Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Credit Card aanvragen, hulp nodig!
- avusa
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Credit Card aanvragen, hulp nodig!
Kijk ook eens naar de moneybookers kaart http://g.moneybookers.com/mastercard/nl/2/?rid=19417734 Is zelfs geen credit maar een debit kaart. Je kan er met Ideal geld op zetten en dat is gelijk je limiet (ook een veiligheidsaspect dus). Grootste voordeel: je kan hem in US dollars aanvragen. Kan je alvast dollars kopen als de koers gunstig is. Kost wel 10€ per jaar. Maar ja als je een keer twee tickets boekt bij Ryanair is met deze kaart de administratie kosten 0€. Heb je het tientje er ook weer uit.
Ik weet niet hoe dat zit met een Hollandse debit kaart maar een Amerikaanse staat erg slecht aangeschreven ivm identity diefstal.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Je kan bij een credit card (althans de Mastercard die ik via mijn bank heb) of de limiet ophogen, maar dit willen ze wel checken bij het BKR, of er extra geld op storten. Dat is laatste is wat ik meestal doe als ik naar de VS ga.
Bij de ANWB is het maar iets van 11 euro nog wat per jaar, een visa of mastercard en als je ze alletwee neemt kost het maar 20 euro per jaar.
- avusa
- Amerikafan
- Contacteer:
Om het verhaal compleet te maken: Moneybookers is technisch gezien een creditkaart en is afkomstig van Moneybookers London,Engeland. Een debitkaart is in Amerika een kaart welke te vergelijken valt met onze bankpas welke gekoppeld is aan een bankrekening. Als ze in de VS vragen of je wilt betalen met debit of credit kaart altijd credit zeggen (behalve als je met maestro pas wil pinnen).dirkwood schreef:Ik weet niet hoe dat zit met een Hollandse debit kaart maar een Amerikaanse staat erg slecht aangeschreven ivm identity diefstal.
Bij ebookers heb je geen cc nodig, kun je alles via ideal betalen.Ellen_t schreef:Ik ga in mei/juni 2012 samen met mijn vriend voor het eerst naar amerika en we willen zeer binnenkort tickets en hotels gaan boeken. Ik heb vernomen dat dat zonder credit card niet gaat lukken.
Bij auto huur heb je natuurlijk wel een cc nodig maar voor de rest dus niet.
Buiten het boeken om is een cc natuurlijk erg handig maar als je er geen een hebt is het dus nog steeds gewoon mogelijk om alles te boeken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Precies, ze zijn er mee bezig. Erg irritant, zeker omdat de post naar Spanje ook nog vaak vrij traag is. Wij vragen er ook al drie jaar naar.Njit schreef:Da's iig al beter dan bij de Rabobank. Daar kun je nog steeds niet online je rekeningoverzicht bekijken. Ik vraag volgens mij al 3 jaar wanneer dat komt maar het antwoord is steevast 'we zijn er mee bezig'.Dommel schreef:Via internet kan ik altijd online controleren of de bedragen kloppen, dit is net als bij internet bankieren maar wel iets minder snel, meestal zie ik uitgaven een dag later in mijn overzicht.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Debit kaart is niks waard in de USA. Je kan er je borg niet mee betalen bij autohuur of in hotel.avusa schreef:Kijk ook eens naar de moneybookers kaart http://g.moneybookers.com/mastercard/nl/2/?rid=19417734 Is zelfs geen credit maar een debit kaart.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Bij AbnAmro Bank is de creditcard gratis wanneer je een pakket hebt en kun je online je afschrijvingen checken. Is dit bij de Rabo ook niet zo?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nee, bij de rabo krijg je op het online afschrift van je betaalrekening wel de afschrijving te zien van je maandbedrag dat je met je CC hebt besteed, maar niet de afzonderlijke kosten. Althans, zo komt het er bij mij op te staan. Er staat dan mooi bij, zie afschrift met een datum en daar kun je gewoon niets op zien. Heel irritant.
Maar ik heb tot nu toe nog altijd een gratis rabocard gehad (en dat is dan mastercard) en nooit geen problemen met betalingen in de VS gehad. Ook niet met het tanken in onherbergzame gebieden ed.
Maar ik heb tot nu toe nog altijd een gratis rabocard gehad (en dat is dan mastercard) en nooit geen problemen met betalingen in de VS gehad. Ook niet met het tanken in onherbergzame gebieden ed.
- avusa
- Amerikafan
- Contacteer:
Zoals in meerdere topics vermeld werkt kaart perfect in Amerika en is daar technisch een credit kaart met een bestedingsruimte van het saldo wat er op staat. Een Debit kaart is iets wat in Amerika gewoon is en is aan een bankrekening gekoppeld zoals onze Meastro bankpas.Njit schreef:Debit kaart is niks waard in de USA. Je kan er je borg niet mee betalen bij autohuur of in hotel.avusa schreef:Kijk ook eens naar de moneybookers kaart http://g.moneybookers.com/mastercard/nl/2/?rid=19417734 Is zelfs geen credit maar een debit kaart.
Een debit card is wel heel gewoon, maar wordt niet geaccepteerd als borg.
Ik verwacht dat een hoop mensen hun debit card gaan opzeggen in verband met fees zij binnekort gaan rekenen bij gebruik.Ik ga die van mij bij BOFA dan ook opzeggen.
Ik weet niet hoe dat gaat met die fees voor Hollandse debit kaarten en ook niet hoe die beveiligd zijn maar een Amerikaanse debit kaart zou ik echt afraden om te gebruiken ivm identity theft.Petrol stations en grote waarhuizen zoals walmart zijn targets en identity thiefs plaatsen selfs machientjes in der cash register.
Goed nieuws ...zojuist op TV.....BOFA heeft cancelled zijn $5 Dollar fee plan op debit kaarten.To speak of the devil 
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
In Nederland (geen Holland...dirkwood schreef:Ik weet niet hoe dat gaat met die fees voor Hollandse debit kaarten en ook niet hoe die beveiligd zijn maar een Amerikaanse debit kaart zou ik echt afraden om te gebruiken ivm identity theft.
Hoe kan men Identity Theft plegen met jouw bankpas in Amerika? Ik neem aan dat je iets anders bedoelt dan 'skimmen'?
Roland
Dit is goede info van iemand uit Nederland
en ik heb nog nooit van skimmen gehoord.Wat is dat ?
Ik loop echt achter als het zaken betreft in Nederland.
Hier heb je oplichters die bv zeggen een reparatie te doen of een service voor een zaak der cash register en dan er een aparaatje indoen waarmee ze je nummer kunnen aflezen ergens anders.Ik weet er niet zoveel van maar je hoort er elke dag over bijwijze van spreke en men zegt nu gewoon dat het beter is je debit kaart maar thuis te laten.Ook je gewone credit kaart is beter om altijd een oogje op te houden en nooit echt uit het oog te verliezen wanneer ze hem swipen.
Zover ik weet krijg je hier in USA niks terug of in iedergeval moeilijk en je kunt dus duizenden verliezen wanneer ze gewoon je hele bank plunderen maar verliezen je indentity is veel erger en moeilijk uit te komen met alle nare gevolgen van dien.
je kan je er hier wel voor verzekeren maar is dus weer een leuke money spinner voor de lieve bankjes.
Ik loop echt achter als het zaken betreft in Nederland.
Hier heb je oplichters die bv zeggen een reparatie te doen of een service voor een zaak der cash register en dan er een aparaatje indoen waarmee ze je nummer kunnen aflezen ergens anders.Ik weet er niet zoveel van maar je hoort er elke dag over bijwijze van spreke en men zegt nu gewoon dat het beter is je debit kaart maar thuis te laten.Ook je gewone credit kaart is beter om altijd een oogje op te houden en nooit echt uit het oog te verliezen wanneer ze hem swipen.
Zover ik weet krijg je hier in USA niks terug of in iedergeval moeilijk en je kunt dus duizenden verliezen wanneer ze gewoon je hele bank plunderen maar verliezen je indentity is veel erger en moeilijk uit te komen met alle nare gevolgen van dien.
je kan je er hier wel voor verzekeren maar is dus weer een leuke money spinner voor de lieve bankjes.
Wij hebben ook een keer een vreemde transactie op onze debit card statement gezien (een afhaalchinees in Rhode Island voor $20..). Gelijk de bank gebeld, nieuwe debit passen toegestuurd gekregen, en het geld stond ook direct weer op onze rekening.
Het zal dus per bank verschillen hoe gemakkelijk je dingen terug krijgt.
Het zal dus per bank verschillen hoe gemakkelijk je dingen terug krijgt.
ja ik denk dat als je het vlug doet het beter is en de ene is de andere bank niet dat is zeker waar...maar het wordt gauw wat anders wanneer het bedrag wordt duizende dollars.Ik heb nooit veel geld staan op mijn checking account maar je zal de doorsnee Amerikaan de kost moeten geven die het wel hebben.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wat jij beschrijft noemen we in Nederland dus skimmen Aad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11403 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 2 Reacties