Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LA naar NYC in 1 maand

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Yasmine
Amerika-ontdekker

LA naar NYC in 1 maand

Bericht door Yasmine »

Ik studeer momenteel voor een semester aan de University of British Columbia en in december/januari heb ik ongeveer één volledige maand om te reizen. Zelf ben ik al een stuk of 10 keren in Amerika geweest en heb al heel veel van de oost- en westkust gezien, dus het lijkt me nu een mooi moment om het zuiden een keertje te doen. Mijn idee was om van LA naar NYC te rijden, maar is dit haalbaar in één maand? Mijn voorkeur gaat dus uit naar het zuiden: Louisiana, Texas, Tennessee, Florida etc. heb ik nog nooit gedaan, dus die zou ik zeker willen doen. Ik had me ongeveer gebaseerd op deze route van een georganiseerde groepsreis van Contiki (die $3700 is en ik gok dat ik dat wel goedkoper kan doen als ik alles zelf uitzoek):
Afbeelding

Overigens ben ik zelf 21 en ben ik van plan om met 3 anderen (allemaal minstens 21 en min. 1 jongen) te rijden met een gehuurde auto (via usareisen.de). Maar ik heb er geen idee van hoe het zit qua veiligheid enzo. Hier en daar heb ik wel gehoord dat het niet ontzettend veilig is om als 21-jarig meisje te gaan rondtrekken, of zijn dit indianenverhalen? Ik veronderstel dat het doenbaar is zolang we in de grotere steden blijven... Alle tips zijn welkom, bv. welke highway route te volgen etc. :)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: LA naar NYC in 1 maand

Bericht door DVDGuy »

Het is natuurlijk afhankelijk van wat je naast het autorijden nog wil gaan doen :wink: , maar m.i. is dit prima te doen.

Heb je je wel gerealiseerd dat je als 21-jarige in een huurauto, extra kosten hebt vanwege je leeftijd?
Yasmine
Amerika-ontdekker

Bericht door Yasmine »

Daar ben ik helemaal van op de hoogte, daarom ook dat we voor usareisen.de gaan. Die bieden erg voordelige pakketten aan voor 21-25-jarigen en we zijn met z'n vieren, dus die kosten worden uiteraard gewoon verdeeld.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat jij wil gaan doen is voornamelijk interstates rijden anders red je dit niet in 4 weken. Het rijden van interstates is niet alleen vreselijk eentonig, je ziet ook niets. Wat ik wil zeggen is, dat je een dergelijke reis gemakkelijk in 4 weken kan maken maar dat je tijd voor de locaties zo beperkt is dat je uiteindelijk de meeste tijd in de auto zal zitten. Als dat je wens is ga je gang maar verwacht er niet te veel van.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mag ik hier even op inhaken en zeggen, dat de interstates 100% saai zijn? Ik heb er al heel wat gereden en er is er maar een, die ik mooi vond, en dat is de I-81. De rest is saai, saaier en nog saaier! Ofwel zie je aan weerszijden enkel bomen, ofwel saai landschap. Voor een vakantie echt niet leuk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vooruit, nog een paar mooie: I70 tussen Denver en Salina, I90 door Idaho, I5 door Northern Ca en Oregon en I68 door de panhandle van Maryland ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, inderdaad, de I-68 is ook prachtig (de anderen heb ik nog nooit gereden), maar het gros van de interstates leidt door saai gebied.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer