Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rolands: rondje LA - SF - LV Mei/Juni 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rolands
Amerika-ontdekker

Reis rolands: rondje LA - SF - LV Mei/Juni 2012

Bericht door rolands »

Beste allemaal,

Na wat overleg en bekijken van het budget hebben we besloten om volgend jaar in 4 weken het bekende rondje LA - SF - LV te maken. We hebben nog niks officieel vast staan, behalve dat we rond zaterdag 19 Mei willen vertrekken en rond 13 Juni terug willen gaan. We willen zeker graag naar de Grand Canyon waar we een helikopter vlucht willen maken (ik heb al wat bedrijven en tips gevonden via het forum) en we willen ook zeker de grote steden zien waarbij LV de minst belangrijke is voor ons, maar zeker niet mag ontbreken. Verder hebben we een aantal dingen die mijn vriendin en ik willen doen, zoals een bezoekje aan Alcatraz, een holywood studio tour en het bezoeken van wat klassieke diners, maar dat zal vast allemaal mogelijk zijn. Daarnaast lijkt het ons gewoon heerlijk om erop uit te trekken met een huurauto (we willen een SUV huren, wat voor klasse weten we nog niet). De kustroute lijkt ons heel erg mooi om te rijden.

De bedoeling is dat we wel wat zaken van te voren gaan regelen, de huurauto wil ik halverwege november bekijken aangezien dan de prijzen op usareisen.de staan en de hotels in LA, SF en LV wil ik ook wel boeken, net zoals de plekken in de buurt van de parken.

Onderstaande is dus de eerste opzet voor onze reis, alle opmerkingen en tips zijn van harte welkom, we zitten nog in het begin van onze planning en kunnen nog veel kanten op en aanpassingen maken. Staan er bijvoorbeeld dingen tussen die we echt perse moeten overslaan of juist perse moeten opnemen dan hoor ik het graag. Ik had zelf bijvoorbeeld wat dingen over Moab gelezen, maar dat is net te ver uit onze route.
  • Dag 1 Vliegreis Amsterdam - Los Angeles
  • Dag 2 Los Angeles
  • Dag 3 Los Angeles
  • Dag 4 Autorit Los Angeles - Bullhead city
  • Dag 5 Autorit Bullhead city - Sedona
  • Dag 6 Sedona
  • Dag 7 Autorit Sedona - South Rim Grand Canyon
  • Dag 8 Grand Canyon
  • Dag 9 Autorit Grand Canyon - Paige
  • Dag 10 Autorit Page - Bryce Canyon
  • Dag 11 Autorit Bryce Canyon - Springdale
  • Dag 12 Autorit Springdale - Las Vegas
  • Dag 13 Las Vegas
  • Dag 14 Autorit Las Vegas - Ridgecrest
  • Dag 15 Autorit Ridgecrest Three Rivers
  • Dag 16 Autorit Three Rivers - Oakhurst
  • Dag 17 Oakhurst
  • Dag 18 Autorit Oakhurst - Olympic Valley
  • Dag 19 Olympic Valley
  • Dag 20 Autorit Olympic Valley - San Francisco
  • Dag 21 San Francisco
  • Dag 22 San Francisco
  • Dag 23 Autorit San Francisco - Montery
  • Dag 24 Autorit Montery - Pismo Beach
  • Dag 25 Autorit Pismo Beach - Los Angeles
  • Dag 26 Vliegreis Los Angeles - Amsterdam
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,
Roland
Hockey
Amerika-expert

Re: Rondje LA - SF - LV Mei/Juni 2012

Bericht door Hockey »

Ik durf geen oordeel te vellen over je volledige reis, maar het stuk van SF naar LA doe je in 3 dagen. Als je alles via de Pacific Coast Highway rijdt, de 1, dan is dit volgens Google maps 9,5 uur. De stops zijn hierbij nog niet meegerekend. Ik vind dit over 3 dagen uitsmeren teveel van het goede en zou het in 2 dagen doen.
Tenzij je besluit om een lange stop in Monterey te maken en bijvoorbeeld de 17 mile drive en/of het aquarium erbij pakt. Dan zou 3 dagen wel een optie zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Olympic Valley zegt me helemaal niets. Waarom wil je daar 2 dagen zitten? Ik zou die tijd liever voor Yosemite gebruiken. Probeer voor Yosemite iets anders te vinden dan Oakhurst; je zit daar ver van de vallei, en in die tijd van het jaar ligt de focus echt op de vallei. Als je geen last wilt hebben van files en parkeerproblemen zou ik iets in het park zoeken, en anders is El Portal een optie.
In plaats van Ridgecrest zou ik in DV overnachten, dan heb je daar voldoende tijd. Heb je Three Rivers opgenomen om ook nog iets van Sequoia NP te zien?
Hoe mooi de omgeving van Sedona ook is, ik weet niet of ik op een eerste reis daar twee nachten voor uit zou trekken. Voor de GC en voor Zion heb je maar 1 overnachting, dat vind ik verhoudingsgewijs dan weer wat weinig.

Marianne
rolands
Amerika-ontdekker

Bericht door rolands »

Bedankt voor jullie reacties, ik merk al dat er heel veel te kiezen is, en dat maakt het lastig want je wil natuurlijk alles zien :)

@hockey: Het lijkt me wel relaxed om voor die route wat extra tijd te hebben, zodat we lekker rustig langs de kust kunnen toeren, het aquarium hoeft niet perse maar de 17 Mile Drive lijkt me wel erg mooi, dat is een goeie tip!

@Marianne: Olympic Valley is links van Lake Tahoe waar we (ongeveer) willen overnachten zodat we in de buurt zijn van het meer. Oakhurst ligt toch tegen het park aan? Behlave iets met El Portal bij Sedona kon ik niks vinden bij Yosemite. Maar dan zou in het park wellicht een betere optie zijn, en wellicht nog leuker ook. DV is wellicht ook beter dan Ridgecrest, maar we moeten het wel binnen de route kunnen passen vanuit LV -> Ridgecrest -> Three Rivers. Die laatste is inderdaad voor het bezoeken van Sequoia. GC hebben we 2 overnachtingen, dag 7 vertrekken we vanuit Sedona en Dag 9 vertrekken we weer richting Paige, zou dat niet voldoende zijn? Voor Zion hebben we inderdaad 1 nacht staan, is het aan te raden hier langer te verblijven? Is het dan handig om bijvoorbeeld 1 overnachting van Sedona te laten vervallen en deze te gebruiken voor Zion?

Mvg,
Roland
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Oakhurst ligt wel tegen Yosemite aan, maar Yosemite is zo groot, dat het feit dat je dicht tegen het park aan zit niet zo veel zegt. Van Oahkurst naar de vallei is het 1,5 uur rijden. Kijk eens op de kaart op http://www.nps.gov/yose om een idee te krijgen van de bezienswaardigheden en afstanden. En kijk eens op http://www.yosemitepark.com voor accommodatie. El Portal ligt bij de ingang aan de CA 140.
Oakhurst ligt wel gunstig voor de Mariposa Grove, maar als je door Sequoia NP rijdt hoef je in Yosemite geen sequoia's meer te zien.
Ik zou de route zo inrichten dat je de Tioga Pass kunt nemen als die open is. Dat betekent dat je na Death valley via de 395 naar het noorden rijdt en via de Tioga Pass naar Yosemite rijdt.
Lake Tahoe is zeker wel mooi, maar het lijkt mij mooier om wat meer tijd uit te trekken voor de parken. Zion is een klein, maar erg mooi park waar je geweldig kunt wandelen. Ik ben er in spetember voor de 5e keer geweest en ik blijf het parchtig vinden. Ik had even verkeerd gekeken, voor de GC heb je inderdaad 2 nachten. Vind ik heel mooi, hoewel veel mensen 1 nacht voldoende vinden. Het hangt er ook van af wat je alemaal wilt gaan doen. Als je niet veel gaat wandelen is een middag en ochtend wellicht voldoende.
Misschien heb je iets aan mijn 2011 verslag voor Zion, Bryce, GC, en Sedona en kijk eens in ons 2008-verlsag voor Yosemite, Zion, Page, etc

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@rolands, een tip voor de 17 mile drive is om ook daar te lunchen. Je krijgt bij binnenkomst een folder mee, en hierin staat waar je kan eten. En ook waar je als je er gaat eten en voor meer dan 25 dollar consumeert, je je entree fee van $9,50 terugkrijgt. Ik heb daar gelunched bij de Spanish Inn, in een bar/restaurant genaamd de Sticks, met een prachtig uitzicht over zowel de golfbaan als de oceaan. De prijzen qua eten vond ik daar alleszins redelijk.
rolands
Amerika-ontdekker

Bericht door rolands »

@Marianne: Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik denk dat een plekje in het park wel leuker is inderdaad, als we nog 1,5 uur moeten rijden vanuit Oakhurst is het wellicht niet praktisch. Ik heb even gekeken naar accomodaties en zie dat er verschillende keuzes zijn, van een tent in curry village tot een lodge in Fish Camp. De Tioga Pass kunnen we nemen en lijkt me erg mooi, maar dat is dan afhankelijk van of deze geopend is of niet. Dit jaar was hij ook laat pas open en wij zullen er dan begin juni over heen gaan, het lijkt mij dus te onzeker of deze open is. In dat geval kunnen we wellicht beter vanuit het zuiden het park in gaan (via de 41?) en dan er aan de west kant er weer uit gaan richting SF (120), of zitten we dan toch met passen die mogelijk gesloten zijn? Volgens mij is eind Mei / begin Juni alles goed begaanbaar met uitzondering van Glacier Point, de Tioga Road en Mariposa Grove, maar daar komen we dan niet over dus dat zou goed moeten gaan. Of toch via de 140 gaan en dan er weer bij de 120 aan dezelfde kant eruit?

We zijn geen echte (professionele) wandelaars en houden van het verkennen van de omgeving en een wandeling(etje) op zijn tijd, in dat op zicht zou dus wellicht 1 nacht voldoende zijn voor de GC, maar we willen daar ook graag een helikopter vlucht doen, dus dan is het wellicht wel prettig een volle dag ertussen te hebben, of vergis ik me hierin en is het dan jammer van onze tijd? Het valt mij ook op dat er mensen zijn die niet al te veel tijd in de GC willen steken en deze liever in andere parken besteden, maar er zijn ook uist mensen die heel graag langer in de GC hadden willen blijven, het lijkt me dus erg persoonlijk.

Het lijkt ons juist mooi om vanalles te zien, we hebben al een aantal parken opgenomen en ter afwisseling lijkt ons daarom Lake Tahoe ook erg mooi om te zien.

Ik ga zeker nog je verslag lezen, ik heb al veel verslagen gelezen maar die van jou (nog) niet.

@Hockey: Dat is zeker een goede tip! Als het allemaal uitkomt zullen we zeker van je tip gebruik maken, bedankt!

Hoe zit het eigenlijk met de periode waarin wij reizen? Ik begreep dat de laatse maandag van Mei de vakanties beginnen in de USA, maar hoe zit het voor deze regio? Moeten we rekening houden met drukte rondom de parken? Of zal het meevallen omdat we redelijk vroeg zitten?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis rolands: rondje LA - SF - LV Mei/Juni 2012

Bericht door Rob »

Parken als Grand Canyon, Yosemite en Zion zijn vooral in het weekend erg druk, door de week valt het nog wel mee voor Memorial Day, met uitzondering van Yosemite daar is het (zeker als je er wil overnachten) altijd druk.
rolands
Amerika-ontdekker

Re: Reis rolands: rondje LA - SF - LV Mei/Juni 2012

Bericht door rolands »

@Rob, bedankt voor de info. Ik denk dus dat we er niet aan ontkomen om geen drukte te hebben, maar goed dat is ook niet te voorkomen.

Ik bedenk me nu dat we eigenlijk wel via de Tioga Road willen rijden om bij Lake Tahoe uit te komen, maar dat is dan dus de vraag of dat haalbaar is qua periode.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer