Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door FlipjeBTiel »

Ah, maar hierboven schreef je juist dat je een vrouw wilt hebben die voor je zorgt. Geen indirecte zorg, maar direct. Net zoals mama vroeger voor je deed.

Gr., Flipje
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

FlipjeBTiel schreef:Ah, maar hierboven schreef je juist dat je een vrouw wilt hebben die voor je zorgt. Geen indirecte zorg, maar direct. Net zoals mama vroeger voor je deed.

Gr., Flipje
Zonder al teveel op mijn persoonlijke situatie in te gaan, heb ik er inderdaad geen moeite mee wanneer zowel de man als vrouw in een gezin doet waar ie goed in is. En dat deze stelling tegen het zere been is van metroseksueel Nederland is me nu wel duidelijk.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ah nee, andersom. En welterusten.

Gr., Flipje
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

waitwhat schreef:heb ik er inderdaad geen moeite mee wanneer zowel de man als vrouw in een gezin doet waar ie goed in is.
ja, dat de vrouw gewoon eens gaat koken en bier haalt. Al dat gezeur over zelfstandigheid.

Afbeelding

(bij ons komt het er trouwens op neer dat ik het meeste geld verdien en dat de vrouw kijkt hoe we dat zo leuk mogelijk kunnen besteden. En daar heb ik geen enkel probleem mee..)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Klant van mij heeft een keer gezegd: Papa verdient het brood, mama verdient de vakanties (de extra's) :mrgreen:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

zozo dit topic gaat hard...

Heeft de topicstarter(of gesplitste topicstarter) wel eens een carriere vrouw uit NYC, CHI of iets dergelijks meegemaakt? Ik zou meer in regio's/types gaan praten ipv heel Amerika. Maar de Southern Belle? Wat is er mis met een vrouw uit Wyoming? :mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Uiteindelijk is het toch fijn dat WW een oplossing heeft gevonden: Nederlandse vrouwen deugen niet, dus zoekt hij er zich eentje in de US. Eentje die vindt dat Amerikaanse mannen niet deugen. En samen leefden ze nog lang en gelukkig.
En gelukkig weten de echte Nederlandse venten die totaal gefrustreerd dit forum komen bezoeken nu waar ze wel moeten wezen. :-) Iedereen gelukkig!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik zoek een vrouw die patat/frieten, wafels en chocola kan maken!

Verdomd ik ga naar Vlaanderen!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Haha! Als "transplanted southern belle" wil ik de TS heel veel succes wensen in het vinden van de omgeemancipeerde vrouw waar hij zo op zit te wachten. Ja, hier in het zuiden lijken de rolpatronen inderdaad veel conservatiever dan in Nederland. Mannen gaan in hun vrije tijd jagen, of op hun four-wheelers door een bos racen, of vissen, of aan de auto sleutelen, allemaal dingen die een Nederlandse man niet zo snel zal doen. Vrouwen hier blijven inderdaad sneller thuis om voor de kinderen te zorgen, runnen het huishouden, en doen de boodschappen. Op het eerste gezicht lijkt het dus allemaal vrij traditioneel. Maar zoals een aantal anderen al eerder geschreven hebben, dat is echt allemaal schijn. Want wie van de twee heeft thuis de broek aan? Juist, de vrouw. En nee, deze vrouwen zullen nooit zo direct zijn als de Nederlandse vrouw, maar ze krijgen wel precies gedaan wat ze willen hoor, en die mannen zijn om hun vingertje gewikkeld.

Mijn man is bijvoorbeeld gek op mountainbiken. En als hij een hele zaterdag wil mountainbiken, dan vind ik dat prima, tot grote verbazing van mijn Nederlandse vriendinnen (want: moet hij niet helpen met dit of dat). Maar als hij thuis komt, dan voelt hij zich meteen schuldig omdat ik wel de hele dag thuis ben geweest, en gaat, zonder dat ik ook maar iets hoef te zeggen, een was draaien, koken, en dingen doen als de veranda schoonspuiten. En ben ik dan een ongeemancipeerde vrouw? Nee hoor, ik speel het spelletje gewoon mee, en krijg alsnog alles gedaan.

Als het je gaat om de manier waarop vrouwen met mannen omgaan, daar zie ik wel een verschil in, maar maak niet de fout te denken dat al die southern belles push-overs zijn, want dan kom je van de koude kermis thuis.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

DixieChick schreef: Maar als hij thuis komt, dan voelt hij zich meteen schuldig omdat ik wel de hele dag thuis ben geweest, en gaat, zonder dat ik ook maar iets hoef te zeggen, een was draaien, koken, en dingen doen als de veranda schoonspuiten. En ben ik dan een ongeemancipeerde vrouw? Nee hoor, ik speel het spelletje gewoon mee, en krijg alsnog alles gedaan.
En als die dat niet doet...dan komt er zo een blik...en dan weet die al hoe laat het is... :lol:

Misschien is de topicstarter een echte man in de zin van: tegen zijn vrienden zeggen dat zijn mokkel alles doet wat hij zegt, maar zelf de werkelijkheid niet door hebben. :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Heb haar gevonden en besloten te houden, moet alleen nog aan mijn vrouw vragen of hat mag :lol:

Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Texas Boy schreef:Heb haar gevonden en besloten te houden, moet alleen nog aan mijn vrouw vragen of hat mag :lol:

FOTO
Schijnt ook heel goed auto's te kunnen wassen:

[youtube]DPtfsk4ETjM#t=3m22s[/youtube]
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

DejaVu schreef:
Texas Boy schreef:Heb haar gevonden en besloten te houden, moet alleen nog aan mijn vrouw vragen of hat mag :lol:

FOTO
Schijnt ook heel goed auto's te kunnen wassen:

En wat zingt zij?

"These boots are made for walking, that's just what they'll do... One of these days these boots are gonna walk all over you"

;)
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

LT-- schreef:["These boots are made for walking, that's just what they'll do... One of these days these boots are gonna walk all over you"[/i]

Bekende Amerikaanse bluf, want dat kunnen we erg goed hier :roll: maar in de praktijk is het anders. Vind trouwens mannen vaak watjes hier in Texas, grote bek en ze moeten aan de vrouw vragen wat mag en niet mag, heb ook al veel auto's gekocht van binken die ze van hun vrouw moesten verkopen :lol: Kan voor de rest weinig zeggen over emancipatie, je hebt hier zoveel verschillen, mensen in Houston zijn heel anders dan het conservatieve Buffalo en haal je de diverse geloven erbij dan is het helemaal zoeken naar een bloedmooie Southern Belle die ook nog alles doet wat je wilt, in mijn geval ben ik blij met een vrouw die erg geëmancipeerd is, heb ik veel liever dan zo'n nitwit die alles doet wat je wilt, de gedachte alleen al.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ach, ieder z'n meug. Sommige vrouwen moeten niks hebben van "watjes" en andere niet van "neanderthalers". Ik ben in ieder geval blij dat mijn (Amerikaanse) vrouw gekozen heeft voor dit watje, die nijver de luiers van onze tweeling staat te verschonen (waar ik overigens erg goed in ben geworden... ;-) en anderen betaalt om de olie in zijn auto te verversen. (En ook niet geïnteresseerd is in football, jagen, auto's en andere "mannelijke" bezigheden...)
Zoals gezegd, ieder z'n meug en ik wens de onderwerpstarter veel succes bij het vinden van een vrouw (al denk ik dat het heden ten dage nog verrekte lastig zal zijn er een te vinden die aan zijn vrouwelijke idealen voldoet, ook in het zuiden van de V.S.).
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 05 jul 2011, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

waitwhat schreef:Mijn stelling dat veel Nederlanders (en dus ook hier) simpelweg te progressief zijn (opgegroeid) om echt te integreren in de Amerikaanse maatschappij...
En wat is dan "de Amerikaanse maatschappij" en wat vind jij "integreren"? Ik woon zelf in Seattle (waarschijnlijk geen stad voor jou, want erg progressief, in een aantal opzichten progressiever dan NL) en dat is niet te vergelijken met veel steden in andere delen van de V.S., laat staan met de plattelandsgebieden. Ook zal "de Amerikaanse maatschappij" veel afhangen van de sociale groep waarin je verkeert. Ik voel mij hier erg thuis, heb een prima sociaal netwerk en ben erg betrokken bij wat er hier gaande is. Is dat geen integratie?
Ik zou inderdaad om allerlei redenen erg slecht kunnen aarden in een dorp in Alabama of midden in NYC, en daarom woon ik waar ik woon en wonen zij waar zij wonen. To each his own... Da's het mooie van de V.S.: er is plek voor je hoe je er ook voor kiest je leven te leiden.
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 05 jul 2011, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Bandido
Amerika-expert

Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Bericht door Bandido »

waitwhat schreef:Ik moest voor een echte, voluptueuze, open-minded Southern Belle, die er niet voor terugdeinst om haar man te plezieren, ook in Amerika op zoek. ;)
Ik zie dat je er een smiley achter hebt gezet en ik mag hopen dat je het ook niet al te serieus bedoelt. Want als je denkt dat dit een correct beeld is van een "Southern Belle", dan zul je dat toch moeten bijstellen. Ik zal echt niet beweren dat het Zuiden nou een bolwerk van progressiviteit is, maar het is hier ook wel degelijk 2011. En ik vind de meeste vrouwen hier juist wel geemancipeerd. Ik werk bv met meer vrouwen dan in NL en ik zie veel meer vrouwen in full time leidinggevende posities dan in NL en gelukkig maar. Ik heb trouwens diep respect voor deze vrouwen, die een drukke full time baan weten te combineren met hun kinderen, maar dat terzijde. En ik denk overigens wel dat je ook meer vrouwen ziet die thuis blijven om voor hun kinderen te zorgen, maar dat heeft een hele andere oorzaak dan "niet geemancipeerd" zijn. Het is namelijk erg moeilijk om in de VS parttime te werken, of in ieder geval een stuk ongebruikelijker dan in NL. En dan is daycare ook nog eens heel prijzig. En om die reden kiezen sommige stellen ervoor dat een van de twee thuisblijft.
waitwhat schreef:Mijn stelling dat veel Nederlanders (en dus ook hier) simpelweg te progressief zijn (opgegroeid) om echt te integreren in de Amerikaanse maatschappij...
Wat voor dutch_in_seattle geldt, geldt ook voor mij. Atlanta is een grote snelgroeiende stad, met alle voor- en nadelen van het leven in een grote plaats. Er wonen veel mensen uit allerlei delen van de VS en uit allerlei landen. Een stad waar de meerderheid zwart is, maar ook met een van de grootste gay scenes van de VS. En ik durf wel te stellen dat waar ik woon mensen op zijn minst even progressief zijn als in de grote steden van NL. En ik denk ook niet dat Atlanta daar een uitzondering op is. Maar de stelling die je opwerpt gaat dus voor mij absoluut niet op: integendeel, ik denk dat ik juist heel goed en snel ben geintegreerd, juist omdat de maatschappij hier is zoals hij is. En mijn integratie was een stuk minder snel verlopen als ik ergens in een klein dorp was beland, of dat nou in Georgia is, of in Overijssel. Niks mis mee, maar niet mijn ding.
"Keep Georgia On Your Mind"
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Bericht door Georgie »

Bandido schreef: En mijn integratie was een stuk minder snel verlopen als ik ergens in een klein dorp was beland, of dat nou in Georgia is, of in Overijssel. Niks mis mee, maar niet mijn ding.
Precies, dat is over 't algemeen ook wel een graadmeter: De stad of het platteland. Of dat nou in Amerika of Nederland is. En zo is Atlanta inderdaad een grote stad in het zuiden die toch vrij progressief is.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gast

Bericht door Gast »

Maar nou ben ik nog steeds benieuwd waar en hoe lang TS in Amerika is geweest en waar hij zich wil vestigen. Waar heeft hij zijn ervaringen opgedaan? Dat zou (misschien) wat duidelijkheid scheppen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik woon dus -wel- in zo'n klein dorp in Georgia, en vraag me soms wel eens af wat "integreren" nu precies is. Ik bedoel, ik pas hier echt niet, maar betekent dat dan ook dat ik niet geintegreerd ben? Ik pas niet met de "locals", want die zijn allemaal zwaar baptist, zitten thuis met zes kinderen, en zijn gek op quilten, bakken, en scrapbooken. Ook met de military wives pas ik niet echt, want die zijn ook gek op koken en bakken, praten over de carriere van hun man, kinderen baren, en hun huis inrichten. Ondertussen heb ik wel een aantal vriendinnen gevonden met wie ik wel goed kan opschieten; sporters, mensen met een carriere, geen enge baptisten, maar toch val ik nog steeds duidelijk buiten de boot. Toch vind ik mezelf niet ongeintegreerd. Ik ben alleen niet zoals de gemiddelde vrouw hier. Dus mijn vraag, staat integreren gelijk aan totaal in de massa verdwijnen? Of gewoon je draai vinden?

Maar goed, dit is enorm :offtopic:, dus ik zal er verder over ophouden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer