Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verzekering te weinig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Anais_Lucy
Amerika-ontdekker

Verzekering te weinig

Bericht door Anais_Lucy »

Hallo,

Wij (beiden 22jaar) wilden ons auto boeken voor juli/augustus 2012. Aangezien wij < 25 jaar zijn hebben we sowieso het full option pakket.
Mijn papa (werkt in verzekering) heeft alles nagekeken en vindt deze verzekering véél te weinig.
Bv: aansprakelijkheid = max 1.000.000 dollar. Mij lijkt het enorm, maar in het slechtste geval, je rijdt iemand aan die heel zijn leven verlamd is, gekwetst is is blijkbaar 1 miljoen dollar suuuuuper weinig, en zeker voor de USA.

Wie weet een maatschappij waar de pakketten érg uitgebreid zijn?
Ik heb al gekeken naar Sunnycars (verzekerd tot 7,5 miljoen) maar de jongeren pakketten zijn blijkbaar niet beschikbaar voor zomer 2012. Daar gaan we morgen uiteraard voor bellen! Maar in tussentijds nog mogelijke opties die we kunnen nakijken?

Bedankt!
jaspernts
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verzekering te weinig

Bericht door jaspernts »

Wij zijn nu ook aan het twijfelen, tussen Usareisen en Sunnycars.
De WA verzekering van Sunnycars is inderdaad 7,5 miljoen euro. Die van Usareisen 'slechts' 1 miljoen dollar..

Aan de andere kant is Sunnycars wel bijna €220,- duurder voor 16 dagen (en 4 chauffeurs onder de 25).

Wie heeft deze twijfel al eerder gehad, ben benieuwd naar de beslissing!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb die twijfel nog nooit gehad. Eerste keer dat ik hoor de Sunny Cars voor 7.5 miljoen vergoed.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Volgens de voorwaarden heeft Sunny Cars inderdaad een extra WA/BA verzekering ven 7,5 miljoen euro ????
schellie
jaspernts
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jaspernts »

schellie schreef:Volgens de voorwaarden heeft Sunny Cars inderdaad een extra WA/BA verzekering ven 7,5 miljoen euro ????
schellie
Klopt.

De vraag van mij is: is deze verzekering aan te raden of is het gewoon weg overdreven?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Feit blijft dat de nederlander het meest oververzekerde volkje van de wereld is. Soms belachelijk oververzekerd.
Ik zou me er zelf niet zo druk overmaken.
Als er een ongeval is vind men uit voor hoeveel je verzekerd bent. Is dat voor een miljoen dan zullen ze daar voor gaan.
Voor 10 miljoen aanklagen heeft geen zin want dat heb je toch niet. Bovendien ben je buitenlander wat ook moeilijker vangen wordt.
Gewoon genieten en voorzichtig rijden
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Toen wij onze auto verzekerden in de VS werd ons ook verteld door de verzekeraar dat als je zelf niet veel geld hebt, een miljoen voldoende is. Ze kunnen niet meer van je halen en dat doen ze ook niet. Mocht je een huis in de VS bezitten (dat doen jullie niet natuurlijk) dan was het anders. Dit ging niet over een huurauto trouwens, wij woonden daar.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Deze WA verzekering zit gewoon in het pakket van Sunny Cars. Als de huur van de auto hierdoor duurder wordt, zou ik gaan voor die verhuurder die het gunstigste is in de catagorie auto die je wilt huren. Wel huren vanuit Europa, want dan zitten alle verzekeringen erbij
schellie
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

wanneer ben je genoeg verzekerd?
die vraag kan niemand beantwoorden voordat je de schade daadwerkelijk hebt veroorzaakt.
Er is altijd wel een schade te verzinnen die boven het verzekerde bedrag uitkomt,
zie het bizarre ongeval in Vaals van hedenochtend als voorbeeld (het begint met het uitwijken voor een overstekende hond),
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1123 ... oom__.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer