Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

poffertjes/pannenkoekenrestaurant

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: poffertjes/pannenkoekenrestaurant

Bericht door Njit »

bembi schreef:Zou het mogelijk zijn als je een goed bedrijfsplan heb om dan een greencard met zo'n idee te bemachtigen
Een Green Card krijg je niet met een bedrijfsplan. Daar heb je een investerings-Visum voor.
Er is een heel subforum over dit soort zaken: viewforum.php?f=12
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

bembi schreef:daarbij moeten we altijd vast drop, kaas en stroopwafels meenemen.
Ik had begrepen dat de Amerikanen niet echte liefhebbers zijn van drop haha.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Wat een spirit hier zo op de zondag avond echt heerlijk, ben benieuwd wat TS nou precies van plan is.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Njit schreef:Poffertjes kun je ook weinig mee. Wij eten ze soms wel eens op de kermis en dan is het wel lekker. Maar ik heb nooit zoiets van 'kom we gaan naar een poffertjes restaurant'
Soms heb ik inderdaad van, hé lekker. Maar krijg vervolgens zelfs de kleinste portie niet weg zonder dat er een sloot Grand Marnier of Benedictine overheen gegoten wordt. Maar misschien dat in dat laatste juist een kans zit.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

bembi schreef:Alle amerikanen en canadezen die we hier hebben gehad waren zeer te spreken over de Nederlandse pannekoeken en poffertjes daarbij moeten we altijd vast drop, kaas en stroopwafels meenemen.
Ik ben een beetje het negatieve geluid hier, maar ik vind dit bijzonder mager voor een marketing verantwoording. Ik neem ook elke vakantie kaas, chocolade en stroopwafels mee. Alsmede haring. En de Amerikanen die hier zijn vinden dit ook allemaal heerlijk, net als de Nederlandse keuken. Vooral omdat ze het niet elke dag kunnen krijgen.
De vraag is niet of ze het lekker vinden als ze hier zijn, de vraag is of ze bereid zijn er regelmatig voor te betalen als ze het in Amerika kunnen krijgen.
bembi schreef: Zou het mogelijk zijn als je een goed bedrijfsplan heb om dan een greencard met zo'n idee te bemachtigen en zul je dan bijvoorbeeld een lening van een Nederlandse bank moeten hebben of?
Nee. Je kan een investeerders visa krijgen en eventueel zelf leiding geven aan het restaurant, maar dat visum zal puur zijn gekoppeld aan het restaurant, doch het geeft je niet het recht elders te werken.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hockey schreef:Ik ben een beetje het negatieve geluid hier
Wat een zelfkennis. :clap:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wat Njit zei "Amerikanen willen een experience" is volgens mij wel waar ja.

Ze willen vaak het hele theater erbij. Dan bedoel ik als je een restaurant zou opzetten waarbij je mensen het gevoel geeft dat ze echt in Nederland zijn bijvoorbeeld door je inrichting en je opzet zo aan te passen met delfsblauw en typisch Hollandse dingen dat je dan volgens mij wel kans van slagen hebt.

En alleen pannenkoeken of poffertjes is inderdaad te mager. Dat zouden beiden inderdaad gezien worden als ontbijtproducten. Echter ik heb vroeger weleens in een pannenkoekenhuis gegeten waar ze pannekoeken serveerden als pizza's met de gekste dingen erop en dat was echt heel erg lekker en ook apart! Dus dat zou misschien wel eens een idee zijn.

Enig idee waar je zou willen zitten?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Zou idd ook gaan voor 'n typisch hollandse inrichting, delfsblauw, maar ook klompen, grote foto's/schilderijen met molens en tulpen

Misschien zelfs van die mini delfsblauwe klompjes bij de rekening geven. Hebbendingetjes doen 't meestal goed. Zelfs bij volwassenen (kijk maar bij de AH hoe volwassen mensen voor wuppies o.i.d. sparen)
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Uiteraard zou er dan wel meer op het menu komen dan enkel poffertjes en pannekoeken maar dat zou wel een beetje de leiding hebben. Een locatie is best lastig je wilt dat mensen je inderdaad kunnen zien maar het moet wel wat knus uitstralen dus niet in een gewone drukke winkelstraat. Het liefst wel een plaats niet te ver van mensen die ik ken zodat ik er op terug zou kunnen vallen en eventueel eerst bij hun zou kunnen verblijven dus dat zou bij manhattan, philadelphia, allentown, pittsburg zijn.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maar goed, voordat je teveel gaat dromen zou ik eerst goed kijken wat de mogelijkheden zijn om die kant op te gaan.
Want dat is lastiger dan je wellicht denkt.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Sja dromen en inbeelden is inderdaad leuk maar ik las inderdaad al dat je iets van een ton eigen geld moest hebben of iets dergelijks?
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

in Stowe, Vermont zit the Dutch Pancake Café http://greyfoxinn.com/dining.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer