het blijft een dillema hoor, het is allemaal zo verschrikkelijk mooi en de tijd vliegt gewoon.

Enne je zeurt niet hoor, ik ben heel blij met je advies. :D
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

De route die ik beschreef is de route die wijzelf gaan volgen deze zomer. Als ik jullie plannen voor Olympic NP & Vancouver mee neem, zou je bv kunnen doen:

25-7 Amsterdam-San Francisco
26-7 SF
27-7 San Fransico-Eureka
28-7 Eureka-Redwood-Grants Pass
29-7 Grants Pass-Crater Lake
30-7 Crater Lake- ergens overnachten aan kust Oregon
31-7 Door naar Portland
01-8 Portland
02-8 Portland-Seattle
03-8 Seattle
04-8 Seattle - Olympic NP
05-8 Olympic NP
06-8 Olympic NP
07-8 Olympic-Vancouver
08-8 Vancouver
09-8 Vancouver-Glacier NP (weet niet of dit haalbaar is, heb hier geen kaart bij de hand)
10-8 Glacier NP
09-8 Glacier NP-Helena
10-8 Helena-Yellowstone
11-8 Yellowstone
12-8 Yellowstone
13-8 Yellowstone-Grand Teton
14-8 Grand Teton-Vernal
15-8 Vernal-Moab
16-8 Moab
17-8 Moab
18-8 Moab-Zion
19-8 Zion
20-8 Zion-Las Vegas
21-8 Las Vegas
22-8 Las Vegas

Maar Petra/VS zit momenteel in die hoek, anders moet je haar even vragen hoeveel dagen je kunt/moet besteden in Seattle-Olympic NP en omgeving.

Over Vancouver wil ik nog wel meegeven dat ik het niet een hele spannende stad vond. Je komt je tijd er wel door hoor, maar omdat jullie in die hoek ook al Portland en Seattle hebben, is naar mijn mening Vancouver niet echt een must.

En of Banff NP op een Amerikaans park lijkt vind ik lastig om te zeggen omdat ik nog geen Rocky Mountain parken heb gezien in de VS (gaan wij a.s. aug & sept doen :D ) Misschien kun je deze vraag anders stellen in het Noord-Westen Forum?

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oh Marije geweldig, je bent mijn held.
Dit zou ik zeker als optie gaan gebruiken, ziet er in ieder geval wat rustiger uit dan de mijne :lol:
Blijf het jammer vinden om Banff over te slaan, maar ik wil geen ijzer met handen breken en het is natuurlijk ook de bedoeling dat we wat gaan zien. Ik ga nog even berekenen wat de afstand Vancouver-Glacier is.
Duizendmaal dank.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Souraia,

Ik ben het met Marije eens, Vancouver is een leuke stad, maar er zijn minder bijzondere dingen te beleven, dan in Seattle naar mijn mening. Persoonlijk zou ik een bezoek aan Mount St. Helens inlassen in plaats van het bezoek aan Vancouver. Dat is echt een heel indrukwekkende belevenis, zelfs als de berg niet uit de wolken is. Wat daar op die dag in mei in 1980 is voorgevallen kun je je alleen maar voorstellen, als je er geweest bent. Dit was de tweede keer voor ons en we waren net zo onder de indruk als de eerste keer. Dat is echt veel unieker, dan een stadsbezoek.
Ik verplaats dit topic trouwens naar interregionaal, omdat het zowel het noordwesten als het zuidwesten betreft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Petra dat lijkt mij ook heel mooi. Jee het wordt steeds moeilijker :(
Overigens heb ik berekend dat Vancouver-Glacier NP ruim 700 miles is, te ver dus.

Marije, heb jij toevallig een reisverslag of foto's online van je Canadareis?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vanuit Seattle is het ongeveer 550 mijl, dus wel te doen in een dag. Mijn advies: schrap Vancouver en concentreer je dit keer op de VS bestemmingen. Naar mijn mening is het omrijden naar Vancouver niet de moeite waard.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ja ik begin daar steeds meer voor te voelen. Ik heb enkele reisverslagen gelezen net en ik twijfel of Banff wel meerwaarde voegt aan de NP's van Amerika? zonder dat ik de NP's in Canada teniet wil doen hoor.
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Hoi Souraia,

Ik ben blij dat je wat met m'n suggesties kunt, en me niet een bemoeizuchtige troela vindt :D

Ik heb alleen mijn persoonlijke reisverslag, en dat zet ik liever niet online, maar als je me een mailtje stuurt op mijtje_k@hotmail.com (dus mijtje liggend streepje k), wil ik je het wel mailen, plus wat foto's. (Heb het komende dagen wel erg druk dus gaat paar dagen duren)

(dat mijtje_k adres is niet mijn reguliere emailadres, vandaar dat ik 'm hier wel neerzet)

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Marije you got mail :)

Nog een vraag die mij te binnen schiet. Als je kon kiezen om vanuit Seattle te beginnen en daarmee heel Californie en Oregon te laten voor wat het is maar wel Vancouver, Jasper en Banff in de route op te nemen, waar zou je dan voor kiezen?

Ik weet dat het een moeilijke vraag is, maar ik ben wel benieuwd.
Ik heb hier echt even slapeloze nachten van zeg :shock: :oops:
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hi Souraia,
Het landschap van Oregon, Washington en Canada is ongeveer hetzelfde,veel bossen,meren en bergen.
Maar het strand van Oregon is mooier dan van Washington en Canada.
Daar zijn nog echte duinen en die zie je niet in Washington en Canada.
Jammer dat het water te koud is om te zwemmen.
De route SF -Grantspass-Portland-Seattle via Highway 5 is nogal saai.
Ik zou wel naar Seattle vliegen en dan naar Mount St. Helens gaan, Columbia Gorge, Portland en de coast.
Ik woon in Oregon voor ongeveer 30 jaar.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Marcus bedankt voor je antwoord.
Dus als ik Canada zou overslaan, zou ik in principe niet veel missen?
Wat zijn de must do in Portland en omgeving?
Wat leuk joh dat je daar woont, ik ben jaloers :wink:

Een ex collega van mijn man woont in Portland, vandaar dat we deze stad in onze route hebben opgenomen. Mijn man wil even bij hem langs gaan.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hi Souraia.
What je ook nog kan doen,neem de ferry van Port Angeles (vlak bij het Olympic park) en ga naar Victoria BC voor een dagtrip.
Dan ben je ook nog in Canada geweest.
De ferry gaat naar de binnenstad en je car achterlaten in Port Angeles.
Portland is een leuke stad ,maar daar is niet veel te doen als in Seattle.
The Columbia gorge,Multnomah Falls, Bonneville dam,Hood river and Mount Hood kan je in een dag doen.
De coast is 1,5 uur rijden van Portland.
Ook regent het nogal vaak before Junie en after September.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Marcus wederom bedankt voor je antwoord. Jouw tip van Victoria Island neem ik zeer ter harte, dat vind ik een hele goede.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik heb wederom een vraagje :oops:
Ik zit er aan te denken om zoals Marcus voorstelde om vanuit Port Angeles naar Victoria te gaan met de ferry.
Hoe dan verder? kan ik het beste weer terug met de ferry naar Port Angeles of via Victoria de USA per auto weer in te gaan?
De volgende locatie na Victoria zou Glacier NP zijn, welke tussenstop kan ik het beste inlassen en hoe te rijden?

Bedankt alvast.
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

kan ik het beste weer terug met de ferry naar Port Angeles of via Victoria de USA per auto weer in te gaan?
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Marcus heeft het toch over Victoria op Vancouver Island? Dan moet je sowieso weer met de ferry terug naar het vasteland. Er zijn wel meerdere havens waar je heen kunt varen vanaf Victoria (maar dan zou je wel je auto mee moeten nemen). Bedoel je dat?

Victoria is wel een leuke stad qua sfeer, heel anders dan de standaard Amerikaanse (of Canadese) steden. Nog wel Engelse invloeden. Qua activiteiten vonden wij het echter niet heel spannend. Je kunt er wel whalewatch tours maken (maar dat kan op meerdere locaties in het Noord Westen). Wij hebben de tocht met de ferry vanuit Canada gemaakt maar vonden het toen wel leuk, het is weer een hele andere manier om wat van een gebied te zien.

groetjes, Marije
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hoi Marije,

Ja de bedoeling zou dan zijn om met de auto te gaan en niet meer terug te gaan naar Port Angeles, ik weet niet of dit mogelijk is?
Deze stuk van mijn route ben ik nog steeds niet over uit. Wel of niet naar Vancouver/Victoria, wel of niet naar Mt Helens.

Had ik maar 8 weken vakantie, dan had ik dit luxe probleem niet :cry:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Victoria is inderdaad een leuke stad, je kunt er heerlijk rondlopen en een high tea drinken bij het Empress hotel. Het is 90 minuten met de veerboot daarheen en zoals Marije al schreef, het is een eiland, dus je moet of terug naar Port Angeles met de ferry of naar Vancouver met de ferry (ook zo'n anderhalf uur). Als je dan dus door naar Glacier NP moet gaat je dat absoluut niet lukken (trouwens, vanaf Port Angeles is dat ook een hele ruk, maar wel te doen, denk ik).
Als je naar Victoria en Vancouver Island wil zou ik daar een hele dag voor uittrekken. Anders is het de moeite niet waard. En ik zou Mt. St. Helens absoluut over Victoria verkiezen, maar ja, smaken verschillen.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Petra bedankt voor je antwoord.
Maar dan zou ik dus vanuit Port Angeles naar Victoria kunnen en dan weer terug de volgende dag naar Port Angeles en dan via Mt Helens naar Glacier. Of ligt dat te ver uit de route? Immers heb ik nu wat dagen over nu we niet naar Banff gaan.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Met name vanaf 5 augustus.
In eerste instantie was de planning om vanuit Olympic naar Vancouver te gaan en vandaar uit naar Banff en dan richting Glacier NP. Maar na berekeningen blijkt dat toch te veel van het goede te zijn.
Wie weet vanuit Port Angeles of Victoria een leuke route richting Glacier?

Mijn dank zal groot zijn :dance:

25-7 Amsterdam-San Francisco
26-7 San Fransico-Eureka
27-7 Eureka-Redwood-Crater Lake
28-7 Crater Lake-Portland
29-7 Portland
30-7 Portland-Seattle
31-7 Seattle
01-8 Seattle-Olympic
02-8 Olympic NP
03-8 Olympic-Port Angeles
04-8 Port Angeles-Victoria
05-8
06-8
07-8
08-8 Glacier NP (USA)
09-8 Glacier NP-Helena
10-8 Helena-Yellowstone
11-8 Yellowstone
12-8 Yellowstone
13-8 Yellowstone-Grand Teton
14-8 Grand Teton-Vernal
15-8 Vernal-Moab
16-8 Moab
17-8 Moab
18-8 Moab-Zion
19-8 Zion
20-8 Zion-Las Vegas
21-8 Las Vegas
22-8 Las Vegas
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zo te zien heb je genoeg ruimte om Mt. ST. Helens en Mount Rainier NP op te nemen in je route.
Mt. ST. Helens zou je na Portland kunnen doen en Mount Rainier na Olympic NP.
kijk maar even naar onze route en reisverslag van dit jaar daar zitten veel overeenkomsten behalve Seattle dan dat hebben wij niet gedaan.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer