Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis john1969: SF-LA-SD-LV 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
john1969
Amerikafan

Reis john1969: SF-LA-SD-LV 2012

Bericht door john1969 »

Hallo,

Ik ben een route uit aan het stippelen voor half april 2012 we hebben 15 dgn en willen starten in San Francisco en eindigen in Las Vegas.

Heb tot nu toe dit op papier staan,mischien een beetje rare route maar hebben dit jaar Yosemite en Death valley al gedaan en wil eigenlijk toch wel weer naar Zion...San Francisco zijn we ook al eens geweest daarom maar 2 overnachtingen

dag 1 Ams - SF (aankomst als het goed is rond 12.00)
dag 2 SF
dag 3 SF - Monterey (mischien al iets verder, big sur??)
dag 4 Monterey - Santa barbara
dag 5 Santa barbara - San diego
dag 6 San Diego
dag 7 San diego - LA
dag 8 LA
dag 9 LA - LV of verder
dag 10 LV of verder- Zion
dag 11 Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion - LV
dag 14 LV
dag 15 LV - Ams

vinden jullie het iets of hebben jullie tips voor hoe ik de route anders kan indelen (bv La omwisselen met SD)

alvast bedankt weer...

John
Laatst gewijzigd door john1969 op 18 okt 2011, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis john1969: SF-LA-SD-LV 2012

Bericht door Isis »

Als je al in SF bent geweest kun je ook gewoon dag 2 benutten om te rijden. Monterey - San Simeon is het mooiste stuk kust, dus Monterey als stop is dnek ik een goede keus. Als je dag 2 al naar Monterey gaat kun je of die dag of de dag erna evt een whale watch tour doen. Erg leuk en zo goed als zeker van Walvissen daar. Ze vertrekken vanuit Santa Cruz om 11.30 (met de jetlag ben je vast vroeg wakker). Vanuit Monetry gaan evrschillende boten de zee op.

Santa Barbara is een aardige plaats met wat bezienswaardigheden. Waarom eerst Sd en dan pas LA. je kunt dat ook omdraaien.
LA LV is een goede tuf. En er zijn wel wat plaatsen tussen LV en ZIon maar LV is wel het makkelijkste om accomodatie te vinden.
Wat ga je in Zion doen....? Ik zou daar even naar kijken Anders zou je ook nog Bryce kunnen bezoeken (misschien wel een bliksem bezoek maar toch).
Ik zou die dag Sf opofferen aan Bryce....
succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
cliffblade
Amerika-ontdekker

Bericht door cliffblade »

Hoi John,

Waarom 3 dagen Zion park?

Misschien een idee Bryce Canyon dan Zion en dan Grand Canyon.

Ben zelf pas terug ben dan wel niet in Zion geweest maar Bryce/Zion/Grand Canyon is een mooie route om te rijden en je ziet dan 3 hele mooie parken.
Mvg
john1969
Amerikafan

Bericht door john1969 »

Isis schreef:Als je al in SF bent geweest kun je ook gewoon dag 2 benutten om te rijden........
Wat ga je in Zion doen....? I
cliffblade schreef:Hoi John,

Waarom 3 dagen Zion park?

Misschien een idee Bryce Canyon dan Zion en dan Grand canyon

Hallo Isis en cliffblade

Willen toch wel 1 dag in San Francisco blijven want het is wel wat jaren geleden...
Zion heb ik 3 dagen staan (vind ik zo'n fijn park) maar kan ik nog veranderen naar Bryce of evt.Kanab als ik ingeloot word voor de Wave.

Zit zelf ook een beetje te twijfelen of ik eerst San Diego of Los Angeles doe (dacht La -LV is korter als SD - LV)
dus daar kan ik nog wel wat schuiven...hoe zou jij het doen?

Grand canyon zijn we al verschillende malen geweest, gaan we in het najaar waarschijnlijk bezoeken

alvast bedankt
John
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Twee keer in een jaar toemaar.... de tickets zijn bij elkaar een grote smak geld daarom zullen wij altijd lange tijd proberen te gaan en niet 12 dagen oid.
LV - LA of LV -SD tja dat is wat verder maar ik zou het eens op google maps bekijken Wij reden uit Needles - San Diego. Dat gaat prima. En scheelt je wel het heen en weer rijden.

De keuze voor Zion is dan bewust. Ik zou toch ook Bryc epakken maar goed dat is persoonlijk. Al bekeken wat je daar gaat wandelen?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,
- zou zeker san diego en la omwisselen. eerst doorrijden naar san diego en dan terug naar la gaat ook tijd kosten, dit jaar reden we las vegas - san diego met lange tussenstop in calico en dat viel prima mee.
- vanaf las vegas ben je vlug in zion, waarom geen avondje las vegas meepikken ( dus san diego - las vegas) en een vroege start richting zion , ben je daar nog voor de middag ( ondanks uurverlies). en als je dan enkele dagen later eveneens vroeg vertrekt uit zion ben je heel vroeg in las vegas en zou je een dag langer in de natuur kunnen blijven ( ik bedoel dus slechts de dag voor jullie terugreis heel vroeg naar las vegas rijden, heb je toch nog een bijna volledige dag las vegas ). Heb je tijd voor bryce of kanab.

Jacques
john1969
Amerikafan

Bericht door john1969 »

Isis schreef:Twee keer in een jaar toemaar.... de tickets zijn bij elkaar een grote smak geld daarom zullen wij altijd lange tijd proberen te gaan en niet 12 dagen oid.
LV - LA of LV -SD tja dat is wat verder maar ik zou het eens op google maps bekijken Wij reden uit Needles - San Diego. Dat gaat prima. En scheelt je wel het heen en weer rijden.

De keuze voor Zion is dan bewust. Ik zou toch ook Bryc epakken maar goed dat is persoonlijk. Al bekeken wat je daar gaat wandelen?
Werk in de horeca, kan niet zo lang vakantie in een keer pakken.
Maar denk dat we toch maar eerst La doen
In Zion wil ik Hidden canyon doen en mischien angels landing en het is best mogelijk dat we naar Bryce nog een dagje gaan...

JTA ook nog bedankt voor de tip...
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

in zion is hidden canyon zeker geen dagwandelling, eigenlijk is het een stukje van de wandeling naar observation point en dan als ,,zijwandeling" hidden canyon in. zeker de moeite waard, maar je hebt dan zeker nog tijd over. een echte dagvuller is wel observation point en dan hidden canyon erbij nemen.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer