Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zoektocht naar familie in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Zoektocht naar familie in Amerika

Bericht door Henriëtte »

Heel herkenbaar! Wij hebben eind jaren '80 ook een boek gemaakt over de familie Meulenbroeks, 270 pagina's dik, helemaal met de typemachine getypt. En als we dan achteraf een fout ontdekten, dan moest de hele pagina weer over. Daar kan je je tegenwoordig echt niks meer bij voorstellen. De reacties van de familie waren wel heel leuk destijds, we hebben 150 exemplaren van het boek laten maken en die waren we echt heel erg snel kwijt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Weet je wat handig is. Wij hebben nu de stamboom bij my hertiage.com en als hij klaar is kun je gewoon drukken op "diagram maken", dan maakt hij een hele mooie stamboom die je kunt afrdukken. Je kunt ook drukken op boek maken en dan wordt er een boek gemaakt:

Het familieboek is een gedetailleerde en professionele compilatie van de stamboom. Het bevat een persoonlijk relaas uit ieders leven, foto's, stamboomdiagrammen en handige inhoudsopgaven. Dit is een van de beste manieren om de stamboom te delen en uit te geven als boek.

Je kunt het naar je mail laten sturen en zelf afdrukken maar misschien kun je er ook door hun een mooi boek en/of stamboomprint van laten maken, dat hebben we nog niet uitgeprobeerd.

Marjon
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Ik lees hier voor de verandering ook weer eens mee omdat ik op zoek was naar iets.
Misschien ga ik er ook maar eens wat mee doen.
De stamboom van mijn familie gaat ook terug tot ergens in 1600, maar wat er van op schrift gesteld is houdt op met mijn generatie.
Ik weet niet eens van al die neven en nichten precies hoeveel kinderen ze hebben etc.
Eigenlijk jammer als al dat werk van mijn pake niet bijgewerkt wordt terwijl het nu juist zoveel gemakkelijker is.

Mijn zwager werkt op het Ryksarchyf (schrijf je dat zo in het Fries?) in Leeuwarden, zij hebben elkaar vast wel ontmoet.
Ik realiseer me trouwens nu ineens dat hij wel eens vertelde dat een neef van ons er ook regelmatig te vinden is, misschien is die al eens een stukje verder gekomen. Mmmm...maar eens zien te informeren.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Het is best leuk om het weer op te pakken Gerda. Met internet kan er nu zo veel meer. Je hebt kans dat veel van je familiestamboom al online staat.
Van onze stamboom was oo al veel online gezet door andere takken van de familie. Google voor de aardigheid maar eens op wat namen van je grootouders of overgrootouders.
Mij vader ging inderdaad vaak naar het rijksarchief. Maar hij is 26 jaar geleden al overleden dus ik weet niet of je neef er toen al werkte.

Marjon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kwam ik net tegen:

Dutch Family Heritage Society (DFHS).

Gathers and disseminates information on Dutch history, culture, and genealogy in the United States, Canada, and Netherlands.

Address: 2463 Ledgewood Drive, West Jordan, Utah 84084.

Telephone: (801) 967-8400.

Fax: (801) 963-4604.

E-mail: ndpc15b@prodigy.com.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt Mark, we gaan dat eens uitzoeken.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Even een update want er zijn belangrijke ontwikkelingen :thumbup:
In het begin van dit topic schreef ik een stukje uit een brief uit 1913. Deze brief was geschreven door de broer van mijn oma die net was gëmigreerd naar Amerika.
Mijn zus en ik zijn verder aan het speuren geweest en nu dacht ik laatst de facebook pagina van de kleindochter vd briefschrijver te hebben gevonden.
Ik heb contact met haar gezocht en het is inderdaad de juiste persoon.

Sinds een paar dagen heb ik mail contact met haar. Ze vind het ontzettend leuk dat er familie uit Nederland contact met haar heeft opgenomen.
Haar opa en mijn oma waren dus broer en zus. We zijn ongeveer van dezelfde leeftijd, heel leuk dus. Ik geloof dat ze ergens in de buurt van Los Angeles woont maar dat heb ik nog niet gevraagd aan haar.

We zijn heel blij want nu kunnen we dus eindelijk na een eeuw de twee brieven naar de directe familie sturen en valt alles op zijn plaats.
Eén vd brieven ben ik nog aan het herschrijven en dat valt niet mee, zie mijn topic. Mijn dochter (die Engels studeert) gaat hem voor me naar het Engels vertalen en dan kan ik ook die brief opsturen.
Ik heb ook veel oude foto's van voorouders gescand en ik heb beloofd die ook naar haar te sturen. Dat vindt ze helemaal geweldig!

Nu ik dit topic teruglees zie ik dat we ook nog een Email adres van een ander kleinkind in Orange City Iowa gevonden hadden. Helemaal vergeten :oops:
Daar gaan we dus binnenkort ook maar eens mee aan de slag.

Wordt vervolgd.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hartstikke leuk om iemand zo te vinden!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat leuk, Marjon. Niet alleen voor jou, maar zeker ook voor je achternicht in Amerika. Wat zal zij verrast zijn dat er zomaar iemand vanuit het verre Nederland contact met haar heeft opgenomen. En dan ook nog eens een brief van haar grootouders erbij. Wie weet, misschien heb je nu wel een leuk logeeradres voor als je weer naar Amerika gaat!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Sterker nog Henriëtte, ze heeft al geschreven dat ze een groot huis heeft en dat we altijd welkom bij haar zijn :D
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Goh, wij moeten ons stamboomonderzoek ook maar weer eens nieuw leven inblazen :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou het maar doen ja. Wij hebben echt heel veel familie in de USA.
Deze (achter)nicht heeft ook een nog een broer in de buurt wonen.
De zoon van mijn oma's andere broer blijkt ook nog te leven en diens zoon zit ook op facebook.
Die gaan we misschien ook nog benaderen, ze wonen in Maryland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer