Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen op Oahu?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
jiejie
Amerika-expert

Wat te doen op Oahu?

Bericht door jiejie »

Naar aanleiding van mijn mededeling dat ik hier op Oahu 3 weken lang familie op bezoek heb gehad, en die ook drie weken bezig heb kunnen houden (met nog altijd tijd te weinig om alles te kunnen doen (overigens een kleine kanttekening hierbij: er waren 2 kleine kinderen, dus het tempo lag uiteraard wel iets lager dan een typische "Japanner" vakantie ;) )), is mij gevraagd om een lijstje te maken, voor hier op het forum, met daarin de dingen die je hier op Oahu zou kunnen doen en wat je niet zou moet missen en dergelijke. Bij deze dus :)

Oahu is inderdaad drukker en meer stedelijk dan de andere eilanden, maar in mijn ogen toch ook zeer zeker het bezoeken waard =)

Let wel, dit lijstje is incompleet en van tijd tot tijd zal ik meer dingen toevoegen. Suggesties voor anderen kunnen eventueel in de comments hieronder gegeven worden (liefst met een informatieve URL, zodat die ook toegevoegd kan worden), dan kan een admin/moderator, of ik zelf natuurlijk, die aan het lijstje toevoegen. Ik zal proberen het lijstje een beetje te groeperen in bepaalde onderdelen.

Museums en dergelijke
  • 3D Mural, Honolulu - Op zich niet iets waar je uren bij blijft, maar wel leuk om eventjes langs te rijden als je de omgeving bent. Het is vrij kunstig gemaakt en echt een geheel vlakke muur. Een leuke anekdote is dat de brandweer hier ooit naartoe ging om de kinderen te redden, ze dachten namelijk dat die vastzaten op de richel terwijl ook die geschilderd waren haha.
  • Bishop Museum, Honolulu - Verschillende tentoonstellingen, veel lokale dingen tentoongesteld (maar ook veel dingen van buiten Hawaii).
  • I'olani Palace, Honolulu - Het paleis van de vroegere Hawaiiaanse vorsten, en het enige paleis op Amerikaans grondgebied. Een toer met gids is hier heel erg aan te raden vanwege de extra historische achtergrond informatie.
  • King Kamehameha statue, Honolulu - Op zich zie je hier niet zo veel, maar het is leuk om even te kijken als je toch bij I'olani Palace bent (wat aan de overkant ligt van de weg). Dit is ook het standbeeld wat je in Hawaii Five-0 in de begintune ziet (en het gebouw erachter is (zogenaamd) het hoofdkantoor van Hawaii Five-0).
  • Mission Houses, Honolulu - De nog overgebleven woningen van vroegere missionarissen zijn hier te bezichtigen (dit is trouwens vlakbij Iolani palace en kan misschien gecombineerd worden, en ook vlakbij ligt Kawaiahao Church, waarvan ik onzeker ben of je deze kan bezoeken).
  • Pearl Harbor, Honolulu - Hier kun je diverse dingen bezichtigen zoals onder andere de volgende:
    • Battleship Missouri - Het schip waarop de tweede wereldoorlog officieel is beëindigd.
    • Pacific Aviation Museum - Een vliegtuig museum met veel vliegtuigen uit de tweede wereldoorlog. Vergeet niet om buiten ook naar de andere hangar te gaan (is nogal lastig aangegeven), waar je nog meer kunt zien. In deze laatste hangar kun je trouwens nog kogelgaten zien in het glas dat nooit verwijderd is geworden na de aanval op Pearl Harbor.
    • USS Arizona Memorial - Het welbekende memorial, gebouwd over de Arizona met alle mensen er nog altijd in, die destijds opgesloten zaten tijdens de aanval op Pearl Harbor.
    • USS Bowfin submarine - Een onderzeeër uit de tweede wereldoorlog. Behoorlijk benauwend als je je bedenkt dat die gasten er destijds wekenlang in opgesloten zaten...
  • Plantation Village, Waipahu - in dit (nagebouwde) dorpje wordt het verhaal verteld van de vroegere suikerrietplantage dagen (1850-1950). Waipahu lag destijds zo'n beetje in het centrum van de suikerplantages.
  • Punchbowl, Honolulu - Niet echt een museum maar een begraaf/herdenkingsplaats. Het heet voluit het 'National Memorial Cemetery of the Pacific', vroeger heette het de 'Hill of Sacrifice'
  • Queen Emma's Summer Palace, Honolulu - Een van de woningen van de vroegere vorsten van Hawaii
  • Teddy Bear World, Honolulu - We zijn hier in eerste instantie naartoe gegaan vanwege mijn kleine, echter vonden wij het zelf ook erg leuk om te zien hoe het allemaal gemaakt was. Het lijkt een beetje op het Carnaval Festival in de Efteling, echter dan met teddyberen, en natuurlijk meer op de VS gericht.
  • Valley of the Temples, Kaneohe - Een Boeddhistische tempel die bezichtigd kan worden, en zeer fotogeniek is. De natuur en omgeving aldaar is trouwens ook erg mooi vind ik.
Natuur
  • Dieren enzo
    • Honolulu Zoo, Honolulu - Niet al te groot als je het met Artis gaat vergelijken, niet duur en wel leuk om te bezoeken ondervond ik onlangs.
    • Sea Life Park, Waimanalo - Het is vrij klein en niet echt spectaculair in verhouding met bv Seaworld, maar wel heel leuk is de interactie die je kunt hebben met de dolfijnen (denk aan de dolfijnen aaien enzo). Ben je niet echt in dolfijnen geïnteresseerd zou ik het overslaan want dan kan het mogelijk tegenvallen, zeker omdat het dan vrij duur is.
    • Waikiki Aquarium, Honolulu - Again, niet al te groot (zeker niet als je het gaat vergelijken met het 'Maui Ocean Center'), maar ook leuk om te bezoeken (en niet duur). Toen wij hier waren lieten ze ons ook (onder toezicht uiteraard) diverse kleine zeedieren vasthouden.
  • Gardens
  • Hikes/Trails
    • Diamond Head, Honolulu - Hier kun je 'eventjes' naar de top van Diamond Head lopen, om vervolgens een schitterend uitzicht over Honolulu en Waikiki te hebben.
    • Koko Head, Honolulu - Vrij stijle beklimming, maar volgens diegene die het gedaan hebben de moeite waard (ik heb hoogtevrees dus ik zal hem zeker niet doen haha).
    • Makapu'u Lighthouse, Makapu'u - Na een kleine wandeling kom je bij de een punt waar je een ontzettend mooi uitzicht hebt over het kanaal. Je kunt hier een paar andere eilanden zien bij goed weer, zoals Molokai.
    • Manoa Falls, Honolulu - Een vrij gemakkelijke wandeling die door een bamboe bos gaat en een regenwoud. Onderweg zul je ontzettend dikke bomen zien, en let ook op de lucht want dit is een van de weinige plekken waar je papegaaien in het wild zou kunnen zien. Aan het einde heb je (als het niet al te droog is) een paar watervallen kunnen zien.
    • Waimea Valley - Aan de andere kant van de weg bij Waimea Bay, vind je een vallei waar het erg mooi wandelen is, en wat eveneens geschikt is als je met een kinderwagen moet lopen (vrij gemakkelijk wandelen dus). Het is niet al te lang, ongeveer 4-5 kilometer heen en terug, en aan het einde heb je een waterval. Je kunt hier (vaak) in het water zwemmen, dus onder de waterval, zorg dus dat je badkleding onder je normale kleding aanhebt als je dit inderdaad wilt doen (er zijn verder geen voorzieningen om je om te kleden, wel is er vaak een lifeguard aanwezig).
  • Snorkelen
    • Haunama Bay, Honolulu - Hoewel het koraal vrij dood eruit ziet (then again, welk rif heeft dat niet?), is het hier leuk snorkelen. Wij hebben er al vaak diverse vissen gezien, en ook schildpadden kun je hier soms zien.
    • - Ko'Olina Lagoons, Kapolei - Deze heb ik tweemaal genoemd, ook bij 'zwemmen', omdat je hier beide activiteiten heel goed kan doen.
  • Zwemmen
    • Ko'Olina Lagoons, Kapolei - Zoals gezegd ook genoemd bij 'snorkelen'. Het is een soort van beschermde baai en heel erg aan te raden met kleine kinderen. Er is geen lifeguard maar het water is, bij hoog water, niet dieper dan een meter of 2,5.
    • Waikiki Beach, Honolulu - Natuurlijk is het hartstikke toeristisch (en duur), maar toch ben ik van mening dat je het op z'n minst eenmaal gezien moet hebben als je hier toch bent ;)
    • Waimea Bay, Waimea - In de zomer kun je hier leuk zwemmen, in de winter is het meer een surfgebied vanwege de hoge golven. Als je jong bent, dan zul je wellicht van de rots willen springen (bij hoogwater uiteraard) die net naast de baai ligt.
  • Overig
    • Halona Blowhole, Honolulu - Een soort van waterspuit uit de grond. Het zeewater wordt hier via een lava kanaal omhoog gespoten (overigens kun je soms pech hebben, bijvoorbeeld als het tij niet juist is, dan kun je soms lang wachten voor er iets komt. Trouwens een leuk weetje: helemaal rechts (als je naar de zee kijkt) heb je een klein strandje. Hier is een deel van de laatste Pirates of Caribbean film opgenomen (zoals ook hier te zien is: http://www.youtube.com/watch?v=q_jcexid8NE. Als je de film hebt gezien, zul je dit wel herkennen).
    • Pali Lookout, Honolulu - Bovenop de Pali is een uitkijkpunt waar je een heel mooi uitzicht hebt over Windward (oostzijde van) Oahu. Hier zijn vroeger honderden Hawaiiaanse krijgers in de diepte gestort tijdens een befaamd gevecht in Nu'uanu. Het kan er flink waaien, dus hou daar rekening mee.
    • Tantalus Drive/lookout, Honolulu - Dit is een ritje over een bergwand door het regenwoud (wat je het beste met de auto doet), wat met haarspelbochten omhoog gaat en waar je een erg mooie uitkijkpunt over Honolulu hebt.
Winkelen
  • Ala Moana shopping center, Honolulu - De grootste mall van Hawaii (in 1959 zelfs de grootste van Amerika, nu de op 14 na grootste), en het grootste openluchtwinkelcentrum van de wereld. Op zich erg op toeristen gericht, dus de prijzen zijn er vaak ook wat duurder dan elders op het eiland, maar best leuk om eens te bezoeken.
  • Aloha Stadium Swap Meet, Honolulu - Als je van vlooienmarkten houdt, of goedkopere souvenirtjes voor mensen thuis wilt kopen, dan is dit echt aan te raden. Veel zaken zijn hier spotgoedkoop. Let wel: sommige weekeinden is er geen Swap Meet in verband met American Football wedstrijden van de Warriors, de website geeft aan wanneer wel en wanneer niet ;)
  • Kalakaua Avenue, Honolulu - Hartje Waikiki, erg toeristisch maar, net als Waikiki Beach, moet je dit gewoon een keer gezien hebben als je toch op Oahu bent. Aanrader is trouwens te gaan als het donker begint te worden, dan wordt de sfeer er heel anders, en in mijn ogen wat leuker (en her en der zul je ook meer straatartiesten zien (en ik bedoel niet de hoeren, want helaas komen ook die dan naar buiten haha))
  • Waikele Premium Outlets, Waipahu - Veel merkzaken met, over het algemeen, relatief vrij goedkope bedragen.
  • Waikele Center, Waipahu - Als je dan toch naar de Premium Outlets (hierboven) gaat, dan kun je hier even een hapje eten op de foodcourt ;) Op zich zal een toerist hier verder niet veel te vinden hebben, behalve wellicht de Malasadas stand van Leonard's (echt aan te raden dit! Ze zitten overigens verspreid over het eiland).
Overig
  • Aloha Tower, Honolulu - Ik heb geen idee waar ik dit onder zou moeten scharen. Er zijn winkels, restaurants en je kunt de Aloha Tower zelf beklimmen (of de lift nemen) om een mooi uitzicht over de havens te krijgen.
  • Dole Plantation (and world's largest maze), Wahiawa - Al eerder genoemd bij de botanische tuinen, echter kun je hier ook in het grootstse doolhof van de wereld lopen, en een klein rondritje met een treintje maken over de ananas velden (en natuurlijk kun je hier van alles en nog wat eten/drinken dat aan ananas gerelateerd is).
  • Diverse festivals/optochten - Over het hele eiland verspreid, maar voornamelijk in Honolulu en Waikiki, zijn vaak festivals en/of optochten te vinden. Het is aan te raden even na te kijken of er iets is in de tijd dat je hier op vakantie bent (al zou het alleen maar zijn omdat sommige straten geheel afgesloten worden tijdens een optocht).
  • Hale'iwa - Dit is een klein, historisch dorpje aan de North Shore. Het is vrij oud, en er hangt een vrij relaxte sfeer (je merkt dat extra als je vanuit Honolulu hier naartoe rijdt). Er zijn hier een aantal winkeltjes te vinden, en ook zijn er hier op diverse locaties films opgenomen (zoals bij de Rainbow Bridge).
  • Kualoa Ranch, Kaneohe - Ik zou niet zo goed weten waar ik dit onder zou moeten plaatsen, je kunt er actief bezig zijn maar ook een van de diverse tours doen (zoals een tour met diverse film locaties, zoals de voetafdrukken van Godzilla).
  • Polynesian Cultural Center, Laie - Diverse Polynesische dorpjes waar diverse dingen gedaan worden om te laten zien hoe men er leeft/leefde. Je kunt hier ook een leuke luau meemaken, en aan het einde van de dag een spectaculaire show. Er zijn mensen die het allemaal wat tegen vonden vallen (wellicht omdat ze eigenlijk teveel betaalden?) persoonlijk vond ik het de keren dat ik geweest ben, erg leuk. Als je een hele dag hier wilt zijn, en alles wilt doen, neem dan niet de duurste optie maar kies voor de Ali'i Lu'au (momenteel ong. 91 dollar).. de rest is inderdaad gewoon te duur.
  • Rondvlucht over Oahu - Dit is erg mooi om te doen, echter wel vrij duur. Wij hadden korting via Groupon, en ons kostte het 265 dollar voor 5 personen in totaal, normaal was het 530 dollar. De vlucht duurt ongeveer een uur, wij zijn gegaan met het bedrijf in de link en dat beviel ons erg goed.
  • Sunset Beach, North Shore - In de zomer een leuk strand, in de winter worden hier diverse (wereld)kampioenschappen surfen gehouden vanwege de immense golven.
  • Waikiki Firework show, Honolulu - Elke vrijdagavond wordt er een vuurwerkshow gehouden in Waikiki. Wil je het echter goed zien, ga dan naar Magic Island, daar heb je een heel mooi uitzicht over Waikiki en de vuurwerkshow.
  • Wet'n'Wild Hawaii, Kapolei - Dit is een waterpark, ik heb het idee dat het voornamelijk voor jongeren is (20'ers) maar ben hier zelf nog nooit geweest, dus echt zeker kan ik er niet van zijn.

Goed, zoals ook bovenaan al gezegd, komt er nog meer bij op een later tijdstip. Ik hoor dat mijn dochter wakker is geworden, dus ik moet daar mijn aandacht aan gaan besteden voor nu ;)
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Wat te doen op Oahu?

Bericht door gleuknie »

Wauw, ik vind deze lijst al uitgebreider dan ik had durven denken. :clap:
Ik weet zeker dat velen hier hun voordeel mee gaan doen en ik zie nu al heel veel dingen die wij niet hebben bezocht.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat een geweldige lijst! Dat wordt nog flink puzzelen wat we met slechts een paar dagen Oahu allemaal kunnen/willen zien. Echt ontzettend bedankt! :thumbup:
Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Top hoor :clap: ! Precies op tijd voor onze trip, hier gaan we zeker gebruik van maken :thumbup: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Handig zo'n lijstje! :thumbup:

Klinkt alsof ik bijna het maximale uit mn Oahu verblijf heb kunnen halen :) Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat we gewoon nog een keer terug moeten...
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Super lijst JieJie :thumbup:
Ik had alle dagen 'vol' gepland, maar wat heb ik dan nog maar weinig gezien in de 3 dagen dat ik er was.
Tijd om terug te gaan.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Hey, had dat nu een twee maanden eerder gedaan!! :wink: Wel mis ik de Atlantis onderzeeer in je lijstje?

Gr., Flipje
johanc
Amerika-newbie

Bericht door johanc »

TOP post ( ben er speciaal lid voor geworden ).
Heb nu al zin in mijn week Oahu in September !!!

Maar 1 vraagje:
Ik wil een aantal van deze bezienswaardigheden zien maar twijfel of we wel of niet een auto moeten huren.
Dit niet zozeer vanwege de prijs van het huren van een auto, maar ook vanwege het verplichte valet parking bij ons hotel ( courtyard bij marriot ).
Dus zien deze bezienswaardigheden met het openbaar vervoer ( redelijk ) te doen of toch een auto huren?
Is het OV uberhaupt een beetje goed of is dit af te raden?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

@johanc: op zich is het OV op Oahu redelijk goed (voor zover ik weet is dit ook het enige eiland met openbaar vervoer) en zeker niet duur, maar het beperkt behoorlijk je wel in bewegingsvrijheid, het is niet altijd mogelijk om overal te komen, en als ik bijvoorbeeld naar iemand kijk die hier bij ons aan de westkant van Oahu woont en aan de oostkant werkt, die doet er soms 4 uur over om aan de andere kant van het eiland te komen, het is echt helemaal afhankelijk waar je precies naar toe gaat, hoe lang enzovoorts. Als je echt bewegingsvrijheid wilt hebben kun je denk ik beter een auto huren, dan kun je bijvoorbeeld ook meerdere dingen op een dag plannen. Ook bijvoorbeeld, als je om het eiland heen rijdt, dan zou je kunnen stoppen om even een foto te maken, of wat langer iets te bekijken.. als je in een bus zit gaat dat niet echt gemakkelijk. Anyways, meer informatie over het openbaar vervoer hier op Oahu, en de schema's, tijden en dergelijke, kun je hier vinden: http://thebus.org/ :)

@everyone else: Dank je voor het leuke commentaar :) Vandaag of morgen zal ik weer een aantal dingen toevoegen, heb het een beetje druk gehad de laatste tijd :)
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

johanc schreef: Ik wil een aantal van deze bezienswaardigheden zien maar twijfel of we wel of niet een auto moeten huren.
Dit niet zozeer vanwege de prijs van het huren van een auto, maar ook vanwege het verplichte valet parking bij ons hotel ( courtyard bij marriot ).
Dus zien deze bezienswaardigheden met het openbaar vervoer ( redelijk ) te doen of toch een auto huren?
Is het OV uberhaupt een beetje goed of is dit af te raden?
Wij hadden in eerste instantie geen auto gehuurd op Oahu, maar ik ben blij dat ik dat ter plekke alsnog gedaan heb. Zoals jiejie eigenlijk ook al zegt: je kan zo veel meer zien en doen als je een auto gehuurd hebt. Voor wat betreft je verplichte valet parking, je zou eens kunnen kijken of er een openbare parkeergarage in de buurt van je hotel is. Wij hadden er (in Honolulu) een om de hoek van ons hotel en dat was per dag toch echt voordeliger dan bij het hotel parkeren.
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

er zijn inderdaad diverse parkeerplaatsen in Honolulu/Waikiki die een standaard vast tarief aanhouden per dag, meestal kom je op ongeveer 10-12 dollar per dag uit.. ik zat vandaag echter bij een parkeergarage in Waikiki (ben naar een 4th of July parade geweest, al was het de 3e lol) die blijkbaar 7 dollar per dag vroeg, dus dat was niet slecht (weet alleen niet zeker of het speciaal voor dit weekend zo was). Deze zat aan Seaside Ave, een zijstraat van Kalakaua Ave. Wat je ook zou kunnen doen is gratis parkeren bij Ala Moana en dan of naar Waikiki lopen (ligt er een beetje aan hoe ver je van Ala Moana af zit) of de trolley pakken (kost 2 dollar per persoon) naar Waikiki. Dat laatste is best aardig en ook iets wat wij vrij regelmatig doen als we naar Waikiki gaan, scheelt een hoop en de kleine vind het erg leuk.
johanc
Amerika-newbie

Bericht door johanc »

Bedankt voor de quick response.

En is het taxi vervoer een alternatief ( probeer even alles naast elkaar te leggen )?
Hoe zijn de taxi tarieven er uberhaupt?.....
Na dit topic kan ik niet wachten.... was het maar september...
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik weet zeker dat het voordeliger is om een auto te huren, dan alles met een taxi te doen. :wink:
Sowieso lijkt mij een auto onmisbaar om alle prachtige plekjes op te kunnen zoeken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

De taxi is behoorlijk duur en zou ik eigenlijk overslaan. Om een voorbeeldje te geven, wij wonen ongeveer 11 mijl van de luchthaven af en een enkele reis kostte ons de laatste keer iets meer dan 35 dollar (tip niet meegerekend). De exacte bedragen van taxi's kun je trouwens hier vinden: http://www.thecabhawaii.com/site/371/ca ... rates.aspx (de bedragen liggen overigens in de gehele county vast, dus bij andere bedrijven betaal je normaal gesproken hetzelfde).
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Hoi jiejie!
Wat een superpost! :clap:
Heel veel nieuwe leuke dingen gevonden in je lijstje. Heb er nu erg veel zin in! Thanks
oneindug
Amerika-ontdekker

Bericht door oneindug »

Laniakea beach aka Turtle beach zie ik er niet bij staan maar is zeker de moeite waard. Mits je schildpadden en het strand leuk vind... :)
Op dit strand komen de schildpadden aan land.
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Zeker handige tip! Wil echt een schildpad zien :)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inderdaad, zijn wij afgelopen week twee keer geweest. Echt geweldig om te doen ! Zie ons verslag voor foto's en filmpjes hiervan :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
johanc
Amerika-newbie

Bericht door johanc »

Vakantieman, T' is hier fantastisch !!!
Tot woensdag zit op dit prachtige eiland :D
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Geniet ervan! :D