Na wat overleg en bekijken van het budget hebben we besloten om volgend jaar in 4 weken het bekende rondje LA - SF - LV te maken. We hebben nog niks officieel vast staan, behalve dat we rond zaterdag 19 Mei willen vertrekken en rond 13 Juni terug willen gaan. We willen zeker graag naar de Grand Canyon waar we een helikopter vlucht willen maken (ik heb al wat bedrijven en tips gevonden via het forum) en we willen ook zeker de grote steden zien waarbij LV de minst belangrijke is voor ons, maar zeker niet mag ontbreken. Verder hebben we een aantal dingen die mijn vriendin en ik willen doen, zoals een bezoekje aan Alcatraz, een holywood studio tour en het bezoeken van wat klassieke diners, maar dat zal vast allemaal mogelijk zijn. Daarnaast lijkt het ons gewoon heerlijk om erop uit te trekken met een huurauto (we willen een SUV huren, wat voor klasse weten we nog niet). De kustroute lijkt ons heel erg mooi om te rijden.
De bedoeling is dat we wel wat zaken van te voren gaan regelen, de huurauto wil ik halverwege november bekijken aangezien dan de prijzen op usareisen.de staan en de hotels in LA, SF en LV wil ik ook wel boeken, net zoals de plekken in de buurt van de parken.
Onderstaande is dus de eerste opzet voor onze reis, alle opmerkingen en tips zijn van harte welkom, we zitten nog in het begin van onze planning en kunnen nog veel kanten op en aanpassingen maken. Staan er bijvoorbeeld dingen tussen die we echt perse moeten overslaan of juist perse moeten opnemen dan hoor ik het graag. Ik had zelf bijvoorbeeld wat dingen over Moab gelezen, maar dat is net te ver uit onze route.
- Dag 1 Vliegreis Amsterdam - Los Angeles
- Dag 2 Los Angeles
- Dag 3 Los Angeles
- Dag 4 Autorit Los Angeles - Bullhead city
- Dag 5 Autorit Bullhead city - Sedona
- Dag 6 Sedona
- Dag 7 Autorit Sedona - South Rim Grand Canyon
- Dag 8 Grand Canyon
- Dag 9 Autorit Grand Canyon - Paige
- Dag 10 Autorit Page - Bryce Canyon
- Dag 11 Autorit Bryce Canyon - Springdale
- Dag 12 Autorit Springdale - Las Vegas