Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nine50: Tips voor onze eerste trip naar amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor onze eerste trip naar amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Emphy schreef:Februari 2011 hadden wij een stop in Page. (4 nachten) en toen hadden we het ook echt wel allemaal gezien.
Wat versta jij onder allemaal? Je kunt je er prima een week of langer vermaken, kijk maar eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor bezienswaardigheden in de buurt.

@nine50
Tussen Death valley en Yosemite zou je nog een extra stop kunnen plannen, dat geeft je in beide parken wat meer tijd, en ook tijd voor bijvoorbeeld Bodie.
Ik zou zelf liever wat meer tijd voor de GC uittrekken (en dan misschien een bezoekje aan Slide Rock SP op weg naar de GC). Dan heb je even een mooi rustpunt. Bryce zou met 1 overnachting kunnen, hoewel je daar wel weer prettig kunt kamperen, zowel in het park (primitief maar mooi) als vlak er buiten (Ruby's, met klein zwembad).
In de zomer zou ik niet heel veel tijd voor Page uittrekken want het is te warm om veel te wandelen dan. Antelope Canyon kost niet veel tijd, Horseshoe Bend ook niet. Ik geef toe dat ik geen Lake Powell fan ben. Wat mij wel leuk lijkt met een zoon van 12 is een raft tocht over de Colorado vanuit Page (tot aan Lee's Ferry).

Marianne
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik vond Page het minste van onze zuidwesten reis. Antelope is veel te druk en overpriced voor hetgeen ze bieden. Maar okee, wel 'n paar goedverkopende foto's weten te maken, dus de te hoge entreeprijs heb ik er wel weer uit. De Wave waren we niet ingeloot. Dorp is weinig aan. Het meer is ook saai, met trailerparks ipv gezellige resto's en terrasjes. Tenzij ik ooit Wave-garantie heb, hoef ik daar in elk geval nooit meer naartoe. We hadden er 2 nachten, maar het had makkelijk met 1 afgekund.
Monument Valley vond ik vele malen gaver! Was blij dat we daar ook 2 nachten hadden, die waren tenminste wél heel goed besteed.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het lijkt mij dat je voordat je naar Page gaat jezelf eens goed moet inlezen (o.a. op dit forum) wij zijn al verschillende keren in Page geweest in 2010 zelfs een week aan een stuk en hebben nu nog niet de helft van alle bezienswaardigheden gedaan.
Wel zal je als je meer van de omgeving wil zien een goede auto (4X4) nodig hebben en moet je de wil en conditie hebben om een flinke wandeling te maken maar dan zal je jezelft echt niet vervelen.
Page zelf moet je puur als overnachtingsplaats zien om de omgeving te verkennen de plaats zelf in niet veel aan.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html vanaf dag 9 voor een week Page e.o.
nine50
Amerika-ontdekker

Re: Reis nine50: Tips voor onze eerste trip naar amerika

Bericht door nine50 »

Het wachten met boeken heeft geloond!
Wij vliegen nu in de zomervakantie voor 714 pp.
heen op 5 aug naar LA
en terug op 27 aug vanaf SF.
Alles met Delta vanaf Brussel en korte overstap in NY.

Nu kan het echte plannen beginnen en zal ik de reis gaan uitzoeken 'day by day'
Inclusief alle tips die jullie tot nu toe gegeven hebben, waarvoor mij dank!

America, here we come!
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Misschien is het een goed plan om jouw schema een kere te posten want het blijft mij wat vaag wat je nu wilt gaan doen. Anderen posten steeds een schema dat je wel aanspreekt maar wat jij zelf wilt is me niet zo duidelijk. Hbe je al duidelijk wat je zou willen dan is het makkelijker om dat te posten dan kunnen we makkelijker en duidelijker tips geven voor aanpassingen die wij aanraden. Maar dan is het wel toegespitst op jouw wensen.

Wat Elninjo zegt van Page is erg persoonlijk. Ja de plaats is niet zo bijzonder, maar dat vind ik van veel plaatsen. Rondom Page is echter wel veel te doen aan wandelingen. Dat geldt ook voor Moab maar dat lijkt me nu voor jullie wat ver uit de richting. Met 2 nachten in Page kun je een aantal dingen doen.

Je zegt dat je niet steeds on the road wilt zijn maar als je je tentje ergens opzet en naar dingen toegaat ben je ook on the road.. Ik zou er toch voor kiezen om zeker langs de kust (als je dat nog aandoet) steeds een stukje op te schuiven. Wij reden eerst van LA - Ventura, Ventura - Santa Cruz
Je zou LA - Cambria kunnen doen en dan Cambria - Monterey en Monterey - SF. Dan kom je op je gemak in SF aan en kun je of in Monterey nog een whale watch tour doen of in SF Alcatraz (avondtour wel boeken!) Zie ons verslag 2010. Eigenlijk geldt dat voor veel dingen.. het on the road zijn is een deel van de vakantie. Op ene camping staan zoals in Europa doe je daar eigenlijk niet vaak zijn het vrij saaie campings. In parken wel erg mooi gelegen!!!!

Yosemite zou ik op 15 maart om 15:00 uur (in USA is dan al zomertijd en hier nog niet dus niet om 16 uur) een camping boeken!!!! En echt op dat tijdstip anders heb je niks! Zie voor hulp: http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html Anders zit je niet centraal en moet je 1 -2 uur rijden naar het centrale deel als je pech hebt. Nabij de Pines campgrounds zit je op loopafstand van veel dingen en je kunt de shuttlebus pakken in dat deel.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Natuurlijk ga ik binnenkort mijn schema hier posten. Maar die ze zal niet veel verschillen met het eerdere schema dat ik gepost heb......
Wat ik in de eerste instantie wilde was een ticket boeken voor een schappelijke prijs. Dit is vandaag gelukt. Nu ik het beginpunt (LA) weet en het eindpunt (SF) zal ik het eerdere schema hierop aanpassen. De route wordt in ieder geval de andere kant op en nu NY geschrapt is (ik heb de heren kunnen overtuigen dat dit wel wat te veel was) en de kustroute er ook niet bij zit hebben we meer tijd voor de rest.

Amerika is voor ons helemaal nieuw. Ik ben echt voor dit deel van de wereld helemaal een groentje. Ik laad me leiden door wat ik hier allemaal lees.
Yosemite zal er zeker in zitten: Ik zit klaar op 15 maart! Evenals GC en MV.
2 of 3 wandelingen moeten er in zitten, evt een fietstocht, enkele dagen SF, over LA ben ik nog aan het twijfelen, maar 1 of 2 nachten santa monica is misschien een goed begin na de lange reis en het tijdsverschil.
Raften op de Colorado lokt me erg, maar ook een luxe hotel in LV.
Moab slaan we inderdaad over, maar de kust ten zuiden van SF , met whale watch tour en Alcatraz, nemen we waarschijnlijk wel weer mee in de planning.
De Tiogapass willen we gaan rijden en over page/lake powell ben ik nog niet uit.

Genoeg wensen voor de invulling, nu de planning nog.
Jullie horen van me
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Voor de heren (zoals je ze noemt) is juist Lake POwell leuk.. speedboot / jetski. 8)
Yosemite moet je tevoren de reserveringssite van NPS gov maar eens bekijken anders lukt het misschien niet op het moment suprème, het komt echt heel nauw. In 5 min zijn 400 plekken op!! Ik overdrijf niet.
Je kunt het proberen/ oefenen met een ander park (Zion) maar dan zonder dat je de betaling doet (dan vervalt de reservering na 15 min). Verder gaat het reserveren op de zelfde manier alleen bij Yosemite gaat er op de 15e van elke maand ene periode open terwijl bij andere parken elke dag een dag meer beschikbaar komt.
Het beste is om al kwart voor 15 klaar te zitten met 2 schermen en liefst nog iemand anders met 2 tabbladen waarin je al een specifiek nummer hebt geselecteerd en dat je alleen op BOOK NOW hoeft te klikken.. steeds verversen zo rond de klok van 15 uur!!! En dan ineens gaat ie laden ... en dan is het hek van de dam. Wij hadden 4 tabbladen open en 1 plek (genoeg). Mocht je meer plekken 'winnen' dan betaal je die gewoon niet, dan vervallen ze weer.

Mocht je vragen hebben kun je bij me terecht.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Ik heb de site van NPS gov eens bekeken en ga inderdaad eens een proefboeking doen
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Dit is mijn schema, toch wat veranderd (zowel page als MV en torrey erbij gedaan) Hoop dat dit toch een beetje te doen is.
Ik realiseer me dat in een dag van DV naar Yosemite een lange ruk is in de auto.
Ik overweeg de dag dat we van LV naar DV rijden we misschien ook wel iets verder kunnen doorrijden. Graag advies over een overnachtingsplek (campground of hotel/motel) tussen Dv en de Tiogapass.
Maar goed, hier eerst mijn schema zoals ik het nu in mijn hoofd heb.

5 aug: aankomst LA (avond)
6 aug: LA
7 aug: LA
8 aug: LA - Kingman
9 aug: Kingman - GC
10 aug: GC - Page
11 aug: Page
12 aug: Page -MV
13 aug: MV
14 aug: MV -Torey
15 aug: Torrey - Bryce
16 aug: Bryce of Zion