Gezond eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sanne87
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2011, 11:18

Gezond eten in Amerika

Bericht door Sanne87 »

Hallo forummers!

Sinds bijna twee weken woon ik nu in Irvine, Zuid-Californie, en blijf hier voor mijn studie tot eind mei. Naast dat ik heel erg blij ben dat ik hier nu ben (want lekker weer, lekker strand dichtbij heel aardige mensen etc), ben ik tot nu toe iets minder enthousiast over het eten. Ik weet dat er al wat forums over eten in de US zijn geopend, maar ik zou graag tips van jullie willen welke producten en merken nou echt lekker en gezond zijn om uit te proberen. Omdat ik geen auto tot mijn beschikking heb, ben ik heel erg gebonden aan de Albertsons en de Trader Joes bij de campus. Tot nu toe heb ik twee soorten tomatensoep uitgeprobeerd (allebei tegengevallen), 2 soorten brood, verschillende soorten jus' d orange, kaas en yoghurt. Misschien ben ik wel gewoon heel erg Nederlands, maar ik ben op zoek naar lekker bruin brood, smaakvolle yoghurt, jus d' orange die niet iets weg heeft van ranja en lekkere kaas. Doordat de Albertsons zo enorm groot is weet ik vaak niet wat ik moet kiezen uit andere lekkere, gezonde dingen. Ik heb al wel veel tips kunnen lezen over lekkere minder gezonde dingen, dus bij deze tips voor gezonde producten/merken gevraagd :-)
Gebruikersavatar
Machteld
Amerikafan
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 dec 2010, 07:35
Locatie: Hillsboro, OR

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door Machteld »

Met brood en kaas kan ik je niet helpen, dat heb ik zelf nog niet gevonden en ik hou niet van kaas :P

Maar even een vraag, ben je een beetje handig in de keuken? Het is niet zo moeilijk om zelf een aantal liters tomaten soep te maken en dat in te vriezen :)

Yogurt is hier niet hetzelfde zoals in Nederland. In ieder geval niet hier in Oregon (staat boven jou), het heeft meer de consistency van kwark dan onze "loop" yogurt. Ik weet niet of ze Tillamook in Californië hebben (volgens mij is het alleen in Oregon te koop), maar Tillamook heeft lekkere yogurt! (ook heeeel erg lekker ijs, vooral eens de French Vanilla proberen als je het kan vinden ;))
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door goldenhills »

Gezond en lekker... da's inderdaad wel eens lastig om te vinden. In Trader Joes kun je vooral alles vinden wat niet zo gezond voor je is maar heel erg lekker! :wink:

- Yoghurt: Pavel Russian Yoghurt (lijkt het meest op Nederlandse yoghurt), Wallaby organic (vanilla lowfat bijv.) vind ik ook lekker.

- Brood: Oroweat Health Nut (niet fantastisch, maar beter dan veel andere opties)

- Kaas: daar hebben we niet echt iets voor kunnen vinden. We kunnen belegen NL kaas bij de Costco kopen (of Wholefoods, maar daar is het erg duur, ons ben zunig!)

- Met de amerikaanse tomatensoep en jus d'orange hebben we niet echt moeite. Dole (kartonnen pakken) is wel een goed merk voor vruchtensap. Ik leng het wel eens aan met water omdat het anders zo zoet en dik is. En soep zelf maken is inderdaad niet zo moeilijk.

In geval van nood heb je altijd nog de Nederlandse importwinkels...

Ik mis eigenlijk vooral vla!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door vana »

Ik kocht meestal plakken Swiss Cheese, die lijken nog het meest op de Nederlandse kaas vind ik.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door roelb »

Wellicht dat je toch beter kunt afstappen van de kant-en-klaar produkten, want daarin is de amerikaanse smaak nu eenmaal anders. Plant ergens thuis wat verse kruiden en koop bouillon en verse groente voor je soepjes. Zo gemaakt, en als je idd wat meer maakt en invriest kun je dat later weer makkelijk opwarmen.

Als je geen lekker brood kunt vinden dan kun je het ook altijd zelf bakken. Maar heeft die Albertsons geen in-house bakery? Meestal zijn daar wel de lekkere broden te vinden. En kazen, tja, dat blijft lastig. Als je het er voor over hebt kun je meestal wel geimporteerde kazen vinden bij de specialty cheeses. En anders de webwinkels zoals igourmet.com. Of gewoon een paar maandjes leven op bagels met philadelphia ;-). Overigens, kaas is natuurlijk niet echt "gezond"..

Voor wat betreft de jus d'orange: simply orange of minute maid bijvoorbeeld. Of nog beter: gewoon lekker vers!

Roel.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door 6foot6 »

Deze, uit de Walmart
cheese.JPG
cheese.JPG (34.4 KiB) 2991 keer bekeken
bevalt mij nog het best
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door kastelke »

Die Simply Orange vind ik ook lekker, met pulp. Ik koop ze in een plastic fles van 1 gallon.

Kaas is hier ook een probleem. Tenzij ik naar de duurdere verse kazen uit Quebec ga (maar die zijn zoooo duur!)
Provolone, Havarti, Cheddar, swiss cheese,... ik vind het allemaal maar niks. En zelfs de Leerdammer smaakt hier niet zoals hij dat in Belgie deed. :-( Kaas begint zo stilaan mijn grootste gemis te worden. Ik haal wel eens wat Poolse kazen zoals Babuni, maar het is toch niet je van het.

Soep moet je vers maken. In het ergste geval: 1 pak (chicken) broth + 2 ajuintjes + 1 groot blik tomaten + 1 blik tomatenpasta. Veel lekkerder dan die blikken soep en ook geen werk.
Of 1 pak broth + wat van die diepvriesgroenten (prei, selder, wortelen,....).
Maar gewoon verse groenten snijden en wat bouillonblokjes (heb je Knorr al gevonden?) is nog het lekkerste.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door roelb »

kastelke schreef:Kaas is hier ook een probleem. Tenzij ik naar de duurdere verse kazen uit Quebec ga (maar die zijn zoooo duur!)
igourmet.com, heeft echt alles!
Soep moet je vers maken. In het ergste geval: 1 pak (chicken) broth + 2 ajuintjes + 1 groot blik tomaten + 1 blik tomatenpasta. Veel lekkerder dan die blikken soep en ook geen werk.
Of 1 pak broth + wat van die diepvriesgroenten (prei, selder, wortelen,....).
Maar gewoon verse groenten snijden en wat bouillonblokjes (heb je Knorr al gevonden?) is nog het lekkerste.
Oeps, kookinstinct gaat aan ;-). Als je een lekker tomatensoepje wilt maken:

- Sjalotje (shallot) snijden, niet superfijn maar ook niet grof. Als je geen sjalotten kunt vinden dan een klein (niet zoet) uitje of bosuit (scallion, green onion).
- Half gourmet knoflookje of twee teentjes gedroogde knoflook fijnpersen en hakken
- Wat olijfolie in de pan verwarmen (niet te heet!) en lookje en sjalotje fruiten. Knoflook moet niet bruin worden (bitter!)
- Twee theelepeltjes mosterd toevoegen (gewone dijon)
- Als de ui glazig wordt een flinke scheut cognac toevoegen en flamberen.
- Goed doorroeren en als de alcohol grotendeels weg is (vlam wordt minder) dan afblussen met witte wijn, half flesje oid.
- Wat bouillon toevoegen. Je kunt zelf kiezen of je een kruidenbouillon of een kippen- of vleesbouillon neemt. Je kunt gewoon herb-ox blokjes kopen bij je Albertson's.
- Wat basilicumblaadjes hakken en toevoegen
- Half litertje water toevoegen en dit (rustig) laten pruttelen

- Ondertussen wat tomaten pellen, ongeveer 1kg (even in kokend water tot ze barsten, dan haal je zo het vel eraf)
- Het vlees van de tomaten pureren (als je wilt kun je eventueel snijden en ontpitten, maar dat hoeft niet) en toevoegen aan de soep.
- Rustig laten koken, ongeveer 10 minuutjes. Op smaak brengen met wat peper en eventueel zout

- Ondertussen wat room (100ml oid) mengen met een of twee eidooiers en een klein scheutje azijn.

- Nadat de soep /van de kook/ is het roommengsel voorzichtig inmengen en opdienen. Eventueel garneren met zongedroogde tomaatjes (even meewarmen) en wat basilicumblaadjes.

Variaties:

- Mascarpone toevoegen (laatste fase, wel even meewarmen). Eventueel wat minderen met room in dit geval
- Gehaktballetjes (even gehakt met paneermeel en ei maken, kwartiertje laten rusten in de koelkast, balletjes draaien en apart bakken met een uitje en knoflook. Op smaak brengen met zou en peper). Daarna kort meekoken in de laatste fase van de soep.
- Verse groente (waarom diepvries?) meebakken en/of koken. Stukje prei, worteljulienne, etc.

Eet smakelijk!

Roel.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door Petra/VS »

Een andere manier om gezond te eten is door gewoon heel anders te eten, dan je in Nederland deed. Je woont in een gebied dichtbij de Mexicaanse grens, dus probeer eens wat tex-mex. Maak taco's of fajita's, eet een lekkere wrap voor lunch in plaats van een boterham met kaas. Hier een website met allerlei wrap recepten, maar er zijn allerlei combinaties te bekennen. Tomatensoep vind ik hier vaak te zoet, maar bij de Trader Joe's hebben ze pakken soep, die wij wel lekker vinden.

Dat er bij Trader Joe's alleen ongezonde dingen te koop zouden zijn vind ik echt onzin. Juist daar hebben ze wel lekker brood (weleens spelt geprobeerd?) en in de vrieskist gezonde Indiase en Thaise kant en klare maaltijden, bijvoorbeeld. Ook hun linzensoep in blik is een lekkere maaltijd. Wat yoghurt betreft eten wij altijd Griekse yoghurt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door LittlePhoenix »

Denk dat je het beste je Nederlandse ideeen uit het raam kan gooien en proberen om meer 'local' recepten te gebruiken. (heb ik zelf ontzettend veel moeite mee nu ik zwanger ben! Heb zooooooooooo'n trek in een gewoon bammetje met kaas of een lekker bakje kwark en en en...maar goed, dat verkopen ze hier nu eenmaal niet).

Gezond eten is hier echt wel mogelijk als je maar niet blijft vasthouden aan de Nederlandse smaak. Lekkere kaas is hier moeilijk te krijgen maar ik vind de sharp of medium Cheddar toch wel te eten. Swiss dan weer echt niet. Da's dus persoonlijk. Ga eens naar de kaasbalie en vraag of je een klein stukje mag proeven van verschillende soorten.
Lekker brood is ook moeilijk te vinden, zeker als je weinig winkels in de buurt hebt. De Walmart en de Maceys hier verkopen Sara Lee Whole Wheat en dat is redelijk te eten. Helemaal als je het in de toaster stopt. Luxe brood zoals sommige andere leden beschrijven kan ik hier in ons kleine stadje niet kopen dus geen idee of dat beter is.
Maar whole wheat tortillas zijn ook lekker! Zeker als je een beetje lekker 'konijnenvoer' kan kopen daar. Tomaten, spinazie, sla, wortels enz zijn heel geschikt om een tortilla nog lekkerder en gezond te maken. Streepje hotsauce (of sambal of iets dergelijks) op de tortilla, lekker beleg erop, even in de microwave en yummie! Heerlijke gezonde lunch.

Lekkere soep moet je inderdaad zelf maken. Al vind ik de Campells gumbo wel te eten als ik echt helemaal geen tijd heb en geen andere keus heb. En de kleine blikjes met cream of mushroom/chicken/onionsoup zijn handig om saus mee te maken als je weinig tijd hebt.
Verder vooral veel met verse groenten enzo koken en weinig kant en klaar. Al moet je dan wel het geluk hebben dat je lekkere groenten kan kopen daar, da's hier vaak errug moeilijk.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door LittlePhoenix »

En je kan natuurlijk ook zelf brood maken! Met de hand of in een breadmaker. Zeker als je in je eentje bent (heb ik dat goed begrepen uit je openings post?) kan je met een simpele breadmaker makkelijk genoeg brood maken. Met ons gezin van 5, binnenkort 6 is het een beetje lastig. 1 brood uit de breadmaker is net genoeg voor lunch voor het hele gezin. Beetje lastig dus als er ook nog ontbijt of avondeten met brood geregeld moet worden.
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door Staceybeesie »

Ik ga juist voor de soup naar de Traders Joe, hahaha. (en voor de bloemen)
De roasted red pepper/tomato soep is echt zalig. Is organic en zit in liter pakken.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, Petra, ik ben niet thuis en was de naam vergeten, maar dat is dus precies de soep, die ik bedoelde.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sanne87
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2011, 11:18

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door Sanne87 »

Alvast dank voor alle tips en het meedenken allemaal. Ga zeker de producten die jullie benoemen en hier te verkrijgen zijn uitproberen! En inderdaad, maar mijn Nederlandse ideeën tijdelijk even overboord gooien en meer bijvoorbeeld wraps maken, erg goed idee. Vind Trader Joes inderdaad al veel beter dan Albertsons en zeker ook gezonde producten, maar zijn vaak alsnog veel verschillende merken, dus vandaar jullie als ervaringsdeskundigen tips gevraagd. Had bijvoorbeeld al bij Trader Joes de whole weet pita chips gevonden (al is dit misschien niet erg gezond) erg lekker! En verder sla, tomaten, avocado's etc smaken er erg goed en zijn goedkoper dan Albertsons. Ga zeker even proberen om tomatensoep zelf te maken (zo moeilijk is het inderdaad niet, maar unox is altijd wel makkelijk ;)). Vind het juist leuk om ook nieuwe dingen in een land te proberen die in NL niet te verkrijgen zijn, dus tips over bepaalde producten/merken die ik zeker hier uit moet proberen blijven altijd welkom! En tsja wat betreft brood en kaas.. misschien niet zo gezond, maar blijf toch een echte Nederlandse ;-)
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door 1250 »

:offtopic: Wat Petra/VS in haar eerste post zei heb ik ook heel erg gemerkt. In NL was ik verzot op broodjes carpaccio, hier durf ik ze met geen vinger aan te raken, omdat ik weet dat het toch nooit hetzelfde zou smaken als in NL. Maar in NL zou ik dan weer nooit Mexicaans/Tex-Mex eten, omdat ik weet dat het toch slecht is in vergelijking met wat ik hier in de VS kan krijgen.

Je moet proberen je dagelijkse etensstijl denk ik om te zetten naar het land waarin je woont, en niet met man en macht proberen vast te houden aan wat je altijd in je thuisland at.
Zo eet ik hier in Colorado twee keer per dag warm (lunch en diner), dat zorgt er alleen wel voor dat ik rond 15:00 nooit koekjes ga eten, wat ik in NL wel deed. Dat balanceert het allemaal een beetje.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door dutch_in_seattle »

Petra/VS schreef:Dat er bij Trader Joe's alleen ongezonde dingen te koop zouden zijn vind ik echt onzin. Juist daar hebben ze wel lekker brood (weleens spelt geprobeerd?) en in de vrieskist gezonde Indiase en Thaise kant en klare maaltijden, bijvoorbeeld. Ook hun linzensoep in blik is een lekkere maaltijd. Wat yoghurt betreft eten wij altijd Griekse yoghurt.
Helemaal mee eens. Het is zo'n onzin dat je in de V.S. niet gezond zou kunnen eten. Er is keuze te over, zowel qua restaurants als in supermarkten.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door hemmie »

Ik moest ook even wennen toen we hier net waren, maar ik heb aardig mijn draai gevonden nu. Ik maak wel veel meer zelf, o.a. soep dus. De basisingredienten kun je meestal wel vinden.

Verder vind ik het aanbod wel sterk afhangen van de supermarkt waar je bent. Ik doe dus echt nooit boodschappen bij Walmart of target, daar kan ik nooit vinden wat ik hebben moet. Hier in texas zijn er zat (lokale) ketens die wel een goed assortiment hebben, maar ik ken dan weer de supermarkten die jij noemt niet.
Wat kaas betreft eten wij bij voorkeur Muenster, en af en toe een Cheddar (niet de milde). Maar ik kan hier ook prima slagen voor franse kazen, en ook wel wat nederlandse, al is het wel prijzig allemaal. Gelukkig hebben ze soms aanbiedingen.
Veel supermarkten hebben wel een afdeling met vers brood, als je daar wat gaat proberen zit er vast wel wat van je gading tussen. Ik vind dat brood alleen niet zo handig met bewaren en mee naar school enzo, dus we hebben doordeweeks meestal fabrieksbrood, maar dan koop ik na wat uitproberen alleen het whole wheat van Mrs. Baird, maar dat is volgens mij ook regionaal. Kon het in Florida in elk geval niet vinden, en het brood dat ik daar toen kocht werd een stuk minder gewaardeerd. Verder heeft onze HEB supermarkt ook afbakbrood, made in Holland :D , dus daar ontbijten wij op zondag vaak mee.

Wat warm eten betreft heb ik me niet eens echt hoeven aanpassen, ik heb inmiddels vrijwel alle ingredienten die ik nodig heb wel ergens gevonden (of in elk geval een goed alternatief, als het een beetje anders smaakt is ook geen drama). Maar, daarvoor moet ik dan soms ook wel naar de chinese of indiase winkel, en naar de juiste supermarkt, dus zonder auto kan ik me voorstellen dat je wat beperkter bent.

Edit: Wij eten hier overigens zonder problemen heel gezond, zeker vergeleken met de afgelopen 4 jaar toen we in India woonden. Kinderen groeien hier als kool en zijn nooit ziek, en ondanks alle waarschuwingen is mijn man nog totaal niet aangekomen sinds we hier zijn (ik zelf wel, maar dat komt door de zwangerschap :wink: ). En dat gezond eten kost echt geen moeite, verse groenten en fruit in overvloed. Maar, dan moet je wel vaak zelf koken, ik vind het eten in de restaurants niet altijd even gezond, al kun je na de menukaart goed doorgespit te hebben meestal wel een aardige optie vinden.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door Dento »

Wat kaas betreft: ik heb sinds kort Tillamook kaas ontdekt (Medium Cheddar) en die smaakt helemaal niet naar cheddar, maar meer naar een jong belegen kaas. Erg lekker, ook in blokjes.

Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door TedjevanEs »

Sargento verkoopt al een tijdje Goudse kaas in de meeste Amerikaanse supers. Tis niet helemaal hetzelfde en lijkt het meeste op jong belegen...

Afbeelding

Deze lijkt aardig op NL yoghurt (iets minder zuur)

Afbeelding
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Gezond eten in Amerika

Bericht door dutchie_in_boston »

Je hebt toegang tot een Trader Joe's en kunt weinig gezonds vinden? Jeetje. Naast Whole Foods is dat mijn favoriete keten. Wat Petra zegt, yoghurt is hier inderdaad anders, maar misschien griekse yoghurt? Ik eet graag een whole wheat pita broodje met hummus, plak kaas, avocado, en tabouleh salade - alles van TJs. Mijn TJs heeft wel 100 soorten kaas, inclusief Gouda en Oude A'dammer. Ik meen dat ze verschillende producten in verschillende staten hebben, maar ik vind veel van hun broden smakelijk. Geroosterd plakje brood met almond butter, lekker snackje. Ze verkopen zakken met Southern Greens die wij erg lekker vinden voor dinner - veel mensen vinden ze te sterk van smaak. Hun vegetable trays met tomaat/broccoli/jicama/worteltjes snack ik binnen 10 minuten leeg. Ze verkopen een bak met aziatische groenten, dat samen met één van hun 3-minuten-in-de-magnetron rijst is een snelle dinner. Bakje met oven-roasted kip, of pulled pork, of gerookte zalm - hartstikke makkelijk voor een salade (die ze in zakken verkopen) of om mee te koken. Ze hebben goede vleeswaren - heerlijke worstjes voor op de bbq. Ik vind pizza niet lekker, maar hun diepvries pizza moet erg lekker en gezond zijn. En dan natuurlijk altijd een gratis kop koffie (of thee) en een bakje eten proeven - geen idee of ze dat in iedere staat doen? En nee, ik werk niet voor Trader Joe's :lol:.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer