Ik studeer momenteel voor een semester aan de University of British Columbia en in december/januari heb ik ongeveer één volledige maand om te reizen. Zelf ben ik al een stuk of 10 keren in Amerika geweest en heb al heel veel van de oost- en westkust gezien, dus het lijkt me nu een mooi moment om het zuiden een keertje te doen. Mijn idee was om van LA naar NYC te rijden, maar is dit haalbaar in één maand? Mijn voorkeur gaat dus uit naar het zuiden: Louisiana, Texas, Tennessee, Florida etc. heb ik nog nooit gedaan, dus die zou ik zeker willen doen. Ik had me ongeveer gebaseerd op deze route van een georganiseerde groepsreis van Contiki (die $3700 is en ik gok dat ik dat wel goedkoper kan doen als ik alles zelf uitzoek):
Overigens ben ik zelf 21 en ben ik van plan om met 3 anderen (allemaal minstens 21 en min. 1 jongen) te rijden met een gehuurde auto (via usareisen.de). Maar ik heb er geen idee van hoe het zit qua veiligheid enzo. Hier en daar heb ik wel gehoord dat het niet ontzettend veilig is om als 21-jarig meisje te gaan rondtrekken, of zijn dit indianenverhalen? Ik veronderstel dat het doenbaar is zolang we in de grotere steden blijven... Alle tips zijn welkom, bv. welke highway route te volgen etc.