Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Horrorvluchten?
-
OrangeDaisy
- Amerikafan
Re: Horrorvluchten?
Schaamte, geen zin om er geld aan uit te geven en ik vraag me ook af óf je er echt vanaf kunt komen. Ik zit ook op het emetofobie-forum en eigenlijk heb ik nog nooit een écht overtuigend 'genezen' verhaal gelezen. Veel mensen krijgen vroeg of laat een terugval.
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat kun je beter niet vragen aan iemand met een irrationele angst.
Zelf ben ik ontzettend fobisch voor (grote) spinnen. Kleintjes verdraag ik wel, maar dikke, grote harige spinnen; ik kan ze niet eens op foto's of op tv zien. Het weerhoud me van het bezoeken van bepaalde plekken (alhoewel ik ook in Zion NP en Arches NP geweest ben, waarvan ik weet dat er tarantula's en zwarte weduwen zitten).
Dan zijn er altijd mensen die inderdaad een opmerking plaatsen van; 'Waarom doe je er niet eens iets aan? Ga zo'n cursus doen!' Ik vind dat zelf altijd een beetje vervelende opmerkingen. Denk je niet dat ik daar nooit aan gedacht heb? En dat ik dat niet al lang zou zijn gaan doen als ik het aandurfde?
Misschien geld dat voor Daisy ook wel....
Zelf ben ik ontzettend fobisch voor (grote) spinnen. Kleintjes verdraag ik wel, maar dikke, grote harige spinnen; ik kan ze niet eens op foto's of op tv zien. Het weerhoud me van het bezoeken van bepaalde plekken (alhoewel ik ook in Zion NP en Arches NP geweest ben, waarvan ik weet dat er tarantula's en zwarte weduwen zitten).
Dan zijn er altijd mensen die inderdaad een opmerking plaatsen van; 'Waarom doe je er niet eens iets aan? Ga zo'n cursus doen!' Ik vind dat zelf altijd een beetje vervelende opmerkingen. Denk je niet dat ik daar nooit aan gedacht heb? En dat ik dat niet al lang zou zijn gaan doen als ik het aandurfde?
Misschien geld dat voor Daisy ook wel....
Rivercola, ik het ook een spinnenfobie, en ben dus enigszins bekend met het begrip fobie. Mocht ik ooit besluiten me in Australië te gaan settelen, dan zou ik zeker proberen van die fobie af te komen.
Maar OrangeDaisy laat zien alles te doen om toch naar lange vluchten te kunnen maken, en alle hulpmiddeltjes te proberen en zelf overtuigd dat ze geen hulp nodig heeft. Een vraag waarom wel alle middelen, behalve therapie lijkt me dan ook gerechtigd.
Maar OrangeDaisy laat zien alles te doen om toch naar lange vluchten te kunnen maken, en alle hulpmiddeltjes te proberen en zelf overtuigd dat ze geen hulp nodig heeft. Een vraag waarom wel alle middelen, behalve therapie lijkt me dan ook gerechtigd.
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat lijkt me dus net het irreële van de angst; dat je vanalles doet om confrontatie uit de weg te gaan in plaats van de angst aan te pakken. Als Daisy de behoefte voelt om daar wat aan te doen zal dat uit haarzelf moeten komen. Maar zo te zien voelt ze zich op dit moment prettiger bij het nemen van enkele maatregelen. Ik herken dat wel.
-
troetelbeer79
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
De vluchten in september/oktober zitten vaak vol, maar niet altijd. Vorig jaar op de terugweg vanuit de USA, in oktober, hadden we een toestel dat misschien maar voor 25% gevuld was. Echt heel weinig mensen! Vond het niet erg, had je in ieder geval niemand voor of achter je die zijn leuning naar achter schiet zonder waarschuwen of iemand die steeds tegen je stoel schopt/duwt. Maar dat zijn dus echt uitzonderingen en dit kwam ook door vertraging en vluchten die omgeboekt waren geloof ik.
En er iets aan doen. Tja, buiten het financiele plaatje, de meeste therapieen voor dit soort fobieen bestaat uit het confronteren met je angst. Dus plaatjes zien van en films bekijken met overgevende mensen. Of het opzoeken, juist met carnaval de stad ingaan bv. Dat moet je willen/durven en als de fobie niet al te erg (meer) is, hoef je dat niet noodzakelijk (meer) te vinden. Je vind een andere manier om ermee om te gaan of misschien groei je er overheen door bepaalde gebeurtenissen... Ieder zijn keus, makkelijk is het nooit, wat je ook besluit.
En er iets aan doen. Tja, buiten het financiele plaatje, de meeste therapieen voor dit soort fobieen bestaat uit het confronteren met je angst. Dus plaatjes zien van en films bekijken met overgevende mensen. Of het opzoeken, juist met carnaval de stad ingaan bv. Dat moet je willen/durven en als de fobie niet al te erg (meer) is, hoef je dat niet noodzakelijk (meer) te vinden. Je vind een andere manier om ermee om te gaan of misschien groei je er overheen door bepaalde gebeurtenissen... Ieder zijn keus, makkelijk is het nooit, wat je ook besluit.
-
OrangeDaisy
- Amerikafan
Ik heb even gewacht hierop de reageren, maar ik vind dit niet zo'n prettig antwoord. Ik probeer mezelf niet te overtuigen dat ik geen hulp nodig heb, ik weet dat de angst die ik heb irrationeel is. Maar ik wíl geen hulp. En wat ik hier zoek zijn niet de hulpmiddeltjes, maar juist ervaringen zodat ik weet wat ik kan verwachten. Ik neem aan dat jij met je spinnenfobie ook graag enigszins weet wat je ergens kunt verwachten....Hockey schreef:Maar OrangeDaisy laat zien alles te doen om toch naar lange vluchten te kunnen maken, en alle hulpmiddeltjes te proberen en zelf overtuigd dat ze geen hulp nodig heeft. Een vraag waarom wel alle middelen, behalve therapie lijkt me dan ook gerechtigd.
Groet, Gerda
Ik weet dat een vriendin van mij veel baat bij homeopathische druppels heeft.
Persoonlijk heb ik er geen last van, lijkt me toch een hel wanneer je aan het begin van de vlucht ziek wordt, en dan nog 10 uur moet of zo.
Persoonlijk heb ik er geen last van, lijkt me toch een hel wanneer je aan het begin van de vlucht ziek wordt, en dan nog 10 uur moet of zo.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar wat heb je er aan? Want eigenlijk kan je alles verwachten. Ik ken mensen die al een dode op hun vlucht hadden, bij ons is ook iemand afgevoerd bij landing waarvan gezegd was dat die het niet ging halen/al dood was. Sommigen hebben spuwende mensen om zich heen gehad (onze zoon zat op een stoel waar het braaksel nog aanplakteOrangeDaisy schreef: maar juist ervaringen zodat ik weet wat ik kan verwachten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- RiverCola
- Amerika-expert
Kastelke; Orangedaisy heeft een fobie en kwam hier om gewoon wat comfort te zoeken, om wat vragen te stellen en een beter beeld te krijgen van hoe een lange vlucht is. Mag dat niet? Kan daar niet een beetje begrip voor zijn?
Natuurlijk kunnen de gekste dingen gebeuren. Je kunt ook je voordeur uitgaan en onder een auto lopen. Die kans is echter klein. Net als de kans dat je vliegtuig neerstort in geen verhouding staat tot de kans op een (dodelijk) auto-ongeluk.
Ik wordt af en toe een beetje moe van al die veroordelende en belerende posts op dit forum. 'Moet je niet beter in therapie gaan?', 'Wat heb je eraan dit op een forum te vragen?', 'Wat heb je aan al die hulpmiddeltjes?'. Laat mensen toch gewoon een beetje in hun waarde! Dit is dus niet alleen richting Kastelke gericht maar richting iedereen die het beter denkt te weten en dat meent te moeten ventileren.
Natuurlijk kunnen de gekste dingen gebeuren. Je kunt ook je voordeur uitgaan en onder een auto lopen. Die kans is echter klein. Net als de kans dat je vliegtuig neerstort in geen verhouding staat tot de kans op een (dodelijk) auto-ongeluk.
Ik wordt af en toe een beetje moe van al die veroordelende en belerende posts op dit forum. 'Moet je niet beter in therapie gaan?', 'Wat heb je eraan dit op een forum te vragen?', 'Wat heb je aan al die hulpmiddeltjes?'. Laat mensen toch gewoon een beetje in hun waarde! Dit is dus niet alleen richting Kastelke gericht maar richting iedereen die het beter denkt te weten en dat meent te moeten ventileren.
-
OrangeDaisy
- Amerikafan
Thanx RiverCola!
Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken...
Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken...
Groet, Gerda
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hier ben ik het zo mee eens.RiverCola schreef:Ik wordt af en toe een beetje moe van al die veroordelende en belerende posts op dit forum. 'Moet je niet beter in therapie gaan?', 'Wat heb je eraan dit op een forum te vragen?', 'Wat heb je aan al die hulpmiddeltjes?'. Laat mensen toch gewoon een beetje in hun waarde! Dit is dus niet alleen richting Kastelke gericht maar richting iedereen die het beter denkt te weten en dat meent te moeten ventileren.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou Elke, ik denk dat iemand die een fobie heeft zoals OrangeDaisy, niet echt zit te wachten op de opsomming die je daar maakt 
Ik kan me niet voorstellen dat dat haar op haar gemak stelt.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
En ook niet bepaald een gemiddelde reis die je opnoemt Elke. Als jullie op de helft van je vluchten zulke dingen meemaakt dan heb je of heel erg pech of ik heb enorm veel geluk. Ik vlieg vrij veel en behalve een keer een flinke luchtzak en een keer een doorstart heb ik niets geks meegemaakt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Ja, want die mensen willen ook echt allemaal de persoon die zo'n vraag stelt afkraken. En oprecht verwondering waarom iemand wel het ene soort hulp zoekt maar niet het andere, nee dat kan gewoon niet. We hebben immers als we een kritische vraag stellen altijd en allemaal daar een slechte bedoeling mee.RiverCola schreef:Ik wordt af en toe een beetje moe van al die veroordelende en belerende posts op dit forum. 'Moet je niet beter in therapie gaan?', 'Wat heb je eraan dit op een forum te vragen?', 'Wat heb je aan al die hulpmiddeltjes?'. Laat mensen toch gewoon een beetje in hun waarde! Dit is dus niet alleen richting Kastelke gericht maar richting iedereen die het beter denkt te weten en dat meent te moeten ventileren.
Waar jij zegt: "laat mensen in hun waarde" zeg ik "ga niet van het slechte uit als iemand er kritisch over is".
- Bandido
- Amerika-expert
En ik word af en toe een beetje moe van dit soort felle reacties. Dat is toch niet nodig? En volgens mij is de beschuldiging dat iemand hier niet in haar waarde gelaten wordt hier volkomen uit de lucht gegrepen. OrangeDaisy namelijk schreef eerder zelf dit:RiverCola schreef:Kastelke; Orangedaisy heeft een fobie en kwam hier om gewoon wat comfort te zoeken, om wat vragen te stellen en een beter beeld te krijgen van hoe een lange vlucht is. Mag dat niet? Kan daar niet een beetje begrip voor zijn?
Ik wordt af en toe een beetje moe van al die veroordelende en belerende posts op dit forum. 'Moet je niet beter in therapie gaan?', 'Wat heb je eraan dit op een forum te vragen?', 'Wat heb je aan al die hulpmiddeltjes?'. Laat mensen toch gewoon een beetje in hun waarde!
Dan is het toch niet zo raar dat mensen daar ook op doorgaan?OrangeDaisy schreef:"Ik ga me ook niet laten weerhouden door die stomme angst, maar ik wil er zo veel mogelijk aan doen om de reis zo comfortabel mogelijk te maken."
"Keep Georgia On Your Mind"
- RiverCola
- Amerika-expert
OrangeDaisy geeft bovenaan deze pagina, als reactie op de, inmiddels tweede vraag.constatering van Hockey waarom ze geen hulp zoekt, al aan waarom ze geen therapie wil. Vervolgens concludeert Hockey dat volgens hem therapie tóch wel gerechtvaardigd is. Ik geef vervolgens aan dat iemand met een fobie die keuze zelf moet maken. Orangedaisy geeft als reactie daarop dat ze inderdaad dit soort reacties niet zo prettig vind en zelf de overweging al gemaakt heeft (op pagina 1 zegt ze dat trouwens al!!!). Kastelke meent er dan nog eens overheen te moeten gaan met een daadwerkelijk horrorscenario en de vraag waarom ze die vraag überhaupt moet stellen op een forum.
En Hockey besluit met de opmerking dat het echt alleen maar oprecht informeren was en dat hij best 'kritisch' mag zijn.
OrangeDaisy heeft overigens inmiddels al twee keer aangegeven dit soort opmerkingen niet op prijs te stellen.
Sorry hoor, hoe vaak moet iemand zichzelf verdedigen? En waarom moet er steeds maar weer de nadruk op therapie gelegd worden als iemand daar al lang een besluit over genomen heeft en dat op het forum aangegeven heeft. Je moet toch aanvoelen dat het op een gegeven moment genoeg is geweest?
En Hockey besluit met de opmerking dat het echt alleen maar oprecht informeren was en dat hij best 'kritisch' mag zijn.
OrangeDaisy heeft overigens inmiddels al twee keer aangegeven dit soort opmerkingen niet op prijs te stellen.
Sorry hoor, hoe vaak moet iemand zichzelf verdedigen? En waarom moet er steeds maar weer de nadruk op therapie gelegd worden als iemand daar al lang een besluit over genomen heeft en dat op het forum aangegeven heeft. Je moet toch aanvoelen dat het op een gegeven moment genoeg is geweest?
Rivercola, ik heb inderdaad geconcludeerd dat OrangeDaisy in mijn optiek wel hulp nodig heeft. maar dat was voordat ze aangaf geen hulp te willen. En dus niet nadat ze dit aangaf. En toen jij vond dat ik niet mocht vragen waarom OrangeDaisy geen therapie als oplossing zocht heb ik uitgelegd waarom ik mijn vraag gerechtigd vond en nog steeds vind.
En ja, ik blijf er ook bij dat als je op een forum vraagt om tips mensen ook kritisch mogen zijn naar de gestelde vraag en de acties die de vragensteller neemt.
En ja, ik blijf er ook bij dat als je op een forum vraagt om tips mensen ook kritisch mogen zijn naar de gestelde vraag en de acties die de vragensteller neemt.
Hoi Daisy, Ik vind het heel erg dapper dat je ondanks je probleem toch wilt vliegen.
Ik heb al heel erg vaak gevlogen en kan me maar van 1 keer herinneren dat er iemand, een zwangere vrouw,
moest overgeven. Maar dat gebeurde heel discreet. Het was dat ik toevallig net die kant op keek, dat het me opviel.
Mij lijkt het wel handig om op een hoekplaats te gaan zitten, dan kun je makkelijk weglopen. Of misschien is juist
een raamplaats beter, dan kun je naar buiten kijken en zie je niemand. In ieder geval zou ik oordopjes in doen,
dan hoef je niets te horen.
Ik zou ook een zo'n kort mogelijk vlucht te nemen en dan verdergaan per auto (als dat qua afstand te doen is).
Ik wens je een heel prettige vlucht.
Ik heb al heel erg vaak gevlogen en kan me maar van 1 keer herinneren dat er iemand, een zwangere vrouw,
moest overgeven. Maar dat gebeurde heel discreet. Het was dat ik toevallig net die kant op keek, dat het me opviel.
Mij lijkt het wel handig om op een hoekplaats te gaan zitten, dan kun je makkelijk weglopen. Of misschien is juist
een raamplaats beter, dan kun je naar buiten kijken en zie je niemand. In ieder geval zou ik oordopjes in doen,
dan hoef je niets te horen.
Ik zou ook een zo'n kort mogelijk vlucht te nemen en dan verdergaan per auto (als dat qua afstand te doen is).
Ik wens je een heel prettige vlucht.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeg ik dat ik onbegrip heb voor haar situatie? Ik heb potverdorie gereageerd in het begin met mijn ervaringen! Of had ik niet mogen zeggen wat mijn ervarinen waren, en had ik een roze wolkjes antwoord moeten geven van “Oh, nooit van zijn leven iemand zien overgeven of ziek zien worden!” terwijl dat niet waar is?RiverCola schreef:Kastelke; Orangedaisy heeft een fobie en kwam hier om gewoon wat comfort te zoeken, om wat vragen te stellen en een beter beeld te krijgen van hoe een lange vlucht is. Mag dat niet? Kan daar niet een beetje begrip voor zijn?
Wel, ik word af en toe een beetje veel moe van die vingertjes zoals jij er nu eentje opsteekt naar mij en anderen. Je zit op een forum, stelt een vraag. De mensen antwoorden vanuit HUN ervaring of geven hun mening. Als je gewoon maar ja-knikkertjes antwoorden wilt, dan moet je voor de spiegel gaan staan en daar de vraag stellen. Niet op een forum.RiverCola schreef: Ik wordt af en toe een beetje moe van al die veroordelende en belerende posts op dit forum. 'Moet je niet beter in therapie gaan?', 'Wat heb je eraan dit op een forum te vragen?', 'Wat heb je aan al die hulpmiddeltjes?'. Laat mensen toch gewoon een beetje in hun waarde! Dit is dus niet alleen richting Kastelke gericht maar richting iedereen die het beter denkt te weten en dat meent te moeten ventileren.
Envana schreef:Nou Elke, ik denk dat iemand die een fobie heeft zoals OrangeDaisy, niet echt zit te wachten op de opsomming die je daar maakt
Wil iemand weten wat je mee kan maken, of wil iemand gewoon dat je haar zever in pakskes verkoopt en dat je daarom maar moet gaan zitten liegen over je ervaringen? Zie het roze wolkje van hier boven.Katja schreef:En ook niet bepaald een gemiddelde reis die je opnoemt Elke. Als jullie op de helft van je vluchten zulke dingen meemaakt dan heb je of heel erg pech of ik heb enorm veel geluk. Ik vlieg vrij veel en behalve een keer een flinke luchtzak en een keer een doorstart heb ik niets geks meegemaakt.
Men vraagt een ervaring, ik geef de mijne. Ik zeg niet dat die “de gemiddelde” vliegreis vertegenwoordigd he! Wat heeft de topicstarter er nu aan als hier gewoon 10 mensen komen zeggen “Nooit iemand ziek zien worden” en niemand mag komen vertellen wat hij wel meemaakte dat anders is?! Dit is toch geen kleuterklasje waar je de kindertjes niet mag vertellen over wat er zich in de wereld af speelt?!
ALS je er niet tegen kan dat mensen hun mening geven!!! Het is hier ieder vrij om zijn mening /standpunt/ ervaringen te geven, ook al is dat niet wat anderen willen lezen. Zo lang je niet begint te schelden op elkaar en zo. En dat heb ik nergens gedaan.RiverCola schreef: Kastelke meent er dan nog eens overheen te moeten gaan met een daadwerkelijk horrorscenario en de vraag waarom ze die vraag überhaupt moet stellen op een forum.
Elke
- RiverCola
- Amerika-expert
Hockey, lees dan vooral het topic nog eens door. Het idee Therapie kwam op pagina 1 al naar boven, op pagina 1 gaf OrangeDaisy ook aan dat ze zelf vind dat ze geen hulp nodig heeft/geen hulp wil. Jij geeft sindsdien nog 3 keer aan dat jij vind dat therapie nodig is. Ben je dan aan het doordrammen of wat?Hockey schreef:Rivercola, ik heb inderdaad geconcludeerd dat OrangeDaisy in mijn optiek wel hulp nodig heeft. maar dat was voordat ze aangaf geen hulp te willen. En dus niet nadat ze dit aangaf. En toen jij vond dat ik niet mocht vragen waarom OrangeDaisy geen therapie als oplossing zocht heb ik uitgelegd waarom ik mijn vraag gerechtigd vond en nog steeds vind.
Jongens, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. I reside!