Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is leuk voor de kinderen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat is leuk voor de kinderen?

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er inderdaad leuk uit, maar ik vind de ligging absoluut niet handig. Die tunnel kost veel tijd, en je moet altijd met de auto. Ik heb geen ervaring met parkeren bij Zion, maar het raakt in het hoogseizoen snel vol.

Marianne
Bianca1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca1976 »

Hoi! Ik heb even mee zitten lezen met deze topic, en wij zijn afgelopen jaar ook met twee kinderen, toen 8 en 5 naar Amerika geweest, toen ook via een route van het reisbureau. We vonden het echt geweldig, ook de kids. Zat een beetje met de lange vluchttijd maar kids zijn, zeker op deze leeftijd, heel erg flexibel. Ik moet wel zeggen dat we met KLM gevlogen hebben, die hebben zo'n schermpje in je stoel. Ze hebben dus 11 uur met open mond naar alle kinderfilms zitten kijken, de maaltijden kon ik er zo inschuiven....hahaha. Maar ik vind Amerika een heerlijk land, zeker met kinderen. Wij gaan volgend jaar weer, het is verslavend!! Maar dan doen we de gebieden die we nog niet hebben gedaan, dit is ons vakantieschema, en dit keer hebben we alles zelf geboekt, scheelde inderdaad heel veel met het reisbureau. Wij hebben ook voor hotels gekozen, we hebben jaren zelf een camper gehad en ik ben het kamperen helemaal zat. En onze ervaring van afgelopen jaar is dat bij elk hotel wel een zwembad of een speeltuin is, onze kinderen hebben zich echt niet verveeld!! Wij hebben ook een reisblog bijgehouden, usa2011.suijs.info, dus als je nieuwsgierig bent..

7-jul Ams-Los Angeles Los Angeles Airport Marriott
8-jul LA-> San Diego Best Western Yacht Harbor
9-jul San Diego Best Western Yacht Harbor
10-jul San Diego Best Western Yacht Harbor
11-jul San Diego -> Sedona Sky Ranch Lodge
12-jul Sedona Sky Ranch Lodge
13-jul Sedona -> Page Holiday Inn Express
14-jul Page Holiday Inn Express
15-jul Page Holiday Inn Express
16-jul Page -> Monument Valley Hampton Inn Kayenta
17-jul Monument Valley -> Durango Best Western Mountain Shadows Inn
18-jul Durango Best Western Mountain Shadows Inn
19-jul Durango -> Moab Aarchway Inn
20-jul Moab Aarchway Inn
21-jul Moab -> Bryce Canyon Best Western Plus Bryce Canyon Grand Hotel
22-jul Bryce Canyon Best Western Plus Bryce Canyon Grand Hotel
23-jul Bryce Canyon -> Zion La Quinta Inn Suites St. George
24-jul Zion La Quinta Inn Suites St. George
25-jul Zion -> Las Vegas Venetian
26-jul Las Vegas Venetian
27-jul Las Vegas Venetian
28-jul Las Vegas -> Barstow BEST WESTERN PLUS Desert Villa Inn
29-jul Barstow -> Santa Barbara Best Western Pepper Tree Inn
30-jul Santa Barbara Best Western Pepper Tree Inn
31-jul Santa Barbara - Lax Travelodge Hotel at LAX Airport
1-aug LA - Amsterdam terugvlucht
2-aug amsterdam

De dagen in Las Vegas pakken we even lekker uit in de Venetian, mijn man wordt daar 40, dus dat vond ik wel een feestje waard!! Ik ben nu ook volop aan het googelen voor leuke trips voor met de kids te doen, als iemand nog leuke tips voor ons heeft om in deze route te doen zou ik daar heeeel blij mee zijn!!
ajb1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ajb1973 »

eveline77 schreef:Kijk zo word je weer wijzer! Jammer maar dat scheelt wel weer een keuze maken...

Welke route doen jullie en hoe lang gaan jullie??
Hi Eveline,

we gaan 3 weken en hier staat onze concept-route:
viewtopic.php?f=36&t=37984

Groetjes,
Audrey
1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
eveline77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door eveline77 »

Ik vraag me af of ik Capitol Reef en Moab niet toe moet voegen aan de reis...
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Niet doen!
Als je het goed wilt doen, dan kost je dit minimaal 3 a 4 dagen.
Zou niet weten waar je die tijd vandaan moet halen binnen je reisschema.
Of je moet er natuurlijk dagen extra tussen kunnen plaatsen.
Daarbij blijft het wel een heel stuk extra rijden. Ik denk niet dat je kinderen dat erg zullen waarderen.
Als je extra dagen hebt, zou ik die eerder gebruiken om de reis rustiger te maken, dus langer op één plaats blijven.
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

We zitten inderdaad niet aan het aantal dagen vast, maar ik weet niet of de kinderen er gelukkig van worden als we 4 weken rond gaan toeren, 3 is denk lang zat.
Ik dacht het anders na Zion en Bryce en voor Monument Valley en Page te plannen...
2023 New York met zoon
jvandijk65
Amerikafan

Eveline,

Wij waren eerst ook van plan om Moab erbij te doen tijdens onze 3-weekse reis. Uiteindelijk niet gedaan, maar wel na Monument Valley via Torrey (Capitol Reef) naar Bryce Canyon. Mooie route, maar achteraf had ik liever ook Torrey uit de route gehouden. Het was een hele dag in de auto, en uiteindelijk hadden we voor Capitol Reef geen tijd (en eigenlijk ook niet zoveel zin, een beetje moe van al het natuurschoon...) Ik had voor die dag liever een extra dag in Zion of Yosemite gehad. Ik denk dat tijdens zo'n reis wat rust in bouwen erg belangrijk is, zeker met jonge kinderen. Die vinden een middag bij een meer, rivier of zwembad waarschijnlijk leuker dan weer een dag in de auto zitten. Dat hoort toch ook bij vakantie. Onze kinderen waren wel wat ouder, maar misschien vindt je het toch leuk om ons verslag te lezen: http://www.keesyvonnevandijk.blogspot.com

Succes met plannen, Yvonne
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Is het Lake Powell ook voor kleine kinderen leuk wat betreft zwemmen? Loopt het geleidelijk af en is er ruimte om lekker op een handdoekje te liggen??
2023 New York met zoon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou net als Yvonne liever meer tijd voor Yosemite en/of Zion uittrekken. Dan heb je meer rust en minder tijd in de auto. Onze kinderen vonden het telkens weer verkassen het minst leuke van onze rondreizen. Vier weken rondreizen vonden ze trouwens geen probleem.
Bij Yosemite heb je strandjes (bijvoorbeeld bij Tenaya Lake en in de vallei langs de Merced river).
Ik heb geen ervaring met lake Powell, ik weet niet hoe goed toegankelijk de stranden zijn. Misschien is het huren van een boot een leuke optie.

Marianne
jvandijk65
Amerikafan

Wij hebben op een strandje gezeten in de Glen Canyon recreation area (gratis toegang met je parken-pas). Het water liep redelijk snel af, maar ik denk dat dat voor kinderen van 6 en 9 jaar geen probleem moet zijn. De ondergrond was van het rode zachte zand en samen met het water vormde het een soort klei. Erg grappig om je mee in te smeren! Er zijn meerdere strandjes rond het meer. Volgens mij is er ook één waar je met de auto zo het strand op kunt rijden, maar ik weet niet waar dat is. Wij moesten wel een stukje lopen vanaf een parkeerplaats. Er was ruimte genoeg om lekker te kunnen liggen.
Ook erg leuk voor de kinderen lijkt het me om een boot te huren op het meer (wel erg prijzig). In andere verslagen het ik er wel over gelezen, ziet er erg leuk uit. Je kunt ook nog een (rustige) rafttocht boeken, deze vertrekken aan de onderkant van de Glen Canyon dam en gaat door de Horse shoe Bend. Moet ook erg leuk zijn. Als je wilt kun je in Page wel een aantal dagen doorbrengen, veel te zien en te doen, ook voor de kinderen. Het plaatsje zelf stelt niet zoveel voor.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het strand waar je met de auto tot bij het water kan rijden is bij Lone Rock, je komt er door vanuit Page de US-89 noord te volgen richting Kanab.
7,7 mile voorbij Glen Canyon Dam ga je rechtsaf de Lone Rock Road op en dan kan je op het eind zo het strand oprijden.
Lone Rock Road is een gravel/dirt road maar is goed onderhouden en goed te rijden wij hebben in 2010 met een 31 ft camper daar op het strand gestaan.
Het is trouwens ook een onderdeel van Glen Canyon NRA dus neem je pas mee want er is een entree-station.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Een boot huren in Page is zeker heel leuk, idd wel prijzig maar wij vonden het super, zie ons reisverslag van dit jaar, 2011.

Mocht je ook naar Capitol Reef gaan, leek me de Sulphur mill creek trail heel leuk, het water mag dan niet te hoog staan, hier zie je mensen die het met kleine kinderen hebben gedaan. http://cedarandsand.blogspot.com/2010/1 ... ip-10.html
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Bericht door kvanderdonk »

Wij zijn afgelopen zomer met twee kinderen in zuid-west USA geweest.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Onze kinderen (12 en 9) hebben genoten.
Http://www.familievanderdonk.blogspot.com.
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

We hebben geboekt!!!

Nu nog het invullen van de dagen! Het aftellen is begonnen en de voorbereidingen kunnen beginnen!
2023 New York met zoon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer