Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verkeersregels in florida
-
marion_hitz
- Amerika-ontdekker
verkeersregels in florida
Hallo allemaal
Wij gaan naar Orlando in Ferbr.2012 en zijn ons aan het voorbereiden.
We hebben voor 12 dagen een auto gehuurd.Nou lees ik det Floridakeys en Miami niet te doen is.
Zeer jammer! Hoewel ik dacht na het opvragen dat het maar 390km van orlando af is.
Hier in Nederland haal je dit in een dag.
Maar mijn grote vraag is hoe kan ik me op voorbereiden in het verkeer in amerika.
zijn er veel verschillen met Nederland!!!!!!!
Ik vind het niet eng,maar er komt toch veel meer bij kijken.Dus wil ik goed voorbereid zijn
Groetjes Marion
Wij gaan naar Orlando in Ferbr.2012 en zijn ons aan het voorbereiden.
We hebben voor 12 dagen een auto gehuurd.Nou lees ik det Floridakeys en Miami niet te doen is.
Zeer jammer! Hoewel ik dacht na het opvragen dat het maar 390km van orlando af is.
Hier in Nederland haal je dit in een dag.
Maar mijn grote vraag is hoe kan ik me op voorbereiden in het verkeer in amerika.
zijn er veel verschillen met Nederland!!!!!!!
Ik vind het niet eng,maar er komt toch veel meer bij kijken.Dus wil ik goed voorbereid zijn
Groetjes Marion
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: verkeersregels in florida
Meest opvallende is dat alles op weg meer ruimte heeft en veel rustiger is; bestuurders zijn over het algemeen beleefd.
Dat Miami en de Keys niet te doen zijn, heeft misschien te maken met de toegankelijkheid.
Dat Miami en de Keys niet te doen zijn, heeft misschien te maken met de toegankelijkheid.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Gewoon doen! In Nederland rijd je tenslotte ook vaak zat van Groningen naar Maastricht en weer terug.. Alleen is het laatste stuk naar de Keys helaas geen snelweg..
Maar persoonlijk zou ik er een overnachting bij boeken. Want wil je er geweest zijn of wil je ook iets gezien hebben?
Over autorijden kun je hier heel veel lezen: http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.html
Maar persoonlijk zou ik er een overnachting bij boeken. Want wil je er geweest zijn of wil je ook iets gezien hebben?
Over autorijden kun je hier heel veel lezen: http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hoezo Miami-Key West niet te doen ? Tot aan key Largo heb je een fatsoenlijke weg en kan je lekker opschieten. Daarna begint een lange tweebaansweg over de Keys. Een lange saaie weg, waarvan alleen de "bruggen" het een leuke rit maken. Het schiet niet op, maar je bent toch op vakantie !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je bedoeld met 390 km zeker de afstand Orlando- Miami? Dat zou kunnen kloppen, dat is ongeveer 4 uur rijden.
Miami-Key West is ook 4 uur rijden.
Dus als je in 1 x van Orlando naar bv Key West wilt rijden ben je wel een hele dag " on the road"
Miami-Key West is ook 4 uur rijden.
Dus als je in 1 x van Orlando naar bv Key West wilt rijden ben je wel een hele dag " on the road"
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Zo ver is dat toch allemaal niet? In 12 dagen moet je toch 'n leuk rondje kunnen rijden?
- Bushmaster
- Amerika-expert
dacht ik toch ook, met 12 dagen is florida ideaal, goeie wegen en redelijk compact.
De 3 grootste verschillen i.v.m. verkeersregels zijn voor mij:
-inhalen langs links en langs rechts
-als je naar rechts moet aan een rood licht mag je doorrijden (eerst wel stoppen), behalve als er staat: no turn on red
-op een 4-kruispunt zonder lichten, waar iedereen moet stoppen, mag diegene die eerst aankwam eerst doorrijden, diegene die 2e aankwam rijdt als 2e door, enz., en dat gebeurt nog gedisciplineerd ook. (zie ik in België niet zo snel gebeuren)
-ook raar: vrachtwagens rijden even hard, of harder dan gewone auto's.
Lilo
-inhalen langs links en langs rechts
-als je naar rechts moet aan een rood licht mag je doorrijden (eerst wel stoppen), behalve als er staat: no turn on red
-op een 4-kruispunt zonder lichten, waar iedereen moet stoppen, mag diegene die eerst aankwam eerst doorrijden, diegene die 2e aankwam rijdt als 2e door, enz., en dat gebeurt nog gedisciplineerd ook. (zie ik in België niet zo snel gebeuren)
-ook raar: vrachtwagens rijden even hard, of harder dan gewone auto's.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probleem met de keys is dat bijna de gehele weg een 40mph weg is en het dus vrij lang duurt.
Verder schiet je in Amerika harder op dan waar dan ook omdat de hier hoge gemiddelden kan halen.
Grote brede wegen en weinig oponthoud en alle verkeer gaat ong even hard. Dus geen langzaam vrachtverkeer dat de boel ophodt
Verder schiet je in Amerika harder op dan waar dan ook omdat de hier hoge gemiddelden kan halen.
Grote brede wegen en weinig oponthoud en alle verkeer gaat ong even hard. Dus geen langzaam vrachtverkeer dat de boel ophodt
Geen voorrang (yield) voor rechts.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Orlando - Miami is ongeveer 4 uur rijden. Dit zou nog wel kunnen op en neer. Dat is inderdaad Groningen - Maastricht. Maar bezuinig dan niet, neem de Florida Turnpike. De Turnpike is een tolweg waar je goed door kan rijden. Via de lokale Highway's gaat het toch langzamer, al is dat wel leuker rijden door de afwisseling van plaatsen als een supersnelweg.
Orlando - Key west is non-stop ongeveer 7 uur rijden, dus als je dezelfde dag nog terug wil, dan doe je naar mijn smaak de Keys te kort. Je rijdt toch ook niet in 1 dag naar Parijs en weer terug om te zeggen dat je Parijs gezien hebt?
Wat ook leuke dagtripjes zijn vanuit Orlando: Kennedy Space Center, Daytona Beach, St. Petersburg, Tampa (Bushgardens).
Hou er ook rekening mee dat ze ook afritten aan de linkerkant hebben, met name rondom de steden.
Stoplichten staan/hangen aan de overkant van de kruising. Maar je moet dus stoppen voor de kruising en niet in het midden.
En dat is dus anders als hier, waar stoplichten bij de kruising staan en de stopstreep er zo'n beetje onder/naast ligt.
Orlando - Key west is non-stop ongeveer 7 uur rijden, dus als je dezelfde dag nog terug wil, dan doe je naar mijn smaak de Keys te kort. Je rijdt toch ook niet in 1 dag naar Parijs en weer terug om te zeggen dat je Parijs gezien hebt?
Wat ook leuke dagtripjes zijn vanuit Orlando: Kennedy Space Center, Daytona Beach, St. Petersburg, Tampa (Bushgardens).
Hou er ook rekening mee dat ze ook afritten aan de linkerkant hebben, met name rondom de steden.
Stoplichten staan/hangen aan de overkant van de kruising. Maar je moet dus stoppen voor de kruising en niet in het midden.
Mag toch aannemen dat 't niet de bedoeling van TO is om 'n dagtripje te maken vanuit Orlando?
Je kunt voor zo'n rondje toch 'n aantal dagen uittrekken en dan blijven er nog 'n paar dagen over voor de pretparken lijkt me.
Je kunt voor zo'n rondje toch 'n aantal dagen uittrekken en dan blijven er nog 'n paar dagen over voor de pretparken lijkt me.
-
marion_hitz
- Amerika-ontdekker
Hoi Allemaal
Bedankt voor jullie tips daar kan ik een heel eind mee.Ik ben blij dat deze forum bestaat.
En natuurlijk dat zoveel mensen reageren,en elkaar een goede raad geven.
Iedere tip is welkom!!!!
groetjes Marion

Bedankt voor jullie tips daar kan ik een heel eind mee.Ik ben blij dat deze forum bestaat.
En natuurlijk dat zoveel mensen reageren,en elkaar een goede raad geven.
Iedere tip is welkom!!!!
groetjes Marion
Vorig jaar voor het eerst in Amerika gereden en vond het echt geweldig, super ervaring en ook in Florida.
Moet eerlijk toegeven dat ik het in het begin wel spannend vond, had het geluk dat wij rond 03:00 A.M. in onze auto stapte en het toen uitgestorven was op straat.
Had dat soort dingen wel van te voor allemaal gelezen en uitgezocht maar als je er eenmaal bent dan zijn de indrukken zo enorm dat je dat ff vergeet.
Wij hadden helaas geen tijd meer om naar Miami te gaan, heb daar nog steeds spijt van dus mijn advies is dat je het zeker moet doen.
Moet eerlijk toegeven dat ik het in het begin wel spannend vond, had het geluk dat wij rond 03:00 A.M. in onze auto stapte en het toen uitgestorven was op straat.
Dat merkte ik dus ook pas te laat, stopte de eerste keer voorbij de streep.jolanxyz schreef:Stoplichten staan/hangen aan de overkant van de kruising. Maar je moet dus stoppen voor de kruising en niet in het midden.En dat is dus anders als hier, waar stoplichten bij de kruising staan en de stopstreep er zo'n beetje onder/naast ligt.
Had dat soort dingen wel van te voor allemaal gelezen en uitgezocht maar als je er eenmaal bent dan zijn de indrukken zo enorm dat je dat ff vergeet.
Wij hadden helaas geen tijd meer om naar Miami te gaan, heb daar nog steeds spijt van dus mijn advies is dat je het zeker moet doen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
ehhh ik doe dat regelmatig eigenlijk. Vanuit Eindhoven is het als je tegen 5u vertrekt en zo dus de files in Nederland en Belgie ontwijkt goed te doen. Auto bij charles de gaulles, metropas kopen en de trein in.... 's avonds tegen 9u weer naar huis en tegen half 2 in bed, maar ok, dan ga je alleen voor de highlights.Je rijdt toch ook niet in 1 dag naar Parijs en weer terug om te zeggen dat je Parijs gezien hebt?
Oftwel, kijk goed naar de borden en of je op de goede rijbaan rijdt. Vooral rond Miami is het af en toe nogal chaos met wegen naar voorsteden en of wijken. Als je per ongeluk een verkeerde afslag neemt en een wijk inrijdt waar gras op de weg staat, dan even zorgen dat de auto op slot zit en gewoon op je gemak de wijk weer uitrijden of draaien en terugrijdenHou er ook rekening mee dat ze ook afritten aan de linkerkant hebben, met name rondom de steden.
Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden, want dit is, persoonlijk, het gevaarlijkste waar ik aan moest wennen. Dat er links en rechts ingehaald kan worden is een feit, maar als je gewoon goed je spiegels gebruikt en kijkt is het verkeer in Nederland en Belgie misschien nog wel een stuk gevaarlijker dan daar. Maar aangezien we hier vaak vooruit kijken ipv vooruit en omhoog is het even wennen aan die stoplichten. Vaak staan ze overigens bij grote kruispunten of bij op/afritten wel ook aan de zijkant van de weg en bij t splitsingen gewoon net als hier.Stoplichten staan/hangen aan de overkant van de kruising. Maar je moet dus stoppen voor de kruising en niet in het midden. En dat is dus anders als hier, waar stoplichten bij de kruising staan en de stopstreep er zo'n beetje onder/naast ligt.
Maar als je geen 12 dagen een villa of hotel in Orlando hebt geboekt is het geen probleem om een aantal dagen naar het zuiden te toeven. Ik raad je wel aan om er minimaal 3 dagen voor uit te trekken. Je wilt Miami zien (1 dag), Miami, misschien de everglades en Key West kost je ook een dag en je zult wrs ook terug moeten naar Orlando wat je ook een dag kost. Een dagtrip Orlando - Miami zou misschien nog wel kunnen, maar dan moet je niet voor het strand gaan zeg maar, dan kun je beter naar st Petersburg rijden om op fort desoto beach (st pete's beach) te gaan liggen
- goldenhills
- Amerika-expert
Als je echt alles wilt weten, deze site heeft het hele handboek online (de FL DMV verwijst naar deze site):
http://www.lowestpricetrafficschool.com ... /driver/en
http://www.lowestpricetrafficschool.com ... /driver/en
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6033 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72