Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is deze reis te doen in deze tijd
-
svereijken
- Amerika-newbie
Is deze reis te doen in deze tijd
Na heel veel gelezen te hebben over rondreizen,heb ik er zelf eentje samengesteld.
mijn vraag is eigenlijk is dit te doen in deze tijd.
Suggesties zijn zeer welkom
m.v.g.
Seraf Vereijken
20 sept aankomst s'avonds LA 20:00 uur
21 sept LA(1 volle dag LA vinden we voldoende)
22 sept ophalen camper dan naar palm springs en Joshuatree NP
23 sept prescott via blythe,overn. sedona of prescott(montezuma's castle)
24 sept naar Grand Canyon
25 sept Grand Canyon
26 sept Monument Valley en mexican hat
27 sept Canyon de Chelly NM
28 sept Mesa Verde NP via four corners
29 sept naar Moab via San Juan Skyway(scenic road)
30 sept Moab mountainbike,Arches NP,Canyon Lands NP,
1 okt Bryce Canyon via Capitol Reef NP en Boulder
2 okt Bryce Canyon
3 okt LV via Zion NP
4 okt LV
5 okt Sequoia NP en Kings canyon via Barstow en Bakersfield
6 okt Sequoia NP en Kings canyon
7 okt Yosemite Valley NP
8 okt Yosemite Valley NP
9 okt Carmel en Monterey,big sur en 17 mile drive
10 okt San Francisco camper inleveren
11 okt San Francisco
12 okt San Francisco, alcatraz kaartjes reeds gereserveerd
13 okt San Francisco
14 okt San Francisco, fietsen gehuurd
15 okt San Francisco we vliegen om 11:00 uur s'morgens
16 okt ochtend aankomst in amsterdam
mijn vraag is eigenlijk is dit te doen in deze tijd.
Suggesties zijn zeer welkom
m.v.g.
Seraf Vereijken
20 sept aankomst s'avonds LA 20:00 uur
21 sept LA(1 volle dag LA vinden we voldoende)
22 sept ophalen camper dan naar palm springs en Joshuatree NP
23 sept prescott via blythe,overn. sedona of prescott(montezuma's castle)
24 sept naar Grand Canyon
25 sept Grand Canyon
26 sept Monument Valley en mexican hat
27 sept Canyon de Chelly NM
28 sept Mesa Verde NP via four corners
29 sept naar Moab via San Juan Skyway(scenic road)
30 sept Moab mountainbike,Arches NP,Canyon Lands NP,
1 okt Bryce Canyon via Capitol Reef NP en Boulder
2 okt Bryce Canyon
3 okt LV via Zion NP
4 okt LV
5 okt Sequoia NP en Kings canyon via Barstow en Bakersfield
6 okt Sequoia NP en Kings canyon
7 okt Yosemite Valley NP
8 okt Yosemite Valley NP
9 okt Carmel en Monterey,big sur en 17 mile drive
10 okt San Francisco camper inleveren
11 okt San Francisco
12 okt San Francisco, alcatraz kaartjes reeds gereserveerd
13 okt San Francisco
14 okt San Francisco, fietsen gehuurd
15 okt San Francisco we vliegen om 11:00 uur s'morgens
16 okt ochtend aankomst in amsterdam
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi seraf,
Mooie trip en hij is goed te doen met een camper.
twee opmerkingen:
22 september, camper ophalen en dan Palm Springs en Joshua Tree NP is te doen als je de camper 'smorgens vroeg al op kan halen, anders word het erg krap, je moet eerst nog boodschappen doen daar moet je ook een uur voor rekenen, de zuidingang van Joshua Tree NP ligt nog een flink stuk voorbij Palm Springs.
30 september, Arches NP en Canyonlands NP op 1 dag is denk ik te krap zeker als je wil moutainbiken, dat mag trouwens alleen in Canyonlands niet in Arches.
Happy Camping
Gr.
Rob
Mooie trip en hij is goed te doen met een camper.
twee opmerkingen:
22 september, camper ophalen en dan Palm Springs en Joshua Tree NP is te doen als je de camper 'smorgens vroeg al op kan halen, anders word het erg krap, je moet eerst nog boodschappen doen daar moet je ook een uur voor rekenen, de zuidingang van Joshua Tree NP ligt nog een flink stuk voorbij Palm Springs.
30 september, Arches NP en Canyonlands NP op 1 dag is denk ik te krap zeker als je wil moutainbiken, dat mag trouwens alleen in Canyonlands niet in Arches.
Happy Camping
Gr.
Rob
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben net Monterey, Big Sur en 17 mile drive gedaan en het zal een kluif worden dat allemaal in een dag te proppen! Ik zou trouwens een boek willen aanraden waar wij veel aan gehad hebben in San Francisco, Monterey en omgeving en Yosemite en omgeving: Photosecrets San Francisco and Northern California ( http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... s&n=507846 )
Niet alleen voor foto's, maar ook voor waar te stoppen. Zo was het heel interessant om de elephant seals te zien in het Ano Nuevo State Reserve en we hadden daar niets van geweten als we dat boek niet hadden gehad.
Niet alleen voor foto's, maar ook voor waar te stoppen. Zo was het heel interessant om de elephant seals te zien in het Ano Nuevo State Reserve en we hadden daar niets van geweten als we dat boek niet hadden gehad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Sanny Rocks
- Amerikafan
hoi Iedereen,
ik durf het eigenlijk niet te vragen
maar zouden jullie ook nog ff op- of aanmerkingen willen maken op deze route
We gaan over 16 dagen en opzich zijn we tevreden over deze route. Maar you never know.....
vrijdag 30 juli Amsterdam - LA
zaterdag LA verkennen
zondag Universal
maan + din Disneyland en California Adventure
Woensdag 4 augustus t/m zat 7 augustus San Diego
(naar Seaworld)
zat 7 aug in EEN keer naar Flagstaff
zon 8 aug omgeving flagstaff
maa 9 aug t/m woe 11 aug Grand Canyon
woe 11 aug t/m vrij 13 aug Page/Lake Powell
vrij 13 aug via Monument Valley naar Arches NP t/m zon 15 aug
zon 15 aug t/m din 17 aug Bryce Canyon
17 aug via Zion NP naar Las Vegas t/m vrij 20 aug
vrij 20 aug via Death Valley naar Yosemite NP t/m maa 23 aug
maa 23 aug t/m woe 25 aug Lake Tahoe
woe 25 aug t/m 28 aug San Francisco
(26 aug naar Alcatraz)
28 aug terug naar Amsterdam
We rijden soms behoorlijke stukken, vooral San Diego naar Flagstaff maar we zijn met z'n 4en en alle 4 kunnen rijden. En de 5 dagen LA is idd zonde maar een vriendin van mij is heeeeleeemaaaal lijp van Disney vandaar.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
Groetjes Sanny
ik durf het eigenlijk niet te vragen
We gaan over 16 dagen en opzich zijn we tevreden over deze route. Maar you never know.....
vrijdag 30 juli Amsterdam - LA
zaterdag LA verkennen
zondag Universal
Woensdag 4 augustus t/m zat 7 augustus San Diego
(naar Seaworld)
zat 7 aug in EEN keer naar Flagstaff
woe 11 aug t/m vrij 13 aug Page/Lake Powell
vrij 13 aug via Monument Valley naar Arches NP t/m zon 15 aug
zon 15 aug t/m din 17 aug Bryce Canyon
(26 aug naar Alcatraz)
28 aug terug naar Amsterdam
We rijden soms behoorlijke stukken, vooral San Diego naar Flagstaff maar we zijn met z'n 4en en alle 4 kunnen rijden. En de 5 dagen LA is idd zonde maar een vriendin van mij is heeeeleeemaaaal lijp van Disney vandaar.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Sanny,
Leuke route heb je samengesteld! Een aantal dingen hebben we gemeen tijdens onze reis dit jaar, maar een aantal dingen hebben wij al gezien in 2002. Leuk dat jullie zoveel tijd uittrekken voor Disney, dat is echt de moeite waard! Ik zal proberen of ik nog wat tips kan geven.
Een andere overweging die je kunt maken, is de VIP tour. Dat is wel erg duur (wij betaalden $125 p.p.), maar misschien hebben jullie het geld ervoor over. Als jullie van films houden, is het zeer de moeite waard. Je ziet namelijk veel meer van de studio's en veel meer filmsets. Met een kleine groep heb je de hele dag een beschikking over een gids en je hoeft uiteraard nergens te wachten! Het hoogtepunt voor mij was de tour door de studio's en het property warehouse, waar alle filmattributen worden opgeslagen. Hier mag je gewoon doorheen wandelen! Ook hebben we een soundstage gezien, een filmset waar op dat moment werd gefilmd en een dubbing-room. Echt super!
In Disney's California Adventure zullen jullie ook veel plezier beleven. Het is een prachtig park! De achtbaan is geweldig, die moeten jullie niet overslaan! Maar de mooiste attractie is toch "Soaring California". Heel verrassend, en echt ontzettend mooi! Die moeten jullie echt doen! Ik heb ook gelezen dat de Tower of Terror inmiddels geopend is, en die is ook heel spectaculair. Wij hebben die gedaan in Florida.
Ook bij Disney zal het uiteraard druk zijn, dus maak zoveel mogelijk gebruik van de fastpass bij de attracties waar dat mogelijk is! Dat zal de wachttijden aanzienlijk verkorten!
Ten Oosten van de stad, langs de I-8 op een half uurtje rijden ligt een prachtige outlet: Viejas. http://www.viejas.com/voc/
Dit is de mooiste outlet die ik ooit gezien heb. Het is gebaseerd op een Indianendorp, de indianen kom je er veelvuldig tegen. Ze geven er shows die echt heel leuk zijn om te zien. Een prachtig dorp! Als jullie tijd hebben, moet je er echt even een kijkje nemen.
http://www.luwte.net/. Klik op vakanties, vakantie sept. 2000, met een apart deel voor Havasu Canyon. Dit moet echt super zijn! Het staat hoog boven op mijn verlanglijstje. Je hebt wel minimaal 2 dagen nodig, maar misschien zelfs 3. Je loopt naar beneden op dag 1, heel vroeg in de ochtend (vanwege de temperatuur) en op dag 2 of 3 ga je weer heel vroeg in de ochtend naar boven. In het dorpje kun je trouwens ook overnachten in een motel. Wel vooruit boeken natuurlijk! Er is ook een campground waar je kunt kamperen.
Een andere overweging is een bezoek aan The Wave in Coyote Buttes (Paria Canyon in Vermillion Cliffs, vlakbij Page). Om hiernaar toe te gaan heb je een permit nodig. Je kunt eventueel een permit verkrijgen een dag voordat je ernaar toe gaat, door 's morgens om 9 uur bij het BLM kantoor te zijn. De wandeling is erg de moeite waard, wat je ziet is ronduit schitterend! Wij willen in oktober ook proberen om permits te bemachtigen. Kijk eens op deze website voor NL'ers die er ook zijn geweest: http://schiffel.uwnet.nl/lvyellowlv/index.htm
.Je vind er een beschrijving en foto's.
Die dagen zou ik aan het einde erbij plakken bij San Francisco. Je kunt dan nog 2 dagen gebruiken voor het mooiste stuk van Highway 1. Dit is een prachtige kustroute, vooral als je hem rijdt van Noord naar Zuid. Big Sur is werkelijk prachtig! Je kunt lunchen bij Nepenthe, een restaurant in de bergen met een fantastisch uitzicht en heel lekker eten, en je kunt een wandeling maken in het Pfeiffer State Park naar de waterval die klettert op het strand. Ook de 17-Miles-Drive is zeer de moeite waard, evenals een bezoekje aan het Aquarium van Monterey. Het is een mooie afwisseling, en heel goed te doen vanuit San Francisco (Petra heeft het pas geleden nog gedaan, kijk op haar web-log voor ideeën!) Volgens mij maken jullie de vakantie hiermee echt helemaal compleet, en je kunt het heel goed in de route inpassen zonder er echt heel veel voor op te geven!
Ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen helpen! Ik wens jullie in elk geval nog veel voorpret en alvast een hele fijne vakantie!
Groetjes,
Jacqueline
Leuke route heb je samengesteld! Een aantal dingen hebben we gemeen tijdens onze reis dit jaar, maar een aantal dingen hebben wij al gezien in 2002. Leuk dat jullie zoveel tijd uittrekken voor Disney, dat is echt de moeite waard! Ik zal proberen of ik nog wat tips kan geven.
Als je op een zondag in het hoogseizoen naar Universal gaat, kun je natuurlijk verwachten dat het super druk zal zijn. Ik zou daarom zeker overwegen om kaartjes te kopen, waarmee jullie de wachtrijen kunnen overslaan. Het kost iets meer, maar ik denk dat jullie er veel meer plezier door zullen hebben!Sanny Rocks schreef:vrijdag 30 juli Amsterdam - LA
zaterdag LA verkennen
zondag Universal
Een andere overweging die je kunt maken, is de VIP tour. Dat is wel erg duur (wij betaalden $125 p.p.), maar misschien hebben jullie het geld ervoor over. Als jullie van films houden, is het zeer de moeite waard. Je ziet namelijk veel meer van de studio's en veel meer filmsets. Met een kleine groep heb je de hele dag een beschikking over een gids en je hoeft uiteraard nergens te wachten! Het hoogtepunt voor mij was de tour door de studio's en het property warehouse, waar alle filmattributen worden opgeslagen. Hier mag je gewoon doorheen wandelen! Ook hebben we een soundstage gezien, een filmset waar op dat moment werd gefilmd en een dubbing-room. Echt super!
In Disney's California Adventure zullen jullie ook veel plezier beleven. Het is een prachtig park! De achtbaan is geweldig, die moeten jullie niet overslaan! Maar de mooiste attractie is toch "Soaring California". Heel verrassend, en echt ontzettend mooi! Die moeten jullie echt doen! Ik heb ook gelezen dat de Tower of Terror inmiddels geopend is, en die is ook heel spectaculair. Wij hebben die gedaan in Florida.
Ook bij Disney zal het uiteraard druk zijn, dus maak zoveel mogelijk gebruik van de fastpass bij de attracties waar dat mogelijk is! Dat zal de wachttijden aanzienlijk verkorten!
San Diego is echt een hele leuke stad. Het heeft een heel gezellig centrum, met een prachtige shopping mall en een uitgaansgebied: Gaslamp Quarter. Hier vind je vele restaurantjes, café's en zelfs terrasjes. Heel gezellig! Ook het strand is heel leuk, en maak 's avonds en wandeling over de Boardwalk. Super-Amerikaans!Sanny Rocks schreef:Woensdag 4 augustus t/m zat 7 augustus San Diego (naar Seaworld)
Ten Oosten van de stad, langs de I-8 op een half uurtje rijden ligt een prachtige outlet: Viejas. http://www.viejas.com/voc/
Dit is de mooiste outlet die ik ooit gezien heb. Het is gebaseerd op een Indianendorp, de indianen kom je er veelvuldig tegen. Ze geven er shows die echt heel leuk zijn om te zien. Een prachtig dorp! Als jullie tijd hebben, moet je er echt even een kijkje nemen.
Als jullie zoveel tijd hebben rondom de Grand Canyon, zouden jullie kunnen overwegen om de cayon in te gaan. In het dal ligt een echt paradeisje: Havasupai. Hier leeft een indianenstam. Je vind hier een aantal prachtige watervallen in het hele mooie water. Kijk maar eens op de website: http://www.havasupaitribe.com/index.html .Op de volgende site vind je ook een reisverslag en foto's van NL'ers die er zijn geweest:Sanny Rocks schreef:zat 7 aug in EEN keer naar Flagstaff
http://www.luwte.net/. Klik op vakanties, vakantie sept. 2000, met een apart deel voor Havasu Canyon. Dit moet echt super zijn! Het staat hoog boven op mijn verlanglijstje. Je hebt wel minimaal 2 dagen nodig, maar misschien zelfs 3. Je loopt naar beneden op dag 1, heel vroeg in de ochtend (vanwege de temperatuur) en op dag 2 of 3 ga je weer heel vroeg in de ochtend naar boven. In het dorpje kun je trouwens ook overnachten in een motel. Wel vooruit boeken natuurlijk! Er is ook een campground waar je kunt kamperen.
Ik weet niet wat jullie allemaal gaan doen bij Lake Powell, maar ik neem aan dat een bezoek aan Antelope Canyon op het programma staat? Wij gaan er ook naar toe in oktober. Het moet echt schitterend zijn. Maak een tour rond het middaguur, voor de mooiste foto's.Sanny Rocks schreef:woe 11 aug t/m vrij 13 aug Page/Lake Powell
Een andere overweging is een bezoek aan The Wave in Coyote Buttes (Paria Canyon in Vermillion Cliffs, vlakbij Page). Om hiernaar toe te gaan heb je een permit nodig. Je kunt eventueel een permit verkrijgen een dag voordat je ernaar toe gaat, door 's morgens om 9 uur bij het BLM kantoor te zijn. De wandeling is erg de moeite waard, wat je ziet is ronduit schitterend! Wij willen in oktober ook proberen om permits te bemachtigen. Kijk eens op deze website voor NL'ers die er ook zijn geweest: http://schiffel.uwnet.nl/lvyellowlv/index.htm
.Je vind er een beschrijving en foto's.
De route langs de Colorado River, Route 128, schijnt heel erg de moeite waard te zijn! Deze route begint in Moab, en voert je ten zuiden van Arches langs de Colorado River. Wij gaan hem ook rijden in oktober!Sanny Rocks schreef:vrij 13 aug via Monument Valley naar Arches NP t/m zon 15 aug
Als ik jullie was zou ik hier iets aan veranderen, door bijvoorbeeld de trip bij Bryce en bij Lake Tahoe iets in te korten. Bryce is maar een klein park, ten opzichte van de andere parken, je hebt hier aan 1 dag genoeg volgens mij. Ook Lake Tahoe is wel leuk, maar genoeg voor 1 dag. Je kunt hier volgens mij 2 dagen besparen.Sanny Rocks schreef:zon 15 aug t/m din 17 aug Bryce Canyon
Die dagen zou ik aan het einde erbij plakken bij San Francisco. Je kunt dan nog 2 dagen gebruiken voor het mooiste stuk van Highway 1. Dit is een prachtige kustroute, vooral als je hem rijdt van Noord naar Zuid. Big Sur is werkelijk prachtig! Je kunt lunchen bij Nepenthe, een restaurant in de bergen met een fantastisch uitzicht en heel lekker eten, en je kunt een wandeling maken in het Pfeiffer State Park naar de waterval die klettert op het strand. Ook de 17-Miles-Drive is zeer de moeite waard, evenals een bezoekje aan het Aquarium van Monterey. Het is een mooie afwisseling, en heel goed te doen vanuit San Francisco (Petra heeft het pas geleden nog gedaan, kijk op haar web-log voor ideeën!) Volgens mij maken jullie de vakantie hiermee echt helemaal compleet, en je kunt het heel goed in de route inpassen zonder er echt heel veel voor op te geven!
Ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen helpen! Ik wens jullie in elk geval nog veel voorpret en alvast een hele fijne vakantie!
Groetjes,
Jacqueline
-
Sanny Rocks
- Amerikafan
Hoi Jacqueline!!
Hartelijk dank voor je tips
We hebben met uitzondering van de hotels in LA en de camping in de Grand Canyon nog niets geboekt. Dus in principe kunnen we onze route altijd nog veranderen. Dus we zullen je advies zeker meenemen!!
Fijn trouwens dat je wat info gaf over San Diego. We wilde in eerste instantie een dagje naar Mexico maar we hebben besloten omdat toch maar niet te doen. Nu hebben we dus meer tijd om de stad zelf te bezichtigen. En die outlet waar je het over had, die had ik al genoteerd!! Omdat je het al eens eerder had vermeld ergens op het forum!!
Lijkt me wel cool.
Bij Page/Lake Powell willen we inderdaad naar Antelope Canyon. We hebben alleen nog niet besloten of we gaan boeken ja of nee. En we willen misschien naar Rainbow Bridge.
De 2 nachten bij Bryce is trouwens ook nog niet helemaal zeker. Ik hoor zat Zion NP mooier is dan Bryce. En dat je voor Zion meer tijd nodig hebt. Dus misschien rijden we wel vanaf Arches door Bryce naar Zion om daar de nachten door te brengen. Dat is natuurlijk het voordeel van niets vooraf boeken, we hebben alle vrijheid.
Groetjes Sanny
Hartelijk dank voor je tips
We hebben met uitzondering van de hotels in LA en de camping in de Grand Canyon nog niets geboekt. Dus in principe kunnen we onze route altijd nog veranderen. Dus we zullen je advies zeker meenemen!!
Fijn trouwens dat je wat info gaf over San Diego. We wilde in eerste instantie een dagje naar Mexico maar we hebben besloten omdat toch maar niet te doen. Nu hebben we dus meer tijd om de stad zelf te bezichtigen. En die outlet waar je het over had, die had ik al genoteerd!! Omdat je het al eens eerder had vermeld ergens op het forum!!
Bij Page/Lake Powell willen we inderdaad naar Antelope Canyon. We hebben alleen nog niet besloten of we gaan boeken ja of nee. En we willen misschien naar Rainbow Bridge.
De 2 nachten bij Bryce is trouwens ook nog niet helemaal zeker. Ik hoor zat Zion NP mooier is dan Bryce. En dat je voor Zion meer tijd nodig hebt. Dus misschien rijden we wel vanaf Arches door Bryce naar Zion om daar de nachten door te brengen. Dat is natuurlijk het voordeel van niets vooraf boeken, we hebben alle vrijheid.
Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Jacqueline,
Een paar opmerkingen op je advies aan Sanny, weet je dat Havasupai een heel ander stuk van de Grand Canyon is, het is een onderdeel van het Havasupai Indian resarvation en ligt 178 mile van de Grand Canyon Village, het laatste stuk weg is een gravelroad, de hike naar de canyon en terug is niet bepaald de gemakkelijkste hike, verder heb je een speciale permit nodig om er te mogen hiken.
De UT-128 is een schitterende route (wij hebben hen najaar 2003 gereden) vanaf Moab rij je in noordoostelijke richting naar de I-70 , dat lijkt me voor Sanny niet echt de goede richting, misschien is het een optie op het eerste stuk te reden tot Fisher Towers, daarna verlaat de Coloradoriver de weg en is de route niet meer zo mooi dus omdraaien en nogmaals genieten heen en terug tot FT is 60 mile.
Bryce NP mag dan wel een klein park zijn het is wel een van de zoniet het mooiste park van het zuidwesten je kan er prachtige hikes maken, dat kan trouwens ook in Zion NP.
Gr.
Rob
Een paar opmerkingen op je advies aan Sanny, weet je dat Havasupai een heel ander stuk van de Grand Canyon is, het is een onderdeel van het Havasupai Indian resarvation en ligt 178 mile van de Grand Canyon Village, het laatste stuk weg is een gravelroad, de hike naar de canyon en terug is niet bepaald de gemakkelijkste hike, verder heb je een speciale permit nodig om er te mogen hiken.
De UT-128 is een schitterende route (wij hebben hen najaar 2003 gereden) vanaf Moab rij je in noordoostelijke richting naar de I-70 , dat lijkt me voor Sanny niet echt de goede richting, misschien is het een optie op het eerste stuk te reden tot Fisher Towers, daarna verlaat de Coloradoriver de weg en is de route niet meer zo mooi dus omdraaien en nogmaals genieten heen en terug tot FT is 60 mile.
Bryce NP mag dan wel een klein park zijn het is wel een van de zoniet het mooiste park van het zuidwesten je kan er prachtige hikes maken, dat kan trouwens ook in Zion NP.
Gr.
Rob
-
svereijken
- Amerika-newbie
Hoi, Rob en Petra
Bedankt voor jullie reacties.
ROB
De camper kunnen we s'morgens ophalen(early bird special)geboekt.
Op 30 sept. gaan we waarschijnlijk voor Arches NP
en de 17 mile drive verplaatsen we naar 10 okt de dag dat we naar San Francisco rijden.
PETRA
Het foto boek heb ik bekeken op de link die je opgaf, de recencies zien er veel belovend uit.
m.v.g.
Seraf
Bedankt voor jullie reacties.
ROB
De camper kunnen we s'morgens ophalen(early bird special)geboekt.
Op 30 sept. gaan we waarschijnlijk voor Arches NP
en de 17 mile drive verplaatsen we naar 10 okt de dag dat we naar San Francisco rijden.
PETRA
Het foto boek heb ik bekeken op de link die je opgaf, de recencies zien er veel belovend uit.
m.v.g.
Seraf
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Sanny,
Misschien kan je wat met de volgende informatie, omgeving Flagstaff, neem de US-89A zuid richting Sedona je rijdt dan door Oak Creek Canyon een mooie route met onderweg nog Slide Rock SP een leuk State Park je kan doorrijden tot Sedona een leuk plaatsje.
Als je er tijd voor hebben maar dan een middagrit met de Verde Canyon RailRoad door een schitterende canyon de trein start vanuit Clarkdale, voor meer informatie kan je mijn reisverslag van 2001 lezen via de link bij mijn onderschrift.
Neem in de parken voldoende tijd om een van de schitterende hikes te maken er zijn er meer dan genoeg.
Jullie hebben een leuke route uitgezet.
Gr.
Rob
Misschien kan je wat met de volgende informatie, omgeving Flagstaff, neem de US-89A zuid richting Sedona je rijdt dan door Oak Creek Canyon een mooie route met onderweg nog Slide Rock SP een leuk State Park je kan doorrijden tot Sedona een leuk plaatsje.
Als je er tijd voor hebben maar dan een middagrit met de Verde Canyon RailRoad door een schitterende canyon de trein start vanuit Clarkdale, voor meer informatie kan je mijn reisverslag van 2001 lezen via de link bij mijn onderschrift.
Neem in de parken voldoende tijd om een van de schitterende hikes te maken er zijn er meer dan genoeg.
Jullie hebben een leuke route uitgezet.
Gr.
Rob
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Rob,Rob schreef:Hoi Jacqueline,
Ik wist niet dat je een bepaalde vergunning nodig had, alweer iets geleerd! Dat het een zij-canyon is, wist ik wel, maar het blijft toch de grand canyon. De Grand Canyon is ook zo groot. Het lijkt mij gewoon een prachtige ervaring om mee te maken. Ik had met opzet ook een link erbij gezet van een website, daar kun je lezen dat de hike inderdaad niet echt heel gemakkelijk is, maar je krijgt wel een mooie beloning. Je kunt er trouwens ook met de helicopter naar toe, maar dat is erg duur.
Sorry, als mijn informatie niet duidelijk genoeg was. Ik doe mijn best....
Jacqueline
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Rob,Rob schreef:Bryce NP mag dan wel een klein park zijn het is wel een van de zoniet het mooiste park van het zuidwesten je kan er prachtige hikes maken, dat kan trouwens ook in Zion NP.
Het was niet mijn bedoeling om te suggereren dat Bryce niet mooi zou zijn! Naast dat het heel mooi is, is het toch een van de kleinste National Parks in Amerika, maar dat hoeft niets af te doen aan de schoonheid. Ik heb al van veel mensen gehoord dat het een schitterend park is, waar je hele mooie wandelingen kan maken. Over Zion hoor ik wat verdeelde meningen, er zijn mensen die zeggen dat ze het niet zo geweldig vonden, en anderen zijn er lyrisch over. Wij gaan er in oktober wel naar toe.
Groetjes,
Jacqueline
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Jacqueline,
De opmerkingen waren niet als kritiek bedoeld maar als een andere mening.
Mijn idee over Bryce en Zion, je kan ze niet met elkaar vergelijken zo verschillend, als je van wandelen houd kan je voor beide parken 2 dagen uittrekken.
Als jullie in october gaan kan je waarschijnlijk in Zion ook een heel stuk de Narrows in hiken door het water van de Virginriver, toen wij er de laatste keer waren (voorjaar 2001) mocht dat niet i.v.m. de hoge waterstand en te sterke stroming, najaar 1999 zijn we er wel een stuk ingeweest echt een aanrader.
Gr.
Rob
De opmerkingen waren niet als kritiek bedoeld maar als een andere mening.
Mijn idee over Bryce en Zion, je kan ze niet met elkaar vergelijken zo verschillend, als je van wandelen houd kan je voor beide parken 2 dagen uittrekken.
Als jullie in october gaan kan je waarschijnlijk in Zion ook een heel stuk de Narrows in hiken door het water van de Virginriver, toen wij er de laatste keer waren (voorjaar 2001) mocht dat niet i.v.m. de hoge waterstand en te sterke stroming, najaar 1999 zijn we er wel een stuk ingeweest echt een aanrader.
Gr.
Rob
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Rob,Rob schreef:Hoi Jacqueline,
Gr.
Rob
Ik heb er speciaal Teva's voor aangeschaft! Ik ben dus inderdaad van plan om een stuk te lopen door het water, maar niet de hele trail! Ik ben nogal beperkt in het lopen, door fysieke problemen met mijn benen, en ik kan dus niet zomaar 4 of 5 uur gaan wandelen, zeker niet over oneffen terrein. Ik moet de vakantie goed uitbalanceren, in welk park ik welke hikes ga doen, want anders haal ik het einde niet.
Ik ben van plan om een goede mix samen te stellen, en daarvoor wil ik een aanvalsplan maken voor elk park. Op die manier kan ik vantevoren plannen, en een goede balans bewaken.
Groetjes,
Jacqueline
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Jacqueline,Jasmino schreef:[
Hoi Rob,
Ik heb er speciaal Teva's voor aangeschaft! Ik ben dus inderdaad van plan om een stuk te lopen door het water, maar niet de hele trail!
Groetjes,
Jacqueline
Neem je eigen hikestokken mee of een stok (tak) bij het begin van de trail als je het zonder doet kom je waarschijnlijk nat terug, de stenen zijn erg glad dus voorzichtig lopen, er zijn trouwens ook hikes in de Narrows onder begeleiding van een ranger, informeer bij het visitorcenter.
Gr.
Rob
-
Anita
Ik heb het boek gelijk besteld Petra! Thanks voor de tip, het ziet er inderdaad erg goed uit!Petra/VS schreef:Ik zou trouwens een boek willen aanraden waar wij veel aan gehad hebben in San Francisco, Monterey en omgeving en Yosemite en omgeving: Photosecrets San Francisco and Northern California ( http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... s&n=507846 )
Anita
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2881 Weergaves
-
Laatste bericht door Ashley123!
-