Super Bowl XLVI

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Vulpecula
Amerikafan
Berichten: 284
Lid geworden op: 30 jun 2008, 14:51
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Super Bowl XLVI

Bericht door Vulpecula »

Wie gaat er aankomende zondag ook de Super Bowl kijken? Dit jaar moeten de New York Gaints tegen de New Engeland Patriots. Te zien op ESPN AMERICA (Ziggo met uitgebreid pakket kunnen deze zender ontvangen op kanaal 412) op 6 feb om 00:29 uur (5 feb, 6:29 PM Indianapolis tijd).
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door LittlePhoenix »

Tja, de Texans hebben het niet gehaald dus de wedstrijd kan me niet zo heel veel schelen maar we gaan wel naar een Superbowl Party bij vrienden. Persoonlijk vind ik de feestjes leuker dan de wedstrijd maar dat kan komen omdat ik er nog steeds niet zo heel veel van snap :?

Vorig jaar was ook hartstikke gezellig, was bij andere vrienden en de schoondochter was cheerleader geweest bij de New Orleans Saints. Superleuk mens, ze heeft onze jongste de hele tijd beizg gehouden met cheers en maffe dansjes. Ons manneke had last van doorkomende tanden dus ik had me ingesteld op de hele tijd rondjes lopen met hem, maar nope, kleine meneer was supertevreden met z'n eigen prive-cheerleader :lol:
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Bandido »

Mijn vriend is een enorme Patriots fan en dus heeft het voor ons dit jaar wel een heel andere lading. Sowieso vind ik het altijd wel leuk om te kijken, al moet ik bekennen dat de sport zelf me niet vreselijk boeit. De reclames vind ik des te leuker en Madonna tijdens half time vind ik daarentegen super!
"Keep Georgia On Your Mind"
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Staceybeesie »

Ik kijk ook alleen om de reclames :-)
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door dutchie_in_boston »

volgens mij is er hier in New England al meer dan een week niets anders op tv - en ik denk dat ik van heresy (ketterij?) zal worden beschuldigt als ik zondag niet kijk...
rrrick
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 25 jan 2009, 15:54

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door rrrick »

Ik ben wel van plan om te kijken, ook via Ziggo/ESPN. Eerlijk gezegd nogal verrast door de finalisten, zeker de Giants, maar altijd leuk. Wel jammer dat ESPN niet de beruchte Superbowl commercials uitzendt en je dus de hele tijd dezelfde stationcalls en promo's krijgt.

En ook toch wel jammer dat niemand in mijn directe omgeving net zo enthousiast is over de NFL/Superbowl, dus zal voornamelijk weer via Twitter met m'n mede-fans communiceren.

Patriots gaan winnen trouwens. uitslag 34-31.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Rudolfje »

Ik hoop op een even mooie partij als in Feb 2008 en de winnaar mag dezelfde zijn. Let's go Giants. Ik zal de wedstrijd bekijken bij een vriend in zijn man cave samen met nog een aantal Nederlandse mannen en met het nodige bier en calorie arm voedsel!!
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door 1250 »

Ik zit dat weekend heerlijk in Telluride, CO (een van de beste plaatsen om te skien, ter wereld, vind ik...)! Dus we gaan het vanuit daar kijken met een groep vrienden.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Bandido »

Rudolfje schreef:Let's go Giants.
Bij ons in huis wordt per definitie nooit, maar dan ook nooit gejuicht voor een team uit New York. Wie er ook tegen ze speelt. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Encinitas
Amerikafan
Berichten: 374
Lid geworden op: 27 okt 2007, 12:25
Locatie: Borrego Springs, CA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Encinitas »

Even een ander geluid.
Ik heb weinig tot niets met de Amerikaanse sporten en de hele cultuur eromheen. Heb me ook bewust voorgenomen om me er niet in te verdiepen. Heb nog een redelijke "sportverslaving" vanuit Ned meegenomen wat ik enigszins volg (schaatsen, voetbal, wielrennen,tennis) en wil niet middagen/avonden "verspillen" door de lokale-US sports live te volgen.
Ik weet zeker dat de specifiek US-sporten (football, baseball, basketball, hockey) voor mij allemaal leuker en interessanter worden als ik er meer van leer kennen (regels, teams, spelers, historie). Daar ik niet ben opgegroeid in de USA heb ik niet die natuurlijke affiniteit met deze sporten. Ik heb in mijn leven mega uren live sports gezien en wil bewust niet meer sport toevoegen. Ik hou me er dus ver van en ben daar erg blij mee.
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Bandido »

Ik heb persoonlijk sowieso niet zoveel met sport, ook niet in NL. Maar het gaat mij meer om het sociale aspect eromheen. En sport is nou eenmaal een heel belangrijk onderdeel van de Amerikaanse cultuur, maar ook vooral alles wat eromheen gebeurt. Ik ga bv niet naar een honkbalwedstrijd voor het spel, maar voor de gezelligheid eromheen. En dat is met de Super Bowl ook zo, veel mensen hier kijken dat ook vanwege het sociale: samen met vrienden drinken en eten.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Dento »

Het kan soms ook belangrijk zijn in het kader van je werk om toch een beetje op de hoogte te zijn van wat er op sportgebied gaande is, bijvoorbeeld om met een klant wat over koetjes en kalfjes - of football - te kunnen praten.

Wij gaan zondag naar Anna's opa en zijn vrouw thuis om daar net zoals andere jaren met de hele familie de wedstrijd te kijken op het grote scherm in hun theatre room. Ik geef ook weinig om sport, maar vind het wel leuk om belangrijke wedstrijden te kijken. Dat had ik in Nederland hetzelfde; ik keek nooit voetbal, behalve tijdens het EK of WK.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door dutchie_in_boston »

wat Bandido zei - en ook mijn amerikaanse man is het daar vast mee eens. Mijn man is, volgens mij, de enige Bostonian die bijna nooit naar sport kijkt maar dit soort wedstrijden kijken we natuurlijk wel met vrienden want het is zo'n belangrijk onderdeel van de cultuur hier. Inderdaad, iedereen praat erover en omdat sport hier een favoriete small talk onderwerp is, is het goed een beetje bij te houden.

En dat juichen voor een NY team? Oy. Loop maar es met een NY Yankee petje op door Boston, gegarandeerd dat er iets schertsends over wordt gezegd :lol:. Ik zou eigenlijk niet weten of dat hetzelfde is voor een Red Sox petjedrager in NY.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door thebruins »

Wel jammer dat ESPN niet de beruchte Superbowl commercials uitzendt en je dus de hele tijd dezelfde stationcalls en promo's krijgt.
Ja, behoorlijk vervelend. Ze zouden best die ongeschreven regel mogen breken wat mij betreft, aangezien die commercials inderdaad al een happening op zich zijn.
Steffen
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Pittsburgh, PA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Steffen »

JAAAA!!

We hebben hier in NL bewust ziggo gekozen om ESPN America te kunnen ontvangen. Jammer dat het alleen de Giants vs. de Patriots is :thumbdown: :thumbdown:
Vorig jaar hebben we goed staan schelden toen 'ons' team verloor! Hahahah. Echt erg hoe fanatiek je (okee ikke) kan zijn. We hebben hier terrible towels liggen en een panorama van het stadium in de kamer hangen van Heinz Field....

Ik hoop overigens dat de Giants winnen, hoewel ik de Patriots sterker acht.


En dan maandag weer vroeg naar werk.... :roll:
rrrick
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 25 jan 2009, 15:54

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door rrrick »

Trouwens wel weer een leuk seizoen geweest.

De Detroit Lions die er eindelijk weer toe doen. Rookie Cam Newton. Het net-niet-Dream Team Eagles. Het knietje {'tebowing') van Tim Tebow. Het passing record van Brees. De prachtige reeks van de Packers. De rellen bij de New York Jets. De ijzersterke '49-ers. De brakke enkel van Ben Roethlisberger. De volledige ineenstorting van de Colts zonder Payton Manning. Het feit dat zijn broertje Eli de Superbowl kan winnen. En dat kan doen in het stadion van de Colts. En Tom Brady, altijd weer Tom Brady.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Dento »

rrrick schreef: Het knietje {'tebowing') van Tim Tebow.
Ik ben blij dat we hier nu niet meer elke vijf minuten met 'Tebowing' worden geconfronteerd, want het begon lichtelijk irritant te worden. In het begin was het leuk en amusant, maar je kon nergens gaan of staan of er was wel iemand die erover begon of het deed, op TV en de radio zag/hoorde je niets anders, en de Tebow Time hype werd een beetje te veel van het goede.

Het leukste aan het hele Tebowing waren de weddenschappen tussen de burgemeesters, waar bij de burgemeester van de verliezende stad met een Tebow jersey op een publieke plek/bijeenkomst in de Tebowing houding moeten gaan als de Broncos zouden winnen (en de burgemeester van Denver in een jersey van het winnende team moest speechen tijdens een publieke bijeenkomst).

Overigens lijkt Office Depot op de hype in te spelen in hun nieuwe commercials: je kunt geld én tijd sparen door te winkelen bij Office Depot: Depot Time... (i.p.v. Tebow Time)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Carthrax
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2011, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Assen

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Carthrax »

Ik heb het drinken al in huis, het eten moet nog komen en dan klaar om met vrienden lekker door te zakken bij een mooie wedstrijd.
Oftewel ik heb er weer zin in!
Steffen
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Pittsburgh, PA

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Steffen »

:offtopic: Wie van jullie heeft trouwens de NFL 2011 app op z'n mobiel gehad? Deze vond ik best aardig! Vooral de life-feed van alle wedstrijden vond ik handig (aangezien Ziggo toch bepaald welke wedstrijden we te zien krijgen).
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door heidem »

Is inderdaad een prima app.

Hoef maandagochtend niet te werken, dus ga absoluut de Superbowl kijken. Helaas hebben de 49ers het niet gehaald, maar er staan wel twee interessante ploegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer