Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
met de fiets door New York en Long Island
met de fiets door New York en Long Island
Ik heb het idee opgevat om New York en Long Island per fiets te verkennen. Het zou mijn eerste reis naar de VS worden.
Heeft er iemand reeds ervaring met de fiets in NY?
Ik ben op zoek naar grote en duidelijk zichtbare kaarten van New York en Long Island zodat ik zelf de route kan uitstippelen.
Alle informatie, tips en goede raad zijn welkom.
Koeneman
Heeft er iemand reeds ervaring met de fiets in NY?
Ik ben op zoek naar grote en duidelijk zichtbare kaarten van New York en Long Island zodat ik zelf de route kan uitstippelen.
Alle informatie, tips en goede raad zijn welkom.
Koeneman
New York en fietsen...
Als ik af en toe om me heen kijk zeg ik, dat het op sommige plaatsen wel kan. Er zijn wel enkele fiets paden zelfs.
Maar niemand houd rekening met fietsers... Wandelaars stoppen midden op het fietspad en kijken nog niet op of om als je belt, ze blijven gewoon staan en jij moet er om heen. Hierdoor is het op drukke wegen best gevaarlijk om te fietsen, auto's zien je echt niet.
Maar fietsen door centralpark kan, fietsen over de brooklyn bridge kan en als je de grote wegen ontwijkt en met het motto fiets: " niemand ziet mij, dus ik moet extra uitkijken" Dat gaat het wel lukken.
Verder kun je je fiets ook meenemen in sommige treinen (buiten het spits uur).
Over long Island weet ik niet veel te vertellen, maar mocht je gerichte vragen hebben, dan kan ik ze aan m'n collega stellen.
De informatie over fietsen in NY komt vooral uit de NFT-guide not for tourist guide. Een geweldige gids, alles staat erin. Geen touristische atracties, maar wel de plattegrond van het metropoliton museum, de stadion en hoe je er komt en kaartjes besteld. Ze hebben ook een website, http://www.notfortourists.com/newyork.aspx. In nederland zul je er even naar moeten zoeken, maar de betere boek winkel heeft 'm wel.
Als ik af en toe om me heen kijk zeg ik, dat het op sommige plaatsen wel kan. Er zijn wel enkele fiets paden zelfs.
Maar niemand houd rekening met fietsers... Wandelaars stoppen midden op het fietspad en kijken nog niet op of om als je belt, ze blijven gewoon staan en jij moet er om heen. Hierdoor is het op drukke wegen best gevaarlijk om te fietsen, auto's zien je echt niet.
Maar fietsen door centralpark kan, fietsen over de brooklyn bridge kan en als je de grote wegen ontwijkt en met het motto fiets: " niemand ziet mij, dus ik moet extra uitkijken" Dat gaat het wel lukken.
Verder kun je je fiets ook meenemen in sommige treinen (buiten het spits uur).
Over long Island weet ik niet veel te vertellen, maar mocht je gerichte vragen hebben, dan kan ik ze aan m'n collega stellen.
De informatie over fietsen in NY komt vooral uit de NFT-guide not for tourist guide. Een geweldige gids, alles staat erin. Geen touristische atracties, maar wel de plattegrond van het metropoliton museum, de stadion en hoe je er komt en kaartjes besteld. Ze hebben ook een website, http://www.notfortourists.com/newyork.aspx. In nederland zul je er even naar moeten zoeken, maar de betere boek winkel heeft 'm wel.
Ik heb af en toe met veel verbazing staan kijken hoe die fietskoeriers zich door het verkeer wurmen... Dan moet je over veel lef, conditie en een beetje doodwens beschikken, volgens mij...
Maar het is wel een uitdaging
Maar het is wel een uitdaging
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Wij fietsen weleens het fietspad aan de buitenrand van Manhattan (vanaf Battery Park omhoog bv.). Het enige nadeel is dat het pad ook gebruikt wordt door langzamer verkeer (lopers etc.). Middenin Manhattan hebben we nog niet gefietst. 1 keer per jaar is er een fietsdag in NYC, dan is het wel veilig middenin de stad te fietsen.
dora
dora
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 9660 Weergaves
-
Laatste bericht door Ingrid1958