Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

intermediate vs fullsize car

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

intermediate vs fullsize car

Bericht door GJ »

hallo allemaal,
in September gaan mijn vriendin en ik 3 weken door het Zuid Westen van de VS reizen.

We zijn nu in de voorbereiding inmiddels aangekomen bij het reserveren van een huurauto. Hier heb ik 2 vragen over; welke huumaatschappij raden jullie aan en de keuze intermediate of full size.

We zijn dus met 2 personen, voldoet een intermediate hiervoor?
Het belangrijkst vinden we dat de koffers allemaal in de achterbak kunnen.

Graag hoor ik jullie bevindingen.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Hoi,

Wij hebben alle keren onze auto via Alamo gehuurd en dat ons is heel goed bevallen.
Als je alle koffers in de achterbak wil, zou ik voor een Full-size kiezen.
Dit jaar hebben we ook weer een full-size gehuurd.
Wat wij ook doen is ter plekke een up-grade vragen. (Heel soms wordt dit je ook aangeboden voor een leuk prijsje, maar meestal moet je er zelf naar vragen). Je krijgt dan voor een bepaald bedrag meer een behoorlijk grote auto. Wij kiezen dan voor een Chevrolet Trail Blazer. Erg ruim, je zit hoog, wat ten goede komt bij het uitzicht.
Een up-grade ter plekke is een stuk voordeliger dan deze maat auto al in Nederland huren. Wij betaalden voor 4 weken $200,- extra. En dat is het echt waard geweest!

Succes verder met de voorbereidingen.

Groetjes Danielle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

deeyore schreef:Hoi,

Wij hebben alle keren onze auto via Alamo gehuurd en dat ons is heel goed bevallen.

Wij hebben ook goede ervaringen met Alamo, hoewel we deze keer Herz nemen. Soms is de een iets goedkoper, bv met achterlatingskosten, en soms de ander.
Met z'n tweeën is een intermediate in principe groot genoeg, gebruikten we ook als we gingen kamperen.
Wij kunnen met z'n vieren ook in een full size al onze bagage kwijt.

Als je alle koffers in de achterbak wil, zou ik voor een Full-size kiezen.
Dit jaar hebben we ook weer een full-size gehuurd.
Wat wij ook doen is ter plekke een up-grade vragen. (Heel soms wordt dit je ook aangeboden voor een leuk prijsje, maar meestal moet je er zelf naar vragen). Je krijgt dan voor een bepaald bedrag meer een behoorlijk grote auto. Wij kiezen dan voor een Chevrolet Trail Blazer. Erg ruim, je zit hoog, wat ten goede komt bij het uitzicht.
Een up-grade ter plekke is een stuk voordeliger dan deze maat auto al in Nederland huren. Wij betaalden voor 4 weken $200,- extra. En dat is het echt waard geweest!

Je kunt soms het geluk hebben dat jouw categorie niet aanwezig is en je een gratis upgrade aangeboden krijgt (eerst proberen ze natuurlijk om je ervoor te laten betalen). Dat een upgrade ter plekke goedkoper zou zijn dan hiervandaan boeken heb ik nog niet eerder gehoord.

Succes verder met de voorbereidingen.

Groetjes Danielle
Marianne
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Hoi Marianne,

In mijn geval heb ik het over een up-grade van full-size naar een SUV. En dat was toen voordeliger ter plekke dan van te voren boeken.

Groetjes Danielle
Nismo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nismo »

Hoi,

Wij hadden vorig jaar en MidSize bij Alamo, een Chevrolet Malibu. Wat ik wel vond bij Alama aan Los Angeles Airport dat ze daar vrij opdringerig waren ivm het aansmeren van een upgrade, ik heb mij daar bijna kwaad gemaakt omdat ze bleven aandringen. Maar ze konden ons geen andere extra's meer aansmeren want wij hadden het Gold-pakket geboekt. De dame aan de balie begon over een Full-Size of een SUV voor 200$ extra voor 16 dagen want dan zouden wij een V6, cruise controle, airco, enz. hebben wat we volgens haar nu niet hadden. Ik heb duidelijk gezegd van geef mij gewoon wat er geboekt is en niks meer. Je mag dan je wagen zelf gaan uitkiezen en er stonden er nog 3 (écoupés en 1 sedan) van die klasse op de parking en wat zag ik bij het instappen. Het was een V6 met cruise contol, airco en ook een ruime koffer wat ik wel gedacht had.
Dus één raad laat je zeker niks aansmeren want proberen doen ze.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Hallo,

Ik ga in september rondtouen in de VS. In eerste instantie wilde ik een ruime auto waar de koffers achterin konden. Bij Alamo of Avis kwamen bij een full-size 4-deurs uit. Toen we bi exit-reizen keken zagen we voor hetzelfde geld dat we een Dodge Magnum konden huren. Dit is een grote Pick-up. Groter dan ik eigenlijk had verwacht. Dus voor hetzelfde geld kregen wij meer. Geweldig dus. Via Exit-reizen hebben wij bij "Dollar-rent a car" een auto geboekt.

Succes ermee
Nismo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nismo »

Hoi Batman,

Ik denk niet dat een Dodge Magnum een Pick Up is, het is wel een tamelijk grote wagen. Het is de tegenhanger van de Chrysler 300C die wij in Europa kennen, verkrijgbaar als sedan en touring.
Kijk hier maar eens http://www.dodge.com/magnum/index.html
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Meestal is een intermediate groot genoeg met 2 personen. En ja, ze blijven altijd proberen je een grotere auto aan te smeren. Een aantal jaren geleden reisden we naar Florida en zouden bij Alamo de auto op gaan halen. Daar probeerden ze ons ook een grotere auto aan te smeren. Helaas trapten we daar niet in. Uitendelijk zei de man aan de balie dat hij ons een gratis upgrade zou geven omdat de auto die wij hadden besteld er niet meer was :-).
Oh, en we namen ook altijd een 2 deurs. Dat is goedkoper bij het boeken en we hebben nog nooit een 2 deurs gekregen. Altijd een 4 deurs auto. Ik weet niet of dat in andere staten ook zo is, maar in Florida (zowel Miami als Orlando) bij Alamo dus wel.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
mandy
Amerika-ontdekker

autohuur

Bericht door mandy »

He hallo.

wij zijn net terug van de vakantie en hebben in een dodge stratus gereden... we konden daar een grote koffer in kwijt een kleinere koffer en een grote weekendtas... ook nog de beautycase e.d. dus een hele ruime kofferbak.

We hadden hem bij http://www.eautohuur.com gehuurd-... dat is echt bijna de goedkoopste.... we betaalden 550 euro voor 24 dagen inclusief alle verzekeringen.

De dodge magnum vind ik echter een overdreven uitziende auto...
vond het echt zo´n pooierwagen...

groetjes
mandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De dodge magnum vind ik echter een overdreven uitziende auto...
vond het echt zo´n pooierwagen...
Hi, dat hoor ik wel meer. Wij rijden sinds kort die Europese tegenhanger en hij valt inderdaad wel heel erg op. Maar hij is superdeluxe, zoeft gladjes over de weg en heeft een enórme kofferbak.

Kan mij niet schelen wat men ervan zegt of denkt, wij rijden heerlijk :lol:

Afbeelding
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de Chrysler 300 C een machtig mooie wagen vind.
Als wij hem hier tegen komen geven we hem de naam bommetje,waarom geen idee maar klinkt leuk.
Ik zou me er echt niet mee gestraft voelen als ze mij zo'n wagen zouden meegeven voor onze vakantie,maar we hebben wederom een 4x4 gehuurd dus dat gaat niet lukken.
Je komt ze enorm veel tegen in de verhuur dus de kans dat je er een krijgt in zijn klasse is toch redelijk groot.
Ik vond zijn voorganger de 300 M al een aparte wagen maar deze geeft een soort Fort Knox idee met zijn kleine ramen en hoge portieren.
Dus Nieuwenoord een mooie keus gemaakt :lol:
Groetjes Erika
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dus Nieuwenoord een mooie keus gemaakt
We hebben er best bekijks mee, merk ik wel :P Dank je voor het compliment.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Hallo Nismo,

De foto had ik al gezien. Een collega van mij zei dat het een pick-up was. Ik ben niet zo'n autokenner, maar weet wel dat de Magnum groot is. Ik ben benieuwd hoe het rijd.

Groet
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Batman schreef:De foto had ik al gezien. Een collega van mij zei dat het een pick-up was. Ik ben niet zo'n autokenner, maar weet wel dat de Magnum groot is. Ik ben benieuwd hoe het rijd.
Een Dodge Magnum is beslist geen pick-up. :wink:

Marloes (lelie) had 'm vorig jaar tijdens haar Djoserreis in het zuidwesten. Volgens mij was ze er wel tevreden mee.

Zo ziet ie eruit:

Afbeelding

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Gave bak man. Ik zie me al rondrijden in dat ding. Rood past me wel 8) 8) 8)
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

nieuwenoord schreef:Hi, dat hoor ik wel meer. Wij rijden sinds kort die Europese tegenhanger en hij valt inderdaad wel heel erg op. Maar hij is superdeluxe, zoeft gladjes over de weg en heeft een enórme kofferbak.

Kan mij niet schelen wat men ervan zegt of denkt, wij rijden heerlijk :lol:

Afbeelding
Ik vind het een mooie stoere auto met uitstraling en ziet er super comfortabel uit, kan me voorstellen dat deze auto zoeft en een heerlijke vering heeft.

Helena
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Bedankt voor alle tips! We zullen ons eens gaan oriënteren bij de verschillende verhuurders, ik denk dat midsize/intermediate wel groot genoeg zal zijn voor ons twee!
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Wij huren altijd Hertz intermediate en daar pasten tot nu toe meestal onze 2 grote koffers in de acherbak. Dat is wel zo prettig en met z'n 2en heb je ruimte zat in een intermediate model.
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

We hebben de auto inmiddels gehuurd, bij Alamo. Het is een full size geworden, dat scheelde maar 18 euro met een intermediate, dus daar doen we niet moeilijk over! :-)

Bedankt voor jullie advies!
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

Vergeet niet dat de benzine tegenwoording belachelijk duur is in California!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer