Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reservatie campground via recreation.gov
-
Sassya
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: reservatie campground via recreation.gov
Als je vanuit de lijst werkt, moet je een keer extra klikken, dus kost meer tijd dan als je plekken al klaar hebt staan. Je kunt ook 1 scherm open hebben staan met een lijst en de rest van de schermen met verschillende plekken. Zo waren wij het eerst van plan. Maar na tip van iemand op het forum hebben wij dat plan laten varen en alleen schermen met plekken open gezet. En dat heeft voor ons gewerkt in ieder geval.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Sassya heeft gelijk.
Je kunt beter alle specs al aangeven. Dus data en lengte van camper (indien camper) etc. Dan kies je al een plek en vraag je om details. Dat doe je zo voor een paar tabbladen en dan ga je ze steeds verversen tot er 1 gaat laden dan de rest ook verversen en vingers gekruist houden.
Maak je geen zorgen om non electric of die andere .. alles is zonder elektra. Alleen de lengte van RV is wel van belang!!! Hoe groter hoe minder keus je uit plekken hebt. Je kunt ook tevoren (dag ervoor of zo) al foto's van de plekken bekijken of op de plattegrond. Ik had een heel aantal plekken aan de rivier.. iets lichter mbt zon en aan een kant geen buren.... wellicht wel beren.
Ik denk dat deze werkwijze sneller resultaten geeft omdat de website/ systeem/ server dan niet zelf alle plekken hoeft af te gaan....
Hopelijk werkt het bij jouw ook; zoals bij veel mensen afgelopen jaar iig wel. Maar soms lukt het ook niet.
Je kunt beter alle specs al aangeven. Dus data en lengte van camper (indien camper) etc. Dan kies je al een plek en vraag je om details. Dat doe je zo voor een paar tabbladen en dan ga je ze steeds verversen tot er 1 gaat laden dan de rest ook verversen en vingers gekruist houden.
Maak je geen zorgen om non electric of die andere .. alles is zonder elektra. Alleen de lengte van RV is wel van belang!!! Hoe groter hoe minder keus je uit plekken hebt. Je kunt ook tevoren (dag ervoor of zo) al foto's van de plekken bekijken of op de plattegrond. Ik had een heel aantal plekken aan de rivier.. iets lichter mbt zon en aan een kant geen buren.... wellicht wel beren.
Ik denk dat deze werkwijze sneller resultaten geeft omdat de website/ systeem/ server dan niet zelf alle plekken hoeft af te gaan....
Hopelijk werkt het bij jouw ook; zoals bij veel mensen afgelopen jaar iig wel. Maar soms lukt het ook niet.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb er ook wel altijd de lijst bij open. Het eerste jaar 8 tabbladen openstaan met plekken, welke alle 8 niet geaccepteerd werden, toen naar de lijst gegaan en daar wel raak. Let wel: dit was voor een plek in oktober 
-
OrangeDaisy
- Amerikafan
Goh, ik vind het toch wel spannend hoor, dat boeken! Maar als jullie gaan oefenen, boeken jullie dan echt? Of stop je op het moment dat je cc-gegevens moet gaan invullen? (ik neem aan dat je altijd nog kunt annuleren)
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je je gegevens van CC niet opgeeft verloopt de boeking gewoon na 15 min. Dus dat stuk kun je overslaan gewoon even bekend worden met heo het systeem werkt. Stappen doorlopen.
Ik wil proberen voor begin augustus een plek te bemachtigen op één van de Pines campgrounds. Zijn er plekken die jullie kunnen aanbevelen? Ik heb al even op de site de foto's bekeken, maar dat zegt me niet zoveel. Ik zie dat er wel mooie plaatsen zijn, maar ik weet niet hoe de ligging is. Of maakt dat allemaal niet uit en zijn alle plekken goed?
Claudia
Claudia
Oeps, even vergeten: het gaat om Yosemite en we reizen met een camper van 25 ft.
Claudia
Claudia
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lengte kan wel invloed hebben. Nu is 25 ft in USA niet zo groot maar ik zou het wel bij de specs invoeren dat scheelt zoeken in de lijst.
Qua plaatsen ja maakt niet zoveel uit ik heb toen gekeken naar plekken aan de rivier, op upper en north. Wij hadden uiteindelijk plek op Upper maarNOrth is ook goed.
Ik kijk altijd of ik echt tussen 2 plekken kom of dat het aan 1 kant open is ... verder is het naar mate je verder van de rivier komt wat donkerder onder debomen bij rievier nog wta licht/ zon. ' snachts is het sowieso donker
Hier mijn nummers die ik had gekozen om te reserveren:
Lower Pines 022 023 035 036 037 038!! 041!! 045 047 058 060!! 062 064 066 op 41 stonden wij.
North Pines 501 503 505 506!! 507 509 511 520!!! 522!!! 524!!! 526!!!
Upper Pines 004 049 051 052 053 061 092 099 122 154 155!! 156!! 159 232 234!! 236!! 238!!
MIsschien heb je er wat aan.
Wij hadden ook een 25 ft maar kijk nu wel even goed of al die nummers voor 25ft goed zijn want dat weet ik niet meer.
Qua plaatsen ja maakt niet zoveel uit ik heb toen gekeken naar plekken aan de rivier, op upper en north. Wij hadden uiteindelijk plek op Upper maarNOrth is ook goed.
Ik kijk altijd of ik echt tussen 2 plekken kom of dat het aan 1 kant open is ... verder is het naar mate je verder van de rivier komt wat donkerder onder debomen bij rievier nog wta licht/ zon. ' snachts is het sowieso donker
Hier mijn nummers die ik had gekozen om te reserveren:
Lower Pines 022 023 035 036 037 038!! 041!! 045 047 058 060!! 062 064 066 op 41 stonden wij.
North Pines 501 503 505 506!! 507 509 511 520!!! 522!!! 524!!! 526!!!
Upper Pines 004 049 051 052 053 061 092 099 122 154 155!! 156!! 159 232 234!! 236!! 238!!
MIsschien heb je er wat aan.
Wij hadden ook een 25 ft maar kijk nu wel even goed of al die nummers voor 25ft goed zijn want dat weet ik niet meer.
Dank je, Isis! Ik ga kijken.
En nu maar hopen dat het lukt om ook te reserveren....
Claudia
En nu maar hopen dat het lukt om ook te reserveren....
Claudia
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als het niet lukt om klokslag 16:00, dan niet meteen opgeven. Er zijn ook de nodige plekken die om 16:00 geclaimd worden maar vervolgens verlopen omdat mensen op meerdere plekken succes hadden en dus een kwartier 'rijk' zijn of bv omdat het maar voor het oefenen was .... Om 16:15 is er dan als het goed is weer een kans. Ik zou dan absoluut via de lijst werken, want per kavel is dan niet meer te doen.
Het blijft bijzonder en eigenlijk niet leuk, maar ja, 't is niet anders.
Het blijft bijzonder en eigenlijk niet leuk, maar ja, 't is niet anders.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Ik moet op 15 maart boeken, dan is het om 15.00 uur, toch?
Als ik naar de site ga (recreation.gov), dan krijg ik niet het scherm zoals in de Yosemite-handleiding op de Alles Amerika-site staat. Ik zie dan niet het 'camping' tabblad, maar de rest is wel ongeveer hetzelfde. Ik heb even geoefend, als ik alles invul dan krijg ik de campgrounds in Yosemite te zien, daar staat dan bij welke plekken vrij zijn en welke niet. Maar dat zie ik natuurlijk niet als de plekken nog niet te boeken zijn. Dus hoe kan ik dan bepaalde plekken klaarzetten in een tabblad?
Claudia
Als ik naar de site ga (recreation.gov), dan krijg ik niet het scherm zoals in de Yosemite-handleiding op de Alles Amerika-site staat. Ik zie dan niet het 'camping' tabblad, maar de rest is wel ongeveer hetzelfde. Ik heb even geoefend, als ik alles invul dan krijg ik de campgrounds in Yosemite te zien, daar staat dan bij welke plekken vrij zijn en welke niet. Maar dat zie ik natuurlijk niet als de plekken nog niet te boeken zijn. Dus hoe kan ik dan bepaalde plekken klaarzetten in een tabblad?
Claudia
-
De Bakkertjes
- Amerikafan
15 maart is het om 15.00.00 uur. Zet je klok van de computer exact gelijk m.b.v. een wereldtijd site bijv. http://www.timeanddate.com/worldclock/ vooral de seconden zijn belangrijk zodat je straks op .00 kan drukken.
Als je nu je data ingeeft en zoveel mogelijk doorklikt kan je nu al een plek kiezen (klik op facility map en je ziet waar de plek ligt, dan de plek aanklikken). Je ziet dan de data onderstreept met een geel lijntje, daaronder een N van nog niet beschikbaar. Daaronder zie je de button Book these dates met een gele stip. Op deze button moet je straks precies op tijd drukken.
Vorig jaar was mijn strategie voor een weekend in augustus om juist niet de ultieme plek te selecteren maar één daar in de buurt, in de hoop dat zo'n soort plek bij minder mensen de eerste keus is.
Succes, Saskia
Als je nu je data ingeeft en zoveel mogelijk doorklikt kan je nu al een plek kiezen (klik op facility map en je ziet waar de plek ligt, dan de plek aanklikken). Je ziet dan de data onderstreept met een geel lijntje, daaronder een N van nog niet beschikbaar. Daaronder zie je de button Book these dates met een gele stip. Op deze button moet je straks precies op tijd drukken.
Vorig jaar was mijn strategie voor een weekend in augustus om juist niet de ultieme plek te selecteren maar één daar in de buurt, in de hoop dat zo'n soort plek bij minder mensen de eerste keus is.
Succes, Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 4878 Weergaves
-
Laatste bericht door 1 ste x USA
-
- 7 Reacties