Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis R&E: augustus 2012
Reis R&E: augustus 2012
Hoi allemaal!
In augustus willen wij (beide 25) 15 dagen een rondreis maken door het zuidwesten van de VS. Nou zijn wij nog nooit in Amerika geweest en zodoende zitten we met nogal wat vragen. Ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.
Allereerst de te maken reis:
Ik had zelf gedacht om te starten in LA en van daaruit een rondreis te maken: of een rondje en weer eindigen in LA of terugvliegen vanaf Phoenix.
De volgende plekken zouden we sowieso graag in onze route op willen nemen:
- Los Angeles
- San Francisco
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Yosemite NP
- Death Valley
- Zion NP
- Sequoia NP
Daarnaast zijn we met z'n tweeën en kunnen we allebei een gedeelte van de route rijden. Maar ik heb geen idee hoeveel miles we per dag kunnen afleggen. Natuurlijk is het ook een beetje vakantie en dus willen we niet na die twee weken vermoeid thuis komen.
Ik heb ook rondgekeken bij reisorganisatie en daar worden allemaal georganiseerde reizen aangeboden die ook langs de hoogte punten komen. Nadeel van deze georganiseerde reizen vind ik dat je niet je eigen weekindeling kunt maken. Maar omdat we nog nooit in Amerika zijn geweest, weet ik niet of het haalbaar is om de reis helemaal vanuit Nederland te plannen.
Wat zijn jullie ervaringen met het plannen van een rondreis in de VS?
Heeft iemand ideeën over een mogelijke route?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
In augustus willen wij (beide 25) 15 dagen een rondreis maken door het zuidwesten van de VS. Nou zijn wij nog nooit in Amerika geweest en zodoende zitten we met nogal wat vragen. Ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.
Allereerst de te maken reis:
Ik had zelf gedacht om te starten in LA en van daaruit een rondreis te maken: of een rondje en weer eindigen in LA of terugvliegen vanaf Phoenix.
De volgende plekken zouden we sowieso graag in onze route op willen nemen:
- Los Angeles
- San Francisco
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Yosemite NP
- Death Valley
- Zion NP
- Sequoia NP
Daarnaast zijn we met z'n tweeën en kunnen we allebei een gedeelte van de route rijden. Maar ik heb geen idee hoeveel miles we per dag kunnen afleggen. Natuurlijk is het ook een beetje vakantie en dus willen we niet na die twee weken vermoeid thuis komen.
Ik heb ook rondgekeken bij reisorganisatie en daar worden allemaal georganiseerde reizen aangeboden die ook langs de hoogte punten komen. Nadeel van deze georganiseerde reizen vind ik dat je niet je eigen weekindeling kunt maken. Maar omdat we nog nooit in Amerika zijn geweest, weet ik niet of het haalbaar is om de reis helemaal vanuit Nederland te plannen.
Wat zijn jullie ervaringen met het plannen van een rondreis in de VS?
Heeft iemand ideeën over een mogelijke route?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Laatst gewijzigd door elel op 11 jan 2012, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Rondreis Zuidwesten augustus 2012
De meesten boeken de vliegtickets en auto- of camperhuur los van elkaar zodat je je eigen reis kan indelen.
Wat jullie willen is voor 2 weken teveel, als je alles wil zien wat jij noemt moeten er 3 weken voor uitgetrokken worden.
Je zou in SF kunnen starten en dan bijv. via Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Grand Canyon naar Phoenix en dan is het toch al gauw jakkeren vrees ik...
Wanneer wil je reizen?
Wat jullie willen is voor 2 weken teveel, als je alles wil zien wat jij noemt moeten er 3 weken voor uitgetrokken worden.
Je zou in SF kunnen starten en dan bijv. via Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Grand Canyon naar Phoenix en dan is het toch al gauw jakkeren vrees ik...
Wanneer wil je reizen?
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Reis R&E: augustus 2012
Bedankt voor je reactie!
We wilen vertrekken rond 26 juli en terugkomen rond 11 augustus.
Ik zal eens kijken of we de reis misschien kunnen verlengen of plaatsen kunnen schrappen...
We wilen vertrekken rond 26 juli en terugkomen rond 11 augustus.
Ik zal eens kijken of we de reis misschien kunnen verlengen of plaatsen kunnen schrappen...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Rondreis Zuidwesten augustus 2012
Hallo elel,
Ik ben afgelopen jaar in nov 10 dagen naar de USA geweest en heb daar een rondje gamaakt: Vegas - Zion NP - Bryce - GC - Page - Zion - Vegas Rijdend is dat goed tedoen en je kunt ook nog wat zien.
Je kunt wel zo veel mogelijk willen zien maar zie je dan ook echt wat ? Ik heb in die 10 dagen alleen maar een eerste impressie opgedaan en ga in mei terug om meer te zien.
Met hetgeen je geschreven hebt wat je wilt zien zou ik je adviseren idd meer tijd daarvoor uit te trekken. Gewoon info op het WWW zoeken ( en hier natuurlijk) en zelf boeken. Kan best en maakt je ook veel flexibeler als een georganiseerde reis. Dat laatste kan best relaxt zijn als je geen zin hebt zelf iets uit te zoeken en snel veel wilt zien voor een impressie.
tip: lees eens wat reisverslagen van bv Marianne en Michelly: daar steek je zeker wat van op !
Ik boek vaak via expedia en ben daar heel tevreden mee.
Succes en veel leerzame momenten hier.
Ik ben afgelopen jaar in nov 10 dagen naar de USA geweest en heb daar een rondje gamaakt: Vegas - Zion NP - Bryce - GC - Page - Zion - Vegas Rijdend is dat goed tedoen en je kunt ook nog wat zien.
Je kunt wel zo veel mogelijk willen zien maar zie je dan ook echt wat ? Ik heb in die 10 dagen alleen maar een eerste impressie opgedaan en ga in mei terug om meer te zien.
Met hetgeen je geschreven hebt wat je wilt zien zou ik je adviseren idd meer tijd daarvoor uit te trekken. Gewoon info op het WWW zoeken ( en hier natuurlijk) en zelf boeken. Kan best en maakt je ook veel flexibeler als een georganiseerde reis. Dat laatste kan best relaxt zijn als je geen zin hebt zelf iets uit te zoeken en snel veel wilt zien voor een impressie.
tip: lees eens wat reisverslagen van bv Marianne en Michelly: daar steek je zeker wat van op !
Ik boek vaak via expedia en ben daar heel tevreden mee.
Succes en veel leerzame momenten hier.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Als je gaat boeken (of prijzen kijken) bij expedia, zoek dan op vlucht + 1 of meer dagen een hotel, kan enorm schelen in de prijs. Wij zoeken dan altijd een hotel voor de eerste of de laatste dag(en).
Verder zijn er erg veel boekingssites voor hotels, niet direct boeken maar hetzelfde hotel even googelen, dan vind je meer prijzen en die verschillen soms ook behoorlijk.
Succes met plannen, Lyan
Verder zijn er erg veel boekingssites voor hotels, niet direct boeken maar hetzelfde hotel even googelen, dan vind je meer prijzen en die verschillen soms ook behoorlijk.
Succes met plannen, Lyan
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hebben meestal ook maar ongeveer 2 weken om op reis te gaan.
in zomer 2010 deden wij een typisch rondje zuidwest, was prima te doen en deden veel meer plekken aan dan jij wil doen.
(sequoia hebben we wel niet gedaan maar die grote bomen kan je ook in yosemite zien).
Een goed idee kan zijn bvb heen vliegen op LA, dan via de kustweg (mooi!) naar SF, en zo via yosemite - death valley - zion - page - grand canyon naar Las Vegas om van daar terug te vliegen.
hier kan je ons reisverslag vinden
http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
in zomer 2010 deden wij een typisch rondje zuidwest, was prima te doen en deden veel meer plekken aan dan jij wil doen.
(sequoia hebben we wel niet gedaan maar die grote bomen kan je ook in yosemite zien).
Een goed idee kan zijn bvb heen vliegen op LA, dan via de kustweg (mooi!) naar SF, en zo via yosemite - death valley - zion - page - grand canyon naar Las Vegas om van daar terug te vliegen.
hier kan je ons reisverslag vinden
http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
Bedankt voor de tip! Het lijkt me inderdaad een goed plan om een enkele reis te pakken en Las Vegas ligt naar mijn mening redelijk centraal om als eindpunt te te dienen.Tipsy_1 schreef:Een goed idee kan zijn bvb heen vliegen op LA, dan via de kustweg (mooi!) naar SF, en zo via yosemite - death valley - zion - page - grand canyon naar Las Vegas om van daar terug te vliegen.
Ik heb voorlopig de volgende reis uitbedacht.
Van Naar
Woensdag 25-07-2012 Dusseldorf-LA
Donderdag 26-07-2012 LA
Vrijdag 27-07-2012 LA - ??
Zaterdag 28-07-2012 ?? - SF
Zondag 29-07-2012 SF
Maandag 30-07-2012 SF - Yosemite NP
Dinsdag 31-07-2012 Yosemite NP
Woensdag 01-08-2012 Yosemite NP - Death Valley
Donderdag 02-08-2012 Death Valley - LV
Vrijdag 03-08-2012 LV - Zion NP
Zaterdag 04-08-2012 Zion NP
Zondag 05-08-2012 Zion NP - Page
Maandag 06-08-2012 Page - Flagstaff
Dinsdag 07-08-2012 Grand Canyon
Woensdag 08-08-2012 Grand Canyon - ??
Donderdag 09-08-2012 ??
Vrijdag 10-08-2012 ?? - LV
Zaterdag 11-08-2012 LV - Dusseldorf
Jullie reacties/aanbevelingen/do's/dont's zijn van harte welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eindigen in Phoenix is ook een mogelijkheid, dan ben je niet 2 keer in Las Vegas. Je kunt de overnachting in Flagstaff schrappen en Bryce toevoegen. Ook zou een overnachting tussen Yosemite en Death valley aan te raden zijn, bijvoorbeeld bij Lee Vining. Dat geeft je wat meer tijd voor Yosemite.
Marianne
Marianne
Helemaal eens bij de tips van Marianne.
In route gegoten krijg je dan:
Donderdag 26-07-2012 LA
Vrijdag 27-07-2012 LA - Morro Bay
Zaterdag 28-07-2012 Morro Bay - SF
Zondag 29-07-2012 SF
Woensdag 01-08-2012 Yosemite NP - Lee Vining
Donderdag 02-08-2012 Lee Vining - Death Valley
Vrijdag 03-08-2012 Death Valley -Las Vegas
Zaterdag 04-08-2012 Las Vegas - Zion NP
Zondag 05-08-2012 Zion NP
Maandag 06-08-2012 Zion NP - Bryce NP
Dinsdag 07-08-2012 Bryce NP - Page
Woensdag 08-08-2012 Page - Grand Canyon
Donderdag 09-08-2012 Grand Canyon - Sedona
Vrijdag 10-08-2012 Sedona - Phoenix
Zaterdag 11-08-2012 Phoenix - Dusseldorf
Als je echt wil kan je ook van LV terug vliegen. Dan kan je eventueel een stukje van R66 meepikken.
Bart
In route gegoten krijg je dan:
Donderdag 26-07-2012 LA
Vrijdag 27-07-2012 LA - Morro Bay
Zaterdag 28-07-2012 Morro Bay - SF
Zondag 29-07-2012 SF
Woensdag 01-08-2012 Yosemite NP - Lee Vining
Donderdag 02-08-2012 Lee Vining - Death Valley
Vrijdag 03-08-2012 Death Valley -Las Vegas
Zaterdag 04-08-2012 Las Vegas - Zion NP
Zondag 05-08-2012 Zion NP
Maandag 06-08-2012 Zion NP - Bryce NP
Dinsdag 07-08-2012 Bryce NP - Page
Woensdag 08-08-2012 Page - Grand Canyon
Donderdag 09-08-2012 Grand Canyon - Sedona
Vrijdag 10-08-2012 Sedona - Phoenix
Zaterdag 11-08-2012 Phoenix - Dusseldorf
Als je echt wil kan je ook van LV terug vliegen. Dan kan je eventueel een stukje van R66 meepikken.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Bedankt voor jullie reacties!Martin & Marianne schreef:Als je echt wil kan je ook van LV terug vliegen. Dan kan je eventueel een stukje van R66 meepikken.
We wilden graag vanaf LV terugvliegen omdat van daaruit een rechtstreekse vlucht vanAir Berlin gaat naar Dusseldorf en vanuit Phoenix hebben we dan een tussenstop.
Als we van de Grand Canyon naar Las Vegas willen rijden, waar kunnen we dan het beste een dag nog een tussenstop pakken?
Grand Canyon - Las Vegas kan prima in 1 dag rijden. Dus je hoeft geen stop te maken. Het rijden in de VS is een stuk relaxter als wat wij hier gewend zijn.
Als je veel van R66 wil doen is een tussenstop misschien toch het best. In Kingman of Needles
Bart
Bart
Grts, Bart
Dit is de route geworden:
Donderdag 26-07-2012 Dusseldorf - LA
Vrijdag 27-07-2012 LA
Zaterdag 28-07-2012 LA - Morro Bay
Zondag 29-07-2012 Morry Bay - SF
Maandag 30-07-2012 SF
Dinsdag 31-07-2012 SF - Yosemite NP
Woensdag 01-08-2012 Yosemite NP
Donderdag 02-08-2012 Yosemite NP - Lee Vining
Vrijdag 03-08-2012 Lee Vining Death Valley
Zaterdag 04-08-2012 Death Valley - LV
Zondag 05-08-2012 LV - Zion NP
Maandag 06-08-2012 Zion NP
Dinsdag 07-08-2012 Zion NP - Bryce NP
Woensdag 08-08-2012 Bryce NP - Page
Donderdag 09-08-2012 Page - Grand Canyon
Vrijdag 10-08-2012 Grand Canyon - LV
Zaterdag 11-08-2012 LV (met helicoptervlucht over de GC)
Zondag 12-08-2012 LV - Dusseldorf
We willen nu op zoek gaan naar het huren van een auto en het reserveren van verschillende hotels.
Hebben jullie tips voor het reserveren van een auto?
Zijn er tips voor hotels welke wij onderweg tegenkomen? Is het aan te bevelen in de national parks te slapen of beter niet? Daarnaast willen we graag in de steden er van verzekerd zijn dat de hotels in een veilige buurt zijn gelegen.
Ik neem aan dat ik de hotels gerust via internet kan reserveren?
Donderdag 26-07-2012 Dusseldorf - LA
Vrijdag 27-07-2012 LA
Zaterdag 28-07-2012 LA - Morro Bay
Zondag 29-07-2012 Morry Bay - SF
Maandag 30-07-2012 SF
Dinsdag 31-07-2012 SF - Yosemite NP
Woensdag 01-08-2012 Yosemite NP
Donderdag 02-08-2012 Yosemite NP - Lee Vining
Vrijdag 03-08-2012 Lee Vining Death Valley
Zaterdag 04-08-2012 Death Valley - LV
Zondag 05-08-2012 LV - Zion NP
Maandag 06-08-2012 Zion NP
Dinsdag 07-08-2012 Zion NP - Bryce NP
Woensdag 08-08-2012 Bryce NP - Page
Donderdag 09-08-2012 Page - Grand Canyon
Vrijdag 10-08-2012 Grand Canyon - LV
Zaterdag 11-08-2012 LV (met helicoptervlucht over de GC)
Zondag 12-08-2012 LV - Dusseldorf
We willen nu op zoek gaan naar het huren van een auto en het reserveren van verschillende hotels.
Hebben jullie tips voor het reserveren van een auto?
Zijn er tips voor hotels welke wij onderweg tegenkomen? Is het aan te bevelen in de national parks te slapen of beter niet? Daarnaast willen we graag in de steden er van verzekerd zijn dat de hotels in een veilige buurt zijn gelegen.
Ik neem aan dat ik de hotels gerust via internet kan reserveren?
Ziet er wel goed uit maar ik zou enkel geen helikoptervlucht doen vanuit Las Vegas, als je de dag ervoor aan de Grand Canyon geweest bent. Je kan gerust aan de GC zelf een tour boeken, zodat je een vlucht maakt over het diepste gedeelte van de canyon. Alles samen kost je dat een 2-tal uur. Wij deden dat in 2008 en is echt een aanrader.
Verder is je route dus wel goed te doen.
Bart
Verder is je route dus wel goed te doen.
Bart
Grts, Bart
Ik ben momenteel bezig met het reserveren van hotels. Maar heeft iemand tips voor een hotel in (de buut van) Lee Vining?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bovenaan het forum vind je de link naar de beoordelingen van hotels, campings, e.d. gegeven door de forumleden.
Voor het gemak hier ook even de link: http://beoordelingen.allesamerika.com/
Voor Lee Vining: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... g&staat=CA
Voor het gemak hier ook even de link: http://beoordelingen.allesamerika.com/
Voor Lee Vining: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... g&staat=CA
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik vind het een prachtige opgebouwde route met genoeg variatie en ook tijd voor de verschillende parken/steden. De helitour zou ik dus ook niet doen vanuit LV maar bij de GC zelf. Je kunt ook met een vliegtuigje, is goedkoper en je bent langer in de lucht én minder lawaai.
Voor autohuur kan ik je usareizen.de aanbevelen. Goede prijzen en prima service van dit Duitse bedrijf. Veel forumleden maken hier gebruik van inclusief mijzelf. Tot 72 uur van te voren kun de huur nog kosteloos wijzigen c.q. annuleren. Veel info over usareisen kun je vinden in het Vervoerforum.
Voor autohuur kan ik je usareizen.de aanbevelen. Goede prijzen en prima service van dit Duitse bedrijf. Veel forumleden maken hier gebruik van inclusief mijzelf. Tot 72 uur van te voren kun de huur nog kosteloos wijzigen c.q. annuleren. Veel info over usareisen kun je vinden in het Vervoerforum.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1386 Weergaves
-